Vi som prøver for første gang

Da ble det ingen lykke i PP5 heller for vår del :( mensen kom snikende i dag. Makan til frekkhet! Kom i tillegg en dag før den skulle også.
Nå er jeg, som forutsett, et hormonelt troll. Jeg kjenner faktisk at jeg gruer meg til å gå på jobb i morgen (jobber med tenåringer, og de vet å tøye strikken, for å si det sånn). Det er helt vanlig for meg i starten av mensen. Jeg blir sååå sinna :sorry:
Heldigvis kan det bare gå en vei herfra, og det er opp :cat: så da er det bare å kaste seg ut i ny prøverunde.
Ikke sikker på om det blir noe hell neste runde. Tror vi har uflaks med datoene igjen, men med denne kroppen min vet man jo aldri. Testing og temping blir det uansett, så får vi ta det som det kommer :happy:

For neste ordentlige prøveperiode har jeg planene klare:
Jeg skal prøve grapefruktkjerneekstrakt (i stedet for juice)
Jeg skal prøve Wild Yam etter EL

Ellers skal jeg ta pyridoksin for å se om jeg får forlenga den derre lutealfasen min litt :D det blir spennende da.
Uff, dette var kjempe trist å lese :Heartred:Heartred Sender masse klemmer til deg!
All grunn til å være sinna på dette!

Begynner sakte men sikkert å nærme meg el. Har testet ut grapefruktjuice denne pp, og har aldri hatt så mye eggløsningsslim før! Satser på at spiren virkelig sitter nå. Ellers går nok dagene i dpo-land litt raskere enn vanlig, da vi holder på å gjøre klart for en liten valp i hus:happy093 Hvordan ligger dere andre i syklusen?

Begynner sakte men sikkert å nærme meg el. Har testet ut grapefruktjuice denne pp, og har aldri hatt så mye eggløsningsslim før! Satser på at spiren virkelig sitter nå. Ellers går nok dagene i dpo-land litt raskere enn vanlig, da vi holder på å gjøre klart for en liten valp i hus:happy093 Hvordan ligger dere andre i syklusen?

Drikker du juicen hele syklusen eller i perioden hvor el skal være? :) Er på CD14 idag, 4 døgn til jeg skal begynne å el teste og ca 9 døgn til el er forventet! :D Dette er første pp som vi prøver temping og el tester, har brukt 5 pp på å se om det bare skjer av seg selv, men nå under pp6 ønsker vi å gjøre alt som går siden vi begynner å bli litt utålmodig hehe :D

Åååå, valp! Nesten som å ha spedbarn, jo ;)
De skjønner ingen ting, de tisser på feil sted, de er oppe halve natten og de er helt perfekte myke å ha sovende i armkroken. Nå ble jeg valpesyk i tillegg til å være verpesyk...

Jeg er bare på cd5, så har mellom 13 og 17 dager igjen til el. Kjedelig med så ustabile sykluser :shifty: Begynte på Grapefruktjuice jeg og denne pp, men har nå kjøpt ekstrakt på Sunkost istede. Har begynt på bidronninggele og. Spent på effekten når jeg nærmer meg el :joyful:

Drikker du juicen hele syklusen eller i perioden hvor el skal være? :) Er på CD14 idag, 4 døgn til jeg skal begynne å el teste og ca 9 døgn til el er forventet! :D Dette er første pp som vi prøver temping og el tester, har brukt 5 pp på å se om det bare skjer av seg selv, men nå under pp6 ønsker vi å gjøre alt som går siden vi begynner å bli litt utålmodig hehe :D
Jeg har drukket juicen helt siden mensen sluttet. Skjønner godt at dere er utålmodige, jeg blir jo utålmodig etter bare 2 måneder:wtf: Håper tempingen og testing er det som skal til for at dere treffer og spiren sitter:love017

Åååå, valp! Nesten som å ha spedbarn, jo ;)
De skjønner ingen ting, de tisser på feil sted, de er oppe halve natten og de er helt perfekte myke å ha sovende i armkroken. Nå ble jeg valpesyk i tillegg til å være verpesyk...
Ja, får nesten en baby i hus:whacky011 Både jeg og samboer gleder oss sykt mye, og det hjelper litt på å ta vekk alt fokuset fra prøvingen også når man har noe å se frem imot.

Jeg er bare på cd5, så har mellom 13 og 17 dager igjen til el. Kjedelig med så ustabile sykluser :shifty: Begynte på Grapefruktjuice jeg og denne pp, men har nå kjøpt ekstrakt på Sunkost istede. Har begynt på bidronninggele og. Spent på effekten når jeg nærmer meg el :joyful:
Håper du får god effekt av det og at det klaffer med dere. Skjønner at det er kjedelig med ustabile sykluser. Jeg irriterte meg grønn etter SA over at kroppen ikke føltes normal.

Hei igjen alle sammen og hei til dere jeg ikke har hilst på ennå også! Så koselig med flere å dele tanker og følelser med nå!

Håper det står bra til med alle og at ventetiden og prøvingen går bra. Her er jeg ca. akkurat midt i EL trooor jeg, men jeg fikk sterkest farge på stripsene på mandag - men virkelig ikke mer enn kontrollstripa altså. Forvirrende hele greiene, testet både morgen og litt sen ettermiddag (får ikke til noe annet pga. jobb så det blir som det blir) og den ble bare aldri like sterk. Testet igjen tirsdag morgen og ettermiddag og da var fargen litt svakere.. og i dag morges var den også svak. Men i både i går og i dag har jeg kramper og eggehvite på gang altså! Hva skjer da, liksom? Tror aldri jeg har tenkt mer på hva som skjer i nedre del av magen enn det jeg gjør nå for tida, haha.

Uff, jaja - jeg blir kanskje ikke så mye klokere men det er superfint å kunne skrive alle spørsmålene og tankene ned og vite at det er andre som grubler på litt av det samme. Det hjelper! :Heartred

Hei igjen alle sammen og hei til dere jeg ikke har hilst på ennå også! Så koselig med flere å dele tanker og følelser med nå!

Håper det står bra til med alle og at ventetiden og prøvingen går bra. Her er jeg ca. akkurat midt i EL trooor jeg, men jeg fikk sterkest farge på stripsene på mandag - men virkelig ikke mer enn kontrollstripa altså. Forvirrende hele greiene, testet både morgen og litt sen ettermiddag (får ikke til noe annet pga. jobb så det blir som det blir) og den ble bare aldri like sterk. Testet igjen tirsdag morgen og ettermiddag og da var fargen litt svakere.. og i dag morges var den også svak. Men i både i går og i dag har jeg kramper og eggehvite på gang altså! Hva skjer da, liksom? Tror aldri jeg har tenkt mer på hva som skjer i nedre del av magen enn det jeg gjør nå for tida, haha.

Uff, jaja - jeg blir kanskje ikke så mye klokere men det er superfint å kunne skrive alle spørsmålene og tankene ned og vite at det er andre som grubler på litt av det samme. Det hjelper! :Heartred

Du hadde kanskje EL på tirsdag eller i dag da? Er vanligvis 24-36 timer etter første positive test. Ville kanskje regnet EL i dag mtp de andre symptomene :)

Hvis de ikke har blitt positive men det har vært en klar topp, kan det være fordi at du misset toppen rett og slett. Men det kaaaan også være at det kommer en ny topp, så jeg ville fortsatt å teste i alle fall én gang i døgnet for å se at de holder seg lave en stund til. Spesielt om du ikke temper, da kan man jo gjerne konkludere litt klarere ved at tempen også stiger.

Du hadde kanskje EL på tirsdag eller i dag da? Er vanligvis 24-36 timer etter første positive test. Ville kanskje regnet EL i dag mtp de andre symptomene :)

Stemmer, sånn var det ja! Som jeg har nevnt tidligere jobber jeg hardt for at kontrollfreaken ikke skal våkne (da leser jeg jo ingenting annet enn temaet jeg har hangup på, uansett hva det gjelder nesten), så her har jeg nok gått litt i motsatt ende og skumlest for mye. Leste linken Snooze ga meg igjen nå og der sto det også, gitt. Haha SÅ bra!! For vi fikk ikke lagt inn aksjer på mandagen da det var sterkest, men tirsdagen ordna vi det. Høres jo ut som det kan ha vært bra timing i så fall. Takk, da ble jeg jo litt klokere allikevel da! :D

Hvis de ikke har blitt positive men det har vært en klar topp, kan det være fordi at du misset toppen rett og slett. Men det kaaaan også være at det kommer en ny topp, så jeg ville fortsatt å teste i alle fall én gang i døgnet for å se at de holder seg lave en stund til. Spesielt om du ikke temper, da kan man jo gjerne konkludere litt klarere ved at tempen også stiger.

Takk, tror det er som du sier at jeg har missa toppen - for de murringene i går var ganske intense. Jeg testet igjen i går ettermiddag og den var nesten usynlig igjen. Skal ta en til test i ettermiddag og se om trenden fortsetter, men føler på kroppen at det må ha vært nå. Søren også, da fikk vi bare en omgang med potensielt blink denne gangen også. :oops: Får krysse fingrene uansett!

Takk, tror det er som du sier at jeg har missa toppen - for de murringene i går var ganske intense. Jeg testet igjen i går ettermiddag og den var nesten usynlig igjen. Skal ta en til test i ettermiddag og se om trenden fortsetter, men føler på kroppen at det må ha vært nå. Søren også, da fikk vi bare en omgang med potensielt blink denne gangen også. :oops: Får krysse fingrene uansett!

Én omgang kan være alt som trengs, det :D

Jeg er så sinnsykt spent på tiden fremover!!
Spent på å se om pyridoksin vil ha noen virkning på lutealfasen eller ei :eek: håper virkelig den vil ha det! Og ikke minst er jeg spent på om vi får til noe denne gangen. Ligger å vipper på el-datoen i forhold til når mannen kommer hjem. Uflaks at EL alltid skal komme rundt den tiden han reiser/kommer hjem. :mad: OM vi får en sjanse er jeg også spent på å prøve Wild Yam.
Har allerede begynt å drikke grapefruktjuice - så jeg er klar!

Nå er jeg tydeligvis helt ferdig med mensen også. Det er jo litt deilig da! Blir bare kortere og kortere. Men det gjør absolutt ingenting :yuck:

Én omgang kan være alt som trengs, det :D

Får håpe det. Hvis det skjer nå, så må jeg visst spise mine egne ord, for mannen min var omtrent overbevist om at jeg allerede var gravid etter den runden nå på tirsdag. Han han har et par hakk høyere tanker om den felles fertiliteten vår enn det jeg har :rolleyes: Eller... det er vel mest troen på egne svømmere han har :D Jeg har såvidt prøvd å begynne å forklare ham om eggløsning, alder og at det bare er noen få dager i måneden det er høy sjanse for å klare det, men det øret har han absolutt ikke begynt å høre på ennå :hilarious:

Så... jeg proklamerte ganske høyt og tydelig at det DEFINITIVT skal mer til enn EN runde. Jeg håper at jeg (for en gangs skyld) tar feil :angel9

Får håpe det. Hvis det skjer nå, så må jeg visst spise mine egne ord, for mannen min var omtrent overbevist om at jeg allerede var gravid etter den runden nå på tirsdag. Han han har et par hakk høyere tanker om den felles fertiliteten vår enn det jeg har :rolleyes: Eller... det er vel mest troen på egne svømmere han har :D Jeg har såvidt prøvd å begynne å forklare ham om eggløsning, alder og at det bare er noen få dager i måneden det er høy sjanse for å klare det, men det øret har han absolutt ikke begynt å høre på ennå :hilarious:

Så... jeg proklamerte ganske høyt og tydelig at det DEFINITIVT skal mer til enn EN runde. Jeg håper at jeg (for en gangs skyld) tar feil :angel9

Hehe høres kjent ut! Jeg har smått delt av det jeg har lest meg opp til de siste månedene, alt fra syklus til konsistens på el-slimet... Han blokkerer nok ut det meste jeg sier:hilarious: Men noe av det jeg sier er ment direkte til hab og jeg prøver å være litt varsom. Jeg har aldri, og skal aldri, bestemme over han men her forsøker jeg i aller høyeste grad å få han til å gjøre noe jeg merker han ikke er så keen på. I dag ble han nemlig sur på meg og sa at det ikke nødvendigvis var noe i veien med han! Jeg hadde sagt at når jeg leser om kosthold for menns optimale fertilitet og ser anbefalingene der sp blir jeg lei meg pga han spiser jo ikke noe av det der!! Han hater grønnsaker, så det spiser han ikke. Heller ikke noe frukt. Og spiser så og si ikke fisk. Nøtter nei. Etc. Han er som et lite barn, han er kun intr i å spise det han vil ha og det han syns er godt. Vi spiser to forskjellige middager nesten hver dag.. Han snuser også 24/7 og har mage. Det er ømt tema jeg vil jo bare det beste for han, uavhengig av fertiliteten også, helsemessig må han jo definitiv spise sunnere. Han sier han alltid scorer bra på tester hos legen og har null problemer. Svømmerne er i toppform sier han..Jeg tør ikke kjøpe sånn sædtest..

Kanskje positivt at vi fikk negativ test nå i PP1. Jeg så at han ble skuffet selv om han prøvde mest å trøste meg. Han MÅ jo tenke at det trengs to for denne jobben, og med alt det jeg ofrer så bør han gjøre det og. Skader liksom ikke å spise litt mer grønt til middag??!

Heisann!

Får melde meg opp her, som førstegangsprøvende og tidligere prokrastinerende dame på 33 år fra østlandet, har man jo plutselig kjent at det raslet litt både her og der..:cool: Har hatt en veldig kjip MA noen måneder tilbake som egentlig satte i gang et intenst ønske om baby, så nå er jeg altså her.. :angelic:

Mange venner med barn, og ingen som vet at vi prøver, eller har gått gjennom det vi har, så litt ensomt til tider, det må jeg bare innrømme..

Gleder meg til å bli kjent med dere! Håper det blir baby på alle! :cat:

Last edited:
Heisann!

Får melde meg opp her, som førstegangsprøvende og tidligere prokrastinerende dame på 33 år fra østlandet, har man jo plutselig kjent at det raslet litt både her og der..:cool: Har hatt en veldig kjip MA noen måneder tilbake som egentlig satte i gang et intenst ønske om baby, så nå er jeg altså her.. :angelic:

Mange venner med barn, og ingen som vet at vi prøver, eller har gått gjennom det vi har, så litt ensomt til tider, det må jeg bare innrømme..

Gleder meg til å bli kjent med dere! Håper det blir baby på alle! :cat:

Hei :-) Trist å høre om MA, det er en stor frykt jeg har for å få. Var den graviditeten planlagt/brukte dere lang tid på å bli gravid da? Må være ekstra tungt å ikke snakke om det, og prøving generelt med de man kjenner.

Heldigvis er forumet gull verdt for å dele tanker etc :-) Har vært veldig godt for meg iallefall, i disse første ukene med prøving. :-)

Back
Topp