Vi som prøver for første gang

Har også hørt de podcastene, eller sparer på den uke for uke til jeg er befruktet :happy: Babyverdens podcaster er veldig informative! Ellers har Femihelse en del gode episoder samt Engler og Hormoner har noen episoder som er verdt å høre på. Åpen journal hadde også en fin episode om graviditet denne uken. Hørte på Fødselspodden i dag som var hyggelig! Elsker podcaster hehe.

Åååh så mange fine tips :angelic:tuden takk! Skal sjekke de ut :happy:

Jaa podcast er fantastisk! Praktisk å kan høre samtidig som man evt gjør noe annet :cat:

Åååh så mange fine tips :angelic:tuden takk! Skal sjekke de ut :happy:

Jaa podcast er fantastisk! Praktisk å kan høre samtidig som man evt gjør noe annet :cat:

Podcast er min favorittmåte å gjøre research! Er på femte serie om graviditet og barn nå, og har flere liggende i spilleren som venter på meg. Fyller mange ventetimer og lærer en hel masse :)

Hvilke anbefaler du? :)

Jeg har foreløpig hørt gjennom:
* Smelt på tjukka (Sandra Lyng) og Podepodden som er oppfølgeren til denne (ganske bra).
* Babyboom (denne likte jeg godt!).
* Avkom.
* Gravid på ekte (dessverre virker det som at de første episodene er fjernet fra eteren så jeg har bare hørt de som fortsatt ligger ute).
* Jordmor Siri podcast (synes de første episodene var mest interessante).
* Babyverden podcast (mye interessant men irriterende reklame).
* Graviditetsepisoden fra Åpen Journal.
* The Bristows made a baby.
* Hello Bump.

Har også begynt på/planlegger:
* Gravid uke for uke.
* Ultralyd.
* Femihelse.
* Pappapanelet.
* Vattnet går.
* Foreldrerådet.
* Engler og hormoner.

Tar gjerne imot anbefalinger på andre alternativer :)

(Som dere skjønner er jeg podcastjunkie!)

Bruker dere glidemiddel, isåfall hvilken type? Har lest at noen typer kan hindre sædcellene å nå frem?

Har brukt concieve+ en stund nå, ikke blitt gravid så langt. Har bestilt preseed, så vi får se om det gjør forskjell:wacky: Jeg tror egentlig ikke det da men;)

Har også lurt på å prøve div. glidemidler, men synes det er så gris (sånn i utgangspunktet).
Mannen er ikke gira på det i alle fall. Så må vente litt ;) kanskje jeg får lurt han til å prøve etter hvert.

Har ikke planer om å bruke noe slikt men åpen for å prøve hvis det skal hjelpe til :-)

Har også lurt på å prøve div. glidemidler, men synes det er så gris (sånn i utgangspunktet).
Mannen er ikke gira på det i alle fall. Så må vente litt ;) kanskje jeg får lurt han til å prøve etter hvert.

Det synes jeg også! Mye gris:wacky:

For å unngå så mye gris så tok jeg med en sprøyte(uten spiss selvfølgelig) fra jobb, og rett før akten sprøyta jeg inn litt(virkelig ikke mye).. glidemiddel.... Det høres jo helt sykt ut:hilarious: Men jeg orka over hodet ikke så mye klin og gørr... og det funka faktisk gull:joyful: Merka at det var mer fuktig, men begge slapp å få noe på hendene! Concieve + har jo sånne ferdig engangs ampuller som man kan sprøyte inn.. men de er veldig dyre i forhold til mengde synes jeg..

Herlighet, nå har det virkelig bikka for meg:hilarious: Men det funka veldig bra da:p Så kan anbefales til den som gidder!

For å unngå så mye gris så tok jeg med en sprøyte(uten spiss selvfølgelig) fra jobb, og rett før akten sprøyta jeg inn litt(virkelig ikke mye).. glidemiddel.... Det høres jo helt sykt ut:hilarious: Men jeg orka over hodet ikke så mye klin og gørr... og det funka faktisk gull:joyful: Merka at det var mer fuktig, men begge slapp å få noe på hendene! Concieve + har jo sånne ferdig engangs ampuller som man kan sprøyte inn.. men de er veldig dyre i forhold til mengde synes jeg..

Herlighet, nå har det virkelig bikka for meg:hilarious: Men det funka veldig bra da:p Så kan anbefales til den som gidder!
Haha, men dette var jo kjempe smart!! Virkelig ikke noe kliss da :D

Hahah det var jo utrolig smart! Det skal jeg også gjøre:laughing025

Så koselig, velkommen skal du være!:love7 Spent på om noen av oss får termin nogenlunde samtidig! Når har du neste ikm?

Tusen takk! Jeg fikk TR på besøk dagen etter at jeg meldte meg inn her, og så fikk jeg eggløsnings-tester i posten nå nettopp. Har brukt Flo de siste årene bare for å holde styr på egen syklus og bare for å vite når TR kommer sånn mtp. fritid og greier, men har ikke brydd meg om dette med eggløsning og så videre siden vi uansett ville vente med barn. Har tenkt at jeg burde finne ut ca. når jeg har eggløsning fra nå av, så jeg har brukt de testene de siste dagene og i dag var den litt sterkere, men ikke lik som kontrollstreken. Sååå... vi burde vel legge inn noen aksjer nå disse dagene. Er i så fall i PP1, men må jo få litt gang i heimen først så det kan være at vi ikke egentlig begynner før neste måned :hilarious:

Nå lo jeg :hilarious: tror faktisk jeg kunne funnet på noe slikt selv. Spesielt nå som du har satt ideen i hodet på meg :joyful:
Har alltid fått noia av glidemiddel. Tror jeg kan telle på èn hånd hvor mange ganger jeg i det hele tatt har prøvd det!

Nå lo jeg :hilarious: tror faktisk jeg kunne funnet på noe slikt selv. Spesielt nå som du har satt ideen i hodet på meg :joyful:
Har alltid fått noia av glidemiddel. Tror jeg kan telle på èn hånd hvor mange ganger jeg i det hele tatt har prøvd det!

Haha!:joyful: Bare å prøve!! Men ikke ta for mye! Jeg tok virkelig lite, og det holdt i massevis!:D

Litt motivasjon som viser sannsynligheten for å lykkes innen så og så mange sykluser:

1 mnd: 20%
2 mnd: 36%
3 mnd: 49%
4 mnd: 59%
5 mnd: 67%
6 mnd: 73%
7 mnd : 79%
8 mnd: 83%

Sannsynlighetene er litt høyere for kvinner under 30 og litt lavere for kvinner over 35, men det er likevel god sannsynlighet med flere forsøk.

Kjenner mensen er på vei, og da blir jeg skikkelig demotivert. Kjente at det hjalp å se litt på hvordan sjansen øker med tid :)

Litt motivasjon som viser sannsynligheten for å lykkes innen så og så mange sykluser:

1 mnd: 20%
2 mnd: 36%
3 mnd: 49%
4 mnd: 59%
5 mnd: 67%
6 mnd: 73%
7 mnd : 79%
8 mnd: 83%

Sannsynlighetene er litt høyere for kvinner under 30 og litt lavere for kvinner over 35, men det er likevel god sannsynlighet med flere forsøk.

Kjenner mensen er på vei, og da blir jeg skikkelig demotivert. Kjente at det hjalp å se litt på hvordan sjansen øker med tid :)
Så fint du delte den! Ga meg litt mer motivasjon også :Heartred:rolleyes:

Back
Topp