Vi som temper. NY!

Jeg hadde sånne lange før første. Ganske stabilt 35 dager mellom den første og andre, og ustabilt etter andre.

Denne kommer til å bli lang, enda ingen el, dag 23, og mens 15 eller 16 dpo.

Det er noe drit mens man holder på med prøving....bortsett fra det er det jo egentlig greit med sjelden mens...hvis man da ikke går på ppiller da....da blør man jo hver måned likevel....Håper jeg slipper å opp i 50 dagers syklus igjen....har du PCO? Jeg har litt....dvs kun hormonforstyrrelser ikke cyster.

Ja, det tar på å være prøver. Jeg har helt jevn temp. Redd for at den snart synker. Kjente på tappen i dag og den er lik som forrige gang før tr kom, så jeg synes ikke tappen "kjennes" gravid ut (les: kjennes ikke annerledes ut enn det jeg har kjent før, og jeg har ikke vært gravid noen gang.) Høy, medium og lukket, spiss som nesetippen (den har alltid vært spiss som en nesetipp når jeg har kjent på den.) Om tempen er jevn i morgen også, da tar jeg en test, 11 dpo. Kan jo like gjerne sjekke. :p

Håper du snart får EL Sara. Jeg synes det virker ekstra slitsomt med lange sykluser. Det er jo noe dritt å være prøver uansett. Arg. Æsj. Haha.. Blir smhissig, dårlig tegn, pms. :)

Det er noe drit mens man holder på med prøving....bortsett fra det er det jo egentlig greit med sjelden mens...hvis man da ikke går på ppiller da....da blør man jo hver måned likevel....Håper jeg slipper å opp i 50 dagers syklus igjen....har du PCO? Jeg har litt....dvs kun hormonforstyrrelser ikke cyster.

Jeg har i alle fall fått påvist cyster ved ul da vi begynte på infertilitetsutredning for seks år siden.

Men har fått begge mine barn naturlig, og ikke påvist hormonforstyrrelser.

Lange sykluser og kluss med el har jeg åpenbart.

Jeg har i alle fall fått påvist cyster ved ul da vi begynte på infertilitetsutredning for seks år siden.

Men har fått begge mine barn naturlig, og ikke påvist hormonforstyrrelser.

Lange sykluser og kluss med el har jeg åpenbart.

Det er jo bra når det ordner seg uten å måtte ta hormoner. Jeg klarte også nr 1 uten å få hormoner (på PP1 faktisk). Jeg har fått beskjed om at jeg kan få EL-hjelpende medisiner om jeg ønsker det. Skal iallfall prøve 6PP først, og så evt dra tilbake til gyn. Tar det litt som det kommer.

Nå var tempetråden borte fra førstestiden, så innmari mye aktivitet på søndagen her inne. :) Håper alle har hatt en fin helg. Også er det noen av chartene jeg synes kan vise EL snart. Unødvendig med sånne tulle-charter før EL. :p

Nå var tempetråden borte fra førstestiden, så innmari mye aktivitet på søndagen her inne. :) Håper alle har hatt en fin helg. Også er det noen av chartene jeg synes kan vise EL snart. Unødvendig med sånne tulle-charter før EL. :p

Jeg har hatt en trist helg, men nå har vi endelig hatt en hyrdestund med levende lys og massasje :) Krysser fingrene for at el ikke har vært..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg håper på el i løpet av den kommede uka.

Begynner med el-testing igjen i morgen om jeg husker å putte nye tester i sekken. Nå vil jeg ha EL SNART, ja!!!!

Kan noen av dere gjøre meg en tjeneste? Jeg har jo hatt litt høyere temp i dag tidlig og i går, noe som gjorde meg litt nervøs ift el. Har tempet nå, og har lavere temp nå enn i dag tidlig. Er det normalt?
Lurte på om noen andre også kunne ta temp nå eller før dere legger dere for å sammenligne med morgen temp?
Vi har vært borte i helgen, men hjemme igjen nå. Spent på morgendagens :)

Du har så utrolig stabil temp på charten! Har aldri opplevd to like temper etter hverandre jeg, så synes den er veldig imponerende å se på :-)

Kan noen av dere gjøre meg en tjeneste? Jeg har jo hatt litt høyere temp i dag tidlig og i går, noe som gjorde meg litt nervøs ift el. Har tempet nå, og har lavere temp nå enn i dag tidlig. Er det normalt?
Lurte på om noen andre også kunne ta temp nå eller før dere legger dere for å sammenligne med morgen temp?
Vi har vært borte i helgen, men hjemme igjen nå. Spent på morgendagens :)

Det skal vel egentlig være høyere temp om kvelden? Min var 37,4 nå og jeg hadde 36,8 i dag morges. :-)

Du har så utrolig stabil temp på charten! Har aldri opplevd to like temper etter hverandre jeg, så synes den er veldig imponerende å se på :-)

Jeg har bare en desimal på termometeret mitt, men jeg har aldri fått samme temp mer enn tre dager på rad tidligere så jeg synes kroppen min er litt rar nå. :p Det har jo pleid å svinge med en desimal eller to. Og nå er jeg litt spent på hva som skjer i morgen med grafen min. :-)

Edit: Jeg har det med en desimal siden jeg startet bare å tempe med det vi hadde fra før av (som vi har for å måle feber) og så ser det jo ut til at det går greit å finne EL og tyde charten min selv om jeg har en desimal mindre enn de fleste andre. Så jeg vet at det egentlig kan være lurt å bytte termometer. Jeg har bare aldri kommet så langt.

Aha....kanskje litt mer forståelig med en desimal...men imponerende uansett. Ser veeeeldig ryddig ut :laughing002

Hihi.. Ja, det er nok lettere med en desimal ja, men tror ikke det er helt normalt uansett. Fnis. Jeg liker ryddig da, så nå har kroppen skjønt det og. :D

Samme i dag og. :p IKM på onsdag. Menssmerter og negativ billigstrimmel. Nærmer seg nok slutten på den jevne tempen.

Våknet svett og tempe-fall, så da er man realistisk.

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

Det skal vel egentlig være høyere temp om kvelden? Min var 37,4 nå og jeg hadde 36,8 i dag morges. :)

Ok, takk skal du ha :) Ja det er jo gjerne høyere på kvelden. Grafene skal vise kroppens hviletemperatur. Det jeg synes er så rart, er at jeg nå i helgen har hatt ca 36,4 på morgenen kl 06, og 36,2 når jeg legger meg på kvelden. I dag tidlig var den igjen 36,4, så jeg noterte det inne på ff. Men sannheten er jo at den begynte med 36,4 lørdag morgen. Kan altså se ut som jeg hadde eggløsning på fredag (kalenderdag 9!), selv om monitoren min har vist lav torsdag, lørdag, søndag og i dag. Hva skal man tro? Hadde jo ikke spilt noen rolle om vi hadde hatt jevnlig sex etter mens, men så ble jo dessverre sambo sengeliggende forrige uke, og så dårlig at han ikke orket... Så tror nesten jeg kan avskrive denne syklusen.
Men har hatt mye el slim i helgen, så litt vanskelig for å tro at "det er over". Og VIL jo selvslagt ikke tro det heller.

Hadde vært kjempefint om noen andre også kunne tempet før de la seg i kveld, så jeg får noen flere referanser på hvor stor forskjellen på hvile/ikke hvile er :)

Våknet svett og tempe-fall, så da er man realistisk.

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

Kjipt. Tempefall så langt ute ser ikke helt lovende ut nei :(

Ok, takk skal du ha :) Ja det er jo gjerne høyere på kvelden. Grafene skal vise kroppens hviletemperatur. Det jeg synes er så rart, er at jeg nå i helgen har hatt ca 36,4 på morgenen kl 06, og 36,2 når jeg legger meg på kvelden. I dag tidlig var den igjen 36,4, så jeg noterte det inne på ff. Men sannheten er jo at den begynte med 36,4 lørdag morgen. Kan altså se ut som jeg hadde eggløsning på fredag (kalenderdag 9!), selv om monitoren min har vist lav torsdag, lørdag, søndag og i dag. Hva skal man tro? Hadde jo ikke spilt noen rolle om vi hadde hatt jevnlig sex etter mens, men så ble jo dessverre sambo sengeliggende forrige uke, og så dårlig at han ikke orket... Så tror nesten jeg kan avskrive denne syklusen.
Men har hatt mye el slim i helgen, så litt vanskelig for å tro at "det er over". Og VIL jo selvslagt ikke tro det heller.

Hadde vært kjempefint om noen andre også kunne tempet før de la seg i kveld, så jeg får noen flere referanser på hvor stor forskjellen på hvile/ikke hvile er :)

Hmm.. Ikke avskriv uansett. Jeg har lest at egget kan leve helt opp til 48 timer etter at det er sluppet.

Dette står som om kroppstemperatur på Wikipedia:
"Alle målinger av temperatur tar sikte på å gi et estimat av kroppens kjernetemperatur. Denne temperaturen ligger vanligvis i gjennomsnitt på 36,8°C og varier gjennom dagen slik at laveste temperatur måles om morgenen og høyeste temperatur måles om kvelden. Øvre grense hvis vi inkluderer 99% av alle som har normal temperatur, også kalt 99% percentilen, vil ha en døgnvariasjon fra 37,2°C om morgenen og 37,8°C om kvelden. Hver enkelt har sitt normalområde."

Er du i ro på kvelden og har dere det litt kaldt i stua? Kanskje du er tilnærmet i hvile, men kaldere enn under dyna?

Back
Topp