Vi som har PCOS og er aktive prøvere

Sender deg en kjempestor klem, og håper virkelig at IVF’en gir dere barnet dere lengter etter [emoji173]️ Men kan det være noe sol nylig har oppstått? Mtp at du har vært gravid før.

Jeg var litt i ørska når jeg snakka med legen men virka på han som at det hadde vært der lenge? Han sa at det ikke er helt umulig å klare det men de er så og si helt tette da... han hadde ikke noen svar på hvordan vi greide å bli gravide annet enn at det en sjelden gang skjer med de som har fått konstantert tette eggledere...

Jeg tror ikke jeg har cyster lenger jeg?? Han sa ingenting om det. Jeg glemte forresten å få med meg "operasjonsbeskrivelsen" hjem... er det viktig? De sender den vel til gyn og Porsgrunn? Kan se for meg at jeg ikke skjønner halvparten av de latinske/medisinske ordene :)

Ikke farlig. De sender det til fastlege, gynekolog og Porsgrunn. Står bare hva de har gjort og funnene. Og det vet jo du hva var :)

Heier på deg! Porsgrunn er flinke (tross manglende resultater her) ❤️

Ikke farlig. De sender det til fastlege, gynekolog og Porsgrunn. Står bare hva de har gjort og funnene. Og det vet jo du hva var :)

Heier på deg! Porsgrunn er flinke (tross manglende resultater her) ❤️

Okay takk. Da gidder jeg ikke stresse med å få tak i den :-) tusen takk! Jeg heier på deg og. Jeg sier det for 14738399 gang: på tide at vi får det til nå snart altså :-)

Hei i dere :) Hvordan mistenkte dere at dere hadde PCOS?
Jeg har hatt lange og ustabile sykluser siden jeg fikk mensen som 12-13 åring. Tenkte ikke noe over det de årene jeg brukte p-piller, men da jeg sluttet på de fortsatte de å være ustabile. Fikk diagnosen i 2005 da jeg forsøkte å bli gravid med første barn. Er overvektig(på vei til normalvektig nå), kraftig hårvekst . Bruker nå metformin og har relativt stabile sykluser på 31-35 dager.

Hm, hvor blir det av EL? Tatt dobbel Clomifen denne mnd og har tidligere hatt el på dag 17. Har masse el smerter, men el slimet har forsvunnet (hadde bittelitt, pleier å ha mengder) og el test er veldig negativ. Vil være i dpo-land snart!! Dumme kropp som ikke vil samarbeide :shifty:

Trodde det skulle bli gull og grønne skoger med Letrozol+Ovitrelle denne syklusen, men det knotet seg litt til likevel :(

Satte Ovitrelle mandag formiddag og fikk beskjed av legen om å ha samleie mandag, tirsdag og onsdag. Mannen min er i utgangspunktet ikke en mann som har behov for eller lyst på sex hver dag, men han var klar på at det skulle vi få til.
Vi fikk gjort det på mandag, men på tirsdag var han sliten etter seinvakt, hadde vondt i magen og... fikk det ikke til :( Jeg fikk vondt av ham og forstår at han gjerne egentlig ville, men samtidig var jeg SUPERirritert inni meg! Jeg tror egget slapp den kvelden/natten eller morgenen etter, så føler vi har forspilt vår gode sjanse selv om vi hadde sex igjen onsdag kveld.

Vet det er et visst håp likevel, men synes det er fryktelig dumt når slikt skjer :(

Da kommer jeg inn hit til dere etter å ha mistet nå. Var ikke prøvere før denne graviditeten, men nå som vi har kjent på følelsen av å skulle bli foreldre igjen, så vil vi prøve på nytt. Har pcos og brukte letrozol og metformin for å bli gravid med datteren min. Så overraskelsen var stor når jeg plutselig ble gravid uten hjelp. Håper det klaffer fort igjen

Fikk denne fra gyn i går. Blir kjempedårlig av Metformin, men det er jo verdt det om det klaffer snart. Er på cd2 i ny syklus nå. Prøver å se på det positive at det ser ut som jeg ikke trenger mer hjelp enn Metformin. Begynte med Metformin før forrige syklus, så gått fra syklus på 50 + dager til 30 denne gangen og med påvist EL denne gangen.
4d6d8280422c946d427f9d5244e48b8f.png

Trodde det skulle bli gull og grønne skoger med Letrozol+Ovitrelle denne syklusen, men det knotet seg litt til likevel :(

Satte Ovitrelle mandag formiddag og fikk beskjed av legen om å ha samleie mandag, tirsdag og onsdag. Mannen min er i utgangspunktet ikke en mann som har behov for eller lyst på sex hver dag, men han var klar på at det skulle vi få til.
Vi fikk gjort det på mandag, men på tirsdag var han sliten etter seinvakt, hadde vondt i magen og... fikk det ikke til :( Jeg fikk vondt av ham og forstår at han gjerne egentlig ville, men samtidig var jeg SUPERirritert inni meg! Jeg tror egget slapp den kvelden/natten eller morgenen etter, så føler vi har forspilt vår gode sjanse selv om vi hadde sex igjen onsdag kveld.

Vet det er et visst håp likevel, men synes det er fryktelig dumt når slikt skjer :(

I know the feeling [emoji58] her streika han mandag. Gjorde mitt beste for å skjule skuffelse .. Det er bare å krysse fingrene, prøve å slappe av og vente å se! Lett, sant? [emoji23]

Flere som er normalvektige som egentlig ikke trenger å gå ned i vekt men som har fått Metformin og opplever at kiloene raser av? [emoji29]

I know the feeling [emoji58] her streika han mandag. Gjorde mitt beste for å skjule skuffelse .. Det er bare å krysse fingrene, prøve å slappe av og vente å se! Lett, sant? [emoji23]

Godt å høre at det er noen som opplever det samme! Menn skal liksom være umettelige sexmonstre bestandig, men det er jo slett ikke like lett for alle hvis an må leve opp til den stereotypien :D

På en måte er det ikke verdens største katastrofe om det ikke klaffer denne gangen, FF sier det blir termin i slutten av juli om det klaffer. Og vi lærere vil jo gjerne gå ut i permisjon i slutten av august, haha :p

Godt å høre at det er noen som opplever det samme! Menn skal liksom være umettelige sexmonstre bestandig, men det er jo slett ikke like lett for alle hvis an må leve opp til den stereotypien :D

På en måte er det ikke verdens største katastrofe om det ikke klaffer denne gangen, FF sier det blir termin i slutten av juli om det klaffer. Og vi lærere vil jo gjerne gå ut i permisjon i slutten av august, haha :p

Haha, viktig å alltod finne noe positivt ;-) her har jeg allerede en gutt født 02.08, så jeg tenker at det er jo sikkert ikke kriiiise om beste ikke kommer så alt for nært hans bursdag[emoji23]‍♀️

Flere som er normalvektige som egentlig ikke trenger å gå ned i vekt men som har fått Metformin og opplever at kiloene raser av? [emoji29]

Jeg skulle gjerne opplevd at kiloene raser av [emoji85] Er normalvektig, utenom 4-5 kilo som burde vært borte. Opplever du at du raser mer ned i vekt enn du burde?

Jeg har også en mann som ikke har det største sexbehovet. Så kan gå en stund mellom hver gang utenom når EL er rundt hjørnet. Føler «alle andre» har menn med sex på hjernen døgnet rundt - der kjenner ikke jeg min igjen ihvertfall[emoji85]

Knapt synlig strek på el-testen i ettermiddag :eek: skjønner ingenting jeg. Burde jo hatt el tidligere denne uken! Usikker på om det var el-slim eller sædrester når jeg var på do i sted :p

I dag er det to uker til vi har time hos Hausken, gleder meg!

Jeg skulle gjerne opplevd at kiloene raser av [emoji85] Er normalvektig, utenom 4-5 kilo som burde vært borte. Opplever du at du raser mer ned i vekt enn du burde?
Jeg har gått ned en del i vekt, men det er i kombinasjon med lavkarbo. Men husker jeg hadde veldig dårlig matlyst og var kvalm i starten når jeg begynte på metformin.

Jeg har gått ned, men sammen med lavkarbo. Var veldig kvalm og hadde dårlig matlyst i starten når jeg begynte på metformin. Hvor lenge har du tatt det?

Ja, trenger absolutt ikke gå ned i vekt [emoji29]

Jeg har gått ned, men sammen med lavkarbo. Var veldig kvalm og hadde dårlig matlyst i starten når jeg begynte på metformin. Hvor lenge har du tatt det?

Gått på de i ca fem uker nå. Ingen tegn til stabilisering [emoji15]

Undersøkelse :) Men de endte opp med å brenne hull på cystene ved begge eggstokkene. Var dog all luften + etterdønningene av narkosen jeg reagerte på. Og selve "hullene" i magen.
Luften fikk jeg også veldig vondt av.. skikkelige skuldersmerter...
Da kommer jeg inn hit til dere etter å ha mistet nå. Var ikke prøvere før denne graviditeten, men nå som vi har kjent på følelsen av å skulle bli foreldre igjen, så vil vi prøve på nytt. Har pcos og brukte letrozol og metformin for å bli gravid med datteren min. Så overraskelsen var stor når jeg plutselig ble gravid uten hjelp. Håper det klaffer fort igjen
Helt lik situasjon som meg du da.. mistet i ma 13 uker på vei. Nå har jeg gått fra skjer det så skjer det til litt mer sånn "planlegge å få gubben til sengs hver kveld denne måneden" [emoji23]

Dere med kraftig hårvekst. Jeg har også Det, også i ansiktet og det er jo veldig sjenerende. Har noen av dere snublet over en vidunderkur som fjerner hår? Har ikke råd til laser til 2000kr timen desverre...
Går de fleste av dere ned i vekt med metformin? Funderer på å spørre legen om å få prøve det.

Back
Topp