Vi som temper(Ny)

Den her prøvinga kan være litt av en tålmodighetsprøve. :rolleyes: Ganske frustrerende at noen av oss skal måtte slite sånn med å få til noe som er en selvfølge for så mange andre. :(

Men 2014 er året for oss! Får vi ikke baby dette året, skal vi i hvert fall bli smellt på tjukka!!

Så bra at du er tilbake, Fimle! Eller.... Det vil si... Det hadde jo vært bedre om du var gravid, men hyggelig å ha deg her, da :)

Nå har jeg bestilt meg nytt termometer, EL-tester og g-tester, så er på sett og vis "klar" for ny pp. Uansett gøy å få pakke i posten om noen dager:p

Rart hvor fort vi klarer å omstille oss til neste pp. Jeg er bare på cd3, men har allerede bestilt meg et nytt lass el-tester, og er "fit for fight" igjen. :p Bare vi blir ferdige med den å så kjedelige tr-tiden, starter håpet å stige for at DETTE er måneden vi har ventet på. :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Den her prøvinga kan være litt av en tålmodighetsprøve. :rolleyes: Ganske frustrerende at noen av oss skal måtte slite sånn med å få til noe som er en selvfølge for så mange andre. :(

Men 2014 er året for oss! Får vi ikke baby dette året, skal vi i hvert fall bli smellt på tjukka!!
Helt enig!! Og alle rundt deg får det til å høres så lett ut. Venner, naboer, familie kommer ofte med emtarer som "jeg trodde du skulle være gravid når dere kom hjem fra bryllupsreise, høhø", og "nå venter vi bare på at dere skal annonsere at dere skal få barn". Lei av å høre det altså!!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Helt enig!! Og alle rundt deg får det til å høres så lett ut. Venner, naboer, familie kommer ofte med emtarer som "jeg trodde du skulle være gravid når dere kom hjem fra bryllupsreise, høhø", og "nå venter vi bare på at dere skal annonsere at dere skal få barn". Lei av å høre det altså!!!

Hehe.. Jeg fikk her for noen uker siden: "Så du har avfunnet deg med at dere bare skal ha 1?" Kjente jeg ble oppriktig provosert av den kommentaren..

Da ser det ikke ut som det klaffet denne pp heller og vi gjør oss klar for pp8. Da tenkte jeg at jeg skulle prøve ut temping. Har bestilt termomerter på billigetester med 2 desimaler.
Skal laste ned ff appen og se om jeg får til noe.

Så første spørsmål (kommer sikkert 1000 i løpet av neste pp). Vil den første temperunden være 100% pålitelig (såfremst man temper riktig selvsagt). Eller vil ff kunne trenge noen sykluser på å bli kjent med kroppen min?

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Da ser det ikke ut som det klaffet denne pp heller og vi gjør oss klar for pp8. Da tenkte jeg at jeg skulle prøve ut temping. Har bestilt termomerter på billigetester med 2 desimaler.
Skal laste ned ff appen og se om jeg får til noe.

Så første spørsmål (kommer sikkert 1000 i løpet av neste pp). Vil den første temperunden være 100% pålitelig (såfremst man temper riktig selvsagt). Eller vil ff kunne trenge noen sykluser på å bli kjent med kroppen min?

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013
Æsj... Kjedelig at det ikke klaffet, men alltid hyggelig med litt tilskudd, da! Så får vi håpe det blir et kortvarig opphold.

Altså... Ingen ting er helt 100%, men det er ingen spesiell grunn til at FF skal ta mer feil i din første temperunde enn f eks i den femte... FF har jo en hel drøss med registrerte skjema som den jobber ut ifra, og som den bestemmer når det er mest sannsynlig at du hadde EL på grunnlag av. Noen ganger har man veldig entydige temperaturer, andre ganger er det litt mer vanskelig å tyde, og flere alternativer til riktig EL-dato. Men riktig temping gjør det mer sannsynlig å få lett-tolkede grafer...

Vet ikke om dette var svar på det du lurte på? Lykke til i alle fall!

Rart hvor fort vi klarer å omstille oss til neste pp. Jeg er bare på cd3, men har allerede bestilt meg et nytt lass el-tester, og er "fit for fight" igjen. :p Bare vi blir ferdige med den å så kjedelige tr-tiden, starter håpet å stige for at DETTE er måneden vi har ventet på. :D

Det er jo klart at det er denne måneden vi har ventet på hele tiden! :D Men, ja, blir like overrasket hver gang over hvor lett det er å innstille seg på en pp til:p

Ja, det skjønner jeg! Kan ikke helt forstå at folk driver og maser om sånt...

Jeg har selv vært en sånn som har fått det til veldig lett. Smekk på første forsøk to ganger før... Ikke like lett nå, nei.... Men når man har to, er det i alle fall ikke så mange som maser på flere barn.

Ai.... Den er feil på mer enn ett nivå...

Om den er! Visste ikke hva jeg skulle svare, så jeg sa bare at det ikke er alle som har to tette. En slik kommentar er bare utrolig frekk. Har aldri hørt noen si noe slikt tidligere, hverken til meg eller andre..

Altså, FF bommer nok ikke på å fastslå EL på første runde, men den kan bomme på å FORUTSE EL, ettersom ingen program eller kalkulator kan forutse det, annet enn basert på statistikk og sannsynlighetsregning, og den kjenner ikke deg der.

Men å se når EL har vært, det tar den.

Min første syklus med FF denne runden hadde jeg EL den 4. dagen jeg tempet eller noe sånn. Den fant den.

Og ang den kommentaren, Fruktplukker, den er jo bare helt på trynet. Er det mulig???

Skjønner veldig godt at du blir lei av å høre sånt ja! :(
Mange glemmer nok ofte at det ikke er så lett å lage barn for alle, og har da lett for å plumpe uti med en kommentar som ikke er helt heldig bestandig...
Jeg husker jeg fikk noen sånne tankeløse kommentarer da vi prøvde på andremann, av og til var det mest fristende og hyle ut med at "jo, vi prøver faktisk for harde livet, men det er ikke så lett bestandig! " :rolleyes:

Nei, nå får vi virkelig håpe at det snart blir vår tur til å juble for positiv test! ;)

Hehe.. Jeg fikk her for noen uker siden: "Så du har avfunnet deg med at dere bare skal ha 1?" Kjente jeg ble oppriktig provosert av den kommentaren..

Herlighet! Hva folk får seg til å si... :rolleyes:

Noen tenker ikke lenger enn til nesa...

Men, men, men? Tatt rundt 45 min før vanlig, så den skal opp litt til. Våken et sekund halvannen eller to timer før, men så lenge jeg sovner fort pleier ikke det bety noe.

Vi er dog her inne på noe av det som gjør at ff kan være usikker på min el.

Ungene mine, som har fått den uvanen å komme hit i løpet av natta

Sikkert kjempe dumt spørsmål, men kan temp charten gi noen indikasjon på en graviditet? Haha blir jo småskrullete av dpo-land :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Både og. Man har jo trifasisk, som er vanligere om man er gravid, og ofte i alle fall er tempen siste del av dpo høyere hos gravide, ikke minst faller den jo ikke.

Men det er ingen fasit, og det finnes unntak begge veier

Både og. Man har jo trifasisk, som er vanligere om man er gravid, og ofte i alle fall er tempen siste del av dpo høyere hos gravide, ikke minst faller den jo ikke.

Men det er ingen fasit, og det finnes unntak begge veier

Hva er trifasisk? :P Mange dumme spørsmål idag :D

Fase en, før el. Fase to, den stiger til et nytt nivå ved el. Fase tre, den stiger til et ytterligere høyere nivå ca en uke etter el

Oi for en kommemtar fruktplukker!!! Folk er jammen frekke. Synes folk må passe seg når de sier sånnt!! Er jo ikke alle som kan få barn engang :-O Nå krysser jeg alt jeg har for at oktober er vår måned ♥

Back
Topp