Er det noen av dere med PCO/PCOS som har regelmessig sykluser?
Nei, jeg har aldri hatt regelmessig syklus [emoji17]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noen av dere med PCO/PCOS som har regelmessig sykluser?
Har en venninne som har helt på klokka 28dagers syklus, men aldri el av seg selvEr det noen av dere med PCO/PCOS som har regelmessig sykluser?
Har en venninne som har helt på klokka 28dagers syklus, men aldri el av seg selv
Mulig jeg kommer innunder her.
Men det vet jeg ikke enda da
Er du under utredning kanskje?
Skal starte utredning den 02/02.
Jeg vet jeg ikke kan få barn naturlig, men jeg aner ikke hvorfor
Blir godt å komme i gang med utredningen tenker jeg. Jeg opplevde det som en stor lettelse. Og enda større lettelse nå som vi er henvist til IVF [emoji173]️
Aner ikke, har ikke hatt mensen på fire år, mistet den på cerazette [emoji85] Før det var jeg ikke så interessert i å følge med, kunne for det meste føle det på forhånd før den kom, men hadde nok en syklus på mere enn fire uker i alle fall. Hadde også en periode hvor den forsvant i 3 mnd, da var jeg rimelig glad for at jeg ikke var seksuelt aktiv, ellers hadde jeg nok vært en rimelig stressa 17åring [emoji14]Er det noen av dere med PCO/PCOS som har regelmessig sykluser?
Aner ikke, har ikke hatt mensen på fire år, mistet den på cerazette [emoji85] Før det var jeg ikke så interessert i å følge med, kunne for det meste føle det på forhånd før den kom, men hadde nok en syklus på mere enn fire uker i alle fall. Hadde også en periode hvor den forsvant i 3 mnd, da var jeg rimelig glad for at jeg ikke var seksuelt aktiv, ellers hadde jeg nok vært en rimelig stressa 17åring [emoji14]
Nei, helt klart ikke Jeg har uten tvil arvet min PCOS fra Mamma, det var vi klar over allerede da jeg var 14ish og begynte å få kraftig hårvekst i ansikt og på magen. Jeg ble dog først diagnostisert i 2013, etter at jeg møtte mannen min. Tenkte nemlig at det ville være smart å ha det på papiret sånn at vi ikke skulle vente på utredning når vi vil i gang med prøvingen [emoji4] Jeg har også vært plaget med kraftige menstruasjoner, så må ærlig innrømme at jeg har vært veldig takknemlig for at de blir borte på cerazette, men nå må den godt komme tilbake så vi kan få baby [emoji16]Oi, tror du at pcos er et resultat av cerazette?
Nei, helt klart ikke Jeg har uten tvil arvet min PCOS fra Mamma, det var vi klar over allerede da jeg var 14ish og begynte å få kraftig hårvekst i ansikt og på magen. Jeg ble dog først diagnostisert i 2013, etter at jeg møtte mannen min. Tenkte nemlig at det ville være smart å ha det på papiret sånn at vi ikke skulle vente på utredning når vi vil i gang med prøvingen [emoji4] Jeg har også vært plaget med kraftige menstruasjoner, så må ærlig innrømme at jeg har vært veldig takknemlig for at de blir borte på cerazette, men nå må den godt komme tilbake så vi kan få baby [emoji16]
Nettopp Det var ellers ingen grunn til å få diagnosen før, for det er jo ikke så mye å komme etter før man gjerne vil ha barn. Så nå er jeg veldig glad for at vi kan spare litt tid, for hvem vet hvor lang tid det kommer til å ta. Men altså Mamma fikk 3 stk uten hjelp, og sistemann var veldig uplanlagt, så det er håp [emoji3]Smart! Når man vet noe er galt, er det veldig greit å få diagnosen slik at man får hjelp [emoji2][emoji2]
Nettopp Det var ellers ingen grunn til å få diagnosen før, for det er jo ikke så mye å komme etter før man gjerne vil ha barn. Så nå er jeg veldig glad for at vi kan spare litt tid, for hvem vet hvor lang tid det kommer til å ta. Men altså Mamma fikk 3 stk uten hjelp, og sistemann var veldig uplanlagt, så det er håp [emoji3]
Jeg tempet forrige runde, det fungerte fint for meg den gangen. Men brukte termometer og fertilityfriend programmet. Det er og en mulighet for de som ønsker. Flott at vi har så mange hjelpemidler som kan finne el [emoji4]Et lite tips for å finne EL hos alle oss med PCOS: OvuSense fertilitetsmonitor. Jeg har bestilt den og fått i posten i dag. Veldig spent på å prøve [emoji5] Jeg liker å dele med andre når jeg finner noe som jeg har troen på, og som også kan hjelpe andre [emoji5]
Link med info og bilder her:
OvuSense - fertilitetsmonitor
http://forum.babyverden.no/index.php?threads/OvuSense---fertilitetsmonitor.1912877/
Hadde ikke det før jeg fikk vesla (7år nå). Men i etterkant har jeg hatt noenlunde stabile sykluser på 32 dager. Også etter ma'en nå i høst. Men vet ikke om jeg faktisk har el hver gang da.Er det noen av dere med PCO/PCOS som har regelmessig sykluser?
Jeg tempet forrige runde, det fungerte fint for meg den gangen. Men brukte termometer og fertilityfriend programmet. Det er og en mulighet for de som ønsker. Flott at vi har så mange hjelpemidler som kan finne el [emoji4]
Hadde ikke det før jeg fikk vesla (7år nå). Men i etterkant har jeg hatt noenlunde stabile sykluser på 32 dager. Også etter ma'en nå i høst. Men vet ikke om jeg faktisk har el hver gang da.
Lykke til!Blir interessant å se hva GU sier
Så bra du har fått jevnere sykluser kicki! Ser ut til at metformin hjelper deg bra. Håpe neste spire sitter nå Da!
Kan jeg spørre om metformin har gjort noe med vekten? Funderer nemlig på å spørre fastlegen om metformin også som hjelp med vektnedgang.