Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Forresten, jeg får sure oppstøt og kvalme av Letrozol. Merket det litt forrige syklus, og kraftig denne gangen her. Jeg reagerer generelt på alle hormoner med å bli kvalm, så dette er vel helt normalt for meg. :p

Neste mnd skal jeg begynne på pergo. Men hvordan vet jeg ca hvortid eggløsningen er når jeg ikke har mens i utgangspunktet? Syklusen min før var ganske safe. Mens i 5 dager også kom det igjen på ca samme dato hver gang. Men pga PCO fins den så og si ikke hos meg.

Så hvis jeg går utifra mens 7 november, og skal da begynne på pergo 11 november og ferdig 15 november.
Bør jeg da teste hver dag i en periode etter for å sjekke eggløsningen?

*Ny og helg grønn på dette området*

Neste mnd skal jeg begynne på pergo. Men hvordan vet jeg ca hvortid eggløsningen er når jeg ikke har mens i utgangspunktet? Syklusen min før var ganske safe. Mens i 5 dager også kom det igjen på ca samme dato hver gang. Men pga PCO fins den så og si ikke hos meg.

Så hvis jeg går utifra mens 7 november, og skal da begynne på pergo 11 november og ferdig 15 november.
Bør jeg da teste hver dag i en periode etter for å sjekke eggløsningen?

*Ny og helg grønn på dette området*

Hva mener du med at du ikke har mens i utgangspunktet?

Pergo gir vanligvis EL omtrent 5-10 dager etter siste pille, så du burde begynne å teste et par dager etter siste pille og så i litt over en uke fremover. :)

Hva mener du med at du ikke har mens i utgangspunktet?

Pergo gir vanligvis EL omtrent 5-10 dager etter siste pille, så du burde begynne å teste et par dager etter siste pille og så i litt over en uke fremover. :)

Pga pco'n så kommer mens kanskje 1-2 ganger i året. Så den er nesten ikke eksisterende.

Skal du bare begynne, eller ta provera eller noe annet for å få mens?

Uansett, som Lykkeliten sier, test fra et par dager etter siste pille og til påvist el :-)

Skal du bare begynne, eller ta provera eller noe annet for å få mens?

Uansett, som Lykkeliten sier, test fra et par dager etter siste pille og til påvist el :)

Har fått beskjed om å bare begynne å ta den i begynnelsen av november.

Yes! Fikk brev fra legen om blodprøvesvar, folsyren min er normal så da kan jeg begynne på pergoxsmile9:D

Pga pco'n så kommer mens kanskje 1-2 ganger i året. Så den er nesten ikke eksisterende.

Ok. Da burde du kanskje få provera da, så du kan blø ut gammel slimhinne og starte med pergo.

Rart for man må jo begynne fra syklus dag 4 eller 5 og 5 dager fram men håper din gynekolog vet hva hun Gjør

Rart for man må jo begynne fra syklus dag 4 eller 5 og 5 dager fram men håper din gynekolog vet hva hun Gjør

Ja. Hun sa at siden syklusen egentlig ikke er der så kunne jeg bare begynne å ta den når jeg ville egentlig. Men Når du sier det så tenker jeg jo litt om eggløsningen kommer uten at mens er der?

Har man eggløsning så skal man jo få menstruasjon om ikke egget blir befruktet men Gjør bare som fin lege har sakt så kanskje syklusen din begynner mulig det er det hun har tenkt

Har man eggløsning så skal man jo få menstruasjon om ikke egget blir befruktet men Gjør bare som fin lege har sakt så kanskje syklusen din begynner mulig det er det hun har tenkt

Ja. Får krysse fingrene for at det er rett.

Regner vel egentlig med at gynekologen vet hva hun gjør. Var hun som gav meg pergo.

Det er dessverre altfor få gynekologer som er ordentlig gode på dette her. Du kan jo eventuelt ringe og høre? Provera er en medisin som vil stimulere til menstruasjon.

Bare vær helt sikker på at du ikke er gravid hvert fall. Pergo skal ikke taes i svangerskapet (ikke provera heller).

Det er dessverre altfor få gynekologer som er ordentlig gode på dette her. Du kan jo eventuelt ringe og høre? Provera er en medisin som vil stimulere til menstruasjon.

Bare vær helt sikker på at du ikke er gravid hvert fall. Pergo skal ikke taes i svangerskapet (ikke provera heller).

Denne gynekologen er og overlege på kvinneklikken på sykehuset. Så tenker hun har litt peiling :) Men selvfølgelig takk for tips :) Hun har kun åpent 1 dag i uken, men skader ikke å høre :)

Back
Topp