Vi som temper!

Jeg vet jo egentlig ikke, men jeg ville jo tro det :) Det er jo sånn at kroppen reagerer umiddelbart på økt progesteron og derav tempskifte i kroppen. Så tipper en blodprøve får helt nøyaktige svar på progesteron nivå. Mulig dette er så og si like nivåer før og etter el hos alle personer. Men jeg er økonom - så dette er ikke mitt fagfelt ;)
Hihi får vente å se :-D Spent!

Var og tok blodprøve i dag, skulle få svar i posten ila denne uka på om eggløsning har vært denne pp. Men tror dere det viser på blodprøven at eggløsning har vært dersom jeg hadde det sønd/eller i går? Eller er det for tidlig?
Lurer på det samme

Sent from my iPhone using BV Forum

Den vil nok vise økt progestreron, men at det tas 7 dager etter antatt el (dvs, dag 21) skyldes at da er progesteronnivået på topp, mye høyere enn 2-3 dpo, så prøven kan i alle fall helt klart vise at du ikke er 7 dpo, selv om den viser forhøyet progestreon.

Skal vi se. 36,4 i munnen. 36,61 vaginalt. kan ikke stemme, måler igjen. 36,5 og 36,48. Skulle ikke liksom nedentil være mindre usikker? Min kropp funker ikke slik heller...

3dpo. Gøy.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Skal vi se. 36,4 i munnen. 36,61 vaginalt. kan ikke stemme, måler igjen. 36,5 og 36,48. Skulle ikke liksom nedentil være mindre usikker? Min kropp funker ikke slik heller...
Hvorfor kan det ikke stemme det første du målte? Jeg temper både oralt og vaginalt. Og tempen er en del høyere vaginalt.

Idag 36,72 vaginalt. 36,49 oralt. :)

God morgen, ja!

Er det vanlig at temperaturen går voldsomt opp og ned? Jeg føler jeg enten har høy temperatur eller lav, og ikke så mye jevn stigning/ synking.

Jøss. Stikker du det godt inn og "lukker igjen" (ikke knipe, men lukke beina)? Jeg får alltid veldig stabile målinger vaginalt, men det fikk jeg ikke oralt. Har bare 0,1 desimaler, men allikevel. Fikk mye oftere forskjellige temper om jeg målte flere ganger på rad oralt. Vaginalt får jeg vanligvis helt den samme.

Men hvorfor kan ikke forskjellen på 0,21 stemme egentlig? Jeg hadde en forskjell på omtrent 1 grad fra munn til vaginalt. Jeg er 1 grad varmere vaginalt om morgenen enn jeg er oralt. Sikkert fordi jeg ha rmunnen mye åpen om natten.

*Taster på app på mobilen*

Last edited:
Hvorfor måler dere ikke bare rektalt?

Ujevne målinger da jeg har en tendens til å sove med munnen åpen innimellom.
Og for meg blir det for lett å påvirke resultatet når jeg måler i munnen.
Er tempen litt lav en dag og jeg vil den skal blir høyere er det bare til å tvinge termometeret litt lenger inn under tungen.
Og synes nesten det er lettere vaginalt da det bare er å legge termometeret på plass, lukke beina og vente.
I munnen må en jo holde det på plass.

Synes vaginalt er mye enklere enn rektalt når jeg ligger i halvsøvne på morgenen. Da må jeg jo styre ned og bakentil. :p Jeg har alltid helt like målinger vaginalt om jeg temper 3 ganger på rad så jeg ser ingen grunn til å begynne med rektal temping.

Og jeg har forresten testet rektalt for å sjekke om det ble noe forskjell. Jeg er 0,1 grad varmere rektalt enn vaginalt, men alle de 4 gangene jeg har sammenlignet (våken, oppreist på badet, fire forskjellige dager) så har dette vært helt nøyaktig forskjellen på vaginalt og rektalt. Så da synes jeg begge deler er så nøyaktig at jeg forholder meg til det som er enklest i halvsøvne, og det synes jeg er vaginalt.

Rektalt brukte jeg termometerbeskyttelse for det synes jeg er lit ekkelt, men vaginalt har jeg sluttet med termometerbeskyttelse og anser nå termometeret mitt til å være kun til dette. Får heller kjøpe et nytt feber-termometer til familien senere. :) Så vaginalt renser jeg bare termometeret med varmt vann og klorhexidin.

Last edited:
Ujevne målinger da jeg har en tendens til å sove med munnen åpen innimellom.
Og for meg blir det for lett å påvirke resultatet når jeg måler i munnen.
Er tempen litt lav en dag og jeg vil den skal blir høyere er det bare til å tvinge termometeret litt lenger inn under tungen.
Og synes nesten det er lettere vaginalt da det bare er å legge termometeret på plass, lukke beina og vente.
I munnen må en jo holde det på plass.

Så det nå da! Rektalt, ikke oralt!
guriland! på tide å våkne :)

Jeg synes i grunnen det er litt ekkelt med rektalt...

Gikk på do for å teste....men så måtte jeg ikke tisse. Haha...glemte det viktigste.

Føler meg....rar, har murret i dagesvis og er trøtt og uggen...

Tør liksom ikke helt heller. Redd for å bli skuffa

Gikk på do for å teste....men så måtte jeg ikke tisse. Haha...glemte det viktigste.

Føler meg....rar, har murret i dagesvis og er trøtt og uggen...

Tør liksom ikke helt heller. Redd for å bli skuffa

Hadde jo vært SÅ fint med en positiv test nå :) Skal du teste i morgen da, eller?

Back
Topp