Vi som temper. NY!

Jeg tenker du har hatt en liten blødning i forhold til EL jeg. Siden FF ikke er heeelt sikker på EL din. Ikke verre enn å ta en runde ekstra i senga i kveld :)
Skulle gjerne tatt en runde i kveld også, men mannen reiste bort på tirsdag og blir borte hele uka. Så vi rakk bare en kjapp en på tirsdag formiddag. Men jeg tror at el var på mandag, også fordi jeg hadde mye el slim i helgen, mens det har vært nokså tørt siden mandag/tirsdag. Har et ørlite håp om det, siden det ble minimalt med sengekos denne perioden.

Jeg temper denne perioden. Hvordan er tempkurven etter EL hvis en er gravid? Og hvis ikke? Eller kan en ikke se slik på kurven?

------------------------------------------------------

IKM uke 39/PP2
Har en gutt født juli '12.
Etter eggløsning er temperaturen høy frem til du evt. får mensen igjen. Da synker tempen i dagene før ikm. Men er du gravid, vil den ikke synke :) Noen variasjoner er imidlertid helt normalt!

Nå er jeg 8dpo og den har ikke sunket ennå.

IKM uke 39/PP2

Skulle gjerne tatt en runde i kveld også, men mannen reiste bort på tirsdag og blir borte hele uka. Så vi rakk bare en kjapp en på tirsdag formiddag. Men jeg tror at el var på mandag, også fordi jeg hadde mye el slim i helgen, mens det har vært nokså tørt siden mandag/tirsdag. Har et ørlite håp om det, siden det ble minimalt med sengekos denne perioden.

Ja, det blir litt vanskelig da ja :P

Kan bare være en uskyldig blødning fra tirsdag da :)

Ja, det blir litt vanskelig da ja :p

Kan bare være en uskyldig blødning fra tirsdag da :)
Ja, satser på at det ikke var noe av betydning :) Jeg pleier alltid spotte 2-3 dager før tanta kommer, men ikke noe tidligere. Det var derfor jeg ble så overrasket i dag når jeg oppdaget dette. Men jeg har et ørlite håp om el på mandag, da har vi i alle fall en liten sjanse denne pp'en også :)

Nå er jeg 8dpo og den har ikke sunket ennå.

IKM uke 39/PP2
Den synker normalt ikke før rett før du forventer tanta, ca 11-13 dpo - alt ettersom hvor lang lutealfase du har :) Så om den er fortsatt høy om en uke, er det et veldig godt tegn ;)

Den synker normalt ikke før rett før du forventer tanta, ca 11-13 dpo - alt ettersom hvor lang lutealfase du har :) Så om den er fortsatt høy om en uke, er det et veldig godt tegn ;)
Takk for svar! Speneennde dpo dager nå.

IKM uke 39/PP2

Jeg er så elendig til å huske å måle tempen om morran -.- Så har jeg sagt det liksom. haha.

Andre her som "plages" med at termometeret smaker ekkelt? Synes bare det blir verre og verre og vurderer å kjøpe et nytt for den metalliske smaken er virkelig fæl.

Jeg er så elendig til å huske å måle tempen om morran -.- Så har jeg sagt det liksom. haha.

Andre her som "plages" med at termometeret smaker ekkelt? Synes bare det blir verre og verre og vurderer å kjøpe et nytt for den metalliske smaken er virkelig fæl.

Har du vurdert beskyttelseshette? Jeg har kjøpt sånne plasthetter på apoteket til å trekke utenpå termometeret. Da smaker det ingenting. Og nå synes jeg hvert fall at jeg må bruke det siden jeg har gått over til å tempe vaginalt. Men jeg bruker uansett alltid engangs-beskyttelseshetter i tilfelle man er syk en eller annen gang man måler tempen. :)

Den stiger etter EL. Dersom gravid: den holder seg høy i ca 100 dager.
Dersom ikke gravid; den synker et par dager før, selve dagen, eller et par dager etter mens.

Den KAN få en såkalt trifasisk graf dersom du er gravid, at den stiger ytterligere ca ei uke etter El og legger seg på et tredje nivå (lavt før el høyt etter, og enda høyere deretter) men det kan skje også uten at man er gravid, og man kan være gravid uten at det skjer.

Så nei, tempingen kan ikke gi deg fasiten på om du er gravid, det kan en test gjøre.

Se så, jeg svarte altfor sent...

Har du vurdert beskyttelseshette? Jeg har kjøpt sånne plasthetter på apoteket til å trekke utenpå termometeret. Da smaker det ingenting. Og nå synes jeg hvert fall at jeg må bruke det siden jeg har gått over til å tempe vaginalt. Men jeg bruker uansett alltid engangs-beskyttelseshetter i tilfelle man er syk en eller annen gang man måler tempen. :)

Det hadde jeg ikke tenkt på.. Takker for tips :)

Kjenner du smaken? Altså, jeg har ikke smaksløker UNDER tunga, og all den tid termometeret bare befinner seg " så langt inn, bak, mot midten, under tunga som det er mulig å komme uten at det er vondt" så kjenner jeg slett ingen smak.

Har ikke tenkt på å ha på sånn beskyttelse i tilfelle jeg var syk. Bruker det når jeg måler ungene, med et annet termometer da altså, for dem måler jeg bak, og de ER jo syk om jeg skal måle sånn (virkelig. Bare sånn "sjekke" gjør jeg med pannetermometer, måle bak gjør jeg bare dersom jeg trenger å vite FAKTISK hva den er, enten fordi den er veldig høy eller fordi jeg må se hvor god effekt febernedsettene har) Men dette her er bare til min munn, og ligger under puta (uten noe rundt seg), sterilt er det slett ikke, men det har jeg ikke tenkt mer over, egentlig.

Kjenner du smaken? Altså, jeg har ikke smaksløker UNDER tunga, og all den tid termometeret bare befinner seg " så langt inn, bak, mot midten, under tunga som det er mulig å komme uten at det er vondt" så kjenner jeg slett ingen smak.

Har ikke tenkt på å ha på sånn beskyttelse i tilfelle jeg var syk. Bruker det når jeg måler ungene, med et annet termometer da altså, for dem måler jeg bak, og de ER jo syk om jeg skal måle sånn (virkelig. Bare sånn "sjekke" gjør jeg med pannetermometer, måle bak gjør jeg bare dersom jeg trenger å vite FAKTISK hva den er, enten fordi den er veldig høy eller fordi jeg må se hvor god effekt febernedsettene har) Men dette her er bare til min munn, og ligger under puta (uten noe rundt seg), sterilt er det slett ikke, men det har jeg ikke tenkt mer over, egentlig.

Helt sikkert ikke noe farlig å ikke bruke de engangsbeskyttelsene på ditt eget termometer sånn egentlig nei. :) Jeg bare har sånn vane på det, så jeg klarer liksom ikke å la være. Hihi... Er jo en enkel måte å holde den litt ren på hvert fall, når man bare kan kaste plasten hver dag. Sikkert bare jeg som er litt hysterisk.

Værsågod, men tickeren din... Skal du gifte deg om 9 dager???

Ja :D Endelig kan jeg vel si.
Vi begynte i februar for å få tak i rette papirer, men det var ikke så lett som man skulle tro i følge nettsidene til skatteetaten/folkeregisteret.

Min kjære er fra Italia og det å få tak i rett papir og ikke minst få bekreftet at det er rett dokument vi hadde fått tok sin tid gitt. Men 23 august fikk vi endelig satt en dato (men jeg har ikke vært her inne på en god stund, så tickeren kom opp nå). :)

Vi begynte i februar for å få tak i rette papirer, men det var ikke så lett som man skulle tro i følge nettsidene til skatteetaten/folkeregisteret.

Min kjære er fra Italia og det å få tak i rett papir og ikke minst få bekreftet at det er rett dokument vi hadde fått tok sin tid gitt. Men 23 august fikk vi endelig satt en dato (men jeg har ikke vært her inne på en god stund, så tickeren kom opp nå). :)

Så gøy!!! Kos deg med bryllup, det er herlig. :D

Jeg både smaker og lukter den *grøss* Så jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har giddet å tempe...
Men nå har syklusen min vært litt ustabil siden jeg mista mensen i vår så jeg prøver litt bevvist å ikke stresse med å "gjøre alt rett". Men jeg kommer nok til å begynne tempingen i morra (for det sa jeg ikke i helga og liksom). :p

Gratulerer, hærlig :D

*Før Svangerskapet*
*Vi som temper*
*Håper på en 2014 baby*

Back
Topp