Vi som prøver for første gang

Har aldri opplevd positiv g-test før, er i pp5 nå så tror jeg skal teste rundt 10-12 dpo :D Ja det virker som en evighet å vente på å begynne prøvingen, neste syklus, eggløsning og å starte å teste! Blir så fort lei av å vente og ønsker gjerne at alt skal skje med en gang hehe! Hver gang TR kommer så blir jeg nesten gal av å vente på at den skal bli ferdig så neste prøving starter:laughing002

For å få tiden til å gå prøver jeg så godt det lar seg gjøre å holde meg opptatt med et eller anne:happy: I dag ble det vasking av hele huset og en laaang tur med hunden for å få dagen til å gå fortere :smiley-bounce022 Hva gjør du for å få tiden til å gå fortere? Jeg er også skyldig å i se på ting til en baby allerede før positiv test, klarer ikke helt la være tihi:smiley-angelic002

To nyttige ting å gjøre på da, deilig med nyvasket hus og tur!

Jeg ser en del på kalenderen, forsøker å si at tiden kommer til å gå sykt fort selv om den går sakte her og nå. April er snart ferdig, hvor ble denne mnd av..?!? Prøver også aktivt å «nyte» tilværelsen med feks å bare slange meg på sofaen og gjøre akkurat det jeg vil når jeg vil (feks se serier, trene, jobbe og sove..) fordi jeg vet det kan hende det blir 18-20 år til neste gang :hilarious:

Syns det er helt fair å se på babyting, gjør litt av det for de viktige tingene, ikke noe er bedre enn være forberedt og vite hva man skal ha før man «må» kjøpe det! Føler ikke jeg jinxer noe ved å gjøre det:joyful:

Hvordan går det med dere i dag? Noen tegn til graviditet hos noen?:) Selv er jeg 6DPO i dag, tiden går sååå sakte!
Ikm i morgen:confused004 Har vært noen dagen på hytten til en venninne, da har jeg klart å ikke tenke så mye på det.. Veldig spent på om TR kommer, kjenner ikke typiske tegn enda, men kjenner jo ikke syklusen min 100%

Ikm i morgen:confused004 Har vært noen dagen på hytten til en venninne, da har jeg klart å ikke tenke så mye på det.. Veldig spent på om TR kommer, kjenner ikke typiske tegn enda, men kjenner jo ikke syklusen min 100%

Spennende:love2 Tar du g-test eller venter du noen dager til (hvis du klarer!) dersom TR ikke kommer?

Spennende:love2 Tar du g-test eller venter du noen dager til (hvis du klarer!) dersom TR ikke kommer?
Jeg har prøvd g-test fra normal.. men de skal visst ikke være noe god kvalitet på, har hørt at de gir veldig sent utslag.
Tenker å vente noen dager å se hva som skjer:love017 Fikk plutselig veldig roen over det hele, men vi får se hvor lenge det varer:confused2

Jeg har prøvd g-test fra normal.. men de skal visst ikke være noe god kvalitet på, har hørt at de gir veldig sent utslag.
Tenker å vente noen dager å se hva som skjer:love017 Fikk plutselig veldig roen over det hele, men vi får se hvor lenge det varer:confused2
Så deilig og ikke stresse over det!! :joyful:

To nyttige ting å gjøre på da, deilig med nyvasket hus og tur!

Jeg ser en del på kalenderen, forsøker å si at tiden kommer til å gå sykt fort selv om den går sakte her og nå. April er snart ferdig, hvor ble denne mnd av..?!? Prøver også aktivt å «nyte» tilværelsen med feks å bare slange meg på sofaen og gjøre akkurat det jeg vil når jeg vil (feks se serier, trene, jobbe og sove..) fordi jeg vet det kan hende det blir 18-20 år til neste gang :hilarious:

Syns det er helt fair å se på babyting, gjør litt av det for de viktige tingene, ikke noe er bedre enn være forberedt og vite hva man skal ha før man «må» kjøpe det! Føler ikke jeg jinxer noe ved å gjøre det:joyful:

Ja du har rett i det, april har egentlig gått utrolig fort! :laughing002 Føler også det bare er lurt å være forberedt! Man lærer jo så mye underveis av hva man må ha og ikke osv!

Sniker meg inn her - er i pp1, barn 1, og tok ut hormonspiral 8. april.

Kjenner jo ikke syklusen min enda, men har gått ut fra to dagers blødning fra 10/4 som mulig syklusstart. Foreløpig ser det riktig ut siden temperaturen min har sunket og holdt seg lav, og EL-testene er så negative at det nesten ikke er mulig å se teststreken (tester ettermiddag og kveld). Har likevel lagt inn aksjer med jevne mellomrom siden eggløsning i teorien kan komme rett etter uttak, men med synkende temperatur er det vel usannsynlig at den har vært enda...

Er utålmodig allerede, og det på pp1! Huff, dette kan bli slitsomt hvis det tar lang tid. Jeg får kanskje lære meg å tenke på andre ting...

CD 15 i dag hvis starten av bortfallsblødningen kan regnes som CD1, så er innmari nysgjerrig på om LH har tenkt å begynne å stige snart. Jeg kan vel ikke ha misset LH-topp når jeg har testet to ganger om dagen siden CD9?

Idag fikk jeg positiv test for aller første gang! PP3 (eller 4 om jeg regner med den første mens etter p-pilleslutt). Har enda ikke fortalt det til noen, ikke en gang samboer, da jeg vil si det face to face. Tok testen grytidlig idag før jeg dro på jobb. Så mange tanker nå!

Vedlegg

• A13B7340-67CC-42D0-9231-216B3146D81F.jpeg
    A13B7340-67CC-42D0-9231-216B3146D81F.jpeg
    11,4 KB · Visninger: 74
Er det andre enn meg som bekymrer seg litt for å bli gravid i disse tider? Mannen er kjempe giret på å fortsette prøvingen, men jeg er så veldig usikker:nailbiting: Er ingenting annet jeg ønsker meg enn å bli mamma (har prøvd i 1,5 år), men bekymringene kommer i veien for meg:confused: Vi skulle egentlig sette i gang i mars igjen (tok pause etter forrige SA) etter time ved fert.avdelingen, men da denne ble avlyst endret liksom alt seg:( Er så redd for å ikke få skikkelig oppfølging, har mistet så mange ganger før så trenger liksom den tryggheten:sorry: Så nå trenger jeg vel egentlig bare noen oppmuntrende ord slik at jeg kan sette i gang prøvingen igjen med god samvittighet (har tr nå):Heartpink Skal, skal ikke?:wacky: Jeg er seriøst verdens mest ubesluttsomme person:wacky::facepalm:

Sniker meg inn her - er i pp1, barn 1, og tok ut hormonspiral 8. april.

Kjenner jo ikke syklusen min enda, men har gått ut fra to dagers blødning fra 10/4 som mulig syklusstart. Foreløpig ser det riktig ut siden temperaturen min har sunket og holdt seg lav, og EL-testene er så negative at det nesten ikke er mulig å se teststreken (tester ettermiddag og kveld). Har likevel lagt inn aksjer med jevne mellomrom siden eggløsning i teorien kan komme rett etter uttak, men med synkende temperatur er det vel usannsynlig at den har vært enda...

Er utålmodig allerede, og det på pp1! Huff, dette kan bli slitsomt hvis det tar lang tid. Jeg får kanskje lære meg å tenke på andre ting...

CD 15 i dag hvis starten av bortfallsblødningen kan regnes som CD1, så er innmari nysgjerrig på om LH har tenkt å begynne å stige snart. Jeg kan vel ikke ha misset LH-topp når jeg har testet to ganger om dagen siden CD9?
Har du også testet etter el på morgenen? Jeg er nemlig en av de med veldig kort LH-topp, der jeg har fått positiv test på morgenen, men negativ igjen på kvelden:happy: Så kan hende du har misset LH-topp dersom du kun tester ettermiddag/kveld;)

Idag fikk jeg positiv test for aller første gang! PP3 (eller 4 om jeg regner med den første mens etter p-pilleslutt). Har enda ikke fortalt det til noen, ikke en gang samboer, da jeg vil si det face to face. Tok testen grytidlig idag før jeg dro på jobb. Så mange tanker nå!

Så fantastisk!! Gratulerer:love7

Ååå så utrolig kjekt! Gratulere så mye :Heartred Har du funnet ut hvordan du vil si det til din kjære?

Gratulerer så masse igjen!:Heartpink Er en fantastisk følelse å oppleve den første positive testen, ønsker deg masse lykke til:Heartpink

Er det andre enn meg som bekymrer seg litt for å bli gravid i disse tider? Mannen er kjempe giret på å fortsette prøvingen, men jeg er så veldig usikker:nailbiting: Er ingenting annet jeg ønsker meg enn å bli mamma (har prøvd i 1,5 år), men bekymringene kommer i veien for meg:confused: Vi skulle egentlig sette i gang i mars igjen (tok pause etter forrige SA) etter time ved fert.avdelingen, men da denne ble avlyst endret liksom alt seg:( Er så redd for å ikke få skikkelig oppfølging, har mistet så mange ganger før så trenger liksom den tryggheten:sorry: Så nå trenger jeg vel egentlig bare noen oppmuntrende ord slik at jeg kan sette i gang prøvingen igjen med god samvittighet (har tr nå):Heartpink Skal, skal ikke?:wacky: Jeg er seriøst verdens mest ubesluttsomme person:wacky::facepalm:
Jeg er noe bekymret. Men ønsket om å få et barn er "dessverre" høyere enn bekymringen:angelic:.. Vi har begge stabilt arbeid i disse tider, så det påvirker ikke økonomien vår:smiley-angelic001
Forstår godt du er redd for oppfølging, jeg har tenkt på det samme og er så redd for å måtte gå på UL alene og ikke ha med meg min kjære. Men føler jeg har lest en plass på forumet at har du mistet o.l tidligere skal du fortsatt få god oppfølging?:smiley-angelic001 Så jeg tenker at du skal, hehe :hilarious::love7 Men forstår veldig godt du er usikker på dette, du er nok ikke den eneste her! :p

Ååå så utrolig kjekt! Gratulere så mye :Heartred Har du funnet ut hvordan du vil si det til din kjære?

takk! ❤️ Jeg tror jeg skal gjøre noe så kjedelig som å bare si det rett ut, samtidig som jeg viser han testen. Jeg hadde jo forberedt han og meg selv på at dette kanskje kom til å ta et år! Hadde egentlig ikke trodd det skulle skje så fort. Og samtidig så har jeg kjent etter tegn hver måned selffølgelig!

Har du også testet etter el på morgenen? Jeg er nemlig en av de med veldig kort LH-topp, der jeg har fått positiv test på morgenen, men negativ igjen på kvelden:happy: Så kan hende du har misset LH-topp dersom du kun tester ettermiddag/kveld;)

Jeg har testet rundt kl 13 og rundt kl 22... Står opp ca 10 (sover mye pga kronisk sykdom) og så skal man jo holde seg noen timer før test, så pleier å holde meg mellom 11 og 13. Hadde det vært bedre å teste på morgenurin rundt kl 10? Instruksjonene sier jo ettermidddag/kveld men jeg har vært litt usikker på hvordan man skal fordele det hvis man tester to ganger i døgnet...

For meg er det egentlig helt omvendt, det er Corona-situasjonen som har gjort at jeg følte vi fikk det vinduet i livet som gjør at det endelig passer litt bedre å få barn... Alt av aktiviteter vi normalt bruker tiden vår på er avlyst ut 2020, så nå går jeg ikke glipp av like mye mens jeg er gravid som jeg ellers ville gjort. Litt sær situasjon kanskje, men det kommer vel aldri til å passe perfekt inn i livet og store endringer blir det uansett hvis vi får barn. Men det gjør ikke så mye om jeg er i elendig form resten av 2020, jeg skal jo ikke noe likevel :D

Back
Topp