Vi som temper!

Moro med litt action her inne :)

Her er da min EL-test fra i dag. Ganske nærme å være positiv, eller hva?

image.jpg

Herrejesus, så dårlige de bildene blir her, da... iPad har ikke spesielt godt kamera :D

Noen som kan skimte noe overhodet??? ;) :P

Syntes jeg ser noe når jeg vrir litt på mobilen.
Men, jeg tok screenshot av bildet ditt og redigerte det til svart/hvitt, og da kom det en tydeligere strek! :D

ImageUploadedByBV Forum1387384369.870650.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Men, jeg tok screenshot av bildet ditt og redigerte det til svart/hvitt, og da kom det en tydeligere strek! :D

Vis vedlegget 43927

Oj!!! Tusen takk :) Nå ser jeg definitivt en strek - jeg bare håper så inderlig den også er rosa :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Moro med litt action her inne :)

Her er da min EL-test fra i dag. Ganske nærme å være positiv, eller hva?

Vis vedlegget 43925

Herrejesus, så dårlige de bildene blir her, da... iPad har ikke spesielt godt kamera :D
Den begynner å nærme seg ja - da blir det mer action hehe ;)

Virkelig? ? Gossshhh.. blir så glad.. mn er 10 dager over ikm uten tr eller positiv test. Så helt lost asså.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Hvordan er tempen da? Uff så frustrerende å gå så lenge uten å få noe bekreftet! Håper du er gravid :)

Hvordan gikk det hos gyn?
Det gikk igrunnen greit. Hun starta med å kikka på høyre side, der så hun noen små egg, som ikke var klare for å løsne.. Så sa hun at det ikke så ut som jeg hadde eggløsning nå pga at livmoren ikke var sånn som den skal ved eggløsning, trikanta eller noe, med en del slim. Det var ikke noe særlig slim, og den var ikke sånn som den skulle være. Men så så hun på venstre side, og der var det et stort egg som var klar til å løsne ganske snart. Å har sinnsyke smerter nå. Men siden det ikke så helt ut som det skulle, mente hun at eggløsningen ikke var helt sånn som den skulle, og at det var grunnen til at jeg fikk blødning så kort tid etter. Så hun skrev faktisk ut pergotime tabeletter til meg. Hjelp?! Noen som har prøvd. Litt skeptisk. Men dersom lutealfasen min bare plutselig blir lengre, så tror jeg at jeg drøyer pergokuren en pp til. Kan jo risikere i at flere egg løsner og at det blir trillinger? hihi. Usikker på hva jeg skal gjøre :)

Vis vedlegget 43927

Oi her viste jo streken kjempe godt :) Håper streken blir sterkere prikkeline <3

Hmm ja. Ingen erfaring med pergo selv, men det er det jo flere her inne som har. Skjønner at du er litt i tankeboksen :) Tvillinger hadde jeg personlig syntes vært stor stas, men det er klart trillinger ++ sikkert ville blitt litt utfordrende til tider ;) Sikkert greit å høre litt med andre og lese litt om det før du bestemmer deg :)

Oi her viste jo streken kjempe godt :) Håper streken blir sterkere prikkeline <3
JA! Det håper jeg også :) Veldig spent på temp og test i morra. Har tatt akkupunktur i dag også, så jeg håper at det kan bidra til å optimalisere forholdene for at egget skal feste seg skikkelig.

Det gikk igrunnen greit. Hun starta med å kikka på høyre side, der så hun noen små egg, som ikke var klare for å løsne.. Så sa hun at det ikke så ut som jeg hadde eggløsning nå pga at livmoren ikke var sånn som den skal ved eggløsning, trikanta eller noe, med en del slim. Det var ikke noe særlig slim, og den var ikke sånn som den skulle være. Men så så hun på venstre side, og der var det et stort egg som var klar til å løsne ganske snart. Å har sinnsyke smerter nå. Men siden det ikke så helt ut som det skulle, mente hun at eggløsningen ikke var helt sånn som den skulle, og at det var grunnen til at jeg fikk blødning så kort tid etter. Så hun skrev faktisk ut pergotime tabeletter til meg. Hjelp?! Noen som har prøvd. Litt skeptisk. Men dersom lutealfasen min bare plutselig blir lengre, så tror jeg at jeg drøyer pergokuren en pp til. Kan jo risikere i at flere egg løsner og at det blir trillinger? hihi. Usikker på hva jeg skal gjøre :)

Det er ganske mange som bruker/har brukt pergo her inne, så hvis du søker litt bakover i forumet finner du nok mye informasjon. :) Jeg tror sjansen for flerlinger er veldig liten på pergo altså.

Det er ganske mange som bruker/har brukt pergo her inne, så hvis du søker litt bakover i forumet finner du nok mye informasjon. :) Jeg tror sjansen for flerlinger er veldig liten på pergo altså.
Ja gynekolog sa også at sjangsen er veldig liten for flerlinger, men de må jo opplyse om det :) Og hvis vi var veldig redd for at plutselig 3-4 egg skulle løsne, kunne jeg komme inn på CD12 når jeg gikk på pergo og sjekke hvor mange modne egg det var. Men jeg ble egentlig veldig VELDIG overraska over at jeg fikk pergo.. nevnte ingenting om det selv, nevnte kun crinone. Noe hun sa ikke ville hjelpe i mitt tilfelle, hun mente ikke eggløsning var helt i orden. Vi har jo "bare" prøvd 6 mnd, føler de fleste prøver lengre før de får pergo. Men jeg er "gla" pga hun så jo at det var noe som ikke stemte, og mente det var derfor jeg fikk denne blødninger 4 dager etter. Så var det jo faktisk et modent egg der, så det var jo litt gøy å se :)

Ja gynekolog sa også at sjangsen er veldig liten for flerlinger, men de må jo opplyse om det :) Og hvis vi var veldig redd for at plutselig 3-4 egg skulle løsne, kunne jeg komme inn på CD12 når jeg gikk på pergo og sjekke hvor mange modne egg det var. Men jeg ble egentlig veldig VELDIG overraska over at jeg fikk pergo.. nevnte ingenting om det selv, nevnte kun crinone. Noe hun sa ikke ville hjelpe i mitt tilfelle, hun mente ikke eggløsning var helt i orden. Vi har jo "bare" prøvd 6 mnd, føler de fleste prøver lengre før de får pergo. Men jeg er "gla" pga hun så jo at det var noe som ikke stemte, og mente det var derfor jeg fikk denne blødninger 4 dager etter. Så var det jo faktisk et modent egg der, så det var jo litt gøy å se :)

Jeg tror jeg ville stolt på gynekologen om hun sier at livmoren din ikke egentlig er "klar" for eggløsning. Da er det jo pergo (eller noe annet) før EL du trenger. Crinone vil jo bare hjelpe hvis alt er riktig frem til EL, siden du først skal begynne et par dager etter EL liksom. Jeg kan ikke så mye om pergo jeg da, men håper jo du kanskje kan få hjelp nå. Du får holde oss oppdatert, du skal vel kanskje lese en del du nå for å sjekke hva andre har erfart med pergo? :) Veldig spennende om du endelig kan få "orden" på EL og lutealfasen da. (Kan jo da hende lutealfasen blir "ødelagt" siden EL aldri er helt ordentlig?)

Dobbel postet.

Jeg tror jeg ville stolt på gynekologen om hun sier at livmoren din ikke egentlig er "klar" for eggløsning. Da er det jo pergo (eller noe annet) før EL du trenger. Crinone vil jo bare hjelpe hvis alt er riktig frem til EL, siden du først skal begynne et par dager etter EL liksom. Jeg kan ikke så mye om pergo jeg da, men håper jo du kanskje kan få hjelp nå. Du får holde oss oppdatert, du skal vel kanskje lese en del du nå for å sjekke hva andre har erfart med pergo? :) Veldig spennende om du endelig kan få "orden" på EL og lutealfasen da. (Kan jo da hende lutealfasen blir "ødelagt" siden EL aldri er helt ordentlig?)
Jeg leser og leser nå for å skaffe ulike erfaringer :-D Hehe. Tror eggløsningen er i dag, eller i morgen. Har hatt SYKE smerter i dag. Så dersom mens kommer 4 dager etter, starter jeg med pergo neste pp trooooor jeg. Dersom lutealfasen min er blitt lengre, kan det være jeg drøyer det litt, en pp til for å se. Første gangen jeg var hos gynekologen sa hun jo at jeg måtte prøve 1 år før jeg fikk hjelp, siden ting kunne stabilisere seg, og siden jeg var så ung. Så har hu jo vært veldig negativ til når jeg nevner noe er galt, at jeg umulig kan ha en lutealfase på 4 dager osv. Også plutselig nå pergo med engang!?. Det var ikke forventet i det hele tatt, så er jeg jo litt skeptisk til hormoner. Men skal jo selfølgelig gi det en pp å se. Etter en pp med pergo, er det en pp uten, så pergo igjen evt. Men dersom lutealfasen ikke ble noe lengre med pergo, skulle jeg slutte med det å ta kontakt med henne igjen. Blir spennende å se nå:)

Prikkeline: Jeg syns jeg ser "noe" som kan se ut som "rosa" - krysser fingrene for deg!

Jeg har prøvd pergotime - to ganger. Første gang ble jeg gravid med 1 baby! :) Jeg har egentlig eggløsning av meg selv, men fikk prøve pergotime for å "booste" eggløsning, da vi har litt få soldater. Fikk innvendig ultralyd i dagene før el for å sjekke at det ikke ble sluppet 4 egg på en gang, og fikk "klarsignal" fra gynekologen om at det var "trygt" å legge inn aksjer :P

Fikk prøve pergotime igjen i høst, bare for å ha prøvd igjen før evt ivf, men uten hell, så nå venter vi på svar på ivf søknad.

Håper pergotime kan hjelpe til!! Du kan uansett ikke ta det denne syklusen rekner jeg med? Pleier vel å være i starten en skal ta det?

Masse lykke til ihvertfall! :)

Prikkeline: Jeg syns jeg ser "noe" som kan se ut som "rosa" - krysser fingrene for deg!

Jeg har prøvd pergotime - to ganger. Første gang ble jeg gravid med 1 baby! :) Jeg har egentlig eggløsning av meg selv, men fikk prøve pergotime for å "booste" eggløsning, da vi har litt få soldater. Fikk innvendig ultralyd i dagene før el for å sjekke at det ikke ble sluppet 4 egg på en gang, og fikk "klarsignal" fra gynekologen om at det var "trygt" å legge inn aksjer :p

Fikk prøve pergotime igjen i høst, bare for å ha prøvd igjen før evt ivf, men uten hell, så nå venter vi på svar på ivf søknad.

Håper pergotime kan hjelpe til!! Du kan uansett ikke ta det denne syklusen rekner jeg med? Pleier vel å være i starten en skal ta det?

Masse lykke til ihvertfall! :)
Tusen takk for svar :-D Håper pergo bringer lykke til min syklus også, at den stabiliserer seg. Nei jeg skal evnt begynne på dag 4 :) Men de forrige pp mine har jeg fått blødning 4 dager etter positiv eggløsningstest, det vil jo si at jeg "venter" blødning på søndag.. Så dersom blødningen kommer på søndag, kan jeg begynne på pergo allerede neste uke. Men jeg får vente å se hva som skjer med kroppen min nå fremover :-) Greit å få bekrefte at det vertfall er et egg som er modent og slippeklart der nå, men at forholdene ikke er som de skal!

Tusen takk for svar :-D Håper pergo bringer lykke til min syklus også, at den stabiliserer seg. Nei jeg skal evnt begynne på dag 4 :) Men de forrige pp mine har jeg fått blødning 4 dager etter positiv eggløsningstest, det vil jo si at jeg "venter" blødning på søndag.. Så dersom blødningen kommer på søndag, kan jeg begynne på pergo allerede neste uke. Men jeg får vente å se hva som skjer med kroppen min nå fremover :) Greit å få bekrefte at det vertfall er et egg som er modent og slippeklart der nå, men at forholdene ikke er som de skal!
Prøvde du Wild Yam? Skal jo også hjelpe på lutealfasen, men det er jo mer et naturlig progesteron, så kanskje ikke det du har behov for. Blir spennende å se hvordan det blir etter el. Smart å lese seg opp litt :) Og blir det blødning og kort lutealfase - noe vi ikke håper selvsagt - men da har du jo pergoen å prøve. Jeg tror også jeg ville stolt på gynekologen din. Hun er jo tross alt eksperten her, og hadde en teori. Bra du får det utredet! :)

Såg historien din etter jeg hadde svart, men klarte ikke å redigere innlegget mitt

Jeg følte jo absolutt (begge gangene) jeg gikk på pergo at kroppen var anerledes. Hadde et HAV av el-slim og tror nok det var det som gjorde at jeg ble gravid første gangen (og litt lykketreff også da ;))

Back
Topp