Vi som mistet i februar, men som prøver igjen

Kanskje jeg kan bli med her?
Jeg hadde en exu med fjerning av en eggleder da, men er jo på en måte en slags ma, bare at de fjerna litt mer enn embryo :p
Og er ikke klar for en ikm-gruppe i tilfelle syklusen ikke er som ønsket, bedre å ta den som den er nå, og da er denne gruppe perfekt :)

Jeg fjerna i går og var 7+4 men kun hcg på 968 som gikk ned til 900 to dager før operasjon, men graviditeten var intakt så gyn anbefalte operasjon. Var 50-50 sjanse for at kroppen ordna det selv, men tror både kropp og psyke hadde fått nok, så jeg valgt operasjon -i grevens tid sa kirurgen da egglederen var på str med 3 tomler og jeg hadde en del blod i buken.

Nå ligger jeg mørbanka på sofaen men er så klar for å prøve på nytt så fort jeg er i slaget :)

Her har vi plass til alle :) ! Men håper jo ikke det er så altfor mange som mister, for da vet jeg ikke om det er mulig å holde motet oppe! Så utrolig trist å høre at det gikk så galt for deg! Har det noen konsekvenser utover at du nå bare har en eggleder? Håper du snart er i form til å prøve igjen! Er det slik at du kan prøve allerede ved første eggløsning?
 
Her har vi plass til alle :) ! Men håper jo ikke det er så altfor mange som mister, for da vet jeg ikke om det er mulig å holde motet oppe! Så utrolig trist å høre at det gikk så galt for deg! Har det noen konsekvenser utover at du nå bare har en eggleder? Håper du snart er i form til å prøve igjen! Er det slik at du kan prøve allerede ved første eggløsning?
Takk :)
Både eggstokker og gjenværende eggleder så perfekt ut sa kirurgen.
Nedsatt fertilitet med 30% da andre eggleder kan fange opp egg fra høyre eggstokk og eggstokken med intakt eggleder kan ofte bli overaktiv :)

Jeg kan prøve så fort jeg er klar for å hoppe i høyet :p
Tenkte å ta kontakt med privat gyn å ta en ekstra sjekk, kanskje spyle igjennom gjenværende eggleder og sjekke hormonnivåer bare så vi veit hva vi står oppe imot :)
Ellers tenker jeg ikke så mye på det. Tenker mer at det å bli gravid er et sjansespill hver mnd og man veit jo ingenting helt sikkert uansett :)

Kan hende jeg tenker mer over det om det å bli gravid drøyer ut :)
 
Gjør dere noe anderledes denne gangen? Eller kjører dere samme stil som sist iom det funka? Hva var det isåfall? :)

Personlig kjører jeg med grapefruktjuice, concieve plus, ferning-mikroskop og temping.
Juicen gir ingen stor virkning, men er blitt litt hekta etter de siste pp :p
 
Sist så var det ikke så veldig "akademisk prøving", bare sluttet med prevensjon og lot det gå sin gang. Nå blir det litt mer system i sakene, med el-tester i alle fall. Og så har jeg kjøpt concieve plus i tillegg.

Gratulerer med dagen som var :D
Blir spennende å høre om testene blir sterkere eller hva som skjer! Keep us posted ;)

Takk. :)

Tok en EL-test i går, og den var vel mer negativ enn de andre har vært til nå. Jeg håper bare det betyr at eggløsningen har vært. Har endel symptomer på mens da, med små murringer, humørsvingninger og litt dårlig matlyst (men har lyst på søtsaker :p ). Har spottet litt i dag, men det kan jo være rester etter utskrapingsblødningen også. Ønsker meg ei krystallkule!
 
Takk :)
Både eggstokker og gjenværende eggleder så perfekt ut sa kirurgen.
Nedsatt fertilitet med 30% da andre eggleder kan fange opp egg fra høyre eggstokk og eggstokken med intakt eggleder kan ofte bli overaktiv :)

Jeg kan prøve så fort jeg er klar for å hoppe i høyet :p
Tenkte å ta kontakt med privat gyn å ta en ekstra sjekk, kanskje spyle igjennom gjenværende eggleder og sjekke hormonnivåer bare så vi veit hva vi står oppe imot :)
Ellers tenker jeg ikke så mye på det. Tenker mer at det å bli gravid er et sjansespill hver mnd og man veit jo ingenting helt sikkert uansett :)

Kan hende jeg tenker mer over det om det å bli gravid drøyer ut :)

Helt sikkert lurt å ta en ekstra sjekk! Dumt med nedsatt fertilitet, men det behøver absolutt ikke være en hindring hvis man ikke lar psyken overta. Jeg har sett hvordan tanker kan ødelegge en syklus, så fortsett å holde motet oppe slik det ser ut som du gjør!:D

Gjør dere noe anderledes denne gangen? Eller kjører dere samme stil som sist iom det funka? Hva var det isåfall? :)

Personlig kjører jeg med grapefruktjuice, concieve plus, ferning-mikroskop og temping.
Juicen gir ingen stor virkning, men er blitt litt hekta etter de siste pp :p

Her er det zink, b6, b12, vitex, en kopp salviete av og til, kjærestekos, løping og masse positive tanker :D
 
Sist så var det ikke så veldig "akademisk prøving", bare sluttet med prevensjon og lot det gå sin gang. Nå blir det litt mer system i sakene, med el-tester i alle fall. Og så har jeg kjøpt concieve plus i tillegg.



Takk. :)

Tok en EL-test i går, og den var vel mer negativ enn de andre har vært til nå. Jeg håper bare det betyr at eggløsningen har vært. Har endel symptomer på mens da, med små murringer, humørsvingninger og litt dårlig matlyst (men har lyst på søtsaker :p ). Har spottet litt i dag, men det kan jo være rester etter utskrapingsblødningen også. Ønsker meg ei krystallkule!

Har dere lagt inn aksjer nå eller var det slik at dere måtte vente? Ja, en krystallkule hadde virkelig vært noe! Ingen klarsynte inne her da??
 
Har dere lagt inn aksjer nå eller var det slik at dere måtte vente? Ja, en krystallkule hadde virkelig vært noe! Ingen klarsynte inne her da??

Vi ble sterkt anbefalt å vente til i alle fall etter en mens, og det tror jeg også er lurt mtp å få alt på litt avstand. Selv om jeg helst skulle hoppet i det med en gang. :p Jeg har jo vært igjennom både en fødsel og ei utskraping, så tror egentlig det kan være greit at livmora får litt ro noen uker også. :)
 
Vi ble sterkt anbefalt å vente til i alle fall etter en mens, og det tror jeg også er lurt mtp å få alt på litt avstand. Selv om jeg helst skulle hoppet i det med en gang. :p Jeg har jo vært igjennom både en fødsel og ei utskraping, så tror egentlig det kan være greit at livmora får litt ro noen uker også. :)

Det er nok lurt! Ta tiden til hjelp! <3
Mamma var igjennom en dødfødsel ved termin, så jeg har vært livredd for det samme selv. En er ikke i mål før en er i mål:( smerten vil nok alltid være der, men det blir nok lettere for hver dag som går. Jeg føler meg dum som ble så lei meg av å miste så tidlig, men man rekker å begynne og planlegge, tenke hvordan det kommer til å bli, og da gjør det så vondt når man er tilbake på start. Håper mensen kommer til deg snart :)
 
Jeg synes jeg leser så mye forskjellig jeg. At det ikke er hold i den teorien da det ikke finnes studier osv. Men har du kanskje funnet noe som jeg ikke har lest? Vil jo ikke gjennom det her en gang til! Ja, det er vel noen som ikke får eggløsning også. Men tenker at normalen er at man får det.

Jeg blir litt paranoid jeg da, tenker at det kan jo være gullegget som kommer akkurat denne syklusen og tenk om jeg må prøve 6 mnd til hvis jeg tar pause. Nei, her kjøres det på med de risikoer det innebærer. :D

Synes du skal joine :D
Hi hi.. får se hva jeg bestemmer meg for hvis el-testene slår ut. Ser noen leger har svart dette med å vente til folk som har spurt (eks doktoronline) men samtidig svarer også andre leger at det ikke har noe å si at kroppen blir gravid om han er klar og at det ikke er farlig.. så veldig usikker her altså.. forstår deg godt at du vil prøve med en gang. :D
 
Gjør dere noe anderledes denne gangen? Eller kjører dere samme stil som sist iom det funka? Hva var det isåfall? :)

Personlig kjører jeg med grapefruktjuice, concieve plus, ferning-mikroskop og temping.
Juicen gir ingen stor virkning, men er blitt litt hekta etter de siste pp :p
Tror jeg kjører samme stil som når det funka sist.. el-tester, temping, grapefrukt, wild yam og trening. Så får vi bare se..:p:)
 
Melder meg på tråden her. Mistet i februar, var ca 5 uker på vei. Blødde bare i 2 dager, ganske mye riktignok, men trodde det skulle vare lengre.
Vi er i gang med prøvingen igjen og prøver nå å finne EL[emoji4]

Må der klaffe for dere alle snart igjen[emoji254][emoji177]
 
Jeg rakk å være med i oktobergruppa et par dager. Testa positivt på selveste morsdagen, etter 7 lange pp.. Den første ppen jeg ikke tok el-tester, loggførte sex og tempet før jeg egentlig hadde våknet om morgenen. Må nesten ha vært et mirakelsvangerskap, for hadde kanskje sex én-to ganger den pp. Skikkelig tørke!

Mistet ca 5+3, blødde masse - så det var ikke mye tvil. Nå er jeg på CD 11 (12 om 35 minutter :p ). Krysser fingrene for denne gang!
 
Melder meg på tråden her. Mistet i februar, var ca 5 uker på vei. Blødde bare i 2 dager, ganske mye riktignok, men trodde det skulle vare lengre.
Vi er i gang med prøvingen igjen og prøver nå å finne EL[emoji4]

Må der klaffe for dere alle snart igjen[emoji254][emoji177]
Jeg mistet i uke 6 og blødde bare i 3 dager, men hcg falt så kroppen hadde ryddet selv om jeg syntes det var lite blødning. Lykke til! Fikk du noe beskjed av legen om å vente til du hadde hatt tr før du prøvde igjen?
 
Hurra, tempen faller :D og da sier vi dette er Cd3. Starter denne syklusen på operasjonsdagen.
fbe4442bc2c34c8a91967b154b37e77e.jpg

Da blir det snart moro i heimen igjen, en hel mnd siden sist nå :O bare blødningene også forsvinner da :p
 
Jeg mistet i uke 6 og blødde bare i 3 dager, men hcg falt så kroppen hadde ryddet selv om jeg syntes det var lite blødning. Lykke til! Fikk du noe beskjed av legen om å vente til du hadde hatt tr før du prøvde igjen?

Jeg hadde så lavt som 6,9 i HCG når jeg kom på sykehuset. Og det er så og si ingenting. Legen sa at jeg ville få mens i løpet av 2 uker, begynte å blø samme dag jeg hadde vært der. Hun sa vi kunne bare kjøre på med en gang. Jeg tolket det som at vi ikke trengte å vente en syklus. Hva med deg?
 
Leste meg opp litt på tips og triks for å bli lettere gravid og et jeg ikke hadde fått med meg var å drikke to kopper te hver dag. Sto ikke noe om hvilken type te da, så regner med det gir samme effekt uansett.

Alt må prøves :D
 
Jeg rakk å være med i oktobergruppa et par dager. Testa positivt på selveste morsdagen, etter 7 lange pp.. Den første ppen jeg ikke tok el-tester, loggførte sex og tempet før jeg egentlig hadde våknet om morgenen. Må nesten ha vært et mirakelsvangerskap, for hadde kanskje sex én-to ganger den pp. Skikkelig tørke!

Mistet ca 5+3, blødde masse - så det var ikke mye tvil. Nå er jeg på CD 11 (12 om 35 minutter :p ). Krysser fingrene for denne gang!

Masse lykke til! Cd 13 her idag, så nå begynner snart spenningen!
 
Back
Topp