Ser nok ut til at du har vært tidlig ute denne runden, jaLykke til i dag!
Takk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ser nok ut til at du har vært tidlig ute denne runden, jaLykke til i dag!

Og nå lurer jeg på om jeg skal prøve WY denne syklusen. Bare sånn for å ha prøvd. Sannsynligvis skader det ingenting. Jeg turte ikke nevne det for gynekologen siden han helt avviste hele teorien om lavt progesteron. Jeg er usikker. Mistet jo litt håpet, så vet ikke om jeg skal proppe i meg noen piller da. Arg. Hva skal jeg gjøre nå?
For det første, så synd at gyn ikke ville undersøke videre ang progesteron...Men gyn vet vel best, så vi har vel ikke stort annet valg enn å stole på dem.
HVIS det skulle vise seg at du får enda en kjemisk, noe vi så klart håper du slipper, så vil du vel antakelig få utredning og mer hjelp etter å ha tatt blodprøven...
Når det gjelder WY, jeg ville nok prøvd det ja. Det skader vel uansett ikke...
Joda, de vet nok bedre enn meg, jeg jobber ikke med fertilitet, men jeg ser jo at i USA så får "alle" som har hatt noen kjemiske en utredning med tanke på progesteron helt uavhengig av lutealfase. Så jeg ville jo gjerne hatt det sjekket.
Men jeg starter med WY nå. Så får vi se. Jeg ble ikke så glad i dag, men jeg skal være blid og optimistisk igjen snart.
Takk for hilsen hvert fall! <3
Forstår godt at du ble skuffet... Du kan ikke spørre fastlegen din da, om å få tatt et par blodprøver i løpet av syklusen for å sjekke progesteron? Si at du ikke føler deg helt beroliget etter besøket hos gyn, og ønsker å få tatt et par blodprøver. Det kan da ikke være så komplisert for dem...![]()
Joda, de vet nok bedre enn meg, jeg jobber ikke med fertilitet, men jeg ser jo at i USA så får "alle" som har hatt noen kjemiske en utredning med tanke på progesteron helt uavhengig av lutealfase. Så jeg ville jo gjerne hatt det sjekket.
Men jeg starter med WY nå. Så får vi se. Jeg ble ikke så glad i dag, men jeg skal være blid og optimistisk igjen snart.
Takk for hilsen hvert fall! <3
Må ikke glemme at i USA så er all helsetilbud privat. Da er ofte terskelen for hvilke prøver som er "nødvendige" en del lavere enn det det er her hjemme hvor vi ikke betaler for det selv.
Er jo det samme som når vi går til legen i utlandet så tar de tester i hytt og pine vær for å tjene ekstra penger fordi de vet at forsikringsselskapet betaler uansett.
Samme prinsipp blir det i usa så du må ikke sammenligne oss med dem
Men prøv med Wild Yam. Det kan jo ikke skade![]()
Min gynekolog ville helst ikke gjøre mye når jeg såg henne i april (1 års prøving på Nr.2). Vi vet jo at vi har lavt antall soldater. Spurte om jeg kunne prøve pergo siden jeg prøvde dette når vi ble gravid. Fikk til svar: slapp av - dere blir sikkert gravid igjen snart. Tallet er jo ikke såååå lavt.
Ringte gynekologen igjen i oktober og ba på mine knær om å få en siste sjans til å prøve pergo før vi bruker alle sparepengene våre på privat Ivf. Da fikk jeg pergokur, men uten hell. Først da ble vi kalt inn til time begge to. Da såg hun jo at det var lenge siden sist sædprøve og at tallet kanskje var noe lavt :/
Lykkeliten_86: jeg ville spurt fastlegen også om blodprøve for progestorone. En blodprøve er jo kjapt å gjennomføre og du betaler vel for denne?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har foresten tenkt å klage litt jeg også. Hadde el-slim og mannen kommer ikke hjem før på fredaghåper jeg ikke får el før det! Pleier ALDRI å få el før cd13/14/15. Krysser fingrene for at det bare er kroppen min som er superklar for el men at egget ikke slippes enda!!
Syns du må klage i vei. Forstår at det må være fryktelig vondt når du har vert såååå mær så mange ganger men så går det ikke. Skjønner ikke helt logikken til den gynekologen din. Har en venninne i England som hadde 6 kjemiske før hun fikk hjelp og ble gravid.
Håper virkelig du finner ut andet snart! Kjipt å gå å lure sånn. Hiv deg rundt til legen om du har mistanke om du er gravid, slik at de kan måle både hcg og progestorone.