Jeg er 94-modell fra Oslo. Fant ut at jeg var gravid for første gang i slutten av februar/starten av mars. Siste mens 12.februar og beregnet termin 21.november 2016. Jeg fikk noe brun utflod i 6. graviditetsuke og ble henvist til gynekolog noen dager senere. Den 6.april fikk jeg se et lite sprellende vesen med hjerteaktivitet på 116 slag i minuttet. Dette roet en førstegrvids sinn etter blødninger i svangerskapet!
Den 30.april (på min bursdag) var jeg 11+1, og jeg hadde mine ti nærmeste venninner på bursdagsmiddag, hvor jeg røpet den store hemmeligheten. Jeg visste det var litt tidlig, men jeg hadde alt hørt hjerteaktivitet og var liksom bare et par dager unna uke 12, så jeg turte det allikevel.. Torsdagen etter (11+6) hadde jeg planlagt en privat ultralyd for å se til at alt var okay og evt se etter misdannelser. Denne og de etterfølgende dagene viste seg å skulle være noen av de tristeste i mitt liv.. Jordmor så ingen bevegelse og ingen hjerteaktivitet. Hun henviste meg til gynekolog og grundigere innvendig sjekk dagen etter. Gynekologen dagen etter konstaterte hva jordmor sa, så da jeg skulle vært i uke 12+0 lå fosteret dødt, og dette hadde den gjort fra ca. uke 8+4.. Det hadde skjedd en MA.. Jeg fikk med meg Cytotec hjem, og gikk gjennom denne fæle "utpress"-prosessen da jeg skulle vært 12+1. Så nære "den gylne 12-ukers passasjen"... Dette var i går.. Nå sitter jeg og sambo litt forfjamset enda, og skal slappe av og komme oss litt tilbake og kanskje på no' kjæresteturer før vi prøver igjen etter hvert.. Nå har vi iallefall funnet ut at dette var noe vi virkelig ville! Vi krysser fingre og tær for neste gang<3