Vi som prøver for første gang

Hei alle sammen ❤️
Er som tidligere skrevet på min første pp etter pilleslutt. I følge apper, skulle jeg ha EL i dag. Har testet meg for å følge syklus. Streken har vært ganske kraftig, men ikke like kraftig som den andre, senest i går. Hadde ganske masse menssmerter(eggløsningssmerter). I dag er den negativ. Fikk liksom aldri den sterke peaken, så vet ikke om det var eggløsning? Frustrerende å ikke vite :(

Hei alle sammen ❤️
Er som tidligere skrevet på min første pp etter pilleslutt. I følge apper, skulle jeg ha EL i dag. Har testet meg for å følge syklus. Streken har vært ganske kraftig, men ikke like kraftig som den andre, senest i går. Hadde ganske masse menssmerter(eggløsningssmerter). I dag er den negativ. Fikk liksom aldri den sterke peaken, så vet ikke om det var eggløsning? Frustrerende å ikke vite :(

Vet det er flere her inne som har brukt el-tester som sikkert kan svare deg! Ser de har lagt dem inn i en app for å få dem «vurdert». Tok du bilde?

Har dere fått lagt inn aksjer? Så lenge dere har gjort der i dagene før EL så har man gjort det man skal for å prøve å få det til å klaffe! Lykke til❤️

Hei alle sammen ❤️

Jeg vet forresten heller ikke når (eller om!) jeg fikk EL tidligere denne måneden. Testet ikke med el-tester. Apper sa alt fra 14-17.mai. Begynte å tempe 17.mai og 18.mai gikk den ganske høyt opp og det er tegn på at man har hatt EL dagen før så det er den dagen jeg går utifra selv om jeg ikke vet 100% eksakt...

Hei alle sammen ❤️

Hvor mange ganger om dagen har du testet? Jeg fant aldri noe annet enn én halvsterk test forrige måned, så for å være sikker på å faktisk fange opp toppen denne gangen begynte jeg å teste på CD6 (én gang om dagen) og fra CD10 testet jeg tre ganger (morgenurin, rundt middagstid og sent på kvelden). Det ble MANGE tester og kanskje ikke den billigste løsningen, men nå føler jeg at jeg vet litt mer om egen syklus og kan teste "smartere" neste gang. Jeg legger testene inn i PreMom under "others", som rater dem for meg så jeg slipper å avgjøre selv om de er positive eller ikke.
Neste PP kommer jeg til å teste på morgenurin (selv om det egentlig ikke er anbefalt) frem til jeg ser stigning, og så teste tre ganger i døgnet til jeg har sett en topp/de har blitt lave igjen. Kan legge inn bilde av hvordan testene mine så ut rundt toppen denne gangen, for å gi et bilde av hvor mange tester som var nødvendig for å fange opp den positive. Hvis jeg bare hadde testet om ettermiddagen hadde jeg ikke funnet noen topp, altså...

Når alt det her er sagt, er jo det viktigste å ha sex. Annenhver dag hele syklusen er en grei grunnregel, da går man i alle fall ikke glipp av noe selv om man skulle ha veldig tidlig eller sen eggløsning :)

Tusen tusen hjertelig takk for svar, så utrolig snille dere er ❤️
Har tester tre ganger om dagen de siste dagene. Men har en aktiv jobb, så drikker mye. Helt umulig å holde seg i over fire timer da, så testene var utrolig utvannet.. de siste dagene ble de sterkere og sterkere, før negativ i dag.

har hatt MYE sex. Er faktisk ganske lei, haha. Det har vi hatt siden blødningene etter pilleslutt.

men er ganske rart at de går så mye opp og opp, før en blank test uten at EL skal ha vært der. Men er vel mulig..

Testrekke rett før og rett etter peak:

B318C3F3-0720-497E-897F-95830E444358.jpeg
DC0BE471-AC20-4BA0-AFA6-71C01AFCD122.jpeg

Tusen tusen hjertelig takk for svar, så utrolig snille dere er ❤️
Har tester tre ganger om dagen de siste dagene. Men har en aktiv jobb, så drikker mye. Helt umulig å holde seg i over fire timer da, så testene var utrolig utvannet.. de siste dagene ble de sterkere og sterkere, før negativ i dag.

har hatt MYE sex. Er faktisk ganske lei, haha. Det har vi hatt siden blødningene etter pilleslutt.

men er ganske rart at de går så mye opp og opp, før en blank test uten at EL skal ha vært der. Men er vel mulig..

Jeg har også gitt opp å ikke drikke mye, får hodepine og masse tull. Men morgenurinen er relativt konsentrert, og på kvelden synes jeg det er lettere. På ettermiddagen er jeg ikke så nøye med tidspunktet, men prøver å finne en lomme i dagen hvor jeg skal noe, så det blir mer naturlig å ikke tisse på to timer ;)

Da ble det ingen lykke i PP5 heller for vår del :( mensen kom snikende i dag. Makan til frekkhet! Kom i tillegg en dag før den skulle også.
Nå er jeg, som forutsett, et hormonelt troll. Jeg kjenner faktisk at jeg gruer meg til å gå på jobb i morgen (jobber med tenåringer, og de vet å tøye strikken, for å si det sånn). Det er helt vanlig for meg i starten av mensen. Jeg blir sååå sinna :sorry:
Heldigvis kan det bare gå en vei herfra, og det er opp :cat: så da er det bare å kaste seg ut i ny prøverunde.
Ikke sikker på om det blir noe hell neste runde. Tror vi har uflaks med datoene igjen, men med denne kroppen min vet man jo aldri. Testing og temping blir det uansett, så får vi ta det som det kommer :happy:

For neste ordentlige prøveperiode har jeg planene klare:
Jeg skal prøve grapefruktkjerneekstrakt (i stedet for juice)
Jeg skal prøve Wild Yam etter EL

Ellers skal jeg ta pyridoksin for å se om jeg får forlenga den derre lutealfasen min litt :D det blir spennende da.

Da ble det ingen lykke i PP5 heller for vår del :( mensen kom snikende i dag. Makan til frekkhet! Kom i tillegg en dag før den skulle også.
Nå er jeg, som forutsett, et hormonelt troll. Jeg kjenner faktisk at jeg gruer meg til å gå på jobb i morgen (jobber med tenåringer, og de vet å tøye strikken, for å si det sånn). Det er helt vanlig for meg i starten av mensen. Jeg blir sååå sinna :sorry:
Heldigvis kan det bare gå en vei herfra, og det er opp :cat: så da er det bare å kaste seg ut i ny prøverunde.
Ikke sikker på om det blir noe hell neste runde. Tror vi har uflaks med datoene igjen, men med denne kroppen min vet man jo aldri. Testing og temping blir det uansett, så får vi ta det som det kommer :happy:

Ellers skal jeg ta pyridoksin for å se om jeg får forlenga den derre lutealfasen min litt :D det blir spennende da.

Åååh :( Vær hormonelt troll, det er lov!

Åååh :( Vær hormonelt troll, det er lov!

Ja, det er absolutt lov :) det er disse dagene mannen er glad han ikke er hjemme ;) det er jo lett å bruke han som skyteskive. Han tåler det :wacky: verre med 5-åringen her hjemme. Det er ikke så hyggelig å være sinna mamma. Eller lærer, for den saks skyld.

Ja, det er absolutt lov :) det er disse dagene mannen er glad han ikke er hjemme ;) det er jo lett å bruke han som skyteskive. Han tåler det :wacky: verre med 5-åringen her hjemme. Det er ikke så hyggelig å være sinna mamma. Eller lærer, for den saks skyld.

Føler med deg. Prøver å ta det ut på ting i stedet for de jeg er glad i. Funker bare sånn ca.

Føler med deg. Prøver å ta det ut på ting i stedet for de jeg er glad i. Funker bare sånn ca.

Ting funker også! Jeg pleier ofte å løpe det av meg når jeg er sinna. Har mine beste løpeøkter når jeg har mensen, faktisk :sorry:
Men mannen er utrolig tålmodig da. Han lar meg spytte det ut, og så står han der klar til å trøste helt til jeg har blitt lei meg for at jeg var så sinna på han :love7 nå kjente jeg at jeg savna han skikkelig :love2

Ting funker også! Jeg pleier ofte å løpe det av meg når jeg er sinna. Har mine beste løpeøkter når jeg har mensen, faktisk :sorry:
Men mannen er utrolig tålmodig da. Han lar meg spytte det ut, og så står han der klar til å trøste helt til jeg har blitt lei meg for at jeg var så sinna på han :love7 nå kjente jeg at jeg savna han skikkelig :love2

Han lyder som en bra fyr!

Hei alle sammen ❤️
Jeg fikk heller aldri like sterk strek på el-testene denne prøveperioden, men hadde alle fysiske tegn til el:happy: Testet morgen og kveld, så trodde løpet var kjørt, men to uker senere fikk jeg positiv graviditetstest og er nå 5 uker på vei:Heartpink Tror rett og slett at noen av oss har så kort topp at vi ikke klarer å fange den opp med tester, fokuser derfor heller på de fysiske tegnene og ta utgangspunkt i dem;)

Hei fine mennesker <3 Har vært veldig fraværende fra forum-livet, men nå kjenner jeg at jeg trenger det igjen! Etter 8 pp fikk jeg en spontanabort som resulterte i utskrapning. Etter dette startet jeg på letrozol uten at det ga noen resultater annet enn at syklusene ble noen dager kortere. Sist pp sluttet jeg med pillene fordi det ikke føltes riktig (ingenting som feiler verken meg eller mannen). Denne menstruasjonen er noe kraftigere - litt som den burde være. Etter utskrapningen i oktober har jeg nesten ikke hatt blødninger. Ikke trengt tampong en gang, så jeg er litt glad for at dette er på plass igjen.

Nå er vi på vår 8 pp igjen etter SA og av en eller annen grunn føler jeg at dette er en milepæl.. Litt skummelt også, men kroppen føles jo normal igjen! Håper dette er vår pp!

Jeg fikk heller aldri like sterk strek på el-testene denne prøveperioden, men hadde alle fysiske tegn til el:happy: Testet morgen og kveld, så trodde løpet var kjørt, men to uker senere fikk jeg positiv graviditetstest og er nå 5 uker på vei:Heartpink Tror rett og slett at noen av oss har så kort topp at vi ikke klarer å fange den opp med tester, fokuser derfor heller på de fysiske tegnene og ta utgangspunkt i dem;)

Det er nok veldig lurt å loggføre andre tegn også.

Jeg er mer trygg på at jeg faktisk har hatt EL denne måneden når jeg kan notere at det var en endring i utfloden, temperaturen har økt og tappen har kommet ned - mot forrige måned hvor ingen av tegnene jeg noterte sammenfalt eller pekte på det samme.

Gratulerer med fem uker på vei! ❤️

Neei! Jeg hadde sånn troen på deg :sorry: 100% innafor å være et hormonelt troll! Jeg er forbanna på alt og alle idag selv, og jeg har ikke fått tr enda engang :yuck:
Håper det klaffer for dere neste mnd ❤️

Neei! Jeg hadde sånn troen på deg :sorry: 100% innafor å være et hormonelt troll! Jeg er forbanna på alt og alle idag selv, og jeg har ikke fått tr enda engang :yuck:
Håper det klaffer for dere neste mnd ❤️

Hadde troen selv jeg! Så det ble et slag i trynet. Skal ikke teste så mye og så tidlig neste gang i alle fall...
Håper vi får muligheten neste mnd. Ikke sikkert :(

Back
Topp