Da har jeg fått summet meg litt. Kjenner at jeg ikke tror det helt enda, og tar det litt rolig med champagnen, iom at det har vært litt spotting nå og da...
Jeg ringte legekontoret i sted, og snakket med han idioten som tar telefonen der, og fortalte hvordan ting hang sammen med spotting og positiv test. Det var ingen ting de kunne sjekke eller gjøre noe med, så jeg kunne bare ringe igjennom jeg nærmet meg 12 uker. Hva om jeg blør litt hver dag? Det er jo ikke sikkert at jeg er gravid likevel, mente han, og om det fortsatte, kunne jeg ringe om to uker, så kunne vi ta to blodprøver med en ukes mellomrom. Jeg fikk positiv test i dag, og negativ for fire dager siden, sa jeg. Men det hadde ikke noe å si, for det kunne gå ukesvis før sånne tester ble negative igjen. Nisse!
Jeg ble så forfjamset at jeg bare la på, men jeg tror jammen jeg ringer tilbake i morgen, og sier at jeg vi ha de blodprøvene denne uken. I og med at jeg ikke kan utføre alle arbeidsoppgaver på jobb, og jeg ikke har så veldig lyst til å si ifra på jobb om at jeg er gravid hvis jeg ikke er det likevel. Dritt!
Ja, ja... Nå skal jeg i dusjen! Jeg og mannen skal ut og spise og på konsert etterpå! Vi har gledet oss siden jul
For en dag!