Vi som temper!

Nei, jeg forsøker egentlig å gå nedover i vekt jeg da, men har vel helst klart bare å stå stille i vekt siden ferien (og det verste er at jeg nå for tiden egentlig er nokså fornøyd med bare det). Så jeg har ingen intensjon om å bli feit altså. :p

Jeg forstår godt at du jobber for å unngå diabetes ja, det er jo ikke noe hyggelig sykdom.

Målet mitt er jo å være aktiv og sunn nå for å ha en god og sunn mammakropp for en liten spire, allerede før den flytter inn. Så jeg får forsøke å holde det som mål selv når deppe-modusen slår inn for fullt og skriker etter sukker!

Jeg har egentlig bare klart å gå oppover, så nå denne uken har jeg fått det til snu, så jeg jobber med saken.

Kommer til å blåse rett til himmels igjen i helga da, dåp på søndag, god mat og maaaaasse kake!

Jeg har egentlig bare klart å gå oppover, så nå denne uken har jeg fått det til snu, så jeg jobber med saken.

Kommer til å blåse rett til himmels igjen i helga da, dåp på søndag, god mat og maaaaasse kake!

Oj, ja det hørtes ut som en liten utfordring ja. Særlig i kombinasjon med tr. Dårlig match.

Jeg gikk opp i vekt de to første pp'ene (sommerferie ++), men har klart da å holde meg relativt stabil siden det. Målet er jo egentlig å gå noe nedover og da. Så får vel gjøre enda et nytt forsøk om tr dukker opp neste uke. Hvis ikke endres målet til mest mulig stabil vekt og sunn kropp i svangerskapet.

Straks jeg tester positivt snur egentlig fokuset mitt til "å gå opp nok i vekt, men med et kosthold me begrenset sukkerinntak".

Jeg har jo to unger fra før, og har klart å gå opp rundt 12 kilo begge gangene, men ikke uten kamp.

Nei, det er noe feil på iPad etter oppdateringen i september. Bare legg inn kodene jeg skrev nederst, bare endre selve internettlinken til din egen link. Så får du det til uten verktøylinje.

Takk, skal prøve det!

Ai, nå er jeg atter frustrert. Tempen antyder fremdeles ikke el, og de neste dagene (vel, månedene egentlig) vil det pga mannens arbeidssituasjon bli vanskelig å legge inn aksjer på min "bestilling". Pokker ta. Hælvette. Det er det jeg har lyst til å si. Ai. Og verre ting. Forbanna møkk, altså. Selve tempdiagrammet skal jeg poste i kveld. Det ser forsåvidt nå bedre ut (etter at sykdom i starten av syklusen ga rare temp), men jeg skulle helst hatt el i går!!!! Da hadde det vært håp nok til at dpo-land kunne vært litt spennende. Har allerede trøstespist bolle til frokost, men lurer på om jeg må ha no trøst i lunsjen også. Jaja, det er i det minste fredag.
Håper humøret er noe høyere hos dere andre.

Kjipt.

Her er humøret egentlig ganske bra.

Jeg har fått det for meg at jeg ikke blir gravid før over nyttår, og tenker at da kan jeg spise spekemat i jula, jeg har jo et lammelår på tørk til jul !

Men håper på baby, tross alt...

DER har jeg fått ff-grafen i signaturen :-) temp-fall idag.

Dårlig dag! Grinete!
Mannen klarer å få parkeringsbot i dag og posten har KRØLLA brevene mine som viste seg å være vigselsattest og bekreftelsen på navneendring. Sa jeg grinete?

Og så kom forvirrelsen. FF har flytte forventet mens med over en uke.
Opprinnelig burde jeg ha IKM på søndag 13.
Men så flytta ff den til over helgen med tirsdag til torsdag, men nå er den flyttet til 22-24 oktober. Det ga jo ingen mening for meg.

Kan den ligge inne matrise som sier at det er minst x antall dager mellom EL og IKM?

Det ser ut til å være for mange i mitt tilfelle uansett, så nå er jeg forvirret.
Gjennomsnittsyklusen min er nå 30 dager og da er IKM nå på søndag.
Det bekreftel vel egentlig mine ømme bryster og at jeg er ekstremt grinete i dag og det var fall i temp i morrest. Og endatil var jeg 30 min for sent ute i dag. Har ikke korrigert temp.

vet ikke. jeg justerer aldri temperaturer pga tidspunkt. Man legger jo inn klokkeslettet og hvis den senere viser seg å være veldig avvikende, kan man jo discarde den hvis den skaper trøbbel for ff med å finne el...

chartgraph_module-3.png
Ja, hva tror dere? Har el vært? Håper på et rungende "JA", men tror det ikke selv ;-)
(Altså, om jeg kobler målinger litt annerledes av og på, så kan jeg få fram et lite temphopp for tre dager siden. Men det er vel i laveste laget, og i forrige syklus lå tempen på 36,7 hele siste uka av syklusen).

Last edited:
vet ikke. jeg justerer aldri temperaturer pga tidspunkt. Man legger jo inn klokkeslettet og hvis den senere viser seg å være veldig avvikende, kan man jo discarde den hvis den skaper trøbbel for ff med å finne el...

Jeg justerer tidvis nesten daglig... Det hadde nesten vært like greit om jeg hadde fast tempetid klokken 4.30 heller enn 6, men kipt å måtte vekkes da de dagene jeg faktisk sover!

0,05 stemmer bra for meg, og jeg gjør det ikke de første dagene etter antatt EL før jeg evt ser at det stemte.

Vis vedlegget 34658
Ja, hva tror dere? Har el vært? Håper på et rungende "JA", men tror det ikke selv ;-)
(Altså, om jeg kobler målinger litt annerledes av og på, så kan jeg få fram et lite temphopp for tre dager siden. Men det er vel i laveste laget, og i forrige syklus lå tempen på 36,7 hele siste uka av syklusen).

Hvorfor har du ikke alle tempene med i grafen din? Og temper du vaginalt eller analt og i ro? :-) Jeg synes grafen din var vanskelig å tyde, også fordi du hadde så få temper med i grafen.

Hvorfor har du ikke alle tempene med i grafen din? Og temper du vaginalt eller analt og i ro? :) Jeg synes grafen din var vanskelig å tyde, også fordi du hadde så få temper med i grafen.

Jeg har discarda så mange fordi jeg var syk og sofaliggende hele forrige uke, og det i tillegg har vært en god del urolige netter på barnet så jeg ofte enten nettopp har kommet tilbake i egen seng når tempeklokka ringer, eller ikke engang ligger i egen seng. Ingen enkel graf det der, nei. Æsj, altså. Spørs om det blir noe mere sengehygge den neste uka, heller, og det er så irriterende når vi faktisk fikk på plass en god annenhverdag-periode rundt de tider som el burde ha vært!! Takk for at du tok en kikk :-)

Vanskelig å tolke der der ja, men jeg ser ikke akkurat noen klar el nei.

Det er ikke lett å få til temping med våkenetter og sykdom da.

Det er da du skal ha i bakhodet: Det som skjer i kroppen din, det skjer der. uansett om du kan se det på grafen eller ei.

Vis vedlegget 34658

Ser vel ikke ut som at EL har vært ennå, det ser jo ut som at du holder deg under en baseline på ca 36.75? Ved første øyekast er det jo store tempsprik, men når man ser på skalaen, så bør det vel komme høyere enn det der, når el har vært?

Det er nok høyst indiviuelt, for meg ville en coverline på 36,75 vært HØYT, min ligger normalt på 36,4-36,5 sånn ca.

Back
Topp