Vi som temper!

Er det noe vits i å begynne med temping i dpo land? Hvor temper dere? Kan jeg tempe med øretermometer?

Da flytta ff el en dag fram, hva tror dere?

*Før Svangerskapet*
*Vi som temper*
*Håper på en 2014 baby*
Noen som kan se på grafen min? :p

*Før Svangerskapet*
*Vi som temper*
*Håper på en 2014 baby*

Hvor mange høye målinger skal det være etter eggløsning, for å kunne se at eggløsningen fant sted? Jeg tror jeg hadde eggløsning på torsdag. Da var tempen 35,15.. Så steg den. Fredag var tempen 36,48 og i dag 36,45. Håper tempen fotsetter å stige.

Tre dager. :)

Er det noe vits i å begynne med temping i dpo land? Hvor temper dere? Kan jeg tempe med øretermometer?

De fleste kjøper et termometer som viser to desimaler. Og så er det anbefalt å tempe vaginalt eller analt for å få mest mulig troverdig temp. Jeg temper fortsatt bare med feber-termometeret vårt som har kun 1 desimal, men jeg har gått over til vaginal temping. Tempet oralt først, men det synes jeg svingte så voldsomt. :)

Det er egentlig bare å begynne å tempe med en gang, det tar ofte litt tid å komme inn i det, så det er bare å begynne å registrere. Bruk gjerne fertility friend, da får du god oversikt. Husk å tempe til samme tid hver dag, på samme måte, før du snakker eller beveger deg. Hviletemp. Helst etter tre timer sammenhengende søvn. Lykke til!

Men ser det ut som at jeg har hatt el i det hele tatt da?

*Før Svangerskapet*
*Vi som temper*
*Håper på en 2014 baby*
Tror det er el-slimet som har gjort at ff har funnet el. Hvis man ser bort fra de 11 første dagene i syklusen din, så ser det ut som du hadde el dag 15 spør du meg. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor ff flyttet el din? Pga slimet kanskje??

Som lykkeliten sier, det er egentlig bare å begynne å tempe. Ikke for å finne el denne perioden, men for å komme inn i det :) Lykke til!

Men ikke i øret. Oralt, vaginalt eller rektalt.

Noen som vil synse med meg på når EL har vært?
Da 11 eller dag 13? To forskjellige charte program sier hver sin dag.

Lurte på om jeg skulle ta meg ett glass vin i kveld, men er jeg 14 dpo tar jeg ikke sjangsen da jeg pleier å se tegn til tanta på dag 14 til vanlig men ingen tegn idag.

Grafen ligger under arkiverte :)
*edit* den ligger under arkiverte i forrige tempetråd :)

Last edited:
Men ser det ut som at jeg har hatt el i det hele tatt da?

Usikker, rett og slett. Jeg blir ikke helt klok på denne grafen, men synes ikke den EL dagen som er inntegnet ser mye troverdig ut i alle fall, enten et par dager før, med en noe lavere coverline, eller ikke enda?

Jeg tok en manuell override og satte EL et pr dager senere jeg, for jeg har ikke SÅÅÅÅ lang lutelfase, altså.

Det medfører minimal mulighet for svangerskap, men det er sånnsett irrelevant, all den tid jeg spotter og småblør så vet jeg jo at jeg ikke er gravid, jeg bare venter på at mensen skal sette igang skikkelig, så vi får begynne på neste PP.

Da lurer jeg på å drikke "den fæle jusen", og vi skal dertil ha hyppig sex og IKKE gi oss når vi tror EL er over, men holde ut til det er GARANTERT over, og selv da helst passe ofte videre også...

Lei av lange sykluser.

Noen som vil synse med meg på når EL har vært?
Da 11 eller dag 13? To forskjellige charte program sier hver sin dag.

Lurte på om jeg skulle ta meg ett glass vin i kveld, men er jeg 14 dpo tar jeg ikke sjangsen da jeg pleier å se tegn til tanta på dag 14 til vanlig men ingen tegn idag.

Grafen ligger under arkiverte :)
*edit* den ligger under arkiverte i forrige tempetråd :)

Del linken din med oss da, så skal vi synse litt, vet du :)

Jeg tok en manuell override og satte EL et pr dager senere jeg, for jeg har ikke SÅÅÅÅ lang lutelfase, altså.

Det medfører minimal mulighet for svangerskap, men det er sånnsett irrelevant, all den tid jeg spotter og småblør så vet jeg jo at jeg ikke er gravid, jeg bare venter på at mensen skal sette igang skikkelig, så vi får begynne på neste PP.

Da lurer jeg på å drikke "den fæle jusen", og vi skal dertil ha hyppig sex og IKKE gi oss når vi tror EL er over, men holde ut til det er GARANTERT over, og selv da helst passe ofte videre også...

Lei av lange sykluser.

Har hørt at orgasmer gir økt blodgjennomstrømming i livmor og at det kan være positivt dpo for å optimalisere miljøet for embryoet. Så kan jo ha det som en gulrot for å hoppe litt i høyet når det lar seg gjøre. :p

Håper du får en kortere syklus igjen. Har du noen gang spottet noe ved graviditet? Må bare spørre siden tempen din er høy. :)

Del linken din med oss da, så skal vi synse litt, vet du :)
Hmm..
Fikk ikke rett link, men den ligger to innlegg lengre ned her :)

Syns jo selv kanskje dag 11 virker logisk. Har ikke annet enn temp å gå etter pga stort sett ikke eksisterende EL sekret.

Nei, jeg har ikke det.

Eller jo, altså, jeg har blødd i alle tre svangerskap. Spottet spnn i uke 7-9 med eldste. Ul viste at det var liv,jeg blødde mer etter det, men bare litt, det var mest spotting, og noe friskt, rødt blod, men ikke mengder.

Jeg småblødde rundt uke 15 med yngste. UL igjen, bekreftet levende baby som hadde det fint.

Spottet 5+0 og 5+1 i siste svangerskap, det ble SA 5+2.

Men altså, nei, det er tre ganger jeg ikke har spottet før ikm. Det er de tre syklusene jeg har vært gravid.

Tempen er fortsatt høy, det fikk meg til å teste i dag, men negativ test, økende spotting, jeg er ikke gravid. Jeg bare antar at FF hadde bommet på EL, flyttet den et par dager, og regner med at mensen kommer snart.

Hmm..
Tro om dette blir rett:
http://fertilityfriend.com/ticker/2cae11/ttc.png

Syns jo selv kanskje dag 11 virker logisk. Har ikke annet enn temp å gå etter pga stort sett ikke eksisterende EL sekret.

Du, jeg fant den igjen i forrige arkiv-tråden, men den lå i et underinnlegg der, så jeg hadde rett og slett ikke sett den da jeg lagde nye tråder. :) Beklager. Nå har jeg lagt den til i den nye arkiv-tråden, hvis du fortsatt vil ha den på arkiv da?

Her er den:

Joyfull

Du, jeg fant den igjen i forrige arkiv-tråden, men den lå i et underinnlegg der, så jeg hadde rett og slett ikke sett den da jeg lagde nye tråder. :) Beklager;

Her er den:

Joyfull
Der var den ja :)
Tror ikke linken jeg la ut funker, men herfra kom jeg inn.
Tusen takk :)
Ja ha den gjerne på arkiv litt til, må få litt mer klarhet i ting før jeg legger hele hodet mitt i prøvinga igjen ;)

Nei, jeg har ikke det.

Eller jo, altså, jeg har blødd i alle tre svangerskap. Spottet spnn i uke 7-9 med eldste. Ul viste at det var liv,jeg blødde mer etter det, men bare litt, det var mest spotting, og noe friskt, rødt blod, men ikke mengder.

Jeg småblødde rundt uke 15 med yngste. UL igjen, bekreftet levende baby som hadde det fint.

Spottet 5+0 og 5+1 i siste svangerskap, det ble SA 5+2.

Men altså, nei, det er tre ganger jeg ikke har spottet før ikm. Det er de tre syklusene jeg har vært gravid.

Tempen er fortsatt høy, det fikk meg til å teste i dag, men negativ test, økende spotting, jeg er ikke gravid. Jeg bare antar at FF hadde bommet på EL, flyttet den et par dager, og regner med at mensen kommer snart.

Ok. :) Nei jeg bare synes grafen din så litt høyere ut enn de andre grafene dine, og at den ikke viser noe tegn til fall enda. Så derfor jeg lurte, men da er det vel bare duste tr igjen ja. Krysser fingrene for at det følger en kort syklus etter denne lange for deg!

Back
Topp