Vi som prøver for første gang

9BA4DE51-8A3B-4C07-AB09-8B1DD7CE0CC8.png
Spent på å høre hvordan det går denne PP :) Krysser fingrene !

Skjønner deg veldig godt, syns alt og alle er og blir gravide. Ikke en eneste uten mage eller barnevogn. Nå har ikke jeg startet prøvingen helt enda (skal i mai) så vet ikke hvor lang tid det kommer til å ta men merker allerede nå at jeg får en rar/spesiell følelse når jeg hører om andre kjente som venter barn. Glad på deres vegne men også litt misunnelig...er det lov:oops::angelic: og når jeg først er inne på det så blir jeg ærlig talt litt mindre misunnelig hvis jeg får vite at de venter en gutt, dvs da er statistikken mer på min side fordi jeg ønsker meg så inderlig en jente :laughing002:laughing002

Takk! Jo, tror det er lov å være glad for deres vegne og misunnelig. :playful: Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro denne gangen. I natt hadde jeg skikkelige kramper fra kl 3 til kl 8, trodde jeg komme til å blø hvert øyeblikk. Nå har det roet seg. På testene ser jeg (når jeg stirrer på dem leeeeenge) et lite skygge. Men så har jeg jo tatt Ovitrelle. Så regner med at det er Ovitrelle som gir utslag.

Har lest om at en del tar Solvipect for å øke slimet, tar du det da uken før EL?

Hehe hva med alle de som klager over å ha barnehagebarna sine hjemme nå de siste ukene? Jeg hadde glatt valgt å ha hjemmebarnehage over hjemmekontor:hilarious:! Selv om det sikkert måtte ha blitt en kombo da. Ser foreldrene her hvor jeg bor kose seg ute med barna på dagtid, og virker lettere å bli kjent med naboer og andre når man har barn. Da er det liksom en ting til felles.. Det gjør det ekstra kjedelig å sitte alene inne med kun jobb som sysselsetting.. selv om det har gått en del tid til planlegging av graviditet/livet som familie på tre:love017

Noen tar den fra mensen og øker dosen mot el, men jeg syns den smaken var så ekkel at jeg har holdt meg til uken før el. Tar 10 ml (en spiseskje) 3 ganger om dagen, og maksdose er totalt 50 ml om dagen (om jeg husker rett, sjekk bak på pakken før dere evt tar så mye :p ). Så neste runde vurderer jeg å øke dosen til maksdose :)

Ja, ikke sant. :hilarious:

Hva jeg gjør/skal gjøre i prøvingsfasen:
- startet med gravid multivitam tabletter 1 måned før prøving
- drikker decaf kaffe istedenfor vanlig (går overraskende greit)
- ble litt godteri i påsken men utenom det prøver jeg å unngå sukker..Spise sunt og variert..
- elsker Pepsi Max og håper på å redusere inntaket fra starten av neste syklus (ikm 6.mai) til 1-2 bokser fredag/lørdag

Verken røyker eller drikker fra før så det blir heldigvis ikke noe problem å «gi opp». Ellers leve som normalt med trening ol.

Hva gjør dere, hvis noe? Leve som gravid i denne før-perioden eller vente til testen er positiv?
Jeg prøver å leve normalt fram til positiv test. Foreløpig har jeg:
- Kuttet ned på kaffe
- Tar folat
- Prøvd hostesaft (merker ingenting foreløpig :P)
- Sluttet å snuse:smiley-angry017
- kjøpt inn pre-seed

Må også stramme inn kostholdet etter påsken og mye snacking på hjemmekontor:laughing002

Jeg prøver å leve normalt fram til positiv test. Foreløpig har jeg:
- Kuttet ned på kaffe
- Tar folat
- Prøvd hostesaft (merker ingenting foreløpig :p)
- Sluttet å snuse:smiley-angry017
- kjøpt inn pre-seed

Må også stramme inn kostholdet etter påsken og mye snacking på hjemmekontor:laughing002

Kjempeflink som kutter ut snusen:thumleft Jeg har så lyst å be kjæresten min om det samme, har lest nikotinen ikke er bra for svømmerne så ikke kun kvinnene som er anbefalt å kutte ut røyk/snus...:sign17:sign19 Er redd hvis det blir negativ test så kommer jeg til å skylde på at han snuser... Kjæresten min gjør ikke noe annet og kommer heller ikke til å gjøre noe annet så.. Gjør deres kommende barnefar noe spesielt i denne perioden?

Noen tar den fra mensen og øker dosen mot el, men jeg syns den smaken var så ekkel at jeg har holdt meg til uken før el. Tar 10 ml (en spiseskje) 3 ganger om dagen, og maksdose er totalt 50 ml om dagen (om jeg husker rett, sjekk bak på pakken før dere evt tar så mye :p ). Så neste runde vurderer jeg å øke dosen til maksdose :)

Ja, ikke sant. :hilarious:

Det skader jo ikke så hvorfor ikke teste det ! Du får stå i det og drikke noe annet etter så du får bort smaken :)

Veldig glad du startet tråden Tinien! :happy: Fint å ha et sted for oss som prøver for første gang, dele Tanker, erfaringer, spørsmål etc.. Jeg har ikke snakket med venninner /familien om dette og kjæresten er ikke intr i å utelukkende høre på maset mitt om det ene og det andre jeg har planlagt eller lest om på nettet:hilarious:
Ja det er veldig kjekt:Heartpink Samme her, veldig greit å ha andre damer i samme båt. Veldig kjekt å snakke med mannen, men helt noe annet å snakke med damer. Og da hjelper det veldig å ha denne tråden, når man ikke har fortalt til venner/familie.

Kjempeflink som kutter ut snusen:thumleft Jeg har så lyst å be kjæresten min om det samme, har lest nikotinen ikke er bra for svømmerne så ikke kun kvinnene som er anbefalt å kutte ut røyk/snus...:sign17:sign19 Er redd hvis det blir negativ test så kommer jeg til å skylde på at han snuser... Kjæresten min gjør ikke noe annet og kommer heller ikke til å gjøre noe annet så.. Gjør deres kommende barnefar noe spesielt i denne perioden?

Han tar sink, d3 og multivitaminer :)

Men han vaper da og kommer ikke til å slutte med det første. Han bruker mye lavere nikotininnhold enn det som er i sigaretter da heldigvis, så tviler på at det vil være det som ødelegger for oss. Dersom vi evt tar en sædtest etterhvert og det viser seg at han har dårlig kvalitet kommer han nok til å slutte.

- ble litt godteri i påsken men utenom det prøver jeg å unngå sukker..Spise sunt og variert..
- elsker Pepsi Max og håper på å redusere inntaket fra starten av neste syklus (ikm 6.mai) til 1-2 bokser fredag/lørdag

Verken røyker eller drikker fra før så det blir heldigvis ikke noe problem å «gi opp». Ellers leve som normalt med trening ol.

Hva gjør dere, hvis noe? Leve som gravid i denne før-perioden eller vente til testen er positiv?

Per nå gjør jeg ikke veldig mye annet enn at jeg tar folat. Verken snuser eller røyker til vanlig og har relativt sunn livsstil ellers heldigvis :joyful: Tar nok et glass vin eller to frem til positiv test, men ikke noe fyllakule! Føler jeg kan stresse meg selv opp om jeg begynner å leve som gravid før jeg vet:shy:

Veldig bra av deg å kutte de tingene som du gjør :D:D

Jeg lever som vanlig fram til positiv test, men er forsiktig med alkohol etter el:happy:
Ellers trener jeg 4-5 ganger i uken og spiser forholdsvis sunt, men koser meg i helgene:happy: Jeg drikker rundt 3 kopper kaffe til dagen og kommer til å fortsette med det:happy: Tar også folat:happy: Har prøvd så lenge nå at jeg syns det er sunnere for min egen sinnsstemning å leve så vanlig som mulig uten for mye restriksjoner;)

Når dere tar graviditetstest/skal ta graviditetstest. Gjør dere dette alene? Dvs ser på resultatet alene eller er kjæresten med?

Jeg tror ikke jeg kunne ha gjort det uten han, ser for meg det er en nyhet vi skal få sammen, uavhengig om det er en positiv eller negativ nyhet. Romantiserer det litt:shy:

Begge gangene vi testet med første, sto han rett utenfor døra mens jeg var på do, og så ventet vi sammen på resultatet. Da var det jo en overraskelse for oss begge at jeg var gravid. Nå skal vi jo aktivt prøve. Jeg kommer nok til å ta altfor mange tester, og tror ikke jeg involverer han i det. Han er usikker på om han vil vite om jeg tester... Han vil bli overrasket, men vil ikke at jeg skal stå med skuffelser alene gang på gang...

Takk, den snusen har virkelig vært en prøvelse å slutte med, så jeg skjønner om din kjære ikke vil:laughing002 Men, vil gjøre mitt for å få dette til å gå. Sikkert bare positivt om han slutter, men er nok utrolig mange som blir gravide mens de snuser så er sikkert ikke avgjørende. Det skader uansett ikke!

Min samboer sin last er nok sjokolade og kosthold:laughing001 Ellers er han mye flinkere enn meg til å trene, drikker sjeldent og røyker/snuser ikke.

Har dere allerede begynt å tenke på navn eller funnet noen favoritter? Vi er veeeldig usikre på jentenavn, men er helt enige om et guttenavn:happy: Har et favorittnavn til gutt, men også topp 3 om vi ikke synes han passer navnet hvis det blir en gutt. Jente derimot, synes vi er kjempevanskelig å finne et navn vi begge liker:help

Har dere allerede begynt å tenke på navn eller funnet noen favoritter? Vi er veeeldig usikre på jentenavn, men er helt enige om et guttenavn:happy: Har et favorittnavn til gutt, men også topp 3 om vi ikke synes han passer navnet hvis det blir en gutt. Jente derimot, synes vi er kjempevanskelig å finne et navn vi begge liker:help

Her har jeg/vi det helt motsatt! Jentenavn er satt men guttenavn... syns det er så vanskelig... Har virkelig ingen liste med alternativer der. Så håper virkelig det blir en jente som får mellomnavnet til et familiemedlem :-) syns det er hyggelig når det er en mening bak navnevalget. Men guttenavn kommer nok bare til å bli noe vi begge syns er fint..

Vedrørende etternavn så har vi totalt 4 stk å velge mellom (to stk hver..) så ganske usikker på hvordan vi skal gjøre det der og hvordan kombinasjon vi skal gå for.

Vi fant vel egentlig et jentenavn og et guttenavn for et par år siden :joyful: og disse liker vi fortsatt, så problemet blir vel om vi får barn med samme kjønn :hilarious:

Her har jeg/vi det helt motsatt! Jentenavn er satt men guttenavn... syns det er så vanskelig... Har virkelig ingen liste med alternativer der. Så håper virkelig det blir en jente som får mellomnavnet til et familiemedlem :) syns det er hyggelig når det er en mening bak navnevalget. Men guttenavn kommer nok bare til å bli noe vi begge syns er fint..

Vedrørende etternavn så har vi totalt 4 stk å velge mellom (to stk hver..) så ganske usikker på hvordan vi skal gjøre det der og hvordan kombinasjon vi skal gå for.

Helt enig, guttenavnet vi er enige om er et familienavn og jeg synes det er så fint at det går videre i slekten:happy: Hehe vi har også samme problemet med etternavn, jeg har to og han har to, men vi har kommet frem til at det siste etternavnet jeg har og det siste han har blir nok det barnet får til etternavn:Heartred

Vi fant vel egentlig et jentenavn og et guttenavn for et par år siden :joyful: og disse liker vi fortsatt, så problemet blir vel om vi får barn med samme kjønn :hilarious:
Hehe ja da kan det bli litt vanskeligere å finne et navn om det blir samme kjønn på alle barna :D Men det er jo litt koselig å lete etter navn, men frustrerende når man liker mange navn men ikke finner DET navnet man vil ha..:happy090

Hehe ja da kan det bli litt vanskeligere å finne et navn om det blir samme kjønn på alle barna :D Men det er jo litt koselig å lete etter navn, men frustrerende når man liker mange navn men ikke finner DET navnet man vil ha..:happy090
Ja, og det finnes så mange fine navn, men det skal være et man føler et DET navnet! Helt enig med deg der :D

Vi har mange guttenavn som vi liker, men utrolig vanskelig med jentenavn.. Her er en liste som jeg har skrevet, men det kommer nok mange andre forslag når testen er positiv.
G:
Leon
Liam
Matheo
Theo

J:
Mia
Kristiane
Josefine

Vi har mange guttenavn som vi liker, men utrolig vanskelig med jentenavn.. Her er en liste som jeg har skrevet, men det kommer nok mange andre forslag når testen er positiv.
G:
Leon
Liam
Matheo
Theo

J:
Mia
Kristiane
Josefine

Ja da er vi i samme båt om hvor vanskelig det er med jentenavn hehe :D Så nydelige navn:Heartpink Selv liker vi også Josefine! Vi er også på jakt etter et kort og lett jentenavn, da barnet kommer til å få to lange «tunge» etternavn :) Det er så rart hvor mye jeg kan like et navn lenge, og etter en stund liker jeg plutselig et annet navn:laughing002

Så fin tråd, jeg joiner dere her :happy:

Er helt ny på forumet, og helt ny i prøvingen, om man kan si det sånn. Tok ut spiralen for 5 dager siden, og vet jo ikke helt hvor jeg er i syklusen. Hos gyn fikk jeg ihvertfall se at det lå fullt av egg inni der, men vet at når syklusen blir stabil så kjenner jeg så altfor godt når EL er.

Veldig koselig å være med her ihvertfall, å kunne prate med andre i samme situasjon! I våre liv er det kun mi aller beste venninne som vet at vi prøver, men hun er god og ha siden hun allerede har to barn :happy:

Back
Topp