Vi som temper!

Såg historien din etter jeg hadde svart, men klarte ikke å redigere innlegget mitt

Jeg følte jo absolutt (begge gangene) jeg gikk på pergo at kroppen var anerledes. Hadde et HAV av el-slim og tror nok det var det som gjorde at jeg ble gravid første gangen (og litt lykketreff også da ;))

Prøvde du Wild Yam? Skal jo også hjelpe på lutealfasen, men det er jo mer et naturlig progesteron, så kanskje ikke det du har behov for. Blir spennende å se hvordan det blir etter el. Smart å lese seg opp litt :) Og blir det blødning og kort lutealfase - noe vi ikke håper selvsagt - men da har du jo pergoen å prøve. Jeg tror også jeg ville stolt på gynekologen din. Hun er jo tross alt eksperten her, og hadde en teori. Bra du får det utredet! :)
Ja nå blir tiden fremover spennende. Håper det klaffer snart. For hele tempetråden såklart ;-) Vurderte wild yam litt, men siden gynekologen sa at miljøet ikke var som det skulle ved en eggløsning, dropper jeg det heller og ser hva som skjer :)

Jeg leser og leser nå for å skaffe ulike erfaringer :-D Hehe. Tror eggløsningen er i dag, eller i morgen. Har hatt SYKE smerter i dag. Så dersom mens kommer 4 dager etter, starter jeg med pergo neste pp trooooor jeg. Dersom lutealfasen min er blitt lengre, kan det være jeg drøyer det litt, en pp til for å se. Første gangen jeg var hos gynekologen sa hun jo at jeg måtte prøve 1 år før jeg fikk hjelp, siden ting kunne stabilisere seg, og siden jeg var så ung. Så har hu jo vært veldig negativ til når jeg nevner noe er galt, at jeg umulig kan ha en lutealfase på 4 dager osv. Også plutselig nå pergo med engang!?. Det var ikke forventet i det hele tatt, så er jeg jo litt skeptisk til hormoner. Men skal jo selfølgelig gi det en pp å se. Etter en pp med pergo, er det en pp uten, så pergo igjen evt. Men dersom lutealfasen ikke ble noe lengre med pergo, skulle jeg slutte med det å ta kontakt med henne igjen. Blir spennende å se nå:)

Hormonbehandling er jo egentlig behandling med noe vi naturlig har i kroppen hvert fall. :) Og det kan se ut som hormonbehandling fungerte for meg, så jeg håper pergo fungerer for deg! ;) :) :D

Det gikk igrunnen greit. Hun starta med å kikka på høyre side, der så hun noen små egg, som ikke var klare for å løsne.. Så sa hun at det ikke så ut som jeg hadde eggløsning nå pga at livmoren ikke var sånn som den skal ved eggløsning, trikanta eller noe, med en del slim. Det var ikke noe særlig slim, og den var ikke sånn som den skulle være. Men så så hun på venstre side, og der var det et stort egg som var klar til å løsne ganske snart. Å har sinnsyke smerter nå. Men siden det ikke så helt ut som det skulle, mente hun at eggløsningen ikke var helt sånn som den skulle, og at det var grunnen til at jeg fikk blødning så kort tid etter. Så hun skrev faktisk ut pergotime tabeletter til meg. Hjelp?! Noen som har prøvd. Litt skeptisk. Men dersom lutealfasen min bare plutselig blir lengre, så tror jeg at jeg drøyer pergokuren en pp til. Kan jo risikere i at flere egg løsner og at det blir trillinger? hihi. Usikker på hva jeg skal gjøre :)

Sjansen for flerlinger øker med ca 10% når man bruker Pergotime og da snakker man som regel om at det løsner 1 ekstra og ikke 4 :P Og Pergotime kan brukes til å stabilisere sykluser, hjelpe med eggløsning osv.
Jeg har hatt 13 kurer, 11 når vi prøvde på første barnet og 2 denne gangen. Og det ble bare en sist. Og denne gangen har vi ikke truffet på enda.

Jeg skjønner ingenting denne gangen, EL-testene var positive for 2 dager siden, men det stemmer liksom ikke ordentlig med slim, tappen osv. Ingen "symptomer". Jeg vet at Pergotime kan påvirke/minske slim. Men det stemmer ikke ordentlig med tempen heller. *Klør seg i hodet*

Jeg skjønner ingenting denne gangen, EL-testene var positive for 2 dager siden, men det stemmer liksom ikke ordentlig med slim, tappen osv. Ingen "symptomer". Jeg vet at Pergotime kan påvirke/minske slim. Men det stemmer ikke ordentlig med tempen heller. *Klør seg i hodet*
Hmm. El i dag kanskje? Jeg synes heller ikke el slimet mitt var helt timet denne gangen. Jeg fikk mengder søndag/mandag og el fredag. Men torsdag og fredag synes jeg ikke det var så mye slim. Nå har jeg drukket litt grapefruktjuice da, så det påvirker nok litt ;) Men skulle jo tro det var mest akkurat rundt el.
Håper du får temphopp i morra!

Sara og Kathe84: Spennende grafer!!! :)

Sjansen for flerlinger øker med ca 10% når man bruker Pergotime og da snakker man som regel om at det løsner 1 ekstra og ikke 4 :P Og Pergotime kan brukes til å stabilisere sykluser, hjelpe med eggløsning osv.
Jeg har hatt 13 kurer, 11 når vi prøvde på første barnet og 2 denne gangen. Og det ble bare en sist. Og denne gangen har vi ikke truffet på enda.
Spennende. Håper det funker for meg også:) Ja er vell ikke så stor sjanse, men gynekologen er vel pliktet til å opplyse om det:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har nettopp avlest dagens test, og nå begynner jeg virkelig å tro at detter sant :D
Dagens test er øverst og den fra i går er nederst. Testen fra i dag er litt mørkere over det hele fordi den ikke er helt tørr enda ;) Jeg er 13 dpo idag og ikm er i morgen. Ser dere det? Jeg vet at det synes mye dårligere på bildet, men jeg kan tydelig se streken nå - sambo også :)

2013-12-19 07.56.47.png

Jeg har nettopp avlest dagens test, og nå begynner jeg virkelig å tro at detter sant :D
Dagens test er øverst og den fra i går er nederst. Testen fra i dag er litt mørkere over det hele fordi den ikke er helt tørr enda ;) Jeg er 13 dpo idag og ikm er i morgen. Ser dere det? Jeg vet at det synes mye dårligere på bildet, men jeg kan tydelig se streken nå - sambo også :)

Vis vedlegget 43972
Oi, prikkeline! Den der er ho veldig tydelig :) Tror det er på sin plass å gratulere litt nå, altså! Kjempemoro!

Når blir termin?

Tempetråden tar seg opp!

Nå tar følelsene litt ovehånd her :) Tårene triller og jeg er så glad! Måtte legge inn positiv test inne på FF og det var så "uvirkelig". Har jo drømt om dette øyeblikket i et år nå :) Himmel for en fantastisk overraskelse!!! :D :D :D
Nå krysser jeg fingrene for at egget graver seg dypt og godt ned i magehulen og blir der til el-termin 29. august 2014 :)
Og så håper jeg at vi får flere positive tester her inne nå som vi er inne i en god steam ;)

Nå tar følelsene litt ovehånd her :) Tårene triller og jeg er så glad! Måtte legge inn positiv test inne på FF og det var så "uvirkelig". Har jo drømt om dette øyeblikket i et år nå :) Himmel for en fantastisk overraskelse!!! :D :D :D
Nå krysser jeg fingrene for at egget graver seg dypt og godt ned i magehulen og blir der til el-termin 29. august 2014 :)
Og så håper jeg at vi får flere positive tester her inne nå som vi er inne i en god steam ;)

Jippi! :-) Gratulerer. Det er jo ingen tvil med den streken der. :D Og da kommer du til august. Jippi! <3

*Taster på app på mobilen*

Vis vedlegget 43972

Fantastisk! Gratulerer så mye :D
Veldig gøy og motiverende å se at det klaffer når dere har holdt på så lenge :)
Gir håp til oss andre hehe ;)

Så FANTASTISK! GRATULERER SÅ MYE :-D For en flott førjulsgave da :-D Jippi! Jippi!

Åhhhh! Det er jo helt fantastisk :)

Blir bare glad av å se sånne tester :) Og å lese om lykken! Smitter litt over, rett og slett :P Får oe det er noe mer som smitter over til oss andre også ;)

Gratulerer så mye! :D:D:D
Nå ble jeg veldig spent på morgendagen for min del..ser ut som vi er rimelig synkrone: jeg er også 13dpo i dag og ikm imorgen (i følge ff, 12dpo i følge positiv el-test) og har bestemt meg for å teste for første gang imorgen. Håper så på tidenes beste start på juleferien!! :):):) Innbiller meg at jeg har masse symptomer (hvertfall ekstremt mye kviser som var det tydeligste av symptomene mine sist jeg var gravid, det er i allefall ikke innbilning :P)

Dere som er erfarne tempere, når faller tempraturen dersom tr er på vei? Dette er min første tempesyklus, så kjenner ikke mine egne tempsvingninger så godt enda.. Men tempen stiger hvertfall fortsatt hos meg, har gjort det hver eneste dag siden EL (inkl i dag hvor tempen var 0,06 høyere enn i går), endring fra dag til dag siden EL har vært mellom +0,05 og +0,10)

Det høres jo veldig bra ut at tempen fortsatt stiger :) Lovende!

Når det gjelder når den evt synker, varierer det en del. Noen får tempfall noen dager før mensen, andre samme dag, mens andre igjen har dalende temp under mensen.... Ikke noe fasit der, altså.

Men stigende temp er alltid bra!

Her gikk tempen min litt opp i dag, men jeg sov en time lenger enn vanlig, så er kanskje litt derfor... Er jo syk også, men det har ikke påvirket tempen spesielt mye de andre dagene, ser det ut til.

Håper på positiv EL-test i dag!

GRATULERER SÅ MASSE!! Den er kjempetydelig den streken der!! (og et lite ekstra hurra for august ;) )

Last edited:
Back
Topp