Vi som hører til Haugesund <3

Så spennende, da krysser jeg fingrene for deg :smiley-angelic003
Er jo helt fantastisk at det går an å mikse og trikse slik at en forhåpentligvis finner den rette metoden for den enkelte :)
Ja, vi har et barn som ble til all naturale, men så sa det bom stopp, og har ikke blitt gravide siden. Har prøvd i mellom 2 og 3 år, men nå var det nokk, ventingen og testingen e så utmattende, godt å endelig ha et holdepunkt og forholde seg til :happy:
Hva med deg ?:)
Enig, godt det finnes hjelp å få :happy: Det blir 3 år nå etter sommeren, har blitt gravid to ganger i løpet av de årene men det har ikke vart så veldig lenge :oops:

Enig, godt det finnes hjelp å få :happy: Det blir 3 år nå etter sommeren, har blitt gravid to ganger i løpet av de årene men det har ikke vart så veldig lenge :oops:

Føler med deg, har selv mistet to ganger før det gikk bra. Men nå må vi se fremover og håpe på at det går veien denne gang :Heartred

Holder dere to også til i hgsd ? Tusen takk for svar , det er litt beroligende å snakke med folk som er i "samme båt " :) håper bivirkningene roer seg ned over tid :)
Ja, vi hører også til i Haugesund. Det er veldig beroligende å snakke med andre som er i samme situasjon. Man føler seg veldig alene

Håper du tar feil og at de små klarer seg fint! :) Ikke mange timene igjen til i morgen nå.

Skal de tine i dag?

Gosh, nei det er sant! Nervepirrende opplegg dette her!!

Ja, er i dag de starter prosessen med å tine de

Hvordan er det med sykemelding i Haugesund ifm uttak og innsett? Litt greit å planlegge ift jobb :)

Og hvor mange dager er det? 2-5? Jeg er helt ny i dette, så mange ting jeg ikke vet enda :p

Innsett er på dag 5, om de dyrker til blastocyst. :) Noen setter inn før det også. Jeg brukte bare en egenmelding ved mitt andre forsøk, da jeg ved første forsøk endte opp med å ikke ha behov for sykemeldingen jeg fikk uansett.

Ved lang reisevei til Haugesund er det vel minst nødvendig med sykemelding ved både uttak og innsett. Det er jo et dagsprosjekt :p

Og hvor mange dager er det? 2-5? Jeg er helt ny i dette, så mange ting jeg ikke vet enda :p

Spennende tid dere har foran dere :) Når skal dere opp?

Det varierer fra uttak til uttak. Nå satser de ofte på å dyrke til blasto (5 dagers egg), så da blir det fem. Men i noen tilfeller setter de inn før det, noen ganger allerede etter 2 dager.

Innsett er på dag 5, om de dyrker til blastocyst. :) Noen setter inn før det også. Jeg brukte bare en egenmelding ved mitt andre forsøk, da jeg ved første forsøk endte opp med å ikke ha behov for sykemeldingen jeg fikk uansett.

Ved lang reisevei til Haugesund er det vel minst nødvendig med sykemelding ved både uttak og innsett. Det er jo et dagsprosjekt :p
Da kan det jo hende det går greit med egenmelding her og :) De setter vel ikke inn i helga og tipper jeg får uttak tidlig i uka, så da blir det kanskje tidligere?

Ja, det er 3 timer hver vei, så det er jo en hel dag! Greit nok med uttak og innsett, men føles veldig langt for kontroll :p

Spennende tid dere har foran dere :) Når skal dere opp?

Det varierer fra uttak til uttak. Nå satser de ofte på å dyrke til blasto (5 dagers egg), så da blir det fem. Men i noen tilfeller setter de inn før det, noen ganger allerede etter 2 dager.
Ja, veldig spennende!
Kontroll i uke 36 og uttak i uke 37 :) Lenge til enda, men jeg gleder meg veldig :D

Vet du hva som gjør at noen setter inn etter 2 dager og andre 5?

Ja, veldig spennende!
Kontroll i uke 36 og uttak i uke 37 :) Lenge til enda, men jeg gleder meg veldig :D

Vet du hva som gjør at noen setter inn etter 2 dager og andre 5?

Det skjønner jeg godt :Heartred

Tror de vurderer i forhold til antall egg, kvaliteten på eggene og hvordan det treffer ift. helg/røde dager.

Men selv om en får tid dag 5, så får en beskjed om å være tilgjengelig dersom de plutselig ser at de ønsker å sette inn før.

Det skjønner jeg godt :Heartred

Tror de vurderer i forhold til antall egg, kvaliteten på eggene og hvordan det treffer ift. helg/røde dager.

Men selv om en får tid dag 5, så får en beskjed om å være tilgjengelig dersom de plutselig ser at de ønsker å sette inn før.
Jeg har ikke særlig store forhåpninger til antall egg og kvalitet. Tårer ikke håpe på mer enn ett og at det holder :angelic: skal vel noe til, men ikke noe galt med å håpe på det beste :rolleyes:

Hvor mange forsøk hadde du?

Jeg har ikke særlig store forhåpninger til antall egg og kvalitet. Tårer ikke håpe på mer enn ett og at det holder :angelic: skal vel noe til, men ikke noe galt med å håpe på det beste :rolleyes:

Hvor mange forsøk hadde du?

Per nå ser det ut som det gikk på første forsøk :love7 10+3 i dag. Fikk se et lite hjerte som banket på ultralyd i uke 7 og gleder meg veldig til ultralyden i uke 13 :Heartred Håper at det fortsatt ser like bra ut da.

Men, vi måtte gjennom to uttak. Ved første uttak fikk vi ut 4 egg, men det var ingen som klarte seg til innsett.

Ved andre uttak ble jeg overstimulert. Fikk ut 18 egg, men fikk ikke sette inn pga overstimuleringen. Vi var heldige og fikk 6 blasto på frys.

I starten av juni fikk vi satt inn 1 av de 6 blastoene, og nå er vi 10+3 :love017

Da kan det jo hende det går greit med egenmelding her og :) De setter vel ikke inn i helga og tipper jeg får uttak tidlig i uka, så da blir det kanskje tidligere?

Ja, det er 3 timer hver vei, så det er jo en hel dag! Greit nok med uttak og innsett, men føles veldig langt for kontroll :p

Ja, det tar tid! Ser du har fått svar på det meste. Jeg har kun vært på forsamtale/undersøkelse i Haugesund, men de fortalte meg at undersøkelser for å sjekke folikkelmodning før uttak kan gjøres hos gynekolog hjemme.

Ja, det tar tid! Ser du har fått svar på det meste. Jeg har kun vært på forsamtale/undersøkelse i Haugesund, men de fortalte meg at undersøkelser for å sjekke folikkelmodning før uttak kan gjøres hos gynekolog hjemme.

Ved det første uttaket ønsket de at vi kom til Haugesund for kontroll. Ved andre uttak hadde vi kontrollene i forkant hos min faste gynekolog.

Back
Topp