Vi som temper!

Det skal stå ei "bruksanvisning" på side 1 i den samtalen her, ta en titt på den - der står alt du lurer på :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva tror dere? EL på torsdag, selv om testen var positiv i går også, eller EL i går? Tempen i dag var unaturlig høy (pga vin i går og tempinping halvannen time etter normalen), men den i går er reell. Tenkte å ta dagens EL-test om et par timer....

Bahhhh.... Max 2DPO, og jeg er allerede overbevist om at dette umulig kan ha gått. Ingen logisk grunn, men rundt meg blir folk gravide og føder i hytt og pine, så nå tror jeg at vi ikke kommer til å få til dette :(

Dere tempe-eksperter, er det sånn at det bare er før man står opp at det er temperaturforskjell i syklusen? Hva om jeg temper til samme tid hver dag, men f.eks en halvtime etter at jeg står opp? Vil det være en forskjell da også, bare at tempen er høyere enn før jeg stod opp? Altså om jeg måler 36,8 i senga, og 37,0 en halv time senere, vil det da være sånn at jeg ved EL kan måle f.eks 37,3 i senga og 37,5 en halv time senere?

Vet ikke helt om jeg klarte å gjøre meg forstått her... Det jeg lurer på er vel om det er mulig å se en temperaturendring i syklusen til andre tider på døgnet enn før jeg står opp?

Jeg forstår, men velger å holde meg til det som står skrevet ang temping, at det skal skje før noe som helst aktivitet. altså, temping i senga før en står opp. Helst til samme tid hver dag.

Sent from my iPad using BV Forum

Ja ville også holdt meg til temping på samme tidspunkt i senga før en står opp.

Tempen synker jo på kvelden og deler av natten før den snur og begynner å stige igjen. I utgangspunktet er denne synkingen og stigningen konstant hele tiden. Altså lik hvert døgn. Så er det jo ting som spiller inn. For eksempel hvis en sover dårlig og beveger seg mye gjennom natten vil det påvirke tempen slik at det øker litt. Progesteron påvirker tempen og får den til å bli høyere, derfor kan vi påvise el med tempen osv.
Står man opp å går på do om natten vil den stige. Derfor skal man måle etter at man har hatt 3 timer sammenhengende søvn. Da er stort sett ikke tempen påvirket av noe som gjør at den blir høyere.

Når man står opp og begynner å bevege på seg vil tempen stige. Den vil stige alt etter hvor mye du beveger på deg.
Dette klarer vi i grunnen ikke å kontrollere for selv om du går ut av sengen og inn på badet akkurat likt hver dag vil ikke stigningen i temperatur være lik hver gang. Andre bevegelser for eksempel i tarmene som også "våkner" når en begynner å bevege seg vil også være med på å øke tempen din. Det samme vil hjertet og andre organer.
Så det gjør det i grunnen umulig å få pålitelige målinger dersom en måler etter en har stått opp.

Dere tempe-eksperter, er det sånn at det bare er før man står opp at det er temperaturforskjell i syklusen? Hva om jeg temper til samme tid hver dag, men f.eks en halvtime etter at jeg står opp? Vil det være en forskjell da også, bare at tempen er høyere enn før jeg stod opp? Altså om jeg måler 36,8 i senga, og 37,0 en halv time senere, vil det da være sånn at jeg ved EL kan måle f.eks 37,3 i senga og 37,5 en halv time senere?

Vet ikke helt om jeg klarte å gjøre meg forstått her... Det jeg lurer på er vel om det er mulig å se en temperaturendring i syklusen til andre tider på døgnet enn før jeg står opp?

Det vil være mye vanskeligere å kontrollere at aktiviteten din de første 30 minuttene hver dag gir deg samme temp. Jeg har testet litt temping utenom morgen for gøy. F.eks. får jeg 0,3 høyere temp etter en ti minutter dusj (målt på badet før og etter). Alt du gjør (bevegelse, spising, tarm-aktivitet, drikking, trening osv.) påvirker temperaturen. Derfor er standarden tre timers sammenhengende søvn før temping til samme tid hver dag før bevegelse/aktivitet.

*Taster på app på mobilen*

Hva skjedde med tempen min nå? Rett ned 0,5 grader. Målte to ganger med samme resultat. Stoler på termometeret mitt, det er helt nytt.

Hva skjedde med tempen min nå? Rett ned 0,5 grader. Målte to ganger med samme resultat. Stoler på termometeret mitt, det er helt nytt.

Det var da veldig tidlig... Du er på medisiner nå eller?

Da har FF satt krysset, så ventingen har startet! Føler meg veldig tålmodig denne runden, men får vel se hvor lenge det varer :P

Kan det være festedipp? :-) Håper tempen stiger kraftig i morgen!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Da har FF satt krysset, så ventingen har startet! Føler meg veldig tålmodig denne runden, men får vel se hvor lenge det varer :P
Spennende!:-)

Prikkeline har du testet :-D Så spent. Har en god følelse på deg nå :-D

Dagens test :-D Endelig! Håper eggløsning er i morgen.

Vedlegg

• 20131124_102310.jpg
    20131124_102310.jpg
    662,8 KB · Visninger: 35
Mensen er over, og det er høyst på tide å komme igang med tempingen igjen.

Her hadde jeg nok litt feber i noen få timer i natt, som gjorde utslag på tempingen. Et par timer senere er det ikke antydning til feber... merkelig. Men man kan vel få noen små syke-blaff også. Kan jo evt discarde den, men føltes rart det også, siden jeg jo ikke er syk.

Den er jo så unaomtalt høy at den hadde jeg nok kommet til å discarde, ser jeg...

Den er jo så unaomtalt høy at den hadde jeg nok kommet til å discarde, ser jeg...

Si ifra om du skal ha to grafer denne syklusen da!

Jeg har to grafer denne syklusen. En oralt og en vaginalt

Jeg har to grafer denne syklusen. En oralt og en vaginalt

Kan gjerne sende meg pm med linkene dine og skrive hva som er hva så legger jeg begge i første innlegget? :)

Back
Topp