Vi som temper(Ny)

Men om du har endometriose så burde de jo fjerne det endometriet vevet som er utenfor livmoren. Det skal jo både hjelpe på smertene og på barnløshet.

Det er vurdert av noen av legene jeg har møtt at jeg kanskje har endometriose, og jeg har fått tips om en veldig dyktig spesialist jeg da kan ta kontakt med, men jeg håper jo at jeg ikke har endo da.
Må man ikke ha kikkehull operasjon for å finne ut det? Min gyn ville være helt sikker på det ikke var noe annet før jeg tok en slik operasjon sa hun.


Leo vil bli storebror <3
 
Æsj, så kjedelig at du opplevde kjemisk selv med Crinone. :( Har du vært gjennom full utredning for å se om du kanskje burde ha blodfortynnende i tillegg (eller tar du kanskje det i tillegg)? Kan hende du har skrevet om det før, jeg har litt gullfisk-hukommelse på hvem som tar hva av medisiner her inne. Det er litt for mange prøvere. :

Så bra at dere ikke tar så veldig lang pause. Og du får bare komme tilbake på BV når du orker. Jeg føler at jeg er litt sånn midlertidig her nå, for jeg har noen utrolige humørsvigninger for tiden, og om jeg må inn i en ny pause-periode så blir det nok BV pause også. Kanskje. Jeg tror det er lurt for meg i så fall. Det er slitsomt dette her, og jeg merker at optimisten i meg begynner å få litt stor motstand og litt mørke tanker. Håper du har kommet deg litt gjennom knekken din, og at du har det så trivelig på ny jobb at det også hjelper deg opp. :) Det å ha det bra i hverdagen ellers kjenner hvert fall jeg at er veldig viktig når man har disse opp- og nedturene med prøvingen.

Tusen takk for at du heier på meg! <3 Jeg er hver fall i gang med Crinone siden egget er sluppet, så da er det bare den lange ventingen til testing. :p

Jeg har ikke vært i gjennom full utredning nei. Eneste som er blitt gjort er at etter jeg mista de to første gangene (mellom førstemann og andremann) så fikk jeg innvendig ul, og fikk til slutt mast meg til å ta blodprøver for å måle progesteronnivået da jeg hadde en mistanke om mangel. Det viste seg å stemme, så jeg fikk prøve crinone i lutealfasen i 4-5 ppr. Det gav meg lenger lutealfase, men ikke positiv test. Første pp etter det igjen, som jeg ikke tok noe som helst tilskudd, ble jeg gravid og startet deretter opp med crinone som jeg tok til uke 12. :)
Jeg spurte om jeg kunne få prøve blodfortynnende da jeg ble gravid med andremann, men i følge overlegen på føden hadde jeg ikke bruk for det pga at abortene jeg hadde hatt var tidlige (uke 7-8), og jeg hadde hatt ett ukomplisert svangerskap. Ikke vet jeg om jeg kan stole på dette, men det gikk i hvert fall bra med andremann. :)
Etter det svangerskapet mistet jeg jo igjen da jeg ble uplanlagt gravid, til tross for at jeg begynte med crinone i uke 4.

Det kan nok være lurt med en pause om det mot formodning ikke skulle klaffe for dere nå ja. Det kan bli vanskelig å få prøvinga litt på avstand når man er aktiv her inne...
Selv har jeg kommet meg godt over knekken, og ser lysere på ting enn på lenge. Sol og vår gjør underverker for min del. ;)
Jeg fortsetter å heie på deg, og håper på å se en positiv test fra deg til helga. Så får vi bare se om du og testetøsa klarer å holde ut den eviglange ventinga til du kan starte testinga. :D ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Må man ikke ha kikkehull operasjon for å finne ut det? Min gyn ville være helt sikker på det ikke var noe annet før jeg tok en slik operasjon sa hun.


Leo vil bli storebror <3

Jo, man må ta kikkhullsoperasjon for å sjekke det ja, men det er jo en ganske vanlig undersøkelse ved utredning så det burde ikke være noen grunn til å vente "i årevis" med det. :)
 
Jeg har ikke vært i gjennom full utredning nei. Eneste som er blitt gjort er at etter jeg mista de to første gangene (mellom førstemann og andremann) så fikk jeg innvendig ul, og fikk til slutt mast meg til å ta blodprøver for å måle progesteronnivået da jeg hadde en mistanke om mangel. Det viste seg å stemme, så jeg fikk prøve crinone i lutealfasen i 4-5 ppr. Det gav meg lenger lutealfase, men ikke positiv test. Første pp etter det igjen, som jeg ikke tok noe som helst tilskudd, ble jeg gravid og startet deretter opp med crinone som jeg tok til uke 12. :)
Jeg spurte om jeg kunne få prøve blodfortynnende da jeg ble gravid med andremann, men i følge overlegen på føden hadde jeg ikke bruk for det pga at abortene jeg hadde hatt var tidlige (uke 7-8), og jeg hadde hatt ett ukomplisert svangerskap. Ikke vet jeg om jeg kan stole på dette, men det gikk i hvert fall bra med andremann. :)
Etter det svangerskapet mistet jeg jo igjen da jeg ble uplanlagt gravid, til tross for at jeg begynte med crinone i uke 4.

Det kan nok være lurt med en pause om det mot formodning ikke skulle klaffe for dere nå ja. Det kan bli vanskelig å få prøvinga litt på avstand når man er aktiv her inne...
Selv har jeg kommet meg godt over knekken, og ser lysere på ting enn på lenge. Sol og vår gjør underverker for min del. ;)
Jeg fortsetter å heie på deg, og håper på å se en positiv test fra deg til helga. Så får vi bare se om du og testetøsa klarer å holde ut den eviglange ventinga til du kan starte testinga. :D ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hehe.. Jeg pleier å være god på å holde meg frem til ettermiddag 7 dpo. Det er vel fordi jeg forstår at så svake streker som jeg kan få 8 dpo vil være blendahvite om jeg sjekker noen dager før. :p Haha.. Heldigvis bittelitt fornuft hos Testetøsa også.

Kroppen kan jo endre seg underveis, så selv om du ikke trengte noe tidligere så kan det være du trenger noe nå, men forhåpentligvis holder det med Crinone da. :) Det er jo fortsatt mye de ikke vet om hvorfor man mister flere ganger. Jeg håper du er helt ferdig med å miste nå. :Heartred

Jeg vet ikke om jeg er klar for prøvepause. Jeg hadde jo det forrige syklus, for da skulle jeg jo egentlig ha utredning, men den prøvepausen ble jo bare tull og jeg endte egentlig bare med å bli mye mer lei meg. Heldigvis kom tr i påsken, og vi hadde en veldig hyggelig påske. Det var nok egentlig greit for meg psykisk. Vi får se. Jeg føler at kondomer er så utrolig motsatt av det jeg ønsker meg nå, så jeg får litt hetta av det. Det skal nok likevel gå bra om jeg må ta prøvepause, men jeg er redd jeg har endo og trenger operasjon, og da kan prøvepausen dessverre bli ganske lang. Det skremmer meg også en hel del. Så derfor må jeg egentlig være gravid nå og flytte til januar i stedet. :p
 
Da spørs det om jeg flytter snart og tempegruppen må ha en ny "sjef"

ImageUploadedByBV Forum1399265055.481748.jpg

ImageUploadedByBV Forum1399265063.015871.jpg



9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
 
Herregud liisjja.... Jaaaaa:D åååh nå ble jeg glad:D hurra! Så fortjent. For en fantastisk nyhet å våkne til:)

Januar 2015 <3
Herreguuuud!! Jeg skjelver! Nå må den bli sterkere! :D


9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
11 DPO - svak positiv
 
Liisjjaaaa ♥♥♥♥ Jeg dæver :D Fantastisk ♥♥♥ Der var det jeg sa. Dette skulle gå for oss begge to!!!;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
<3 ja du sa det og jeg trudde liksom ikke helt på det :p <3


9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
11 DPO - svak positiv
 
<3 ja du sa det og jeg trudde liksom ikke helt på det :p <3


9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
11 DPO - svak positiv
Jeg ble så glad nå :D Jeg hadde også sånne 11 dpo. Neg 10 :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ja det må den bli. Var ingen dum ide å starte med crinone ;) gratulerer :D

Januar 2015 <3
Lykkeliten var streng, så jeg måtte nesten høre etter :p neida men hun anbefalte det, angrer ikke nå! Må ringe apoteket idag.. Bestille legetime for konsultasjon til svangerskapspenger. Men lurer på om jeg venter et par dager, ingen stor risiko på jobb denne uken.


9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
11 DPO - svak positiv
 
Lykkeliten var streng, så jeg måtte nesten høre etter :p neida men hun anbefalte det, angrer ikke nå! Må ringe apoteket idag.. Bestille legetime for konsultasjon til svangerskapspenger. Men lurer på om jeg venter et par dager, ingen stor risiko på jobb denne uken.


9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
11 DPO - svak positiv
Ring å bestill deg time du:D så har du gjort det
Skal ringe legen i dag jeg. Prøve å trygle om crinone.

Januar 2015 <3
 
Jeg ble så glad nå :D Jeg hadde også sånne 11 dpo. Neg 10 :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
:D trudde aldri at jeg skulle få en positiv 11 DPO regnet med at jeg måtte vente til værtfall 18 :p
Jeg sprudler av glede nå!


9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
11 DPO - svak positiv
 
Sambo er teit, han sier han ikke ser streken -.-


9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
11 DPO - svak positiv
 
:D trudde aldri at jeg skulle få en positiv 11 DPO regnet med at jeg måtte vente til værtfall 18 :p
Jeg sprudler av glede nå!


9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
11 DPO - svak positiv
:D Kjenner den følelsen! Vi bare tømmer hele tråden vi ila januar og feb ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp