Vi som hører til Haugesund <3

Hei!
Ser du har fått svar at det ikke dekkes hotell, men ville bare gjøre deg oppmerksom på at man får refusjon av pasientreiser for en fast takst pr. kilometer, uavhengig av om dere kjører egen bil eller tar buss opp. Så husk å søke om det etter dere har vært til behandling :)

Ved det første forsøket må du sannsynligvis opp dit for kontroll for hvordan kroppen reagerer på medisinene, om du skulle behøve flere forsøk får du ta kontrollene hos samarbeidende gynekologer i Sandnes/Stavanger. Du vil få en liste over hvem de samarbeider med.

Lykke til! :)

Tusen takk, og takk for tips! Det skal jeg notere meg :) Det ser jo ut som det kan bli noen turer. Jeg syns selvfølgelig det er fint at de tar det på alvor og ønsker å se hvordan kroppen reagerer på medisin, men kjenner litt på samvittigheten av å være for mye borte fra jobb..

Ser du venter allerede i januar - Gratulerer! ❤️

Hei!

Vi skal til forsamtale i Haugesund 27/11 og er veldig spente på tiden fremover. Vi bor i Sandnes og får derfor ca 2 timers reisevei.

Når selve behandlingen starter; det er kun dagsturer? Eller er det slik at vi må påregne å legge oss inn på hotell for sjekk dagen etterpå uttak/innsett ol? Må vi også dit for å sjekke hvordan kroppen reagerer på medisinene?
Hei! Bor selv i Sandnes og trengte aldri noe overnatting. Var kun oppe til uttak og innsett. Kontroller og slik kunne jeg ta i Sandnes/ Stavanger hos gynekolog :)

Hei! Bor selv i Sandnes og trengte aldri noe overnatting. Var kun oppe til uttak og innsett. Kontroller og slik kunne jeg ta i Sandnes/ Stavanger hos gynekolog :)

Takk for svar Det varierer vel kanskje etter person og situasjon. Jeg må vel bare smøre meg med tolmodighet og vente å se hva de sier til oss.. Selv om det tidvis er enklere sagt enn gjort.

Hei!:) jeg ble faktisk gravid :) er nå 6+2 og skal på tidlig ultralyd på tirsdag, får da se om det er 1 eller 2 der inne. Fikk satt inn 2 da de var fryst i samme strå, så da kjørte jeg på :p
Så spennende! Hva sier magefølelsen?

Noen som vet om de har åpent idag? Skal melde inn mens..

Hvordan skal vi tolke ventetiden som står oppført på helsenorge.no?

Der står det ‘ventetid utredning’ 26 uker, og ‘ventetid dagbehandling’ 20 uker.

Risikerer vi å måtte vente 20 uker fra forsamtalen før vi kan starte opp?

Det lurer jeg på også.
Men kanskje det betyr ventetid til forsamtale? Vi ble henvist i August og skal inn i desember. Ca 16 uker

Usikker, men lurte på det samme når vi startet. Ventetiden var da 5 mnd og når vi først kom til for samtale og ble klarert så var det snakk om før eller etter sommeren (ICSI) dette var i Januar. Så fikk vi faktiskt starte allerede uka etterpå! Så det er veldig individuelt og, ifht hvilken behandling dere skal ha. Det var lenger behandlingstid/ventetid for ICSI (nå slapp vi det underveis men)

Usikker, men lurte på det samme når vi startet. Ventetiden var da 5 mnd og når vi først kom til for samtale og ble klarert så var det snakk om før eller etter sommeren (ICSI) dette var i Januar. Så fikk vi faktiskt starte allerede uka etterpå! Så det er veldig individuelt og, ifht hvilken behandling dere skal ha. Det var lenger behandlingstid/ventetid for ICSI (nå slapp vi det underveis men)

Hmm, håper vi er like heldige - å får starte raskt. Håper ihvertfall ikke det stemmer at vi må vente i 20 uker etter forsamtalen! Forstår at tolmodigheten kommer til å trimmes i dette gamet her..

Hmm, håper vi er like heldige - å får starte raskt. Håper ihvertfall ikke det stemmer at vi må vente i 20 uker etter forsamtalen! Forstår at tolmodigheten kommer til å trimmes i dette gamet her..
Huff ja! Håper for dere!

Tusen takk, og takk for tips! Det skal jeg notere meg :) Det ser jo ut som det kan bli noen turer. Jeg syns selvfølgelig det er fint at de tar det på alvor og ønsker å se hvordan kroppen reagerer på medisin, men kjenner litt på samvittigheten av å være for mye borte fra jobb..

Ser du venter allerede i januar - Gratulerer! ❤️
Takk for det ♥️
Ja, det er ikke noe gøy å være så mye borte fra jobben.. Vi måtte ha seks forsøk før spiren satt, så ble desverre ett par år mye sporadisk fravær på jobb. Akkurat på grunn av det er jeg glad jeg var åpen til lederen min om hvorfor.

Jeg gleder meg litt til turen opp til Haugesund igjen, dere! Er veldig optimistisk på første fryseforsøk, jeg vet. Men bare det å sette seg i bilen og kjøre opp dit og vite at man er ruger på vei hjem... (for de ringer vel forhåpentligvis ikke samme dag og avlyser om embryoer ikke overlever håper jeg det blir avslørt dagen før og at neste blir tint "raskere" om det går ?)

Takk for det ♥️
Ja, det er ikke noe gøy å være så mye borte fra jobben.. Vi måtte ha seks forsøk før spiren satt, så ble desverre ett par år mye sporadisk fravær på jobb. Akkurat på grunn av det er jeg glad jeg var åpen til lederen min om hvorfor.

Jeg forstår at jeg må prøve å smøre meg med tolmodighet i tiden fremover. Etter vi er kommet i gang tror jeg nok at jeg vil dele med leder og de nærmeste kollegaene - både for forståelse og støtte. Men jeg kjenner at jeg må vente litt til..

Back
Topp