Vi som prøver for første gang

Jeg synes det er så koslig å se all positivteten i denne tråden:Heartpink Dere er alle så søte og hyggelige:happy: Jeg tror det er viktig å være litt naiv og positiv når man prøver, slik at opplevelsen blir hyggelig uten mye stress;) Jeg tenkte på samme måte da vi begynte å prøve, og på tross av alt jeg har vært gjennom på denne tiden er jeg fortsatt veldig positiv:happy: Jeg ønsker bare å påpeke at det kan være positivt å ikke blir gravid veldig fort, det betyr nemlig bare at kroppen din gjerne er mer selektiv til hvilke egg/celler som får mulighet til å forplante seg;) Jeg er dessverre en av 1 % kvinner som har hatt flere enn tre SA, men jeg har kommet meg gjennom det og ser framover:Heartpink Dette er heldigvis veldig sjeldent, ingenting er funnet galt hos meg eller mannen, så beskjeden jeg har fått er at livmoren min er lite selektiv:facepalm: Hun tar tydeligvis til seg det meste av befruktede egg uavhengig om det er friskt eller ei:meh: Så ja, jeg har vært gravid 4 ganger på 1,5 år:Heartpink Jeg ønsket bare å dele dette slik at dere kan betrakte tiden det tar å bli gravid som en mer positiv ting, at kroppen din passer på at det riktige egget kommer til:Heartpink En viktig ting til, de fleste av dere kommer ikke til å oppleve SA, husk det!;) Så nå satser vi på at dette går rette veien for oss alle:Heartpink

Reflekterte og fine ord:Heartpink Man må prøve å holde seg til «klisjeen» om at er det meant to be så blir det en spire som holder hele veien :)

En annen ting som har gått opp for meg er livet etter babyen er ute, bekymringene stopper ikke akkurat da så dette blir en prøvelse i å leve livet og ta de utfordringer som skulle komme. Så feks en som øvelseskjørte isted og tenkte ikke F om mitt barn skal ut i trafikken med alle galningene bak rattet:nailbiting::shy::hilarious::hilarious:

Når dere tar graviditetstest/skal ta graviditetstest. Gjør dere dette alene? Dvs ser på resultatet alene eller er kjæresten med?

Jeg tror ikke jeg kunne ha gjort det uten han, ser for meg det er en nyhet vi skal få sammen, uavhengig om det er en positiv eller negativ nyhet. Romantiserer det litt:shy:

Slenger meg på her jeg :greet025
Er førstegangsprøver som desverre har holdt på i 2 år denne syklusen her. Meen håpet er på veg oppover igjen nå som vi snart er i gang med ivf :D

Hei!
Skriver meg inn her ... Skal i gang med 6pp snart. Ble gravid for første gang på 5pp i desember, mistet i MAi i feb., og nå skal vi i gang igjen. Heldigvis hadde jeg tatt vare på el-testene jeg hadde til overs fra i fjor. Nå har jeg bestilt flere - samt minst 20 g-tester, så jeg er klar! :D

Når dere tar graviditetstest/skal ta graviditetstest. Gjør dere dette alene? Dvs ser på resultatet alene eller er kjæresten med?

Jeg tror ikke jeg kunne ha gjort det uten han, ser for meg det er en nyhet vi skal få sammen, uavhengig om det er en positiv eller negativ nyhet. Romantiserer det litt:shy:
Syns du har en fin tanke her, gjør det som føles rett for deg:happy: Er jo koslig å se resultatet sammen uavhengig av svar:Heartpink Jeg er derimot en skikkelig utålmodig person som alltid tester veldig tidlig og har derfor alltid lest resultatet alene uten han:wacky: Men han vet at jeg gjør det og spør alltid når han våkner hva testen sa i dag, jeg står nemlig alltid opp en time før han;)

Hei jenter :) Så hyggelig tråd, velger å henge meg på da jeg virkelig føler for å dele dette «kapittelet» i livet med andre likesinnede hehe.

Vi har valgt å starte prøvingen i mai og jeg har brukt tiden siden vi bestemte oss for å ta dette steget på å planlegge MYE Har forstått at det ikke er bare bare å bli gravid + at fosteret står løpet ut men går inn i dette med godt mot og håp selv om forum og andres opplevelser gjør meg bekymret for stort sett alt som kan gå galt Min samboer er så avslappet til hele greien, sier vi skal ikke ta noen sorger på forskudd og dealer med det som skulle skje når det evt skjer (ift SA/MA etc..)

Fyller 32 år i slutten av denne mnd, har aldri prøvd å bli gravid før. Sluttet på p-piller 11.februar og er i andre syklus siden det, 28 dager på første syklus så ble glad jeg er i det «normale» sjiktet der. Starter med gravid multivitaminer 30.mars som er 1 måned før planlagt prøving. Har ikke planlagt å ta eggløsningstester men legge inn aksjer 1-3 dager før forventet EL/sannsynligvis annenhver dag etter M og godt over EL så vi er sikker..

Tar meg selv i å sitte meg godt ned i sofaen med PCen og Google alt mulig baby relatert, vindusshopper haugevis av produkter etc. Er åpenbart ikke redd for å jinxe noe, ikke enda iallefall! Flere enn meg som har denne guilty pleasuren? For meg er baby-verden helt ny og redd for å gå glipp av noe/ikke få med meg alt jeg trenger å vite

Og.. flere enn meg som forbereder seg på et eventuelt negativt resultat på graviditetstest?

Hei, så spennende å komme i gang med prøving! :-)

Er 37 år selv, og vi har snakket om barn til og fra i 2 år, men så i fjor ble vi enige - det er på tide å tenke seriøst på det hehe!
Synes det var lenge å vente mellom el og testing ... Og hver test var sånn ... Jeg tror det ikke, jeg tror det ikke ... Så gikk jeg 4 pp uten positiv resultatet. Dvs. på 4 pp tror jeg at jeg så en strek, mannen så den også - men neste test var negativ. Da den da satt på 5 pp trodde jeg nesten ikke på det. Kan ennå kjenne det støkket gjennom kroppen haha!
Dessverre mistet vi i MA i uke 10, så nå er vi i gang igjen ... Blir nye nervepirrende testrunder fremover ...

Hei, så spennende å komme i gang med prøving! :)

Er 37 år selv, og vi har snakket om barn til og fra i 2 år, men så i fjor ble vi enige - det er på tide å tenke seriøst på det hehe!
Synes det var lenge å vente mellom el og testing ... Og hver test var sånn ... Jeg tror det ikke, jeg tror det ikke ... Så gikk jeg 4 pp uten positiv resultatet. Dvs. på 4 pp tror jeg at jeg så en strek, mannen så den også - men neste test var negativ. Da den da satt på 5 pp trodde jeg nesten ikke på det. Kan ennå kjenne det støkket gjennom kroppen haha!
Dessverre mistet vi i MA i uke 10, så nå er vi i gang igjen ... Blir nye nervepirrende testrunder fremover ...

Kan ike engang FORESTILLE meg hvordan den reisen er.. Men høres ut som du er med godt mot :-) Hadde dere delt nyheten med familie før MA i uke 10?

Etter å ha lest/lært om MA og SA + graviditet og befruktning generelt de siste to månedene (siden vi bestemte oss for at vi ikke er fremmed for å bli foreldre nå), så tar jeg virkelig ingenting for gitt og skjønner at man kan kalle denne prosessen/baby for et mirakel. Helt fantastisk og spesielt, og selv om det fødes barn hver bidige dag så vil jeg /vi nok føle oss ekstra unik og spesiell? Gleder meg til å være en del av mamma-klubben:wav

Jeg synes det er så koslig å se all positivteten i denne tråden:Heartpink Dere er alle så søte og hyggelige:happy: Jeg tror det er viktig å være litt naiv og positiv når man prøver, slik at opplevelsen blir hyggelig uten mye stress;) Jeg tenkte på samme måte da vi begynte å prøve, og på tross av alt jeg har vært gjennom på denne tiden er jeg fortsatt veldig positiv:happy: Jeg ønsker bare å påpeke at det kan være positivt å ikke blir gravid veldig fort, det betyr nemlig bare at kroppen din gjerne er mer selektiv til hvilke egg/celler som får mulighet til å forplante seg;) Jeg er dessverre en av 1 % kvinner som har hatt flere enn tre SA, men jeg har kommet meg gjennom det og ser framover:Heartpink Dette er heldigvis veldig sjeldent, ingenting er funnet galt hos meg eller mannen, så beskjeden jeg har fått er at livmoren min er lite selektiv:facepalm: Hun tar tydeligvis til seg det meste av befruktede egg uavhengig om det er friskt eller ei:meh: Så ja, jeg har vært gravid 4 ganger på 1,5 år:Heartpink Jeg ønsket bare å dele dette slik at dere kan betrakte tiden det tar å bli gravid som en mer positiv ting, at kroppen din passer på at det riktige egget kommer til:Heartpink En viktig ting til, de fleste av dere kommer ikke til å oppleve SA, husk det!;) Så nå satser vi på at dette går rette veien for oss alle:Heartpink
Så fint skrevet - takk for at du deler:Heartred Tror du har rett i at man bør prøve å være optimistisk og positiv!

Lykke til på veien videre - sender babystøv din (og alle dere andres) vei!:love7

Jeg bruker en app som heter Clue, ifølge den er mitt «fertile window» 15-21 mai. Dvs jeg må vente til begynnelsen av juni (ikm 3 juni) før jeg vet om det kommer til å gå ved første forsøk ! Føles altfor lenge til.. Bruker ventetiden til å forberede hode og kropp, og hvis det skulle ta lengre tid blir det bare mer tid til å være optimalt forberedt:)

Last edited:

Jeg tester meg i skjul hver gang:rolleyes: Har sett for meg å gjøre en liten greie ut av det for han også, kjøpe en body eller en smokk og pakke inn:joyful:

Jeg tester meg i skjul hver gang:rolleyes: Har sett for meg å gjøre en liten greie ut av det for han også, kjøpe en body eller en smokk og pakke inn:joyful:
Åå ja det var en god ide egentlig. Tenker noe sånn til de kommende besteforeldrene og tantene:Heartred

Kan ike engang FORESTILLE meg hvordan den reisen er.. Men høres ut som du er med godt mot :) Hadde dere delt nyheten med familie før MA i uke 10?

Etter å ha lest/lært om MA og SA + graviditet og befruktning generelt de siste to månedene (siden vi bestemte oss for at vi ikke er fremmed for å bli foreldre nå), så tar jeg virkelig ingenting for gitt og skjønner at man kan kalle denne prosessen/baby for et mirakel. Helt fantastisk og spesielt, og selv om det fødes barn hver bidige dag så vil jeg /vi nok føle oss ekstra unik og spesiell? Gleder meg til å være en del av mamma-klubben:wav

Evig optimist hehe ;-) Håper virkelig vi er en del av mamma-klubben snart :smiley-bounce016

MA er j .... Jeg har aldri følt på sånn smerte som det før - langt inn i hjerterota - selv om noe sa meg at det var galt fatt (og vi hadde begynt å glede oss, se på barnevogn etc), så vet jeg at sjansen for SA/MA er liten. Det går som regel bra - og det trøstet jeg meg med, selv om jeg mistet symptomene i uke 6. Googlet meg nesten ihjel, og fant at noen følte seg ikke gravide uten at det var noe galt med det. Men min mistanke var rett ... Så jeg gruet meg til ultralyden i uke 10, mens mannen var mer optimist. Så endte det i hulking på benken der, men alt gikk i svart. Det er så mye hormoner i kroppen også, så alt ble veldig mye bedre da hcg sank etter aborten :-) Har kommet meg gjennom det mentale nå, og er veldig klar for nye forsøk :Heartred

Kan bare si meg enig: å få et barn er et mirakel - tenk så mye som skal klaffe - MEN så skjer det jo hele tiden, friske skatter kommer til verden hver eneste dag :Heartred

Ps. Ja, vi hadde delt nyheten med nærmeste familie. Testet positivt på julaften, så var ikke alle vi kunne skjule det for allerede da ... Men bare de nærmeste visste om det. Fant trøst i at familien visste, de har vært god støtte da det gikk galt også :Heartpink

Jeg er 37, pp 5. Har prøvd mye. Første gang hadde jeg ikke eggløsning. Får siden Femar. Siste to gangene har jeg fått ovitrelle. Og nå denne pp (Ikm 21.04.) har jeg også fått progesteron. Blir litt lei av prøvinga... har mange kollegaer som er gravide og har lyst til å gråte hver gang jeg ser dem.

Såå utrolig kjekt å se at vi er blitt så mange i denne tråden:Heartpink Føler vi har fått en skikkelig fin gjeng, så mye støtte og positivitet! Skulle prøve å svare alle, men så ble vi veldig mangelaughing6 Men ønsker hvertfall alle lykke til med prøving, så håper jeg vi bli mange gravide her inne etterhvert:love017 Gleder meg til å følge alle sammen i veien til en spire, og veien videre.

Jeg er 37, pp 5. Har prøvd mye. Første gang hadde jeg ikke eggløsning. Får siden Femar. Siste to gangene har jeg fått ovitrelle. Og nå denne pp (Ikm 21.04.) har jeg også fått progesteron. Blir litt lei av prøvinga... har mange kollegaer som er gravide og har lyst til å gråte hver gang jeg ser dem.

Spent på å høre hvordan det går denne PP :-) Krysser fingrene !

Skjønner deg veldig godt, syns alt og alle er og blir gravide. Ikke en eneste uten mage eller barnevogn. Nå har ikke jeg startet prøvingen helt enda (skal i mai) så vet ikke hvor lang tid det kommer til å ta men merker allerede nå at jeg får en rar/spesiell følelse når jeg hører om andre kjente som venter barn. Glad på deres vegne men også litt misunnelig...er det lov:oops::angelic: og når jeg først er inne på det så blir jeg ærlig talt litt mindre misunnelig hvis jeg får vite at de venter en gutt, dvs da er statistikken mer på min side fordi jeg ønsker meg så inderlig en jente :laughing002:laughing002

Såå utrolig kjekt å se at vi er blitt så mange i denne tråden:Heartpink Føler vi har fått en skikkelig fin gjeng, så mye støtte og positivitet! Skulle prøve å svare alle, men så ble vi veldig mangelaughing6 Men ønsker hvertfall alle lykke til med prøving, så håper jeg vi bli mange gravide her inne etterhvert:love017 Gleder meg til å følge alle sammen i veien til en spire, og veien videre.

Veldig glad du startet tråden Tinien! :happy: Fint å ha et sted for oss som prøver for første gang, dele Tanker, erfaringer, spørsmål etc.. Jeg har ikke snakket med venninner /familien om dette og kjæresten er ikke intr i å utelukkende høre på maset mitt om det ene og det andre jeg har planlagt eller lest om på nettet:hilarious:

Prøver hostesaft denne runden, men kan ikke si at jeg merker noe mer elslim akkurat. Får håpe det likevel hjelper litt. Mulig jeg har tatt for lav dose, kommer til å gi det et forsøk neste runde også dersom det ikke går nå, men øke dosen litt.

Har nesten positive el tester nå, så ikke så lenge til EL nå. :eek: Var kjempepositiv sist runde, men kan ikke si at jeg er det nå. Føler på meg at det vil ta litt tid dette her. :hungover:

Jeg er også misunnelig når jeg ser folk med barn. Kan ikke huske sist jeg kjente den følelsen. Ser foreldre med småbarn som omfavner dem og tenker hvor heldige de er. Selv ikke grining og hyling barn i gaten får meg til å få noe mindre lyst på en liten en selv... :hilarious:

Prøver hostesaft denne runden, men kan ikke si at jeg merker noe mer elslim akkurat. Får håpe det likevel hjelper litt. Mulig jeg har tatt for lav dose, kommer til å gi det et forsøk neste runde også dersom det ikke går nå, men øke dosen litt.

Har nesten positive el tester nå, så ikke så lenge til EL nå. :eek: Var kjempepositiv sist runde, men kan ikke si at jeg er det nå. Føler på meg at det vil ta litt tid dette her. :hungover:

Jeg er også misunnelig når jeg ser folk med barn. Kan ikke huske sist jeg kjente den følelsen. Ser foreldre med småbarn som omfavner dem og tenker hvor heldige de er. Selv ikke grining og hyling barn i gaten får meg til å få noe mindre lyst på en liten en selv... :hilarious:

Har lest om at en del tar Solvipect for å øke slimet, tar du det da uken før EL?

Hehe hva med alle de som klager over å ha barnehagebarna sine hjemme nå de siste ukene? Jeg hadde glatt valgt å ha hjemmebarnehage over hjemmekontor:hilarious:! Selv om det sikkert måtte ha blitt en kombo da. Ser foreldrene her hvor jeg bor kose seg ute med barna på dagtid, og virker lettere å bli kjent med naboer og andre når man har barn. Da er det liksom en ting til felles.. Det gjør det ekstra kjedelig å sitte alene inne med kun jobb som sysselsetting.. selv om det har gått en del tid til planlegging av graviditet/livet som familie på tre:love017

Hva jeg gjør/skal gjøre i prøvingsfasen:
- startet med gravid multivitam tabletter 1 måned før prøving
- drikker decaf kaffe istedenfor vanlig (går overraskende greit)
- ble litt godteri i påsken men utenom det prøver jeg å unngå sukker..Spise sunt og variert..
- elsker Pepsi Max og håper på å redusere inntaket fra starten av neste syklus (ikm 6.mai) til 1-2 bokser fredag/lørdag

Verken røyker eller drikker fra før så det blir heldigvis ikke noe problem å «gi opp». Ellers leve som normalt med trening ol.

Hva gjør dere, hvis noe? Leve som gravid i denne før-perioden eller vente til testen er positiv?

Back
Topp