Hei
Er vel på tide å melde seg inn her...
Er 89-modell og bor i Bergen. Har vært sammen med samboeren i 5 år, snart gift.
Vi har prøvd siden august 2013. Ble gravid i mai 2014, hadde en dårlig følelse hele veien, men hadde aldri vært gravid før så hadde jo ikke peiling, og mistet plutselig i SA i uke 12. Var ganske langt nede en stunde etter det, men vi fortsatte å prøve og ble gravid igjen i november, men mistet igjen i SA i uke 5.
Deretter ble jeg gravid igjen i februar 2015, denne gangen ble veldig annerledes, hadde plutselig masse symptomer som jeg aldri hadde hatt tidligere, var kjempekvalm, og alt så bra ut. Var på tidlig UL i uke 12, der så alt perfekt ut, og denne gangen skulle det gå. I uke 15 forsvant plutselig symptomene, men tenkte ikke så mye over det, for det var jo normalt for denne tiden. I slutten av uken skulle jeg bare høre litt på den lille med doppleren vi hadde, var rundt ei uke siden sist, men denne gangen fant vi den ikke!! Hadde lovet meg selv å ikke bli hysterisk hvis dette skjedde, er jo derfor det ikke er anbefalt å ha egen doppler. Vi bestemte oss for å se det litt an og prøve senere, vi skulle jo også snart på OUL. Vi fant aldri lyden igjen. Da vi kom på OUL 17+6 begynte jeg bare å hylgrine idet vi kom inn til jordmoren, hun var veldig snill og sa vi kunne ta undersøkelsene først og snakke etterpå. På UL ble det bekreftet det vi trodde, der var det ikke liv lengre... Fosteret ble målt til 15+5, men skulle vært 17+6. Dagen etter fikk vi ny time hos en lege hvor det ble bekreftet en gang til med UL, og jeg fikk modningspille og beskjed om å komme tilbake om to dager for å sette i gang abort. Var en helt forferdelig følelse å ta de første abortpillene, og hadde gruet meg noe helt forferdelig til denne dagen. Jeg klarte meg heldigvis mye bedre enn forventet, ble tatt godt vare på på sykehuset, og selve aborten gikk veldig fort og greit, og ingen komplikasjoner oppstod og jeg fikk dra hjem samme kvelden. Reaksjonen kom ikke før neste dag, kroppen trodde tydeligvis den hadde født, eller, hadde jo det da, og hormonene var på bærtur. Følte plutselig en sinnsykt tilknytning til og savn etter den lille babyen min, har aldri kjent på sånne følelser tidligere, bare grein og grein og kunne ikke stoppe å tenke på at jeg ikke hadde den hos meg lengre. Fikk også melkespreng ut av en annen verden, gjorde ikke situasjonen noe bedre... Vi takket ja til obduksjon, men tviler egentlig på at det gir noe svar, er nok hos meg problemet ligger.
Er nå to dager siden aborten, går litt bedre enn i går, men griner for alt
Har enda verre melkespreng i dag, men blør heldigvis nesten ingenting. Vi skulle egentlig gifte oss nå i juni, men vi har valgt å utsette det til senere på sommeren/høsten, det blir litt for tidlig for min del. Har også fått diagnosen habituell abort og venter på utredning, de på sykehuset var snille og ga oss time uten at vi trengte henvisning fra fastlegen først. De sa det var ganske lang ventetid, så blir en prøvepause fram til det. Er ganske sikker på at vi får en baby til slutt med litt hjelp