Vi som har PCOS og er aktive prøvere

Ja jeg ble faktisk helt satt ut [emoji28] medisinen er for at eggene skal slippe ja, det skal visst skje inntil 36 timer etter man satt sprøyta, så får vi se da! [emoji2] flaks at jeg fikk time i dag ja! Dette er den beste legen jeg har gått til, han var så behagelig og ville virkelig hjelpe [emoji173]️

Hei! Får du otrivelle i tillegg til andre medisiner (letrozol fks) Og hvorfor får du det? Jeg har sagt til gyn at jeg ikke har funnet el mer enn 2 av de siste 7 mnd men han sier jeg bare skal fortsette på letrozol...kan otrivelle øke sjansen for el? Kanskje det er det jeg skal spørre om...

Hvordan foregår en slik pausemnd? Og hvorfor trenger man pause fra pergo?
Det er bare at man ikke tar pergo den måneden :) Man skal alltid ha en pausemåned mellom hver pergokur. Det er både fordi det er meningen at 1 pergokur skal virke over 2 sykluser (hos meg gjør den det noen ganger og andre ganger ikke) og fordi pergo tynner ut slimhinnene veldig + fare for at eggestokkene blir overstimulert (noe mine desverre raskt blir). Letrozol derimot er "snillere" i den forstand og der trenger man ikke å¨ta pause mellom kurene

Hei! Får du otrivelle i tillegg til andre medisiner (letrozol fks) Og hvorfor får du det? Jeg har sagt til gyn at jeg ikke har funnet el mer enn 2 av de siste 7 mnd men han sier jeg bare skal fortsette på letrozol...kan otrivelle øke sjansen for el? Kanskje det er det jeg skal spørre om...

Hm... Hører det er flere som forteller at de blir satt på Letrozol, og bare får beskjed om å vente på EL. Min gyn sa at Ovitrelle skal gi deg EL, så jeg skal få det etter Letrozolkuren (hvis den fungerer, riktignok) og dermed være sikker på at egget faktisk slipper.

Synes det er litt rart at ikke alle får det tilbudet - man er vel ikke alltid garantert at et modent egg slipper når man har PCO? Jeg er riktignok ingen lege, men når en sprøyte faktisk kan gi deg EL, hvorfor kan man ikke bare få den? :P

Ovitrelle inneholder HCG som er det hormonet som slår ut på graviditetstester. Du vil derfor få positiv test i opptil 10-12 dager etter du har satt den. Lurt å sjekke med tester innimellom slik at du vet når den er ute av kroppen :) Håper på at kroppen fortsetter med HCG produksjon videre også :)

Takk for tipset :-)

Jeg har ikke gått på noen andre medisiner nei, det var det vi skulle finne ut av i går, så lå det plutselig to egg klare der :-) sprøyta skal (hvis jeg har forstått det riktig) hjelpe di eggene som allerede er der å modnes + slippes innen 36 timer. Jeg tror den ofte brukes i forbindelse med ivf og sammen med andre medisiner. Man må vel være noenlunde sikker på når eggløsning skulle funnet sted for å kunne ta sprøyta.

For min del var dette superflaks da det var helt tilfeldig at jeg hadde time til legen akkurat i går [emoji28]

Jeg er på min 3. doble kur med Clomifen (Pergotime) denne mnd. CD 12 i dag og kjenner det jobbes på høyre side. De to andre gangene har el kommet på dag 17, men kan virke som den kommer litt før denne gang. Mannen er bortreist i helgen, så håper el drøyer til over helgen hvertfall!

Andre som har brukt Clomifen?

Hm... Hører det er flere som forteller at de blir satt på Letrozol, og bare får beskjed om å vente på EL. Min gyn sa at Ovitrelle skal gi deg EL, så jeg skal få det etter Letrozolkuren (hvis den fungerer, riktignok) og dermed være sikker på at egget faktisk slipper.

Synes det er litt rart at ikke alle får det tilbudet - man er vel ikke alltid garantert at et modent egg slipper når man har PCO? Jeg er riktignok ingen lege, men når en sprøyte faktisk kan gi deg EL, hvorfor kan man ikke bare få den? :P

På grunn av fare for overstimulering og da kan eggstokkene hovne opp sa min gyn..

Er det noen av dere PCOSere som svever i DPO-land for tiden? [emoji5]

Noen som vet om ovitrelle vil gi falske eggløsningster likt som graviditetstester? Kanskje et dumt spørsmål [emoji28]

Tok ovitrellesprøyten på fredag så er vel sånn ca i dpo land [emoji28] rett rundt hjørnet vertfall

Spennende! [emoji16] Vi er vel i samme IKM gruppe? [emoji2]

Skulle ønske det.. Venter på sprøytestart og 4 IVF her..

Er det lenge siden du har hatt eggløsning av deg selv? Krysser fingrene for deg at du får kommet igang med sprøytestart snart

Er det lenge siden du har hatt eggløsning av deg selv? Krysser fingrene for deg at du får kommet igang med sprøytestart snart

Siste IKM jeg kunne fått positiv på var starten av august.. Så lenge. Avbrutt IVF (med nesten sykehusinnleggelse) i august, ingen eggløsning i september og nå IVF som tar laaaaaaaang tid :shifty:

Back
Topp