Vi som prøver for første gang

Ja da er vi i samme båt om hvor vanskelig det er med jentenavn hehe :D Så nydelige navn:Heartpink Selv liker vi også Josefine! Vi er også på jakt etter et kort og lett jentenavn, da barnet kommer til å få to lange «tunge» etternavn :) Det er så rart hvor mye jeg kan like et navn lenge, og etter en stund liker jeg plutselig et annet navn:laughing002
Ja det er absolutt ikke lett med navn, jeg har skrevet ned navn jeg liker siden jeg var 16 - den gang var det en LANG liste:p Ja, Josefine er nydelig! Plutselig finner man andre navn man liker bedre:smiley-bounce012 Men føler alle navn er oppbrukte da, så prøver å finne noe litt spesielt, men som likevel ikke skiller seg veldig ut:Heartpink

Så fin tråd, jeg joiner dere her :happy:

Er helt ny på forumet, og helt ny i prøvingen, om man kan si det sånn. Tok ut spiralen for 5 dager siden, og vet jo ikke helt hvor jeg er i syklusen. Hos gyn fikk jeg ihvertfall se at det lå fullt av egg inni der, men vet at når syklusen blir stabil så kjenner jeg så altfor godt når EL er.

Veldig koselig å være med her ihvertfall, å kunne prate med andre i samme situasjon! I våre liv er det kun mi aller beste venninne som vet at vi prøver, men hun er god og ha siden hun allerede har to barn :happy:
Velkommen i klubben:love017 Så spennende, ønsker deg masse lykke til med prøvingen! Gleder meg til å følge med:Heartpink

Så hyggelig dette ble! :D jeg er omsider 2 DPO. Var EL smerter det jeg kjente for noen dager siden. Murrer fortsatt en del, har litt halsbrann, men føler meg ellers i fin form. Så får vi se hvor lenge jeg klarer å vente før testing :rolleyes:

Så hyggelig dette ble! :D jeg er omsider 2 DPO. Var EL smerter det jeg kjente for noen dager siden. Murrer fortsatt en del, har litt halsbrann, men føler meg ellers i fin form. Så får vi se hvor lenge jeg klarer å vente før testing :rolleyes:
Åå så spennende, vet de fleste tester ca fra 8-10 DPO - men vanskelig å vente:rolleyes: Håper det fester seg en spire:Heartpink Jeg venter ikm om ca 4 dager, har hatt mye hodepine de siste dagene, vondt nederst i ryggen og litt murring på venstre side i magen når jeg slapper av. Men har er følelse på at det ikke har klaffet denne gang, og prøver å se positivt på om TR kommer, da vet jeg at kroppen hvertfall begynner å normalisere seg etter p-pillen:notworthy

Ja det er absolutt ikke lett med navn, jeg har skrevet ned navn jeg liker siden jeg var 16 - den gang var det en LANG liste:p Ja, Josefine er nydelig! Plutselig finner man andre navn man liker bedre:smiley-bounce012 Men føler alle navn er oppbrukte da, så prøver å finne noe litt spesielt, men som likevel ikke skiller seg veldig ut:Heartpink

Hehe ja det er virkelig mange navn å velge mellom! Jeg har også en liste over navn, men per dags dato er det ingen jentenavn der som samboer også liker :confused2 Men satser på at han tilslutt også finner et navn han liker om det blir en jente:laughing002 Utrolig hvor man forbinder et navn til en annen person, til og med om navnet ikke er det samme men ganske likt!

Kanskje tmi, men prøvde å ligge med underlivet høyt etter sex i dag, og jeg må si at jeg ble overrasket over forskjellen. Vanligvis renner det ut ganske mye i toalettet eller på papir med en gang, men nå var det omtrent ingenting når jeg sto opp etter rundt 15 min. Kommer definitivt til å fortsette med det. Må vel være større sjanse når mer blir igjen der oppe :hilarious::hilarious::hilarious:

Her har vi mange guttenavn som vi liker, men greier ikke bli enig om jentenavn- og med 3 parter isteden for bare to, blir det enda vanskeligere å bli enig om navn!
Men, tror jeg er ute denne gangen. (Nederste strek 3 dpo, 5 dager etter el sprøyte, øverste i dag, 12 dpo og venter mens i morgen.) Da ses vi kanskje i IKM uke 21? Hyggelig å bli kjent med dere, ihvertfall!

Vedlegg

• D176CDCD-9DAC-4009-B275-00A801B0A747.png
    D176CDCD-9DAC-4009-B275-00A801B0A747.png
    61,2 KB · Visninger: 83
Hva jeg gjør/skal gjøre i prøvingsfasen:
- startet med gravid multivitam tabletter 1 måned før prøving
- drikker decaf kaffe istedenfor vanlig (går overraskende greit)
- ble litt godteri i påsken men utenom det prøver jeg å unngå sukker..Spise sunt og variert..
- elsker Pepsi Max og håper på å redusere inntaket fra starten av neste syklus (ikm 6.mai) til 1-2 bokser fredag/lørdag

Verken røyker eller drikker fra før så det blir heldigvis ikke noe problem å «gi opp». Ellers leve som normalt med trening ol.

Hva gjør dere, hvis noe? Leve som gravid i denne før-perioden eller vente til testen er positiv?

Jeg tar folat, og det er vel egentlig det eneste jeg gjør annerledes. Tenker litt mer over hvor mye kaffe jeg drikker. Jeg drikker nemlig en hel del av det sånn til vanlig :oops:
De siste syklusene (unntatt nå) har jeg drukket grapefrukt-juice før EL, og har faktisk hatt effekt av det i forhold til mere EL-slim. Har også spist ananas etter EL. Det har ikke funka - enda :facepalm: men det skader i alle fall ikke.

Jeg lever ellers som normalt. Spiser helt normalt, og tenker ikke så mye over hva jeg spiser. Trener som normalt 4-5 ganger i uka så har ikke tenkt å gjøre noen større endringer. Alkohol drikker jeg særs sjeldent, spesielt nå som vi ikke kan ha vinkvelder uansett. Eneste jeg har tenkt på er at jeg ikke er så flink til å drikke vann i løpet av dagen. Det skal jeg bli flinkere til :D

Tr kom i dag allerede på dag 21 i syklusen:facepalm: Forstår ingenting, etter at jeg hadde SA i november har syklusen min vært helt på bærtur, har hatt alt fra 20-35 dagers sykluser, irriterende:shifty: Håper det ordner seg etter hvert:happy: Ellers har mannen bestemt seg for å slutte å snuse så er veldig gla for det:happy: Så nå er det bare å vente på neste el:Heartpink

Tr kom i dag allerede på dag 21 i syklusen:facepalm: Forstår ingenting, etter at jeg hadde SA i november har syklusen min vært helt på bærtur, har hatt alt fra 20-35 dagers sykluser, irriterende:shifty: Håper det ordner seg etter hvert:happy: Ellers har mannen bestemt seg for å slutte å snuse så er veldig gla for det:happy: Så nå er det bare å vente på neste el:Heartpink
Såå irriterende at den ikke er stabil :( Håper det blir bedre denne gang, og en spire setter seg :love7

Endelig positiv El-test på CD18!
Godt at syklusen i det minste er stabil. Håper det holder seg til neste syklus også, så vi forhåpentligvis treffer. Dette egget her går til grunne :shifty: teller ned dager til mannen kommer. Ca 1,5 uke igjen nå:love017

Kanskje tmi, men prøvde å ligge med underlivet høyt etter sex i dag, og jeg må si at jeg ble overrasket over forskjellen. Vanligvis renner det ut ganske mye i toalettet eller på papir med en gang, men nå var det omtrent ingenting når jeg sto opp etter rundt 15 min. Kommer definitivt til å fortsette med det. Må vel være større sjanse når mer blir igjen der oppe :hilarious::hilarious::hilarious:

Hehe vi kan vel kanskje bli enige en gang for alle at det ikke er noe som er TMI i denne tråden?:hilarious:
Jeg har tenkt å gjøre akkurat det samme, selv om jeg har lest at det er ikke noe forskning som backer det og svømmerne svømmer umiddelbart oppover og det bare er «slimet» som detter ut igjen. Jeg har har allerede gjort klart flere hodeputer som skal bygge opp under rumpa og ryggen så det blir perfekt trasé:hilarious::hilarious:

Første baby her ! Her i PP 14 nå, litt optimist etter at stoffskiftet er stabilisert. Så håper virkelig mai er mnd ! Nytt denne syklusen er bedre eggløsningstester med ett smilefjes istedenfor tyding av streker :p Så håper det kan ta vekk litt av stresset og at det endelig kan komme en spire :D

Endelig positiv El-test på CD18!
Godt at syklusen i det minste er stabil. Håper det holder seg til neste syklus også, så vi forhåpentligvis treffer. Dette egget her går til grunne :shifty: teller ned dager til mannen kommer. Ca 1,5 uke igjen nå:love017

Åå det må vere vanskelig å måtte hoppe over en syklus. :Heartred:Heartred

Første baby her ! Her i PP 14 nå, litt optimist etter at stoffskiftet er stabilisert. Så håper virkelig mai er mnd ! Nytt denne syklusen er bedre eggløsningstester med ett smilefjes istedenfor tyding av streker :p Så håper det kan ta vekk litt av stresset og at det endelig kan komme en spire :D
Heier på deg! Håper mai e vår mnd :love7

Jeg er også inne i mitt fertility window nå og må minne meg selv på hele tiden at vi skal vente til mai med å starte prøvingen! Selv om det er fristende å bare prøve.. Mai får bli måneden for flere av oss:Heartred

PP14! Høres ved første øyekast ut som en tålmodighetsprøve men tiden går kanskje relativt fordi fordi man hver måned har et håp om at det kan gå?
Krysser fingrene på at mai blir måneden:-)

Ja, til tider er det vanskelig :( men mest er det vanskelig med savnet! Det er så kjedelig at han er borte. Bare eeeekstra når man har eggløsning i tillegg!

Her har vi mange guttenavn som vi liker, men greier ikke bli enig om jentenavn- og med 3 parter isteden for bare to, blir det enda vanskeligere å bli enig om navn!
Men, tror jeg er ute denne gangen. (Nederste strek 3 dpo, 5 dager etter el sprøyte, øverste i dag, 12 dpo og venter mens i morgen.) Da ses vi kanskje i IKM uke 21? Hyggelig å bli kjent med dere, ihvertfall!

Krysser fingrene for deg :-) Ble nysgjerrig, hvem er den tredje parten som skal være med på å bestemme navn? :-) Kunne ønske jeg hadde mer fantasi på guttenavn-fronten, har en «følelse» av at vi får en gutt.. Mest fordi jeg vil ha en jente og har jentenavnet klart så er det så «typisk» at det ikke blir jente.. Selv om det viktigste er frisk og rask baby da:-)

Krysser fingrene for deg :) Ble nysgjerrig, hvem er den tredje parten som skal være med på å bestemme navn? :) Kunne ønske jeg hadde mer fantasi på guttenavn-fronten, har en «følelse» av at vi får en gutt.. Mest fordi jeg vil ha en jente og har jentenavnet klart så er det så «typisk» at det ikke blir jente.. Selv om det viktigste er frisk og rask baby da:)
Ja, her er ingenting så veldig konvensjonelt. Jeg skal få barn sammen med bestevenn og hans ektemann. Insiminere meg med begges sæd, så vi vet ikke hvem faren er til vi gjør en gen-test. :confused005

Back
Topp