Vi som temper!

Jeg har ringt fastlegen i dag og hun har gitt meg Crinone! :-) Så jeg starter med det i dag. :-) Jippi! Skal uansett ta hcg med en gang jeg får en svak strek ja. Takk for gode ord.

*Taster på app på mobilen*
Så bra!!! :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ringte til gynekologen nå, men fikk ikke prata med henne nå siden hu hadde pasienter. Så hu skal ringe ila dagen. Skal jo på jobb nå, så må bare gi besjed til kollegaene mine at jeg må ha telefonen på jobb i dag pga jeg venter en telefon :p Tok foresten en eggløsningstest i dag for gøy, å det har aldri vært en så "sterk" strek før.. Streken pleier å være usynlig helt til CD13-CD14. Hm :p Kanskje eggløsning skjer før denne pp.

Det var ikke en festebløding du hadde da?
hcg slår jo ut på el-tester...

Uff, for en kjip dag det var her inne, da :(

Jeg ringte legen min for å høre om jeg kunne komme og ta blodprøve for å sjekke om hormonene mine er i balanse. Jeg hadde tenkt at jeg måtte krangle meg til å få time, og ble så paff da jeg ble tilbudt time at jeg glemte å tenke... Jeg fikk time nå på fredag, men da er jeg jo bare på CD 2 eller noe. Jeg burde kanskje ringe og flytte timen en uke frem i tid?

Når det ble tatt prøver av meg måtte jeg ta noen blodprøver tidlig i syklusen, andre seinere. Legen vil sikkert snakke litt med deg først og så ta deg inn for blodprøver etterhvert!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Noen som har prøvd WildYam?
Begynte på den på fredag og lurer på om den kan ha noe å gjøre med murringen jeg har hatt de siste dagene.
Det har murret så mye mer enn det pleier. På begge sider.
Pleier vanligvis ikke kjenne noe før og under tanta. Altså ingenting i det hele tatt, men nå har det vært litt mer etter ma'en.
Syns i grunnen at det har vært mindre og mindre murringer for hver mnd, men de siste dagene har det vært konstant.
Er så lett å tro at det kan være fordi det er en spire men har ikke lyst å bygge opp forventningene for så å bli skuffet!

Noen som har opplevd noe lignende?

Når det ble tatt prøver av meg måtte jeg ta noen blodprøver tidlig i syklusen, andre seinere. Legen vil sikkert snakke litt med deg først og så ta deg inn for blodprøver etterhvert!

Sent from my iPhone using Tapatalk
OK, da beholder jeg timen som den er. De sa de kunne skrive på når jeg hadde hatt mensen sist, så kunne laboratoriet regne ut om det var bra eller dårlig. Vet jeg skal ta blodprøve, men blir sikkert en prat også, og kanskje flere blodprøver etter hvert, da?

Gynekologen ringte.. Og jeg forklarte situasjonen. Hun syns det var ekstremt rart at jeg hadde fått pos. eggløsningstest på CD19, og mens på CD23. Hun hadde aldri hørt om det før. Hun ville ikke skrive ut noe krem eller noe før det faktisk ble dokumentert at kroppen fikk til eggløsning eller ikke. Hun var veldig "vanskelig" og ville ikke høre om min teori nesten. Men vi ble enige om at når jeg får positiv test denne pp, skal jeg ringe til hun med engang, så skal hun prøve å se om det er et egg der som holder på å løsne. Og hvis det er det, følge med på lutealfasen og ta der derfra. :-)

Gynekologen ringte.. Og jeg forklarte situasjonen. Hun syns det var ekstremt rart at jeg hadde fått pos. eggløsningstest på CD19, og mens på CD23. Hun hadde aldri hørt om det før. Hun ville ikke skrive ut noe krem eller noe før det faktisk ble dokumentert at kroppen fikk til eggløsning eller ikke. Hun var veldig "vanskelig" og ville ikke høre om min teori nesten. Men vi ble enige om at når jeg får positiv test denne pp, skal jeg ringe til hun med engang, så skal hun prøve å se om det er et egg der som holder på å løsne. Og hvis det er det, følge med på lutealfasen og ta der derfra. :-)

Jamen, unnskyld meg. Hvis du googler "short luteal phase 5 days" så får du masse treff. :) Hun burde jo i det minste høre på deg. Men bra du skal få komme inn ved neste positive EL-test, så dere kan kartlegge nøyaktig hva og når ting skjer. :)

Gynekologen ringte.. Og jeg forklarte situasjonen. Hun syns det var ekstremt rart at jeg hadde fått pos. eggløsningstest på CD19, og mens på CD23. Hun hadde aldri hørt om det før. Hun ville ikke skrive ut noe krem eller noe før det faktisk ble dokumentert at kroppen fikk til eggløsning eller ikke. Hun var veldig "vanskelig" og ville ikke høre om min teori nesten. Men vi ble enige om at når jeg får positiv test denne pp, skal jeg ringe til hun med engang, så skal hun prøve å se om det er et egg der som holder på å løsne. Og hvis det er det, følge med på lutealfasen og ta der derfra. :)
Ja, ja.... Da får du jo kanskje bevist at det er sånn, da :) Ellers så får du i alle svar på hva det er som foregår, så noe godt bør det jo komme ut av dette uansett... Det aller beste hadde jo vært om du bare ble gravid, men i følge teorien vi har her inne, må jo et eller annet endre seg i denne prøveperioden for at det skal gå... Krysser fingrene for deg alle fall. Ting kan skje når som helst!

Hei

Tenkte å spørre dere her om dere kan ta en titt på charten min. http://www.fertilityfriend.com/home/2ae7f9

Jeg skjønner ikke helt hvorfor FF har satt eggløsningen til dag 17. Først viste den eggløsning på dag 14, men etter 5 dager, så flyttet den eggløsningsdagen til dag 17, og jeg skjønner altså ikke hvorfor.. Kan det være feil, eller bør jeg bare stole på at den har rett? :)

Hei

Tenkte å spørre dere her om dere kan ta en titt på charten min. http://www.fertilityfriend.com/home/2ae7f9

Jeg skjønner ikke helt hvorfor FF har satt eggløsningen til dag 17. Først viste den eggløsning på dag 14, men etter 5 dager, så flyttet den eggløsningsdagen til dag 17, og jeg skjønner altså ikke hvorfor.. Kan det være feil, eller bør jeg bare stole på at den har rett? :)

FF har ikke satt noe sikkert, striplet linje betyr at FF er usikker. Og du har jo ikke lagt inn noe informasjon om utflod, tappen eller EL-tester, så FF har jo ikke så mye å gå etter heller. Dessuten er tempen din veldig ujevn, og flere av dagene ser det ut til at du har tempet senere enn din faste tid (siden det er sirkler i stedet for helmerket dott). Jeg tør ikke si sikkert når du har hatt EL basert på kurven din. :) Det kan være feil dag FF har satt kryss, for eneste informasjonen FF har er jo det du har lagt inn - og det er litt ujevne temper tatt til ulik tid, så da kan ikke FF være sikker heller.

Jamen, unnskyld meg. Hvis du googler "short luteal phase 5 days" så får du masse treff. :) Hun burde jo i det minste høre på deg. Men bra du skal få komme inn ved neste positive EL-test, så dere kan kartlegge nøyaktig hva og når ting skjer. :)
Ja det virker jo ikke som ho er helt med. Hu bør jo ha opplevd at andre har vært i lignende situasjon. Sykt irriterende altså. Men jeg ga meg jo ikke!! Så nå skulle ho jo ta meg inn med neste positive eggløsningstest :) Så håper jeg vi finner ut av noe. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd jeg var gravid nå. Så sykt svimmel.. oppblåst.. kvalm... :-/ Kanskje jeg brygger på noe. Kjipt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja, ja.... Da får du jo kanskje bevist at det er sånn, da :) Ellers så får du i alle svar på hva det er som foregår, så noe godt bør det jo komme ut av dette uansett... Det aller beste hadde jo vært om du bare ble gravid, men i følge teorien vi har her inne, må jo et eller annet endre seg i denne prøveperioden for at det skal gå... Krysser fingrene for deg alle fall. Ting kan skje når som helst!
Takk for gode ord Medusa <3 Det hjelper å ha dere å prate med i frustrasjonen!! :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

FF har ikke satt noe sikkert, striplet linje betyr at FF er usikker. Og du har jo ikke lagt inn noe informasjon om utflod, tappen eller EL-tester, så FF har jo ikke så mye å gå etter heller. Dessuten er tempen din veldig ujevn, og flere av dagene ser det ut til at du har tempet senere enn din faste tid (siden det er sirkler i stedet for helmerket dott). Jeg tør ikke si sikkert når du har hatt EL basert på kurven din. :) Det kan være feil dag FF har satt kryss, for eneste informasjonen FF har er jo det du har lagt inn - og det er litt ujevne temper tatt til ulik tid, så da kan ikke FF være sikker heller.

Tusen takk for svar :) hehe, jeg er helt ny på dette med temping, så jeg har ikke brydd meg så mye om å legge inn info om utflod etc. Men jeg temper til samme tid hver dag, så det har jeg ihvertfall fikset på :)

Så jæ…. typisk! Når en bygger seg opp litt forventninger om at det kanskje er noe der så synker tempen :smiley-angry003

Skulle ta test i dag men gadd ikke…blir bare bortkastet test for tanta kommer vel med et brak senere i dag :sad015
Hater kroppen min akkurat nå!

Back
Topp