Vi som mistet i februar, men som prøver igjen

Jeg hadde så lavt som 6,9 i HCG når jeg kom på sykehuset. Og det er så og si ingenting. Legen sa at jeg ville få mens i løpet av 2 uker, begynte å blø samme dag jeg hadde vært der. Hun sa vi kunne bare kjøre på med en gang. Jeg tolket det som at vi ikke trengte å vente en syklus. Hva med deg?
Legen sa at jeg burde vente til etter første tr.. men han virket ikke helt som han visste så mye om det.. men da har du hatt en ordinær tr uansett kanskje da? Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Vet jo ikke om eggløsningen kommer når den pleier heller etter SA. Lykke til og håper spiren sitter fort hos deg. :)
 
Leste meg opp litt på tips og triks for å bli lettere gravid og et jeg ikke hadde fått med meg var å drikke to kopper te hver dag. Sto ikke noe om hvilken type te da, så regner med det gir samme effekt uansett.

Alt må prøves :D
Har hørt at grønn te er bedre enn svart te da den inneholder noe koffein. :happy:
 
Legen sa at jeg burde vente til etter første tr.. men han virket ikke helt som han visste så mye om det.. men da har du hatt en ordinær tr uansett kanskje da? Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Vet jo ikke om eggløsningen kommer når den pleier heller etter SA. Lykke til og håper spiren sitter fort hos deg. :)
Det virker som de fleste leger sier "vent en syklus" bare fordi det høres riktig ut, ingen klarer i gi grunnlag for det anna enn at det er enklere å regne termin, noe som egentlig ikke betyr noe særlig da det uansett justeres, ingen aktive prøver er gravide i flere uker uten at de veit det uansett :p
Eneste legene sier er at "kroppen må komme seg"... noe den har gjort når den faktisk har klart å gi en el :p
 
Last edited:
Det virker som de fleste leger sier "vent en syklus" bare fordi det høres riktig ut, ingen klarer i gi grunnlag for det anna enn at det er enklere å regne termin, noe som egentlig ikke betyr noe særlig da det uansett justeres, ingen aktive prøver er gravide i flere uker uten at de veit det uansett :p
Eneste legene sier er at "kroppen må komme seg"... noe den har gjort når den faktisk har klart å gi en el :p
Ja er nok muligens en sånn standardfrase de har. Hmm.. får se om det dukker opp eggløsning først så får jeg se hva jeg gjør. Tempen er fortsatt ganske høy så tror ikke eggløsningen kommer enda ihvertfall.. o_O
 
Legen sa at jeg burde vente til etter første tr.. men han virket ikke helt som han visste så mye om det.. men da har du hatt en ordinær tr uansett kanskje da? Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Vet jo ikke om eggløsningen kommer når den pleier heller etter SA. Lykke til og håper spiren sitter fort hos deg. :)

Jeg vet ikke helt. Legen sa at når mensen kom, ville kroppen fikse opp i det. Så jeg tenkte da at blødningen var en mens. Tenker at jeg bare kjører på.[emoji4]
Men kroppen oppfører seg litt rart. Hadde tr symptomer i dag, men ingen mens. Er også spent på når EL kommer:)
Tusen takk! [emoji173] og like så!! [emoji847]
 
Det virker som de fleste leger sier "vent en syklus" bare fordi det høres riktig ut, ingen klarer i gi grunnlag for det anna enn at det er enklere å regne termin, noe som egentlig ikke betyr noe særlig da det uansett justeres, ingen aktive prøver er gravide i flere uker uten at de veit det uansett :p
Eneste legene sier er at "kroppen må komme seg"... noe den har gjort når den faktisk har klart å gi en el :p

Sier noe her altså. Tenker også at om EL kommer, burde kroppen være klar[emoji5]

Trist å lese om din opplevelse! Jeg håper virkelig det klaffer for dere snart[emoji177]
 
Virker som det spriker veldig ang rådene en får, men tror nok mest det har med terminfesting og psyken å gjøre at de vil vi skal vente minst en menssyklus. Og kanskje det også har litt med hvor langt en har gått? Jeg kjenner at kroppen skal få litt ekstra tid på seg, men er mest fordi jeg vil gjerne kvitte meg med noen av kiloene som kom på. Virker dog som jeg uansett må vente ei stund på TR også. Denne prøvingen består jo bare i å vente. :p

Det er nok lurt! Ta tiden til hjelp! <3
Mamma var igjennom en dødfødsel ved termin, så jeg har vært livredd for det samme selv. En er ikke i mål før en er i mål:( smerten vil nok alltid være der, men det blir nok lettere for hver dag som går. Jeg føler meg dum som ble så lei meg av å miste så tidlig, men man rekker å begynne og planlegge, tenke hvordan det kommer til å bli, og da gjør det så vondt når man er tilbake på start. Håper mensen kommer til deg snart :)

Nei en er virkelig ikke det altså. Heldigvis er det sjeldent at man mister så seint som jeg gjorde, og seinere. Og du skal slettes ikke føle deg dum, jeg hadde også blitt lei meg om jeg hadde mistet tidlig. Det er nok verre jo lengre uti det en kommer, for da kjenner man jo litt bevegelser og begynner å føle seg mer og mer trygg - men det betyr ikke at det ikke er trist å miste tidlig! Langt i fra, jeg forstår godt at man blir lei seg, omså det "bare" er en kjemisk.

Fortsatt ikke noe særlig utslag på EL-testen. Tror ikke de funker. Hmpf. :hungover::rolleyes: Kommer til å bli dyrt dette, om jeg ikke klarer å la være. Vi skal jo ikke humpe uansett når eggløsningen kommer, men det er skikkelig kjipt å ha null kontroll jo.
 
Virker som det spriker veldig ang rådene en får, men tror nok mest det har med terminfesting og psyken å gjøre at de vil vi skal vente minst en menssyklus. Og kanskje det også har litt med hvor langt en har gått? Jeg kjenner at kroppen skal få litt ekstra tid på seg, men er mest fordi jeg vil gjerne kvitte meg med noen av kiloene som kom på. Virker dog som jeg uansett må vente ei stund på TR også. Denne prøvingen består jo bare i å vente. :p


Nei en er virkelig ikke det altså. Heldigvis er det sjeldent at man mister så seint som jeg gjorde, og seinere. Og du skal slettes ikke føle deg dum, jeg hadde også blitt lei meg om jeg hadde mistet tidlig. Det er nok verre jo lengre uti det en kommer, for da kjenner man jo litt bevegelser og begynner å føle seg mer og mer trygg - men det betyr ikke at det ikke er trist å miste tidlig! Langt i fra, jeg forstår godt at man blir lei seg, omså det "bare" er en kjemisk.

Fortsatt ikke noe særlig utslag på EL-testen. Tror ikke de funker. Hmpf. :hungover::rolleyes: Kommer til å bli dyrt dette, om jeg ikke klarer å la være. Vi skal jo ikke humpe uansett når eggløsningen kommer, men det er skikkelig kjipt å ha null kontroll jo.


Huff, får helt vondt langt inni ❤rota av det du har gått igjennom :( Håper du snart får oppleve at spiren sitter helt til termin ❤
 
Huff, får helt vondt langt inni ❤rota av det du har gått igjennom :( Håper du snart får oppleve at spiren sitter helt til termin ❤

Takk. Håper også det, syns jeg har fått mitt for ei stund nå i alle fall. Kommer til å bli godt kjent med sykehuset neste gang i alle fall, og jordmor får værsågod sette opp ukentlige timer til meg fra uke 17-18 av. :p
 
Woho, endelig ferdig å blø!! Tok bare ei uke! Nå skal det bli godt å være litt intim med mannen igjen :p ikke vært der på over 14 dager [emoji23]
 
Woho, endelig ferdig å blø!! Tok bare ei uke! Nå skal det bli godt å være litt intim med mannen igjen :p ikke vært der på over 14 dager [emoji23]
Hurra :D
Kjenner følelsen! Bare spotter litt idag selv, ser ut som det ble tilnærma lik tr etter operasjon, så har håp om litt ekstra kos i helga selv. Over en mnd siden sist [emoji85]
 
bfkrrc.jpg


Er det noe galt med denne testen, eller har eggløsning plutselig vært?
 
Vet ikke helt? Fikk du urin over den max streken? Kan se ut som en veldig svak strek kanskje.
Har du testa hver dag?

Hmm, nei tror ikke det. Får ta en ny test i morgen tidlig. Synes den forrige var litt svakere også, men tenkte det var fordi det kun hadde gått to timer. Kanskje jeg har gått glipp av noe. Evt. At jeg ikke har hatt i dette hele tatt.
Takk for vurderingen ;)
 
Tok en g.test nå for å sjekke hvor langt hcg har sunket og ser ut som alt går som det skal. Trodde ikke jeg skulle bli glad for å se en svakere teststrek [emoji85] så tenker å ta en til om en uke for å se at når jeg får strek igjen om 3-4 uker ca (hehe) så er det ny, fersk babystrek fra rett plass i magen min :D
 
Back
Topp