Vi som prøver for første gang

Jeg er noe bekymret. Men ønsket om å få et barn er "dessverre" høyere enn bekymringen:angelic:.. Vi har begge stabilt arbeid i disse tider, så det påvirker ikke økonomien vår:smiley-angelic001
Forstår godt du er redd for oppfølging, jeg har tenkt på det samme og er så redd for å måtte gå på UL alene og ikke ha med meg min kjære. Men føler jeg har lest en plass på forumet at har du mistet o.l tidligere skal du fortsatt få god oppfølging?:smiley-angelic001 Så jeg tenker at du skal, hehe :hilarious::love7 Men forstår veldig godt du er usikker på dette, du er nok ikke den eneste her! :p
Ja, vi er også heldige som begge har arbeid og mulighet for å jobbe hjemmefra:happy: Jeg håper også oppfølgingen er god, har fått beskjed om å kontakte sykehuset direkte straks jeg er gravid så virker som de har tenkt å følge meg opp heldigvis:Heartpink Får tilbud om ultralyd allerede i uke 7:Heartpink Det høres sikkert rart ut, men det at du og andre sier «kjør på» gjør at jeg føler meg litt tryggere:love7 Jeg trenger liksom bare et lite dytt, slik at overtenkeren i meg kan settes på «mute»:wacky:

Jeg har testet rundt kl 13 og rundt kl 22... Står opp ca 10 (sover mye pga kronisk sykdom) og så skal man jo holde seg noen timer før test, så pleier å holde meg mellom 11 og 13. Hadde det vært bedre å teste på morgenurin rundt kl 10? Instruksjonene sier jo ettermidddag/kveld men jeg har vært litt usikker på hvordan man skal fordele det hvis man tester to ganger i døgnet...
Nei, det virker egentlig som om du gjør alt rett da:happy: Hadde nok tenkt på samme måte som deg, jeg er bare et skikkelig morgenmenneske som våkner rundt 05.00 så da blir det naturlig å teste på morgenen;) Tror bare jeg har en rar kropp som aldri får positive tester på ettermiddag/kveld, drikker også enorme mengder vann, så kan hende det er årsaken:wacky:

Nei, det virker egentlig som om du gjør alt rett da:happy: Hadde nok tenkt på samme måte som deg, jeg er bare et skikkelig morgenmenneske som våkner rundt 05.00 så da blir det naturlig å teste på morgenen;) Tror bare jeg har en rar kropp som aldri får positive tester på ettermiddag/kveld, drikker også enorme mengder vann, så kan hende det er årsaken:wacky:

Jeg drikker også enorme mengder vann (migreneforebygging) så prøvene er veldig tynne :p

For meg er det egentlig helt omvendt, det er Corona-situasjonen som har gjort at jeg følte vi fikk det vinduet i livet som gjør at det endelig passer litt bedre å få barn... Alt av aktiviteter vi normalt bruker tiden vår på er avlyst ut 2020, så nå går jeg ikke glipp av like mye mens jeg er gravid som jeg ellers ville gjort. Litt sær situasjon kanskje, men det kommer vel aldri til å passe perfekt inn i livet og store endringer blir det uansett hvis vi får barn. Men det gjør ikke så mye om jeg er i elendig form resten av 2020, jeg skal jo ikke noe likevel :D
Er det samme argumentet mannen min bruker:happy: Vi er de som alltid har selskaper, sammenkomster og fester slik at graviditeter har vært vanskelig å skjule:wacky: Men nå som situasjonen er som den er har vi en ideell mulighet til å holde det skjult, samtidig som jeg får slappet av gjennom graviditeten:happy: Så ja, du sier noe der;) hihi, føler jeg blir mer og mer overbevist her, tusen takk:Heartpink

Er det samme argumentet mannen min bruker:happy: Vi er de som alltid har selskaper, sammenkomster og fester slik at graviditeter har vært vanskelig å skjule:wacky: Men nå som situasjonen er som den er har vi en ideell mulighet til å holde det skjult, samtidig som jeg får slappet av gjennom graviditeten:happy: Så ja, du sier noe der;) hihi, føler jeg blir mer og mer overbevist her, tusen takk:Heartpink

Jeg tenker virkelig at det aldri kommer til å passe, og vi vet jo heller ikke hvor lang tid det vil ta å lykkes... For vår del er det en idrett som er avlyst, men det blir jo det samme - Corona gir mange av oss et svært hull i kalenderen ;)

takk! ❤️ Jeg tror jeg skal gjøre noe så kjedelig som å bare si det rett ut, samtidig som jeg viser han testen. Jeg hadde jo forberedt han og meg selv på at dette kanskje kom til å ta et år! Hadde egentlig ikke trodd det skulle skje så fort. Og samtidig så har jeg kjent etter tegn hver måned selffølgelig!
Ingen kjedelig måte å fortelle denne gode nyheten på!! Det blir en god nyhet for han å komme hjem til helg på :love7

Idag fikk jeg positiv test for aller første gang! PP3 (eller 4 om jeg regner med den første mens etter p-pilleslutt). Har enda ikke fortalt det til noen, ikke en gang samboer, da jeg vil si det face to face. Tok testen grytidlig idag før jeg dro på jobb. Så mange tanker nå!

Woho!! Så gøy ❤️ Du får rapportere tilbake når du har delt nyheten med samboer og hvordan han reagerer :-)

Ser for meg at selv om ønsket om å bli gravid er så stort så er det tankekaos med en gang det er et faktum!!

Hvilken dag i syklus er du i dag?/hvor langt tror du at du er på vei?

Grattis❤️

Ja, vi er også heldige som begge har arbeid og mulighet for å jobbe hjemmefra:happy: Jeg håper også oppfølgingen er god, har fått beskjed om å kontakte sykehuset direkte straks jeg er gravid så virker som de har tenkt å følge meg opp heldigvis:Heartpink Får tilbud om ultralyd allerede i uke 7:Heartpink Det høres sikkert rart ut, men det at du og andre sier «kjør på» gjør at jeg føler meg litt tryggere:love7 Jeg trenger liksom bare et lite dytt, slik at overtenkeren i meg kan settes på «mute»:wacky:

Jeg tror det skal gå helt bra, nå er jo flere og flere sykehus tilbake i grønn beredskap samt man ser nedgang på smitten her til lands. Ingenting i veien for å kjøre på med prøvingen spør du meg, og vi vet jo ikke om når det skulle klaffe! Uansett kan vi sikkert ta høyde for at den dagen vi alle skal føde (kult om vi plutselig får termindatoer i nærheten av hverandre he he) så blir vi godt tatt vare på og partner får være med på fødsel.

Jeg har en del bekymringer selv om mener jeg skal klare å få noen til å høre på meg (fastlege, helsestasjon, privat..) så ser for meg eventuell oppfølging vil gå fint. Det klarer du også!!

Det jeg ikke tror går etter planen min, gitt at jeg blir gravid i feks mai eller juni, er eventuell reise til Sverige eller Danmark for nipt test i sommer, og ser ut som sommerferie til utlandet (siste som «fri og Frank»...) utgår også. Hadde også tenkt å ta en baby Moon til høsten..

En annen ting jeg tenker litt på er om det blir baby boom om 9 mnd grunnet mye hjemmetid for kjærestepar, om det blir kø på fødestua liksom.

Woho!! Så gøy ❤️ Du får rapportere tilbake når du har delt nyheten med samboer og hvordan han reagerer :)

Ser for meg at selv om ønsket om å bli gravid er så stort så er det tankekaos med en gang det er et faktum!!

Hvilken dag i syklus er du i dag?/hvor langt tror du at du er på vei?

Grattis❤️

Nå sitter jeg hjemme og venter spent på at han skal komme hjem. Han kommer hvert øyeblikk nå. Ifølge apper så er jeg 4+2 idag.

Nå har jeg sagt det! For en eller annen grunn følte jeg meg nesten nervøs da jeg skulle fortelle det. Jeg var liksom bittelitt redd for at han ikke skulle bli så glad som jeg håpet. Hjertet banket så hardt at jeg måtte få han til å legge hånden på brystet mitt og kjenne etterpå Men han reagerte heldigvis positivt! Glad og overrasket. Litt som meg selv egentlig. Av og til kommer det tanker som gjør meg litt redd. Men jeg er selvfølgelig mest glad og gleder meg til fortsettelsen. Så nå er vi to som vet ❤️

Nå har jeg sagt det! For en eller annen grunn følte jeg meg nesten nervøs da jeg skulle fortelle det. Jeg var liksom bittelitt redd for at han ikke skulle bli så glad som jeg håpet. Hjertet banket så hardt at jeg måtte få han til å legge hånden på brystet mitt og kjenne etterpå Men han reagerte heldigvis positivt! Glad og overrasket. Litt som meg selv egentlig. Av og til kommer det tanker som gjør meg litt redd. Men jeg er selvfølgelig mest glad og gleder meg til fortsettelsen. Så nå er vi to som vet ❤️
Så koselig :Heartred nyt tiden:notworthy

Idag fikk jeg positiv test for aller første gang! PP3 (eller 4 om jeg regner med den første mens etter p-pilleslutt). Har enda ikke fortalt det til noen, ikke en gang samboer, da jeg vil si det face to face. Tok testen grytidlig idag før jeg dro på jobb. Så mange tanker nå!
Åå gratulerer:Heartpink

Da kom TR på besøk - våknet til skikkelig migrene i dag tidlig, og da visste jeg at hun meldte sin ankomst.
Jeg føler heldigvis at PP2 blir mindre stressende, og at jeg har slått meg til ro med at dette kan ta tid:Heartpink
Skal virkelig kose meg med litt vin denne helgen!

Da kom TR på besøk - våknet til skikkelig migrene i dag tidlig, og da visste jeg at hun meldte sin ankomst.
Jeg føler heldigvis at PP2 blir mindre stressende, og at jeg har slått meg til ro med at dette kan ta tid:Heartpink
Skal virkelig kose meg med litt vin denne helgen!
Slik følte jeg også! Nå er det en uke til EL ca, men føler meg mye roligere enn for en mnd siden :joyful: nyte vinen mens man kan :hilarious::Heartred

Slik følte jeg også! Nå er det en uke til EL ca, men føler meg mye roligere enn for en mnd siden :joyful: nyte vinen mens man kan :hilarious::Heartred
Ja, så bra:Heartpink En ting er no sikker, at hver PP er like spennende:p Rart å tenke på at det allerede eg gått en mnd, men når du står i det føles det som en evighet..
Krysser fingrene for oss! Og ja nyte vinen mens man kan, plutselig kan det bli fryktelig lenge til neste gang:cool14

Ja, så bra:Heartpink En ting er no sikker, at hver PP er like spennende:p Rart å tenke på at det allerede eg gått en mnd, men når du står i det føles det som en evighet..
Krysser fingrene for oss! Og ja nyte vinen mens man kan, plutselig kan det bli fryktelig lenge til neste gang:cool14
Ja, det er helt sant! Haha ja, forhåpentligvis er det ikke lenge til vi begge må legge vinen på hylla:joyful:

Hei alle dere :cat:

Vi slutter med p-piller idag, cerazette..
Noen som har erfaringer med hvor lenge det tok før mensen kom? Har ikke tidligere hatt noen aktive tanker på hvor lang syklus jeg har ol..

Men har prøvd å gått litt tilbake i tid :woot: å det virker som det er 29 dager mellom siste dag menstruasjon og første dag menstruasjon.. Å at jeg blør ca 4-5 dager.. :angelic:

Ville dere begynt å tatt folsyre å slikt nå allerede på mandag? :bookworm: hilsen et par som lurer på alt dette ifht babydrømmen :smiley-angelic005:love017

Hei jenter :) Så hyggelig tråd, velger å henge meg på da jeg virkelig føler for å dele dette «kapittelet» i livet med andre likesinnede hehe.

Vi har valgt å starte prøvingen i mai og jeg har brukt tiden siden vi bestemte oss for å ta dette steget på å planlegge MYE Har forstått at det ikke er bare bare å bli gravid + at fosteret står løpet ut men går inn i dette med godt mot og håp selv om forum og andres opplevelser gjør meg bekymret for stort sett alt som kan gå galt Min samboer er så avslappet til hele greien, sier vi skal ikke ta noen sorger på forskudd og dealer med det som skulle skje når det evt skjer (ift SA/MA etc..)

Fyller 32 år i slutten av denne mnd, har aldri prøvd å bli gravid før. Sluttet på p-piller 11.februar og er i andre syklus siden det, 28 dager på første syklus så ble glad jeg er i det «normale» sjiktet der. Starter med gravid multivitaminer 30.mars som er 1 måned før planlagt prøving. Har ikke planlagt å ta eggløsningstester men legge inn aksjer 1-3 dager før forventet EL/sannsynligvis annenhver dag etter M og godt over EL så vi er sikker..

Tar meg selv i å sitte meg godt ned i sofaen med PCen og Google alt mulig baby relatert, vindusshopper haugevis av produkter etc. Er åpenbart ikke redd for å jinxe noe, ikke enda iallefall! Flere enn meg som har denne guilty pleasuren? For meg er baby-verden helt ny og redd for å gå glipp av noe/ikke få med meg alt jeg trenger å vite

Og.. flere enn meg som forbereder seg på et eventuelt negativt resultat på graviditetstest?

Hei :angelic:

Jeg og ektemannen har også bestemt oss for å hoppe ut i dette ukjente, men ønskede universet :cat:

Slutter med p-piller idag, tenker å få taki folat på mandag :)..
Åsså tror jeg syklusen min er 28-29 dager :confused:.. Skjønner litt lite av dette enda merker jeg.. Men er slik som deg som søker å vindus shopper på nettet å sondrer terrenget ifht pris å utstyr å hva man skulle trenge :angel7

Tenker å legge inn i en eggløsningskalkulator på nettet ifht når egget skulle slippe å legge inn aksjer noen dager før å etter på, tror nesten det bare er slik man må starte. :nailbiting::cat::smiley-bounce016

Er veldig entusiastisk, men også skikkelig redd for om man skal oppleve SA osv.. Jaja, nytt univers! Lets go :happy093

Hei alle dere :cat:

Vi slutter med p-piller idag, cerazette..
Noen som har erfaringer med hvor lenge det tok før mensen kom? Har ikke tidligere hatt noen aktive tanker på hvor lang syklus jeg har ol..

Men har prøvd å gått litt tilbake i tid :woot: å det virker som det er 29 dager mellom siste dag menstruasjon og første dag menstruasjon.. Å at jeg blør ca 4-5 dager.. :angelic:

Ville dere begynt å tatt folsyre å slikt nå allerede på mandag? :bookworm: hilsen et par som lurer på alt dette ifht babydrømmen :smiley-angelic005:love017
Så kjekt at dere ønsker å begynne å prøve, blir spennende å følge med :happy: Perfekt forum å skravle om alt mulig på! Og god støtte til alt :cool:

Jeg hadde nøyaktig 28 dagers syklus på ppillen, slutten på den i oktober og etter det har syklusen min ligget jevnt over 29/30 dager- og den første mens kom som normalt 29 dager etter pilleslutt:joyful:
Men legg inn aksjer i disse dager, EL kan komme når som helst etter pilleslutt, veldig inviduelt for hver enkelt har jeg forstått :shy:
Jeg startet med folsyre en uke før vi begynte å prøve - vi skulle egentlig vente til sommeren, men grunnet korona så begynte vi bare å prøve på barn nå :hilarious: Så derfor begynte jeg kun en uke før! Men tror du bare kan begynne med det nå :joyful:

Back
Topp