Vi som temper(Ny)

Den stiger. Hvor mye varierer, se på min da, ikke 0,5 der nei?

"Definisjonen" av el er at tempen stiger til minst 0,05 grader over den høyeste av de siste seks før stigning, og holder seg der i minst tre dager.

De fleste stiger mer enn 0,05 da, mer sånn 0,2-0,7 eller noe sånn?

Nei, så at din ikke var steget med 0,5.. Så den trenger ikke stige mer nei.. Ok.. Men du som er dreven i dette, Sara.. Hvis man våkner en times tid før man skal og snur seg rundt og sovner igjen. Påvirker det tempen?

Det er nok individuelt det også. For min del er "våkne, snu meg, sove" ikke noe som påvirker særlig.

Testet mang en gang gjennom "våkne, tempe, sove" etterfulgt av "våkne til rett tid og tempe igjen" og sammenligne disse inkludert justering 0,05 grader pr halvtime for den første, og også gjennom "våkne, snu meg, sove til rett tid, tempe da" og finne at tempen da er minimalt avvikende fra dagen før og etter.

Men om du funker på samme vis, det må du nesten bare finne ut av ved å teste, på disse to måtene. Jeg har fordelen av at jeg begynte å tempe i 2004. Avbrutt av svangerskap og mens-frie år i etterkant har jeg totalt sett tempet drøyt rundt 5 år av mitt liv, både som prøver og som prevensjon, så jeg begynner sånsett å vite hva som påvirker og ikke påvirker min temp.

Må lete tilbake til sist det var kaldt. Minusgradene kom på fredag, jeg fryser på beina når jeg våkner, husker noe om at jeg sov med sokker. Lurer på om det forlater tempen. Eller, min synker jo ofte for å stige igjen, sånnsett.

Da var tempen igjen nede på 36,26, så da tolker jeg det som at el ikke har vært.. Noe som også kan bekreftes av dagens el-test. Langt fra positiv, men vesentlig sterkere enn tidligere tester. Teststreken ble påspandert klar rosafarge av sticken. Så da antar jeg at el kommer i løpet av de neste dagene. Womanlog som jeg har brukt en stund har antatt at el-en min er på tirsdag, ut ifra mine tidligere sykluser. Så får vi se om den stemmer, selv om den ikke baserer seg på noen temp..

Wow, Molly! Du skal virkelig til himmels! Kan ikke helt se for meg at tempen skal falle igjen i morgen nå.... :)

Wow, Molly! Du skal virkelig til himmels! Kan ikke helt se for meg at tempen skal falle igjen i morgen nå.... :)
Nei ikke jeg heller. Håper håper. De andre syklusene har tempen allerede gått ned på 4dpo. Så det lover jo bra, men tør ikke ta noen gleder på forskudd. Her tar jeg en dag om gangen å *krysser fingrene nå*

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nei ikke jeg heller. Håper håper. De andre syklusene har tempen allerede gått ned på 4dpo. Så det lover jo bra, men tør ikke ta noen gleder på forskudd. Her tar jeg en dag om gangen å *krysser fingrene nå*

Nydelig graf! :D Enda finere blir den når du føyer til et plusstegn eller to om noen dager! ;)

Nydelig graf! :D Enda finere blir den når du føyer til et plusstegn eller to om noen dager! ;)
Klarer ikke helt å ha troa :-O Er så redd for å våkne opp med blødning imorgen. Godt andre har troen for meg :-)

Klarer ikke helt å ha troa :-O Er så redd for å våkne opp med blødning imorgen. Godt andre har troen for meg :)

Forstår deg godt, det er nervepirrende det her... Men om ikke så alt for lenge får du svaret! :) Krysser og håper for deg! :signs003

Molly jeg har trua på en positiv test snart :D

Mange som heier nå i alle fall! Om du bare får en normal lutealfase, er jo det en kjempeseier! Hvis du er smelt på tjukka også, er jo det helt rått:) Hver dag uten blødning fra nå av skal feires!

Dere er gode :-D Den pleier å komme med engang jeg våkner 5dpo. Så ganske nervepirrende nå altså. Blir det høy temp imorgen også, kan jeg slappe litt av. Men her tar jeg en dag om gangen ja :-D Så lenge lutealfasen blir normal, skal det gå fint om vi ikke traff denne pp, for da vet jeg vertfall at mulighetene er der :-D Men klaffer det blir jeg sjeleglad!♥♥♥

Jeg skal sjekke tempen din når jeg våkner!

Eller, temper du vanligvis noe senere enn jeg våkner? Jeg skal sjekke den i alle fall.

Jeg skal sjekke tempen din når jeg våkner!

Eller, temper du vanligvis noe senere enn jeg våkner? Jeg skal sjekke den i alle fall.
Jeg temper 6.30 som regel :-D Så da skal jeg registrere den med engang!

630 ja, det er vel noe av den mest hektiske tiden på morgenen vår, men jeg skal se om jeg finner tid til en snartur innom mobilen før vi drar, ellers sjekker jeg når jeg kommer på jobb.

Baaahh... Jeg spottet fremdeles om morgenene. Skjønner ikke dette. Godt jeg skal til gyn på tirsdag. Driver og jobber meg opp til å tørre å spørre og grave når jeg først er der:) Håper hun er hyggelig!

Baaahh... Jeg spottet fremdeles om morgenene. Skjønner ikke dette. Godt jeg skal til gyn på tirsdag. Driver og jobber meg opp til å tørre å spørre og grave når jeg først er der:) Håper hun er hyggelig!
Off kjipt. Du må bare skrive ned alt du lurer på, det gjorde jeg. Men mi var litt av ei kjerring. Svarte så nedlatende på mye, håper hun du får er bedre :-D Masse lykke til <3

Off kjipt. Du må bare skrive ned alt du lurer på, det gjorde jeg. Men mi var litt av ei kjerring. Svarte så nedlatende på mye, håper hun du får er bedre :-D Masse lykke til <3
Ja, jeg har faktisk begynt på en liste, så gjenstår det å se om jeg husker å ta den med, og om jeg tør å bruke den:-P

Utrolig kjipt når sånne mennesker ikke er hyggelige! Hun jeg skal til, så i alle fall hyggelig ut på bildet, og hun har fire barn... Så da tenker jeg at hun MÅ være grei! Blir veldig skuffet hvis hun ikke er det, i alle fall...

Ja, jeg har faktisk begynt på en liste, så gjenstår det å se om jeg husker å ta den med, og om jeg tør å bruke den:p

Utrolig kjipt når sånne mennesker ikke er hyggelige! Hun jeg skal til, så i alle fall hyggelig ut på bildet, og hun har fire barn... Så da tenker jeg at hun MÅ være grei! Blir veldig skuffet hvis hun ikke er det, i alle fall...

Kan jeg spørre hvem du skal til? Eller hvor i landet det er?! Tenker hvis det er i området jeg bor (Oslo) så kanskje jeg skal benytte meg av en som er hyggelig, hvis hun er det.. ;)

Back
Topp