Vi som hører til Haugesund <3

Noen som vet hvordan det er med eggdonasjon, hvor må man da? Er det noe oppfølging i Norge i det hele tatt?

Hei :)
Var til fertilitetssjekk på Hausken 14 mai. Ble henvist til IVF på Haugesund Sykehus. Vi ble tildelt time til forsamtale i september, men pga plutselig ledig time ble jeg ringt idag om at vi får komme allerede i morgen. Vi har jo allerede tatt alle blodprøver + sædprøve så vi trengte ikke å ta det igjen nå. Hvor lang tid tar det fra forsamtalen til oppstart? Alt her har gått så fort. Hadde ikke forventet at det var dette vi skulle gå igjennom, så vi har null peiling på hva som venter oss framover.

Har testet negativt i dag. Når kan jeg forvente at sykepleier ringer meg? Er spent på å få ny plan for runde 2.

Så dumt at det ble neg. :( Jeg har jo ikke kommet meg til innsett enda etter to uttak, men mener å huske å ha lest i papirene at sykepleier ringer den dagen de har satt som testdato. Dersom det er en stund til kan du helt sikkert ringe å informere for å få fortgang i det?

Var til fertilitetssjekk på Hausken 14 mai. Ble henvist til IVF på Haugesund Sykehus. Vi ble tildelt time til forsamtale i september, men pga plutselig ledig time ble jeg ringt idag om at vi får komme allerede i morgen. Vi har jo allerede tatt alle blodprøver + sædprøve så vi trengte ikke å ta det igjen nå. Hvor lang tid tar det fra forsamtalen til oppstart? Alt her har gått så fort. Hadde ikke forventet at det var dette vi skulle gå igjennom, så vi har null peiling på hva som venter oss framover.

Så spennende! :) Men det er mye informasjon å fordøye ja. Samtalene med Haugesund og forumet her er en god støtte!

Jeg var på forsamtale i slutten av november og startet på medisiner 10. januar. Første uttak i starten av feb.

Lykke til i morgen! :)

Skjønner godt at det er overveldende og mye å fordøye!

Jeg/vi var ferdig utredet hos Medicus (hatt ett vellykket forsøk der i februar som endte i MA). Sendte henvisning til Haugesund og fikk innkalling til forsamtale i september, men fikk komme inn nå i mai pga avlysning vi også. Sykehuset regnet med at jeg kunne starte opp med lang protokoll i august, og at uttak ville bli i september. De tok ny UL av meg og ny sædprøve av samboer før forsamtalen.

Vi tar et nytt forsøk privat før dette, da jeg stresser med alderen min, og føler at vi ikke har tid til å miste. Da får jeg tillegg kort protokoll. Som sykepleieren i Haugesund sa så «fint», etter 35 bare stuper det nedover. Jeg er 35.

Oppdater gjerne her da, etter samtalen. Lykke til! :Heartpink

Last edited:
Så dumt at det ble neg. :( Jeg har jo ikke kommet meg til innsett enda etter to uttak, men mener å huske å ha lest i papirene at sykepleier ringer den dagen de har satt som testdato. Dersom det er en stund til kan du helt sikkert ringe å informere for å få fortgang i det?
Takk for svar <3 Det ordner seg for oss til høsten <3 Når skal du i gang med neste runde? Det var testdag i dag så de ringte ca kl 12. Jeg hadde nok forventet at de ringte tidligere, men nå vet jeg det til neste gang :-) Vi har fått reservert tid til nytt uttak i september.

Takk for svar <3 Det ordner seg for oss til høsten <3 Når skal du i gang med neste runde? Det var testdag i dag så de ringte ca kl 12. Jeg hadde nok forventet at de ringte tidligere, men nå vet jeg det til neste gang :) Vi har fått reservert tid til nytt uttak i september.

Ja :Heartred

Vi var heldige ved forrige uttak og fikk 6 blasto på frys. Ble avbrutt pga. overstimulering...

Så skal på kontroll nr. 2 nå på fredag for å se om kroppen er klar for fryseforsøk nå i juni. Hååper vi får sette inn og at vi ikke får nok et avbrutt innsett. Er jo både helger og helligdager i veien..

Vi var heldige ved forrige uttak og fikk 6 blasto på frys. Ble avbrutt pga. overstimulering...

Så skal på kontroll nr. 2 nå på fredag for å se om kroppen er klar for fryseforsøk nå i juni. Hååper vi får sette inn og at vi ikke får nok et avbrutt innsett. Er jo både helger og helligdager i veien..

Så dumt at du ble overstimulert, og at forsøket ble avbrutt. Men, 6 blastoer på må være en lettelse oppi alt. Håper jeg er like heldig, og får frys neste runde. Lykke til på fredag, krysser fingrene for at kroppen er klar og at det blir innsett i juni. :)

Så dumt at du ble overstimulert, og at forsøket ble avbrutt. Men, 6 blastoer på må være en lettelse oppi alt. Håper jeg er like heldig, og får frys neste runde. Lykke til på fredag, krysser fingrene for at kroppen er klar og at det blir innsett i juni. :)

Ja veldig takknemlig for det :love7 Tusen takk - det håper jeg også!

Blir spennende å følge deg til høsten!

Nå har vi vært til samtale. MASSE informasjon å ta inn over seg. Vi har fått oppstartsdato 4.september. Det er jammen ikke lenge til! Skal ha lang protokoll (vet ikke hva forskjellen på kort og lang er). Må begynne på nesespray allerede nå fordi jeg hadde væske i den ene egglederen som kunne tyde på endometriose. Ble satt på en liste så dersom det skulle bli ledig tid før så ville jeg bli kontaktet. Kan bli spennende med en sommer i «overgangsalderen». Veldig kjekt med dette forumet så man kan dele opplevelsen med andre som er oppi det selv. Man føler seg litt alene.. Krysser fingrene for IVF fungerer bra for oss!

Nå har vi vært til samtale. MASSE informasjon å ta inn over seg. Vi har fått oppstartsdato 4.september. Det er jammen ikke lenge til! Skal ha lang protokoll (vet ikke hva forskjellen på kort og lang er). Må begynne på nesespray allerede nå fordi jeg hadde væske i den ene egglederen som kunne tyde på endometriose. Ble satt på en liste så dersom det skulle bli ledig tid før så ville jeg bli kontaktet. Kan bli spennende med en sommer i «overgangsalderen». Veldig kjekt med dette forumet så man kan dele opplevelsen med andre som er oppi det selv. Man føler seg litt alene.. Krysser fingrene for IVF fungerer bra for oss!
Så spennende! Ikke lenge til september, det går fort! Starter du med sprøyter 4 september? Det blir lenge med spray for deg men det går seg til :)

Så spennende! Ikke lenge til september, det går fort! Starter du med sprøyter 4 september? Det blir lenge med spray for deg men det går seg til :)
Ja, starter med sprøyter 4 september :) Kunne være det ble litt før i og med at jeg må gå på sprayen så lenge. Men sommerferien kommer jo i mellom.. Rart å ha en dato eller tidspunkt å se fram til!

Ja, starter med sprøyter 4 september :) Kunne være det ble litt før i og med at jeg må gå på sprayen så lenge. Men sommerferien kommer jo i mellom.. Rart å ha en dato eller tidspunkt å se fram til!
Så bra, jeg skal ha forsøk nr to i september. Starter selv med sprøyter 28 august! Vil gjerne følge deg på veien :)

Her blir det FER i juni. Midten av juni tror jeg

Er nesten litt rart å tenke på hvor forskjellige kroppene våre er. Jeg ble understimulert så fikk lite egg ut, ingen på frys. Masse lykke til på fredag :-) Nå går det mot slutten på alle helligdagene, heldigvis for oss som er i dette gamet.

Er nesten litt rart å tenke på hvor forskjellige kroppene våre er. Jeg ble understimulert så fikk lite egg ut, ingen på frys. Masse lykke til på fredag :) Nå går det mot slutten på alle helligdagene, heldigvis for oss som er i dette gamet.

Tusen takk! :) Gleder meg til å få vite litt mer nå.

Utgangspunkt og behandling har nok veldig mye å si. Ved første uttaket tømte de 7 eggposer hos meg, og vi stod igjen med kun 4 egg. Mandagen vi skulle sette inn blasto hadde ingen klart seg.

Jeg må innrømme at det var mye enklere sist syklus. Da var det medisinering og fastslåtte datoer å forholde seg til.
Nå, så er det mer hvis, kanskje, når, muligens, så lenge det ikke treffer på rød dag, etc etc..
Det er så mye usikkerhet og forvirring. Min syklus er ganske så humørsyk så jeg vet jo aldri når ting skjer.
Men jeg vet at det å starte å teste etter EL på dag 6 som monitoren forteller, er totalt bortkastet :P
Kontroll hos GU på mandag. Sikkert ny kontroll time på slutten av neste uke igjen

Jeg må innrømme at det var mye enklere sist syklus. Da var det medisinering og fastslåtte datoer å forholde seg til.
Nå, så er det mer hvis, kanskje, når, muligens, så lenge det ikke treffer på rød dag, etc etc..
Det er så mye usikkerhet og forvirring. Min syklus er ganske så humørsyk så jeg vet jo aldri når ting skjer.
Men jeg vet at det å starte å teste etter EL på dag 6 som monitoren forteller, er totalt bortkastet :p
Kontroll hos GU på mandag. Sikkert ny kontroll time på slutten av neste uke igjen

Så enig med deg! Forstår fint lite av dette FER-greiene. Timene kan ikke gå fort nok til kontrollen i morgen. Gleder meg til å få vite litt mer. Syklusdag 13 i morgen, men EL-testene viste ikke tegn til eggløsning i morges.

Back
Topp