Ja, helt enig. Det er virkelig ikke lett, og jeg er en planlegger av natur så jeg klør jo i fingrene etter å begynne research på utstyr og svangerskap og ALT! Jeg har ikke en gang ei liste over det mest basic greiene man trenger nå! Det er godt jobba litt å være meg altså
Hehe ja, vi har virkelig venta en goood stund med å prøve. Begge har alltid vært glad i jobben, å reise og å styre dagene selv, og vi har nok vært stort sett enige om å vente - men nå har vi faktisk vært sammen i snart 11 år, og gift i 2, og vi blir ikke yngre.. så klokka tikker. Jeg takler ikke tanken på at vi bare utsatte og utsatte og at jeg ender opp med å angre på å aldri ha prøvd, så nå er vi endelig i gang. Har alltid sett for meg å ha barn egentlig, men det er jo et stort steg i livet som du sier, så det har vært lett å si "ikke heeelt ennå" til nå.
Er mange som er yngre enn meg/oss her ja - men jeg ser at tankene og følelsene folk beskriver er temmelig like uansett! Det er fint å vite Hvor gamle er dere selv da? Har dere vært i lag lenge?
Mye av det samme her. Vi har vært sammen i tolv år, men 2020 var feil år å ha bryllupsplaner så enn så lenge er ikke det formelle i boks sånn sett. Uansett, en stabil relasjon, vi trives bare bedre sammen for hvert år som går, og det er ingen utsikter til at økonomien kommer til å bli spesielt mye mer stabil eller noen andre sånne grunner til å vente. Det er så mye jeg egentlig gjerne skulle gjort før jeg starter denne fasen i livet, jeg føler meg ikke ferdig! Det livet jeg har hatt de siste årene har vært så bra, kan jeg få ti til? Ikke det, nei? Takk, klokka :/
Ironisk nok var det corona som ga meg det svære hullet i planene som stemte med at klokka tikker. Jeg har gått og håpet at det ville passe, at jeg ville få lyst. Og om det ikke var for at vi begge er 34 nå og ikke kommer til å bli yngre, hadde jeg gjerne utsatt det fem år til. Er bare redd vi ville angret på det når vi endelig kom til det punktet at vi faktisk syntes det passet inn i livet.
Men nå vil jeg naturligvis gjerne utnyttet det hullet vi har fått i kalenderen så raskt som mulig, før det tighter seg til igjen. Hadde jeg visst hvordan 2020 ville bli, hadde jeg startet prøvingen for et år siden!
Jeg er også planlegger av natur. Ærlig talt tror jeg planlegging er en slags mestringsstrategi for alt som grenser til angstfylt for meg. Hvis jeg bare har alle alternativer klart for meg i hodet og en plan for hvordan jeg kan gjør det beste ut av hvert eneste scenario, trenger jeg ikke være redd. Så helst ville jeg bygd, malt, sydd, kjøpt og fikset NÅ, og vært klar for babyens ankomst et år før tiden bare for å ikke føle at jeg ikke er klar. Den lille detaljen at man kan rekke en del av det under graviditeten og at man uansett aldri kommer til å være forberedt på hva som helst og mestre alle situasjoner som oppstår perfekt, velger jeg å ikke forholde meg til