Vi som temper(Ny)

Da får jeg skrive det her da. Skrev bare på den som lå øverst jeg.
Jeg har tatt tempen de siste dagene og den har vært 36,7 hver gang. I kveld var den 35,8. Hva forteller det meg? Jeg har stort sett tatt tempen på dagtid.

Tar du tempen om kvelden?

bruk bilde-knappen når du lager signatur, så skal du få det som bilde.

Og huleboer: temping skal skje MED EN GANG DU VÅKNER, før du rører på det.
Måling utpå dagen i dag forteller at du kanskje ikke hadde beveget deg like mye, og avhengig av hvor på kroppen du måler, noe om temp i rommet, du har spist etc.
Stemmer, jeg så ikke at det var skrevet "i kveld" :p

Har tatt den på dagtid alle de andre dagene utenom i dag. I dag tok jeg den på kvelden. Det er kanskje ikke lov? Men vanligvis pleier man jo å ha høyre temp på kveld? Skjønner ingenting...
Lov har du, men du må ta tempen med en gang du våkner, til samme tid hver dag for at grafen din skal stemme :) du skal røre deg minst mulig før du tar tempen.

Om dere sender meg linken til grafen deres på pm til meg kan jeg legge de inn på førstesiden:)
@huleboer @tonemarie81

Har tatt den på dagtid alle de andre dagene utenom i dag. I dag tok jeg den på kvelden. Det er kanskje ikke lov? Men vanligvis pleier man jo å ha høyre temp på kveld? Skjønner ingenting...

Det man måler er basaltemperaturen. Og den får du etter minimum 4 timer (tror jeg det er) sammenhengende søvn. Temperaturen din kan variere hele dagen, så derfor man tar den om morgenen, slik jeg har forstått, da det er den minst påvirkede temperaturen. Så for å få en graf med mening må du ta tempen til ca samme tid hver dag etter 4 timer (minimum) sammenhengende søvn :)

Om dere sender meg linken til grafen deres på pm til meg kan jeg legge de inn på førstesiden:)
@huleboer @tonemarie81
Jeg har ikke sånn enda. Skal følge med på dere litt og sette meg godt inn i dette først. Fortsetter med el tester i mens jeg.

Det man måler er basaltemperaturen. Og den får du etter minimum 4 timer (tror jeg det er) sammenhengende søvn. Temperaturen din kan variere hele dagen, så derfor man tar den om morgenen, slik jeg har forstått, da det er den minst påvirkede temperaturen. Så for å få en graf med mening må du ta tempen til ca samme tid hver dag etter 4 timer (minimum) sammenhengende søvn :)
Takk for svar. Jeg har ikke gjort dette, så da betyr det nok ingenting da. Tar en el test i morgen :)

Dagens. Litt surrealistisk enda. Kjenner meg faktisk ikke gravid ut. Bare vanlige pms symptomene, som er svakere enn vanlig. Men det kommer vel.
Så at testen min hadde gått ut på dato, oktober 2013 ,men tror ikke det har noen betydning. Eller?

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1390286810451.jpg
    1390286810451.jpg
    30,3 KB · Visninger: 54
Du er gravid! Gratulerer igjen.

Du er gravid! Gratulerer igjen.
Tusen takk. Og nå håper jeg du følger etter snart!
Kjenner litt på dilemmaet, for svigerinnen min har prøvd på nr 2 i 4-5 år nå. Vi har fulgt hverandre i prøvingen i 1,5 år, da vi også bestemte oss for enda en. Føler jeg må fortelle henne først. Men har dårlig samvittighet ovenfor henne at det har klaffet her og ikke der. Dessuten vil jeg ikke fortelle det til resten av familien riktig enda, er bare 3 uker 6 dager, og dårlig gjort at hun ikke får fortelle det til broren min. Som muligens sladrer til mamma, og som jeg ikke vil skal vite enda. Min mamma har klart og tydelig gitt beskjed om at vi ikke trenger flere barn, så det må fortelles pent innpakket. :P

Er det vanlig at tempen begynner å synke mange dager før TR? Hos meg begynte den å synke i går, da jeg var fire dager før IKM. De andre gangene har tempen sunket dagen før eller samme dag som TR har kommet.

De to siste pp mine har tempen begynt å dale tre dager før mensen kom... Håper ikke det skjer med deg, da...

Dagens. Litt surrealistisk enda. Kjenner meg faktisk ikke gravid ut. Bare vanlige pms symptomene, som er svakere enn vanlig. Men det kommer vel.
Så at testen min hadde gått ut på dato, oktober 2013 ,men tror ikke det har noen betydning. Eller?

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app
Gratulerer!!!!! :love017

Ikke mye stigningen på tempen idag :( denne tempingen gjør meg egentlig bare usikker. Hadde jeg gjort som tidligere og bare gått etter eltester hadde jeg levd i truen på å være 2dpo. Men nå er jeg bare usikker. Kanskje jeg ikke har hatt el? Hadde hvertfall sinnsyke elsmerter for 2 dager siden.
Og nå slutter vi med pliktsex (som de siste 3 dagene er preget av) før vi blir lei av hverandre :p Tar det som det kommer fra nå tenker jeg. Blir jo helt besatt av denne prøvingen jo.

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Back
Topp