Vi som temper!

Ser nok ut til at du har vært tidlig ute denne runden, ja :) Lykke til i dag!

Takk! :) :D Jeg er så spent. Haha.. Gruer meg litt til GU (ikke noen stor fan av den undersøkelsesmetoden gitt), men gleder meg jo til resultatet av timen. :p

æsj, enda lavere temp i dag:sad010
Sikker på at tanta er på vei nå...

Lykkeliten_86: masse lykke til i dag!

Verpehøna: æsj - så kjedelig da :/ krysser fingrene for at tr holder seg borte!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror jeg holder på å bli gal av å går rundt og kjenne etter og prøve å tolke hva kroppen driver med. Dagens er guffen korsrygg, murringer og hvit, fuktig, litt klumpete utflod. Redd for at mensen er på vei, men håper på noe annet :confused::p

14 dpo, fortsatt stigende temp, men fikk nok en gang en test med "usynlig" strek, som kun kan tolkes som negativ.(A1-test) :rolleyes:
Skjønner lite av hva som skjer nå, jeg har aldri noensinne kommet meg helt til 14 dpo uten tr eller spor av spotting. :confused013
Det murrer og stikker veldig i magen, men det har det gjort i mange dager nå, masse utflod, som minner om det jeg pleier å ha når jeg er gravid, og "føler meg" gravid...
Frustrert.no :confused:

:( Det gikk ikke som jeg ville. Han mener at siden jeg har helt regelmessige sykluser og "perfekt" lutealfase så har jeg sannsynligvis nok progesteron. Og han teller ikke med de kjemiske før jeg har tatt blodprøver av hcg, så om jeg får svak positiv test på nytt så må jeg dra og ta blodprøve med en gang. Jeg blir så oppgitt og irritert av dette. I USA så virker det som alle som har kjemiske graviditeter tar blodprøve hvor de måler progesteron, uansett om de har stabile sykluser og fin lutealfase eller ikke! Gynekologen min derimot sa at hvis det ikke klaffer så er neste skritt å ta sædprøve (det håper jeg jo å kunne utelukke ved å få ny positiv test og ta blodprøve for å bevise at vi stadig vekk har befruktede egg) og deretter måle om egglederne er tette eller ikke. Mye enklere å ta en blodprøve å måle progesteron? Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som det er "standard" i USA, men så er det helt utenkelig at det kan være der det svikter hos meg. Æsj. Og da kjente jeg at jeg mistet håpet litt for denne syklusen her.

Jeg hadde hatt eggløsning da. Alt var bra med eggstokkene og livmoren, og det har nylig løsnet ett egg fra venstre side (kunne stemme godt med at jeg er 4 dpo, livmoren hadde også begynt å få tykkere slimhinne, 7 mm, og bedre blodtilførsel - slik den skulle dpo).

Han var forresten utrolig fornøyd med grafene mine, jeg printet ut og tok med alle sammen. Han sa det gjorde jobben hans mye lettere.

Og nå lurer jeg på om jeg skal prøve WY denne syklusen. Bare sånn for å ha prøvd. Sannsynligvis skader det ingenting. Jeg turte ikke nevne det for gynekologen siden han helt avviste hele teorien om lavt progesteron. Jeg er usikker. Mistet jo litt håpet, så vet ikke om jeg skal proppe i meg noen piller da. Arg. Hva skal jeg gjøre nå?

Og nå lurer jeg på om jeg skal prøve WY denne syklusen. Bare sånn for å ha prøvd. Sannsynligvis skader det ingenting. Jeg turte ikke nevne det for gynekologen siden han helt avviste hele teorien om lavt progesteron. Jeg er usikker. Mistet jo litt håpet, så vet ikke om jeg skal proppe i meg noen piller da. Arg. Hva skal jeg gjøre nå?

For det første, så synd at gyn ikke ville undersøke videre ang progesteron... :( Men gyn vet vel best, så vi har vel ikke stort annet valg enn å stole på dem. :oops: HVIS det skulle vise seg at du får enda en kjemisk, noe vi så klart håper du slipper, så vil du vel antakelig få utredning og mer hjelp etter å ha tatt blodprøven...

Når det gjelder WY, jeg ville nok prøvd det ja. Det skader vel uansett ikke...

For det første, så synd at gyn ikke ville undersøke videre ang progesteron... :( Men gyn vet vel best, så vi har vel ikke stort annet valg enn å stole på dem. :oops: HVIS det skulle vise seg at du får enda en kjemisk, noe vi så klart håper du slipper, så vil du vel antakelig få utredning og mer hjelp etter å ha tatt blodprøven...

Når det gjelder WY, jeg ville nok prøvd det ja. Det skader vel uansett ikke...

Joda, de vet nok bedre enn meg, jeg jobber ikke med fertilitet, men jeg ser jo at i USA så får "alle" som har hatt noen kjemiske en utredning med tanke på progesteron helt uavhengig av lutealfase. Så jeg ville jo gjerne hatt det sjekket.

Men jeg starter med WY nå. Så får vi se. Jeg ble ikke så glad i dag, men jeg skal være blid og optimistisk igjen snart.

Takk for hilsen hvert fall! <3

Joda, de vet nok bedre enn meg, jeg jobber ikke med fertilitet, men jeg ser jo at i USA så får "alle" som har hatt noen kjemiske en utredning med tanke på progesteron helt uavhengig av lutealfase. Så jeg ville jo gjerne hatt det sjekket.

Men jeg starter med WY nå. Så får vi se. Jeg ble ikke så glad i dag, men jeg skal være blid og optimistisk igjen snart.

Forstår godt at du ble skuffet... Du kan ikke spørre fastlegen din da, om å få tatt et par blodprøver i løpet av syklusen for å sjekke progesteron? Si at du ikke føler deg helt beroliget etter besøket hos gyn, og ønsker å få tatt et par blodprøver. Det kan da ikke være så komplisert for dem... :)

Forstår godt at du ble skuffet... Du kan ikke spørre fastlegen din da, om å få tatt et par blodprøver i løpet av syklusen for å sjekke progesteron? Si at du ikke føler deg helt beroliget etter besøket hos gyn, og ønsker å få tatt et par blodprøver. Det kan da ikke være så komplisert for dem... :)

Det var en lur tanke. Fastlegen min teller jo med mine kjemiske graviditeter uten blodprøve, og sier ikke at mannen min burde få tatt en særprøve snarest mulig. Jeg ble så skeptisk til gynekologen av det. For det koster sikkert en del penger å gjøre privat, og hvis jeg har hatt tre (eller fire) kjemiske på 5 pp'er så føler jeg jo at det er bevis godt nok på at mannen har svømmere. Jeg synes det var litt rart å avvise det så sterkt. Jaja. Takk for godt forslag. Om ingenting skjer før jul så drar jeg til legen på nyåret. :)

Må ikke glemme at i USA så er all helsetilbud privat. Da er ofte terskelen for hvilke prøver som er "nødvendige" en del lavere enn det det er her hjemme hvor vi ikke betaler for det selv.
Er jo det samme som når vi går til legen i utlandet så tar de tester i hytt og pine vær for å tjene ekstra penger fordi de vet at forsikringsselskapet betaler uansett.
Samme prinsipp blir det i usa så du må ikke sammenligne oss med dem :)

Men prøv med Wild Yam. Det kan jo ikke skade :)

Må ikke glemme at i USA så er all helsetilbud privat. Da er ofte terskelen for hvilke prøver som er "nødvendige" en del lavere enn det det er her hjemme hvor vi ikke betaler for det selv.
Er jo det samme som når vi går til legen i utlandet så tar de tester i hytt og pine vær for å tjene ekstra penger fordi de vet at forsikringsselskapet betaler uansett.
Samme prinsipp blir det i usa så du må ikke sammenligne oss med dem :)

Men prøv med Wild Yam. Det kan jo ikke skade :)

Jeg jobber på sykehus, så jeg er veldig glad for at jeg ikke er i USA. :p Men nå var jeg jo hos en privat gynekolog. Betalte 1000 kr for dagens time, og det er jeg som bestemmer hva jeg vil ha av alle hans tilbud om videre utredning. Det er bare det at jeg ikke fikk tilbud om det jeg faktisk har lyst til å undersøke, siden han ikke teller med de kjemiske.

Han sa han kunne ta i mot meg for å ta blodprøver for å teste om jeg har kjemisk neste gang. Han kunne ordne sædprøve til mannen. Han kunne gjøre en lapraskopisk undersøkelse (kirurgisk) for å sjekke egglederne mine, eller en billigere variant med kontrastvæske og ultralyd. Så. Jeg tror han kan gi meg mange dyre tilbud fremover om jeg ønsker å gå fast til han. Men progesteron ville han ikke gi meg enda det står listet som "standard behandling/utredning" for de som har flere kjemiske graviditeter på rad på nesten alle amerikanske sider jeg har kommet over (og sånn som jeg har forstått det er det kun hcg og progesteron de følger med på, med blodprøver, så akkurat der virker det ikke som det er mange dyre undersøkelser for å melke kua, men jeg forstår hva du mener). Jeg synes piller/krem høres ganske mye mindre invasivt ut enn laporaskopi på meg, etter at jeg har hatt bare 5 prøveperioder med "reglemessig" EL og tr. Ikke meningen å angripe nå altså, men jeg synes det var ganske sært. Fastlegen min sendte meg jo dit fordi hun trodde jeg ville få progesteron. Eller hvert fall bli undersøkt (blodprøve) for om jeg mangler progesteron.

Jeg fikk jo forslaget fra Fimle om å spørre fastlegen min om å ta blodprøver for å måle progesteron hos henne i stedet - siden gynekologen har bekreftet at alt innvendig ser bra ut på UL. Så da tror jeg at jeg gjør det et stykke ut i januar om jeg enda ikke har fått en spire da. Da har jeg vel i så fall kommet til pp 8. Så får jeg heller overtale fastlegen til å gi meg Crinone da, om ikke gynekologen vil. Jeg synes det høres veldig tidlig ut med videre utredning på andre måter enn å sjekke hvorfor livmoren ikke holder på spirene. Jeg tror egentlig fastlegen er enig i det, for hun teller med de kjemiske.

Og ja, jeg begynte med WY istad. Er egentlig litt skeptisk til WY, men når jeg først har kjøpt en boks kan jeg jo bruke den opp. Det er nok til to sykluser så den er tom etter denne runden her. Siste sjanse med WY. :p :D ;)

Last edited:
Min gynekolog ville helst ikke gjøre mye når jeg såg henne i april (1 års prøving på Nr.2). Vi vet jo at vi har lavt antall soldater. Spurte om jeg kunne prøve pergo siden jeg prøvde dette når vi ble gravid. Fikk til svar: slapp av - dere blir sikkert gravid igjen snart. Tallet er jo ikke såååå lavt.

Ringte gynekologen igjen i oktober og ba på mine knær om å få en siste sjans til å prøve pergo før vi bruker alle sparepengene våre på privat Ivf. Da fikk jeg pergokur, men uten hell. Først da ble vi kalt inn til time begge to. Da såg hun jo at det var lenge siden sist sædprøve og at tallet kanskje var noe lavt :/

Lykkeliten_86: jeg ville spurt fastlegen også om blodprøve for progestorone. En blodprøve er jo kjapt å gjennomføre og du betaler vel for denne?

Min gynekolog ville helst ikke gjøre mye når jeg såg henne i april (1 års prøving på Nr.2). Vi vet jo at vi har lavt antall soldater. Spurte om jeg kunne prøve pergo siden jeg prøvde dette når vi ble gravid. Fikk til svar: slapp av - dere blir sikkert gravid igjen snart. Tallet er jo ikke såååå lavt.

Ringte gynekologen igjen i oktober og ba på mine knær om å få en siste sjans til å prøve pergo før vi bruker alle sparepengene våre på privat Ivf. Da fikk jeg pergokur, men uten hell. Først da ble vi kalt inn til time begge to. Da såg hun jo at det var lenge siden sist sædprøve og at tallet kanskje var noe lavt :/

Lykkeliten_86: jeg ville spurt fastlegen også om blodprøve for progestorone. En blodprøve er jo kjapt å gjennomføre og du betaler vel for denne?

Ja. Jeg tenkte at jeg går til fastlegen. Jeg tenkte først å vente til januar, men nå vurderer jeg å bare gå tilbake med en gang.

Og jeg må beklage sytingen min i dag. Var utrolig skuffet, begynner å gå litt greiere nå. Jeg vet jo at vi har prøvd kort, men det gjør så vondt å få positive tester og deretter tr. Derfor jeg blir litt ekstra utålmodig. Og fordi jeg har lest altfor mange solskinnshistorier om de som har flere kjemiske på rad som får en baby med Crinone. Æsj. Og fordi dette er absolutt siste mulighet til å (kanskje) rekke bhg-opptaket. Det ble bare litt mye for meg. Jeg skal ikke klage mer nå. Dere er jo mange her inne som har måttet tåle mye mer venting enn meg. :(

Syns du må klage i vei. Forstår at det må være fryktelig vondt når du har vert såååå mær så mange ganger men så går det ikke. Skjønner ikke helt logikken til den gynekologen din. Har en venninne i England som hadde 6 kjemiske før hun fikk hjelp og ble gravid.

Håper virkelig du finner ut andet snart! Kjipt å gå å lure sånn. Hiv deg rundt til legen om du har mistanke om du er gravid, slik at de kan måle både hcg og progestorone.

Har foresten tenkt å klage litt jeg også. Hadde el-slim og mannen kommer ikke hjem før på fredag :( håper jeg ikke får el før det! Pleier ALDRI å få el før cd13/14/15. Krysser fingrene for at det bare er kroppen min som er superklar for el men at egget ikke slippes enda!!

Har foresten tenkt å klage litt jeg også. Hadde el-slim og mannen kommer ikke hjem før på fredag :( håper jeg ikke får el før det! Pleier ALDRI å få el før cd13/14/15. Krysser fingrene for at det bare er kroppen min som er superklar for el men at egget ikke slippes enda!!

Krysser fingrene for at EL lar vente på seg. De siste rundene har jeg hatt EL-slim i flere dager før EL. Håper det gjelder deg og. :)

Syns du må klage i vei. Forstår at det må være fryktelig vondt når du har vert såååå mær så mange ganger men så går det ikke. Skjønner ikke helt logikken til den gynekologen din. Har en venninne i England som hadde 6 kjemiske før hun fikk hjelp og ble gravid.

Håper virkelig du finner ut andet snart! Kjipt å gå å lure sånn. Hiv deg rundt til legen om du har mistanke om du er gravid, slik at de kan måle både hcg og progestorone.

Æsj. 6 kjemiske. :( Det var mange. Hvordan hjelp fikk hun for å bli gravid?

Back
Topp