Vi som temper(Ny)

Jeg er akkurat ferd
Egentlig 14 dager, hvis en har normal lutealfase. Synker den 14 dager etter eggløsning er det tegn på at mens kommer. Fortsetter den å være høy, kan en mistenke graviditet. Men det er jo positivt at tempen er stigende, eller trifasisk (som en tre trinns trapp, at den stiger trifasisk.. hvis du skjønte det). Noen har også en festedipp i tempkurven rundt 6-10 dpo hvor tempen synker for å stige igjen :) Hvor er du i syklusen?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
TR reiste for et par dager siden og jeg venter (håper) på EL i neste uke en gang. Tempen min sank den dagen den værste blødningen var over, er det vanlig? Har ikke tempet mange dager, men slik jeg tolker de få dagene jeg har tempet så l temperaturen en anelse høyere når jeg hadde mensen, fallt en del den dagen jeg var ferdig for så å stige littegrann dagen etter det igjen. Du forstår sikkert at jeg ikke har så mye peiling på måten jeg forklarer meg, men ;) Klarte ikke legge inn grafen på nytt her, men du finner den i siste innlegget i dagboken min http://forum.babyverden.no/threads/nytt-år-nye-muligheter.1672226/ :)

Lite spørsmål fra meg.... I morgen tenkte jeg å trene på formiddagen. Det innebærer blant annet løping på tredemølle i en halvtime, og dermed inntak av en del væske. Tenker jeg kommer til å trene en gang mellom 9 og 11 eller så. Men i morgen håper jeg på å få positiv EL-test, så har ikke lyst til å tukle til det der.... Tror dere jeg burde tisse så fort jeg er ferdig med treningen, og satse på testing ca fire timer etter det (altså rundt 15-16)? Eller har dere andre forslag til måter å løse det her på? Vanligvis tester jeg rundt 12...

Setter pris på alle innspill her!

Jeg tror den planen høres grei ut, Medusa_83!

Du skal jo bare passe på at du ikke drikker store mengder vann på noen timer, så om du tar EL-testen litt seinere, går nok greit.

Hvis du vil "safe" deg kan du jo ta en test før trening og en test noen timer etter treningen.

Jeg er akkurat ferd

TR reiste for et par dager siden og jeg venter (håper) på EL i neste uke en gang. Tempen min sank den dagen den værste blødningen var over, er det vanlig? Har ikke tempet mange dager, men slik jeg tolker de få dagene jeg har tempet så l temperaturen en anelse høyere når jeg hadde mensen, fallt en del den dagen jeg var ferdig for så å stige littegrann dagen etter det igjen. Du forstår sikkert at jeg ikke har så mye peiling på måten jeg forklarer meg, men ;) Klarte ikke legge inn grafen på nytt her, men du finner den i siste innlegget i dagboken min http://forum.babyverden.no/threads/nytt-år-nye-muligheter.1672226/ :)
Synes grafen din så helt normal ut. Tempen varierer veldig før eggløsning, den svinger litt opp å ned. Bare se på min, veldig ujevn før eggløsning. Min temp synker litt før tante rød, så synker den mer når tante rød er over.. Men det er veldig forskjellig. Det eneste som er sikkert er at tempen skal over coverline når eggløsning har vært :-) (3 høye temperaturer etter hverandre, da kan FF finne eggløsning) Lykke til med temping. Spennende å lese dagboka di! Håper det klaffer for deg snart :)

Synes grafen din så helt normal ut. Tempen varierer veldig før eggløsning, den svinger litt opp å ned. Bare se på min, veldig ujevn før eggløsning. Min temp synker litt før tante rød, så synker den mer når tante rød er over.. Men det er veldig forskjellig. Det eneste som er sikkert er at tempen skal over coverline når eggløsning har vært :) (3 høye temperaturer etter hverandre, da kan FF finne eggløsning) Lykke til med temping. Spennende å lese dagboka di! Håper det klaffer for deg snart :)
Ja jeg får bare se etterhvert. Er altfor fersk til å tro og mene noe om noen som helst sin graf enda, tror jeg ;) men når jeg ser på din, stemmer det at du hadde EL ca 7.januar og at du om en ca en uke kan se om du er gravid eller ikke på grafen (dersom den ikke går ned igjen)? Lå oppe til seeent i natt og googlet dette, men ble ikke så mye klokere.. Alle grafene er så ulike, vanskelig å lese de ennå :) Lykke til til deg også!! :D

Ja jeg får bare se etterhvert. Er altfor fersk til å tro og mene noe om noen som helst sin graf enda, tror jeg ;) men når jeg ser på din, stemmer det at du hadde EL ca 7.januar og at du om en ca en uke kan se om du er gravid eller ikke på grafen (dersom den ikke går ned igjen)? Lå oppe til seeent i natt og googlet dette, men ble ikke så mye klokere.. Alle grafene er så ulike, vanskelig å lese de ennå :) Lykke til til deg også!! :D
Eggløsning 8 januar :-) Så ja om ca en uke vil jeg nok vite om mens kommer, eller om jeg er gravid. Jeg prøver jo pergo denne pp.. Ettersom jeg har fått blødning 5 dager etter eggløsning tidligere. Så her tar jeg en dag om ganga, veldig spent!

Jeg tror den planen høres grei ut, Medusa_83!

Du skal jo bare passe på at du ikke drikker store mengder vann på noen timer, så om du tar EL-testen litt seinere, går nok greit.

Hvis du vil "safe" deg kan du jo ta en test før trening og en test noen timer etter treningen.
Ja, det var jo lurt. Jeg kan stå opp og tisse etter temping, ta en test før trening, og evt en senere om den før treningen ikke er positiv:) Du er smart, ass:p

Eggløsning 8 januar :) Så ja om ca en uke vil jeg nok vite om mens kommer, eller om jeg er gravid. Jeg prøver jo pergo denne pp.. Ettersom jeg har fått blødning 5 dager etter eggløsning tidligere. Så her tar jeg en dag om ganga, veldig spent!
Det forstår jeg veldig godt at du er!! Er så spennende akkurat denne tiden!! :D Er det første gang du prøver pergo? Tar det lang til å få det på resept? Krysser fingre for deg! :))

Det forstår jeg veldig godt at du er!! Er så spennende akkurat denne tiden!! :D Er det første gang du prøver pergo? Tar det lang til å få det på resept? Krysser fingre for deg! :))
Jepp første gang. Gikk til privat gynekolog, hvis ikke hadde jeg aldri fått det så tidlig. Vi har "kun" vært prøvere siden juni 13. Så egentlig sa gynekolog vi måtte ha vært prøvere i et år for å få hjelp. Men siden kroppen min ikke fikk til eggløsning ordentlig (siden jeg blødde 5 dager etter eggløsning) mente hun pergo ville hjelpe. Så forrige pp da jeg fikk pos eggløsningstest var jeg inn å sjekket, og ja det var et modent egg der, men forholdene var ikke slik de skulle være under eggløsning. Så denne pp er første gang jeg er så langt som nå, 7 dager etter eggløsning :-D Så pergoen kicka nokk igang litt :-)

Ja, alle grafene er forskjellige, men de viser jo i det store og hele det samme mønsteret. Altså tempstigning etter EL, og som for de fleste holder seg høy i 12-16 dager i en normal syklus. Ellers trenger man egentlig ikke å henge seg opp i alle mulige detaljer.

Når det gjelder temperaturen DPO, er det ikke nødvendigvis sånn at du kan si noe sikkert mtp graviditet eller ikke. Men det er et godt tegn om temperaturen holder seg høy, og et veldig godt tegn om temperaturen fortsetter å stige etter 10-12 dager. Men stort sett må vi bare vente og se:)

Ja, alle grafene er forskjellige, men de viser jo i det store og hele det samme mønsteret. Altså tempstigning etter EL, og som for de fleste holder seg høy i 12-16 dager i en normal syklus. Ellers trenger man egentlig ikke å henge seg opp i alle mulige detaljer.

Når det gjelder temperaturen DPO, er det ikke nødvendigvis sånn at du kan si noe sikkert mtp graviditet eller ikke. Men det er et godt tegn om temperaturen holder seg høy, og et veldig godt tegn om temperaturen fortsetter å stige etter 10-12 dager. Men stort sett må vi bare vente og se:)
Man må nok bare vente og se ja :) jeg startet tempingen mest for å ha mest mulig data klart til en evt utredning i mars/april. Har lest om de som kommer på utredning og får beskjed om å tempe i tre mnd for så å komme tilbake. Alt skal vere klart om det går så langt ;)

Jepp første gang. Gikk til privat gynekolog, hvis ikke hadde jeg aldri fått det så tidlig. Vi har "kun" vært prøvere siden juni 13. Så egentlig sa gynekolog vi måtte ha vært prøvere i et år for å få hjelp. Men siden kroppen min ikke fikk til eggløsning ordentlig (siden jeg blødde 5 dager etter eggløsning) mente hun pergo ville hjelpe. Så forrige pp da jeg fikk pos eggløsningstest var jeg inn å sjekket, og ja det var et modent egg der, men forholdene var ikke slik de skulle være under eggløsning. Så denne pp er første gang jeg er så langt som nå, 7 dager etter eggløsning :-D Så pergoen kicka nokk igang litt :)
Så spennende!! Håper det går i orden for deg nå da! Jeg fikk sjekka EL en gang i august/sept og da viste prøvene at jeg hadde hatt en EL. Så da har jeg ikke tenkt mer over det jeg da.. Regner bare med at jeg har EL, men det er jo slettes ikke sikkert. Tok EL test i dag jeg, litt tidlig, men pytt pytt ;) håper den gir utslag i neste uke når mannen kommer hjem EN dag for så å reise igjen o_O

Så spent på testingen til Molly i morgen! Du må oppdatere oss raskt, altså! Det er sikkert litt tidlig, men er du en av de heldige, kan du jo kaaaaaaaaaanskje skimte noe i morgen... Lykke til!

Nå skal jeg gå og legge meg sammen med mannen som har begynt å få feber... Håper på positiv EL-test i morgen, lure med mannen på en runde (sannsynligvis ikke før på kvelden), og så temperaturstigning på fredag. Det er vel lov å håpe på at alt skal klaffe? :p

Man må nok bare vente og se ja :) jeg startet tempingen mest for å ha mest mulig data klart til en evt utredning i mars/april. Har lest om de som kommer på utredning og får beskjed om å tempe i tre mnd for så å komme tilbake. Alt skal vere klart om det går så langt ;)
Det høres fornuftig ut:) Og så kan det jo hende man lærer noe nyttig om syklusen sin underveis. Håper du får resultater, slik at dere slipper å begynne med utredning;)

Det høres fornuftig ut:) Og så kan det jo hende man lærer noe nyttig om syklusen sin underveis. Håper du får resultater, slik at dere slipper å begynne med utredning;)
Satser på det! Selv om vi har prøvd et år så har han faktisk vært borte 5-6 av EL mine, så vi sier et halvt år, og det er jo HELT normalt :p

Hvordan legger dere inn grafen på signaturen? :anyone

Hvis du klikker inn på ditt eget navn oppe i hjørnet til høyre, kommer det opp "Signatur". Der kopierer du over lenken som du finner inne på din FF-side. Jeg måtte prøve meg litt frem før jeg fikk det riktige bildet, men man kan heldigvis forhåndsvise signaturen før man lagrer den.

Satser på at dette var riktig forklaring! Det er en stund siden jeg gjorde det, så jeg håper jeg husker riktig:)

Hvis du klikker inn på ditt eget navn oppe i hjørnet til høyre, kommer det opp "Signatur". Der kopierer du over lenken som du finner inne på din FF-side. Jeg måtte prøve meg litt frem før jeg fikk det riktige bildet, men man kan heldigvis forhåndsvise signaturen før man lagrer den.

Satser på at dette var riktig forklaring! Det er en stund siden jeg gjorde det, så jeg håper jeg husker riktig:)
Takk :D

Nå lurer jeg på hva som har skjedd med tempen min, så høy har den ikke vært før, ikke på noe tidspunkt gjennom syklusen. Økning på ca 0,5 grader to dager etter hverandre. Forvirra. Hehe

Nå har jeg troen, Molly! For en nydelig graf! Hvordan gikk det med testen?

Back
Topp