Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Står alle dere også i kø for lapraskopi og prøverør også, eller får noen denne type medisin for å bli gravid bare med denne typen hjelp? Hadde ikke hørt mye om dette før vi var på fertilitetsklinikken i går :) men vi ble henvist rett dit da, har ikke vært til gyn utenom. Bare nysgjerrig altså :)
Vi prøver å bli gravide med Letrozol alene :)
 
Nei, jeg er heller ikke i utgangspunktet noe "redd" for bivirkningene :) Synes det hørtes litt rart ut at da gyn sa det. Hadde det vært potensielt å få en eller annen kronisk sykdom eller noe med pergo, så hadde jeg forstått det. Haha :p Men det er det jo ikke!
Det er vel noe høyere risiko for kreft etter ferilitetsbehandling, men tror ikke noen runder med pergo er så skummelt:)
 
Står alle dere også i kø for lapraskopi og prøverør også, eller får noen denne type medisin for å bli gravid bare med denne typen hjelp? Hadde ikke hørt mye om dette før vi var på fertilitetsklinikken i går :) men vi ble henvist rett dit da, har ikke vært til gyn utenom. Bare nysgjerrig altså :)
Vi prøver det for å prøve å bli gravide med det, men gynekologen henviste oss til prøverør når hun så at mannens svømmere ikke var av toppkvalitet. Vi har ei datter sammen fra før, så håper det holder med pergo.
 
Kan jeg spørre hva letrozol er? Er mange ord her som jeg ikke vet hva er ser jeg..

Er det og noen som har fått bivirkninger evt andre ting av pergo?
Sa dere ifra til jobben i og med at de kan gi oss veldig humørsvingninger? Jeg jobber med barn og er i tankene om å si til sjefen at jeg skal ta noe medisin som kan gjøre at humøret går veldig opp og ned..
Min eneste bivirkning var som nevnt smerter rundt EL, over en uke varte det. Det var ikke kjempevondt, så trengte ikke smertestillende, men mer vondt enn det jeg er vant til i en syklus.

Jeg er lærer, men har ikke sagt fra om det på jobb. Nå hadde ikke jeg noen særlig humørsvingninger, eller var mer hormonell enn i en vanlig syklus, men uansett tenker jeg som så at på jobb er jeg profesjonell. Så der skal de merke veldig lite til humørsvingningene mine.:)
 
Det er vel omtrent 30 % av de med PCO (mye cyster) som ble gravide i løpet av 6 måneder med Letrozol. :)
Oj, det viste jeg ikke :) prøvde å lete opp litt info på nett, men ble ikke mye klokere. Tuusen takk for info lykkeliten :) håper denne måneden går fort så jeg kan begynne snart ;)
 
Kan jeg spørre hva letrozol er? Er mange ord her som jeg ikke vet hva er ser jeg..

Er det og noen som har fått bivirkninger evt andre ting av pergo?
Sa dere ifra til jobben i og med at de kan gi oss veldig humørsvingninger? Jeg jobber med barn og er i tankene om å si til sjefen at jeg skal ta noe medisin som kan gjøre at humøret går veldig opp og ned..
Har ikke merket så mye til humørsvingninger, men har hatt andre bivirkninger med pergo. Sliter med hetetokter spesielt på kveld/natt. Våkner som regel et par ganger iløpet av natta pga hetetoktene. Har også opplevd rødming flere ganger noe som også er en vanlig bivirkning.
 
Ikke noe nevneverdig med bivirkninger her heller. Et par netter med svette, og et par dager med el-smerter som er ganske vonde, men ellers relativt greit

Det er uansett ikke aktuelt å fortelle det på jobb, langt, langt derifra.
 
Da var svaret kommet. Jeg har nok hatt el, men verdiene var veldig lave. Så da blir det dobbel kur nå!

Skal du ta ny prøve etter dobbelkur?
 
Ja, skal ta på dag 21 og 26 som forrige pp. Blir noen blodprøver etterhvert nå! :p

Ja, du blir full av hull. :p Håper dobbelkur gir gode forhold hos deg! :)
 
Dag 22 i dag skal jeg ta blodprøve for å se om jeg har hatt El på dag , 19 eller Før , dobbel kur denne gangen og mye vondt i egg stokkene pluss 2 dagers intens smerte i ryggen som kom å gikk av seg selv like fort som den dukket opp , maks 1 uke til så vet vi om barn nr 4 sitter
 
Noen her som får sterkere eggløsningssmerter ved bruk av femar/letrozol?
 
Dag 22 i dag skal jeg ta blodprøve for å se om jeg har hatt El på dag , 19 eller Før , dobbel kur denne gangen og mye vondt i egg stokkene pluss 2 dagers intens smerte i ryggen som kom å gikk av seg selv like fort som den dukket opp , maks 1 uke til så vet vi om barn nr 4 sitter
Det høres jo ut som du har hatt EL da:) Håper det gjemmer seg en liten spire der inne nå:)
 
Back
Topp