Vi som prøver for første gang

Har veldig liten tro på at det skal gå jeg... Vurderer litt å fremskynde planene med utredning til 4 mnd istedenfor 6 mnd. Jeg leser flere steder at det anbefales å ta kontakt tidligere dersom man har grunn til å tro at ikke alt er som det skal, noe jeg har. Samtidig føler jeg ikke at jeg har "rett" til å tenke sånn, siden vi bare har vært aktive prøvere i 2 sykluser. :depressed:
Vel.. da er vi flere som er i samme båt :P Fikk negativ test på pp3 nettopp, og vi har bestilt time til fertilitetssjekk. Jeg vet jeg burde tenke rasjonelt og huske at det er helt normalt at det tar opp til et år - men jeg føler jeg bare må vite om forholdene ligger til rette eller ikke. Jeg orker ikke å prøve i over et år for å finne ut at vi ikke får det til på egenhånd.

Heldigvis har jeg en samboer som er med på alt jeg foreslår, men han ser vel hvor mye jeg strir med dette. Og han vil også vite hvordan det ligge an med svømmerne:sign19:sign17:laughing002

Vel.. da er vi flere som er i samme båt :p Fikk negativ test på pp3 nettopp, og vi har bestilt time til fertilitetssjekk. Jeg vet jeg burde tenke rasjonelt og huske at det er helt normalt at det tar opp til et år - men jeg føler jeg bare må vite om forholdene ligger til rette eller ikke. Jeg orker ikke å prøve i over et år for å finne ut at vi ikke får det til på egenhånd.

Heldigvis har jeg en samboer som er med på alt jeg foreslår, men han ser vel hvor mye jeg strir med dette. Og han vil også vite hvordan det ligge an med svømmerne:sign19:sign17:laughing002

Skjønner absolutt dere ønsker å se om forholdene ligger til rette! Utrolig nysgjerrig på det selv. Er det slik at selv om alt er tilsynelatende ok med regelmessig mens, el slim etc så kan det være noe som setter stopper for befrukting (hos kvinnen)? Jeg «føler» på meg at alt skal være ok med meg pga ikke noe unormalt med min syklus, men så er det svømmerne da som jeg føler det kan være lett å skylde på.. (og snusbruk til mannen..) Han mener det ikke er noe i veien og lister opp alle vi kjenner som snuser og har blitt gravid:shifty: Ser det finnes hjemmetest for svømmerne, det er muligens litt lavere terskel for å ta en slik en å oppsøke lege:shy:

Kommer nok til å undersøke nærmere hvis det ikke skjer noe etter 3 pp.. Dvs i august:happy: Takler ikke tanken på å vente et helt år for først å undersøke og SÅ skal man liksom starte en ny prosess med hjelpemidler.. Nei så tålmodig er jeg ikke:p

Har du forresten kikket på forskjellige sånne puter? Jeg driver allerede og paller meg opp med forskjellige ekstra puter og dobbeldyne brettet mellom knærne osv, fordi rygg og hofter i utgangspunktet ikke er så greie med meg (litt forkalkninger og prolaps og sånt, begynner virkelig å føle meg gammel)... Så har lurt på å skaffe en pute som er laget for det, men ga opp da jeg hadde lest et par tester og bare ble enda mer forvirret over fordeler og ulemper med de forskjellige...

Huff kjedelig å ha slike plager! Jeg er ikke plaget med noe men «alle» skryter sånn av den der bbhugme.. Og jeg liker å sove på magen og det kan man med den når man har fått seg litt gravidmage.. Jeg har ikke sett noe nærmere på det, tenker jeg ser an hvis jeg tror det blir behov når den tid kommer. Forsøkte å lage en egen med trykk dobbeldyne men den ble fort slapp/flat.

Det er disse det står mellom for min del (denne kanalen er norsk selv om han snakker engelsk, og det er masse bra info der!): https://www.youtube.com/watch?v=7H4WsxVoDKw

Grunnen til at det står mellom de to er at vi i utgangspunktet ferdes mest på grusvei og i skogen, så jeg håper å kunne fortsette med det. Beina mine er ikke glade i å gå på asfalt... Tror også at vi kommer til å få bruk for en sykkel-/jogge-/pulk-vogn etter hvert, men det er vel ikke så aktuelt det første året så akkurat det har jeg utsatt å tenke på. Mannen så sitt snitt til å foreslå caravelle, jeg bare NEI! Jeg er sååå fornøyd med den bilen vi har nå!

Jeg driver også med kniping, men det har jeg faktisk gjort i en del år. Ikke så metodisk og jevnlig men når jeg kommer på det. Slitsomt, men jeg synes egentlig det er litt digg, er det bare meg?

Åå stilig. Jeg har sett litt hos barnevognhobby (.no?) og babytesterne.no :-) Der er det gode anmeldelser og mye god info på det man skulle ha behov for!

Thule (glide?) er visstnok veldig bra på stier og sånn, den kommer med liggedel og så sittedel men kun sittedel med ryggen til, men visstnok er de fleste joggevogner slik! En venninne av meg har den vognen til nyfødt nå, hun har liggedelen i baksetet og understellet i bagasjerommet sammen med hundebur for to hunder ;-) Så kanskje det kan være noe for dere?

Syns knipeøvelser er slitsomme men tenker jo mer jeg gjør dem jo lettere og gøyere blir det forhåpentligvis :-) Skal være bra for sexlivet også, ikke bare for å unngå lekkasjer hehe :-)

Såå kjekt for deg!! Det var en drøm å komme tilbake fra hjemmekontor - så gled deg :joyful::joyful:
Lykke til med aksjelegging :shy:

Det blir rart og fint på samme tid, tenker jeg :D jobber på skole, så det er mye å forholde seg til!
Aksjeleggingen jubler jeg dessverre ikke like mye over!

Det blir rart og fint på samme tid, tenker jeg :D jobber på skole, så det er mye å forholde seg til!
Aksjeleggingen jubler jeg dessverre ikke like mye over!
Ååh, det blir nok en annerledes hverdag å komme tilbake til, hvilket trinn har du?:joyful:
Åå hvorfor ikke?:shy:

Skjønner absolutt dere ønsker å se om forholdene ligger til rette! Utrolig nysgjerrig på det selv. Er det slik at selv om alt er tilsynelatende ok med regelmessig mens, el slim etc så kan det være noe som setter stopper for befrukting (hos kvinnen)? Jeg «føler» på meg at alt skal være ok med meg pga ikke noe unormalt med min syklus, men så er det svømmerne da som jeg føler det kan være lett å skylde på.. (og snusbruk til mannen..) Han mener det ikke er noe i veien og lister opp alle vi kjenner som snuser og har blitt gravid:shifty: Ser det finnes hjemmetest for svømmerne, det er muligens litt lavere terskel for å ta en slik en å oppsøke lege:shy:

Kommer nok til å undersøke nærmere hvis det ikke skjer noe etter 3 pp.. Dvs i august:happy: Takler ikke tanken på å vente et helt år for først å undersøke og SÅ skal man liksom starte en ny prosess med hjelpemidler.. Nei så tålmodig er jeg ikke:p
Det vet jeg faktisk ikke.. Jeg har tilsynelatende ok syklus også. 28-32 dager siden jeg sluttet på pillen i januar. Så mulig jeg har unødige bekymringer. Men har jo lest om egg som ikke slipper, tette eggleder osv., men vet ikke om jeg hadde merket noe til det da? Så er jo det mannens svømmere. Her er det jeg som snuser, hadde sluttet, men har gått på en skikkelig smell nå. Men som snuseren i forholdet unnskylder jeg meg også med at mange har blitt gravide tross for snus:laughing002:banghead:

Jeg er heller ikke så tålmodig, så jeg bare må ha svar. Da kan jeg i så fall senke skuldrene og prøve videre litt mer avslappet.

Åå stilig. Jeg har sett litt hos barnevognhobby (.no?) og babytesterne.no :) Der er det gode anmeldelser og mye god info på det man skulle ha behov for!

Thule (glide?) er visstnok veldig bra på stier og sånn, den kommer med liggedel og så sittedel men kun sittedel med ryggen til, men visstnok er de fleste joggevogner slik! En venninne av meg har den vognen til nyfødt nå, hun har liggedelen i baksetet og understellet i bagasjerommet sammen med hundebur for to hunder ;-) Så kanskje det kan være noe for dere?

Syns knipeøvelser er slitsomme men tenker jo mer jeg gjør dem jo lettere og gøyere blir det forhåpentligvis :) Skal være bra for sexlivet også, ikke bare for å unngå lekkasjer hehe :)

Jeg liker ikke forovervendt sittedel, det begrenser ganske mye dessverre...

Huff kjedelig å ha slike plager! Jeg er ikke plaget med noe men «alle» skryter sånn av den der bbhugme.. Og jeg liker å sove på magen og det kan man med den når man har fått seg litt gravidmage.. Jeg har ikke sett noe nærmere på det, tenker jeg ser an hvis jeg tror det blir behov når den tid kommer. Forsøkte å lage en egen med trykk dobbeldyne men den ble fort slapp/flat.

Etter å ha brukt et år på å lære meg å ligge på rygg siden det er best for skuldrene og korsryggen min, skal det bli interessant å gå inn i en fase hvor man ikke kan det lenger... Utrolig hvordan sånne vaner blir en selvfølge til slutt!
Det blir også interessant å se hvordan ryggen takler graviditet men for alt jeg vet kan det jo gå kjempebra så jeg prøver å ikke ta akkurat den sorgen på forskudd ;)

:Heartred
I dag sliter jeg skikkelig med å ikke bli håpefull altså! Har ingen symptomer og som sagt så fikk vi jo bare lagt inn aksjer en gang denne runden, så jeg tviler jo ekstremt sterkt på at det skjer noe... men det hører ikke hjertet mitt på! Og jeg tenker seriøst på graviditet og baby hvert 15. sekund (om ikke oftere)! Hva gjør dere andre på sånne dager? :rolleyes: Jeg blir helt matt av meg selv. :depressed:
Skjønner deg så godt, men det kan godt være det bare var den ENE gangen som skulle til? Alltid like spennende:rolleyes:
Jeg har tatt det veldig rolig denne pp’en, fått lagt inn en god del aksjer denne gang, el i går eller i dag. Er på dag 15 i syklusen, så enda et par dager med sjanse for å plante en spire. Har tatt med selv i å tenke mye på det nå disse to dagene rundt el, det er liksom nå det gjelder.. Så nå vil vell tankene gå i ett de neste 14 dagen frem til ikm.
Er så glad for denne tråden, så kjekt å lese og høre andres tanker:Heartpink For noen gode damer!

:D:D:D
:Heartred
Skjønner deg så godt, men det kan godt være det bare var den ENE gangen som skulle til? Alltid like spennende:rolleyes:
Jeg har tatt det veldig rolig denne pp’en, fått lagt inn en god del aksjer denne gang, el i går eller i dag. Er på dag 15 i syklusen, så enda et par dager med sjanse for å plante en spire. Har tatt med selv i å tenke mye på det nå disse to dagene rundt el, det er liksom nå det gjelder.. Så nå vil vell tankene gå i ett de neste 14 dagen frem til ikm.
Er så glad for denne tråden, så kjekt å lese og høre andres tanker:Heartpink For noen gode damer!

Det var en koselig melding! Veldig enig i at det er en superhyggelig gjeng her ja! Håper du får en fin natt og at de neste fjorten dagene går fort unna :)

Ååh, det blir nok en annerledes hverdag å komme tilbake til, hvilket trinn har du?:joyful:
Åå hvorfor ikke?:shy:

Ungdomstrinnet :) gleder meg til å se elevene! Men nå blir det en kombinasjon av vanlig skole og hjemmeskole en liten stund til da.

Dessverre fordi mannen må reise ut på jobb igjen. Han reiser noen dager før EL. Spennende å se om det i det hele tatt blir sjanse for treff!

Ungdomstrinnet :) gleder meg til å se elevene! Men nå blir det en kombinasjon av vanlig skole og hjemmeskole en liten stund til da.

Dessverre fordi mannen må reise ut på jobb igjen. Han reiser noen dager før EL. Spennende å se om det i det hele tatt blir sjanse for treff!
Koselig å fø komme litt tilbake :joyful:
Satser på at det holder dagene før, og gjerne at EL kommer noe før :shy:

Må bare le av meg selv, i dag har jeg stått på hender opp etter veggen etter sex:dance018Har gått på turn fra jeg var 3 - 16, trodde aldri jeg skulle få bruk for det på denne måtenlaughing6
Siste mulighet for å sette en spire er i dag ifølge Flo:Heartpink

Må bare le av meg selv, i dag har jeg stått på hender opp etter veggen etter sex:dance018Har gått på turn fra jeg var 3 - 16, trodde aldri jeg skulle få bruk for det på denne måtenlaughing6
Siste mulighet for å sette en spire er i dag ifølge Flo:Heartpink

Haha, jeg føler meg litt gal som blir liggende på en pute en stund, stå på hender har ikke falt meg inn - men sikkert bra trening også! Kjøre på med noen armhevinger når du først står der og kalle det dagens treningsøkt?

Haha, jeg føler meg litt gal som blir liggende på en pute en stund, stå på hender har ikke falt meg inn - men sikkert bra trening også! Kjøre på med noen armhevinger når du først står der og kalle det dagens treningsøkt?
Ja det har jeg gjort også:p Men jeg har troen på at det kan hjelpe! Hahaha ja morsomt at du sa det, for jeg tenkte på det:wacky: Men måtte konsentrere meg om å holde det inne:bored:

Nærmer seg eggløsningsuken nå og nye muligheter. Jeg har vært hos familie i noen uker mens samboeren min har skrevet oppgave hjemme, men reiser hjem nå for å ikke gå glipp av EL :p Føles nesten litt komisk å kjøre hjem "bare" for å ha sex :hilarious::hilarious::hilarious:

Denne gangen skal vi prøve annenhver gang hele perioden og så bruke pute-trikset etterpå. Er ikke sprek nok til å stå på hendene altså :joyful:

Nærmer seg eggløsningsuken nå og nye muligheter. Jeg har vært hos familie i noen uker mens samboeren min har skrevet oppgave hjemme, men reiser hjem nå for å ikke gå glipp av EL :p Føles nesten litt komisk å kjøre hjem "bare" for å ha sex :hilarious::hilarious::hilarious:

Denne gangen skal vi prøve annenhver gang hele perioden og så bruke pute-trikset etterpå. Er ikke sprek nok til å stå på hendene altså :joyful:

Gøy, masse lykke til! Er det bare dere to som vet det eller har du delt med familien at dere har et prosjekt på gang? ;)

Jeg forsøkte med putetrikset i går og det var jammen meg vanskeligere enn jeg hadde sett for meg, for det første var det å komme meg under den store (hotell)puten og så syns alt seg ut likevel og måtte rope etter håndkle for å ikke ødelegge/grise til puten:hilarious:

Er på CD8 og merker EL er nærstående! Hadde tenkt annenhver dag men frister veldig å prøve hver dag fra i morgen av (blir vel «fri» i dag..):shifty::happy:

Gøy, masse lykke til! Er det bare dere to som vet det eller har du delt med familien at dere har et prosjekt på gang? ;)

Jeg forsøkte med putetrikset i går og det var jammen meg vanskeligere enn jeg hadde sett for meg, for det første var det å komme meg under den store (hotell)puten og så syns alt seg ut likevel og måtte rope etter håndkle for å ikke ødelegge/grise til puten:hilarious:

Er på CD8 og merker EL er nærstående! Hadde tenkt annenhver dag men frister veldig å prøve hver dag fra i morgen av (blir vel «fri» i dag..):shifty::happy:

Har fortalt det til søsknene våre, men ellers er det ingen som forventer noe siden vi alltid har vært klare på at vi ikke skal ha barn (bestemte oss for et år siden at vi likevel ønsket et barn) :p

Haha, ser det for meg :hilarious: Masse lykke til denne PPen, håper spiren sitter!

Står en del steder at annenhver dag er det ideelle, så derfor vi tenkte å prøve det nå. Usikker på hvor mye det har å si da i forhold til hver dag. Kanskje annenhver dag anbefales fordi det et mer overkommelig enn hver dag? :P

Back
Topp