Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Hei !
er det noen som vet hva vi kan bruke ? :p Jeg prøvde å google meg frem til alle disse ordene men syns det så litt skummelt ut når det står ang brystkreft..

Jeg er 25 år og ønsker meg en liten spire <3

Bruk det som lege/gyn anbefaler, de vet best[emoji4] Min gyn anbefalte Letrozol og opplyste om at det egentlig er et medikament mot brystkreft, men virkestoffene "fremkaller" eggløsning. Jeg har ikke hatt EL på mange år, funket på 2. runde [emoji2][emoji1362][emoji1362]
 
Bruk det som lege/gyn anbefaler, de vet best[emoji4] Min gyn anbefalte Letrozol og opplyste om at det egentlig er et medikament mot brystkreft, men virkestoffene "fremkaller" eggløsning. Jeg har ikke hatt EL på mange år, funket på 2. runde [emoji2][emoji1362][emoji1362]



Okei :),får vell ta meg en tur til lege da :)
 
Ok, nytt spørsmål.:wideyed: Når fikk dere EL på Letrozol? Livredd for å bli avbrutt av helg. Har blastocyster, så søndag og mandag vil jeg jo helst ikke ha positiv EL test. Lettere sagt enn gjort, si! :D
 
Letrozol er tydeligvis ikke tingen for meg.. "Vi prøver det nå, det skal være like bra, om ikke enda bedre enn pergo" sier gyn.. Null el på enkel dose, dårlig el på første og andre runde, og i tillegg pausemnd mellom hver runde.. Nå er jeg lei, hvorfor kan ikke gyn bare gi meg resept på klomifen når det var pergo som gjorde meg gravid sist? Dustekropp og dusteletrozol! Puh, drt var dagens utblåsning :p
 
Letrozol er tydeligvis ikke tingen for meg.. "Vi prøver det nå, det skal være like bra, om ikke enda bedre enn pergo" sier gyn.. Null el på enkel dose, dårlig el på første og andre runde, og i tillegg pausemnd mellom hver runde.. Nå er jeg lei, hvorfor kan ikke gyn bare gi meg resept på klomifen når det var pergo som gjorde meg gravid sist? Dustekropp og dusteletrozol! Puh, drt var dagens utblåsning :p
Det trengs i blant! :bored:
Prøv å få gyn til å forstå? Ja, de er ekspertene, men du eier din egen kropp, og du er jo (når alt kommer til alt) hovedpersonen oppi dette! (Jada jada, mannen også. Men lets face it - det ER vi som tar støyten.).
 
Det trengs i blant! :bored:
Prøv å få gyn til å forstå? Ja, de er ekspertene, men du eier din egen kropp, og du er jo (når alt kommer til alt) hovedpersonen oppi dette! (Jada jada, mannen også. Men lets face it - det ER vi som tar støyten.).
Hun sa jeg skal få prøve klomifen om letrozol ikke funker, men problemet er at jeg da må ha en pausemnd fra letrozol nå, en runde til med letrozol, og så pause der igjen, altså, jeg får prøve klomifen om 4(!!!!!) mnd.. Jah, det er sant! Er bare så lei..
 
Hei. Jeg er i gang på min andre runde med letrozol. Er så rar denne gangen. Første runde hadde jeg sterke el smerter. Denne runden har jeg masse murringer. Hatt det i 1uke. Er så usikker på om el kan være forsinket?? Skjønner dere er lei av dustete kroppen. Det er jeg også. Føler iblant at jeg burde innfinne meg med at det ikke blir baby♡
 
Hei. Jeg er i gang på min andre runde med letrozol. Er så rar denne gangen. Første runde hadde jeg sterke el smerter. Denne runden har jeg masse murringer. Hatt det i 1uke. Er så usikker på om el kan være forsinket?? Skjønner dere er lei av dustete kroppen. Det er jeg også. Føler iblant at jeg burde innfinne meg med at det ikke blir baby♡

Jeg hadde også skikkelig sterke EL-smerter første runde på letrozol. Neste runde var jeg sikker på at jeg ikke hadde EL fordi jeg bare kjente litt murring. Men fikk bekreftet EL med temping, så jeg hadde hatt det allikevel[emoji4] Tror vi bare må leve med at kroppen er dustete og ikke lett å forstå seg på[emoji12] Når skal du egentlig ha EL? Du må ikke gi opp, det blir baby til slutt[emoji4][emoji173]️
 
Hei. Jeg er i gang på min andre runde med letrozol. Er så rar denne gangen. Første runde hadde jeg sterke el smerter. Denne runden har jeg masse murringer. Hatt det i 1uke. Er så usikker på om el kan være forsinket?? Skjønner dere er lei av dustete kroppen. Det er jeg også. Føler iblant at jeg burde innfinne meg med at det ikke blir baby♡
Jeg er også på min andre runder med Letrozol nå. Men jeg har det omvendt av deg. Jeg hadde absolutt ingen symptomer i første runde, men tester etter el hver dag fra cd 10, så fikk bekreftet at den kom. Og nå hadde jeg masse murring, ømme pupper og de verste el-smertene jeg noen gang har kjent for en uke siden. Er ikke lett å forstå seg på kroppen [emoji53]
 
Jeg vet ærlig talt ikke når el er for forrige syklus ble lengre enn vanlig. Blir denne også det er jeg i tvil. Men torsdag som var cirka er utgangspunktet. Men har følt masse murring siden lørdag og er så "sår" i el siden at jeg blir i tvil. Fint å høre at dere har forskjellige erfaringer. Ønsket om en liten en er så overveldendes og altoppslukende iblant. Hvor lenge har dere prøvd? Vi er på pp10 nå. Hadde masse sex i begynnelsen. Nå er vi lissom så lei begge to. Så spent på om du få aksjene vi la inn holder♡ Hjelper å høre ifra likesinnede. Takk♡♡
 
Hei alle sammen. Håper på svar på dette. Er det vanlig etter ca 1uke etter antatt eggløsning at man har stikkinger og strekkfølelse i eggløsning/midt område? Andre som har opplevd dette?
 
Jeg vet ærlig talt ikke når el er for forrige syklus ble lengre enn vanlig. Blir denne også det er jeg i tvil. Men torsdag som var cirka er utgangspunktet. Men har følt masse murring siden lørdag og er så "sår" i el siden at jeg blir i tvil. Fint å høre at dere har forskjellige erfaringer. Ønsket om en liten en er så overveldendes og altoppslukende iblant. Hvor lenge har dere prøvd? Vi er på pp10 nå. Hadde masse sex i begynnelsen. Nå er vi lissom så lei begge to. Så spent på om du få aksjene vi la inn holder♡ Hjelper å høre ifra likesinnede. Takk♡♡
Glemte av å svare jeg [emoji12] Jeg sluttet på p-pillen i mai 2016, men har ikke blitt så mange pp'er fordi jeg hadde noen lange sykluser på 40-50 dager og en ekstremt lang på 280 dager. Det var da jeg gikk til gynekolog og fikk beskjed om at jeg hadde pcos og ble satt på Primolut og Letrozol. Er akkurat kommet inn i pp7, det blir min tredje pp på Letrozol. Har tatt dobbel dose hele tiden, så om det ikke klaffer denne mnd må jeg ringe gynekologen igjen å høre hva vi gjør videre siden jeg da er tom for Letrozol.
 
Det klaffet! [emoji1] Letrozol har vist seg å virke! [emoji3][emoji173] Jeg er ENDELIG gravid! [emoji7][emoji7]
c7d83ac2a658d4031bd8dc23f387523b.jpg
 
Back
Topp