Vi som temper. NY!

Nå for tiden har jeg jo mye mer stabil syklus. Sett bort fra den forrige da, som var første etter SA, den varte jo et par mnd, men sånn ellers så har jeg stort sett EL mellom dag 14 og dag 21, altså ikke mer enn en ukes variasjon. Dog, EL dag 12 denne gangen påstår FF, og jeg sikter derved mot en rekordkort syklus.

Men den gang, ja da hadde jeg en på 30, en på 60, en på 45, en på 32, en på 65, en på 62.. ja, helt uten mønster og med så stor variasjon at jeg rett og slett var avhengig av å tempe for å vite.

Nå bare gjør jeg det av vane, også er det jo greit all den tid jeg fortsatt ikke har STABIL syklus, da.

Og forstår at du gjerne vil ha EL altså. Kanskje pergo hadde vært tingen?

Forøvrig tok det et halvt år før jeg hadde min første eggløsning etter pilleslutt. Deretter hadde jeg en syklus til uten EL, og siden den har jeg hatt EL hver gang, om enn altså ikke akkurat på en bestemt dag hver syklus...

Nå for tiden har jeg jo mye mer stabil syklus. Sett bort fra den forrige da, som var første etter SA, den varte jo et par mnd, men sånn ellers så har jeg stort sett EL mellom dag 14 og dag 21, altså ikke mer enn en ukes variasjon. Dog, EL dag 12 denne gangen påstår FF, og jeg sikter derved mot en rekordkort syklus.

Men den gang, ja da hadde jeg en på 30, en på 60, en på 45, en på 32, en på 65, en på 62.. ja, helt uten mønster og med så stor variasjon at jeg rett og slett var avhengig av å tempe for å vite.

Nå bare gjør jeg det av vane, også er det jo greit all den tid jeg fortsatt ikke har STABIL syklus, da.
Tempingen har blitt en vane her å, synes at det er litt spennende å følge med hva som skjer med kroppen, men vært fint om jeg kunne ha sluppet all blødninga, nesten hver 14 dag siden nov. Kan trygt si at mannen er litt frustrert av alt det røde gusje.
Håper du blir fort gravid nå :)

Håper stadig.

Om ei uke vet jeg jo om det gikk denne gangen.
Om under ei uke, antakelig.

Dersom jeg ikke er gravid begynner jeg antakelig å spotte sånn på mandag eller tirsdag neste uke. Er jeg gravid gjør jeg nok ikke det (men antakelig kommer jeg til å spotte eller småblø minst en gang før ordinær UL. Det har jeg alltid gjort, og hadde derfor UL 7 uker på vei med eldste og 15 uker med andre. Savner å ha en fastlege med ul-apparat på kontoet altså! (Ja, ikke min fastlege som kunne bruke det, men en av de andre, og han tok ul av meg begge gangene. Snille legen) Siste gangen var jeg jo ikke me enn 5 uker når det begynte, og det ble tatt blodprøve, men da mistet jeg, så det teller ikke, sånnsett.)

Om jeg er gravid, kommer det antakelig til å vise seg på en test over helga. Er jeg det ikke, ja da vet jeg nok det også om ei uke.

Ja, om ikke min tanke om at jeg kanskje bare er 4 dpo da, ikke 6, stemmer, i så fall kan det gå et par dager lenger, men egentlig så er det ingenting som taler for at jeg hadde EL dag 14 annet enn at jeg synes dag 12 virker usannsynlig tidlig....

Men tenk, om ei uke vet jeg det. Det er ikke lenge det.

Men så er jeg meget mulig ikke gravid da. I så fall tar vi løs på pp 10. Vi begynte i november og kunne tatt termin nå denne uka. ting tar tid, men det stresser meg sånnsett ikke så mye. Jo, jeg vil gjerne bli gravid, så fort som mulig, for all del, men jeg er nå vant til at det tar tid, og jeg vet at jeg KAN bli gravid, så da regner jeg med at jeg blir det, før eller siden, det kan bare ta litt tid.

Jeg har jo EL hver syklus. Det kan ta litt tid mellom hver gang, for kroppen min er ikke sååååå god på dette her, men den har på et vis blitt bedre etter at jeg fikk unger da. Mannen har for mange år siden tatt en sædprøve som var meget lite oppløftende, men han har da gjort meg gravid tre ganger, så han klarer det nok en gang til.

Det går nok, det tar bare litt tid. Men det er greit det, jeg har roen, det kommer til å skje.

Jeg misunner roen din, men som du sier, du vet du kan bli gravid.
Har aldri vært gravid, vet ikke hvordan soldatene til mannen min er(tenkte å få han til å sjekke de, greit å vite hvor landet ligger sånn sett) jeg har helt siden jeg begynte å tenke på barn, enn viss jeg ikke kan bli gravid, hva gjør vi da? Jeg er kanskje vanskelig men jeg har ikke så veldig lyst til å adoptere jeg vil lage barnet selv(med mannen sin hjelp selvfølgelig) han har heller ikke så veldig lyst til å adoptere. Men tenker ikke så mye på det, satser jo på at vi klarer å bli gravide med tiden til hjelp. Sku ønske jeg ikke var så utålmodig, helst skulle jeg jo ja vært gravid før vi begynte på prøvingen :p
Spennende å se hva som skjer over helgen med deg :)

Forstår deg. Jeg har vært der.

Eldste vår tok 18 mnd. Påbegynt infertilitetsutredning, påvist tegn på pco(s) og en sædtest som var rundt 10% av nedre grense for normal... Tankene gikk til icsi, og vi snakket om alternativene. Donor var vi ikke så innstilt på, enige om adopsjon om det ikke gikk på de offentlig forsøkene. Det var på den tiden adopsjon var et reelt alternativ, og ventetiden overkommelig. De som sendte søknad til Kina når jeg ble gravid forventet å vente et år eller noe sånn. De venter enda. Min sønn er fem.

Min ro kommer nok av at jeg prøver på nr tre. Ikke nr en.

Tror kanskje dette er rett plass å spørre:p hehe..
Når starter dere tempingen? Er på dag 2. i syklusen, kan jeg starte i morgen? Når på dagen bør jeg gjøre det, og noen spesielle ting jeg bør vite hvis jeg skal begynne å tempe`??:p

Forstår deg. Jeg har vært der.

Eldste vår tok 18 mnd. Påbegynt infertilitetsutredning, påvist tegn på pco(s) og en sædtest som var rundt 10% av nedre grense for normal... Tankene gikk til icsi, og vi snakket om alternativene. Donor var vi ikke så innstilt på, enige om adopsjon om det ikke gikk på de offentlig forsøkene. Det var på den tiden adopsjon var et reelt alternativ, og ventetiden overkommelig. De som sendte søknad til Kina når jeg ble gravid forventet å vente et år eller noe sånn. De venter enda. Min sønn er fem.

Min ro kommer nok av at jeg prøver på nr tre. Ikke nr en.
18 mnd er lenge :/ men dere klarte det! Hva er icsi? 5 år er lang ventetid på å adoptere :/
Jeg har sagt i flere år nå, viss jeg ikke har fått barn før jeg er 30 år så skal jeg legge barn på is og kjøpe meg masse hunder. Da blir jeg hundedamen i gata :p haha

Tror kanskje dette er rett plass å spørre:p hehe..
Når starter dere tempingen? Er på dag 2. i syklusen, kan jeg starte i morgen? Når på dagen bør jeg gjøre det, og noen spesielle ting jeg bør vite hvis jeg skal begynne å tempe`??:p
Du må tempe til fast tid vær dag, helst før du har rørt en muskel. Jeg temper vær dag klokken 06.30 for det er da jeg står opp for å ordne meg til jobb. I helgene temper jeg også 06.30. Temper å sovner igjen. Jeg temper i munnen under tunga(viktig at munnen er lukket. Du kan velge mellom munnen, vaginalt og analt. Må tempe samma plass vær dag ellers kan det bli feil måling. Viss det er kaldt på rommet lønner det seg å varme måleren litt før du måler. De fleste målere husker sin siste måling så ingen problem å tempe å sovne etterpå ;) ingen problem å starte idag. Jeg temper også når jeg har mensen, det velger su selv om du vil. Lykke til med tempingen :D

Du må tempe til fast tid vær dag, helst før du har rørt en muskel. Jeg temper vær dag klokken 06.30 for det er da jeg står opp for å ordne meg til jobb. I helgene temper jeg også 06.30. Temper å sovner igjen. Jeg temper i munnen under tunga(viktig at munnen er lukket. Du kan velge mellom munnen, vaginalt og analt. Må tempe samma plass vær dag ellers kan det bli feil måling. Viss det er kaldt på rommet lønner det seg å varme måleren litt før du måler. De fleste målere husker sin siste måling så ingen problem å tempe å sovne etterpå ;) ingen problem å starte idag. Jeg temper også når jeg har mensen, det velger su selv om du vil. Lykke til med tempingen :D

Tusen takk for svar=) En annen ting jeg lurer på er hvordan grafen bør se ut sånn i form av eggløsning og eventuell graviditet osv:) Har hørt om disse dips'ene, hva er det?:P hehe

Tusen takk for svar=) En annen ting jeg lurer på er hvordan grafen bør se ut sånn i form av eggløsning og eventuell graviditet osv:) Har hørt om disse dips'ene, hva er det?:P hehe
I første innlegg på denne tråden ligger det masse grafer, som du kan se på og prøve å tyde.
Legger med en graf her som jeg kan prøve å forklare deg litt
(Sara sin graf)
ImageUploadedByBV Forum1376555880.239553.jpg

Før du får EL så har du lav temp, når du får EL så får du en dip så stiger tempen din frem til du skal ha mensen viss du er gravid så holder tempen seg høy
Her kan du lese litt http://forum.babyverden.no/threads/nyttig-info-ang-temping-og-ff-fertilityfriend.1536307/

Du må tempe noen mnd dør du ser noe mønster på din kropp. Jeg har ikke temper så lenge, skjønner ikke helt mine grafer enda. Eller jeg forstår ikke min egen kropp.. Vet ikke enda om jeg i det hele tatt har hatt EL :/

Da har jeg bestillt meg GU time :D fikk velge hvordan dag jeg ville komme inn så da skal jeg dit neste uke. Jeg gleder meg jeg :p

Du er så dyktig på å forklare Liisjja :)

Da melder jeg meg inn her også! Har kikket på denne tråden i noen uker nå, og bestemte meg for å prøve dette jeg også :) Fikk termometeret mitt i går, og har tempet for første gang i dag tidlig - spennende! Tanta har akkurat takket for seg, så jeg begynner jo litt inne i syklusen da. Hadde vært artig om jeg fikk en graf det gikk an å tyde, men tar denne første måneden som innkjøring :)

Da melder jeg meg inn her også! Har kikket på denne tråden i noen uker nå, og bestemte meg for å prøve dette jeg også :) Fikk termometeret mitt i går, og har tempet for første gang i dag tidlig - spennende! Tanta har akkurat takket for seg, så jeg begynner jo litt inne i syklusen da. Hadde vært artig om jeg fikk en graf det gikk an å tyde, men tar denne første måneden som innkjøring :)
Velkommen ;)

Velkommen inn :)

Jeg har et spørsmål:

Jeg ser at du skriver at hvis det er kaldt på rommet så lønner det seg å varme måleren først... This makes sense. Jeg tenkte på det i dag, for da jeg våknet var det iiiiskaldt på rommet vårt. Jeg varmet ikke termometeret. Hendene hadde ligget over dyna, og var derfor også kalde.

Hvor stor effekt tror du dette kan ha på tempingen? Jeg forunderer meg over at tempen min hopper opp og ned stadig vekk, og jeg skjønner ingenting. Tror dette kommer til å bli min første og siste mnd. med temping for å si det sånn, for jeg er enda mer clueless nå enn jeg var før.

Oh well.

Jeg varmer det mot kinnet eller munnen dersom det er kaldt. Måler evt på andre siden av tunga om det kjennes kaldt ut. Som om munnen ble kaldere av å måle.

Back
Topp