Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

ovitrelle ka brukes det til ? Blei ikke så klokk på å google det :/
Kan man bruk det sammen me pergo før eks ?
Takk <3

Hei! :)

Jeg er helt ny her på forumet, og jeg trenger litt psykisk støtte (og babystøv!)..

I oktober i fjor var mannen endelig klar for å begynne å prøve (jeg hadde vært klar i flere år allerede), og jeg sluttet på p-pillen. Alt var fint og flott, og jeg var superoptimistisk. Siden oktober i fjor har jeg hatt mensen 4 ganger, hvor to av de har "kommet av seg selv", den ene var da jeg sluttet på pillen, og den andre ble "satt i gang" av p-pille i forbindelse med pergokur.

I begynnelsen av november hadde jeg min første time hos gyn, hvor jeg fikk påvist PCO eller PCOS (alle prøvesvarene er ikke på plass enda, men jeg er skråsikker på at jeg har PCOS)..

I dag hadde jeg time hos gyn for å se om (dobbel kur) pergo hadde hatt noen effekt på meg. Nada! Ingenting! Det var et skikkelig slag i trynet, og virkelig ikke det jeg hadde håpet på.. Jeg har også litt tynn slimhinne, og jeg skal derfor prøve Femar, siden det skulle være "snillere" for slimhinnen.

Har lest mange solskinnshistorier om Femar, men det har jeg jo gjort om pergo også. Kjenner jeg er skikkelig fortvilet og deprimert. Gyn sier at jeg må slappe av, for det er jo ikke sagt at jeg aldri kan bli gravid, men det er jo lett for han å si.. Det er så vanskelig med motgang når man ønsker noe så sterkt! :(

Dag to på dobbel pergokur. Er så spent at jeg egentlig dør litt, men prøver å skyve bort forventningene og ikke tenke så mye :-P

Vi fikk til vår første på første forsøk. Nå er jeg i gang med tredje dobble pergokur.. Ble gravid på andre dobble pergokur, men endte dessverre i sa. Er det noen her som har solskinnshistorier å fortelle meg? Trenger sårt oppmuntring etter snart ett år med prøving..

Jeg er helt ny her på forumet, og jeg trenger litt psykisk støtte (og babystøv!)..

I oktober i fjor var mannen endelig klar for å begynne å prøve (jeg hadde vært klar i flere år allerede), og jeg sluttet på p-pillen. Alt var fint og flott, og jeg var superoptimistisk. Siden oktober i fjor har jeg hatt mensen 4 ganger, hvor to av de har "kommet av seg selv", den ene var da jeg sluttet på pillen, og den andre ble "satt i gang" av p-pille i forbindelse med pergokur.

I begynnelsen av november hadde jeg min første time hos gyn, hvor jeg fikk påvist PCO eller PCOS (alle prøvesvarene er ikke på plass enda, men jeg er skråsikker på at jeg har PCOS)..

I dag hadde jeg time hos gyn for å se om (dobbel kur) pergo hadde hatt noen effekt på meg. Nada! Ingenting! Det var et skikkelig slag i trynet, og virkelig ikke det jeg hadde håpet på.. Jeg har også litt tynn slimhinne, og jeg skal derfor prøve Femar, siden det skulle være "snillere" for slimhinnen.

Har lest mange solskinnshistorier om Femar, men det har jeg jo gjort om pergo også. Kjenner jeg er skikkelig fortvilet og deprimert. Gyn sier at jeg må slappe av, for det er jo ikke sagt at jeg aldri kan bli gravid, men det er jo lett for han å si.. Det er så vanskelig med motgang når man ønsker noe så sterkt! :(

Vi er vel litt i samme båt.

Jeg fikk tidlig antydninger til PCOS da mensen "forsvant" da jeg var 13-14 og har etter det hatt sykluser på 300-400 dager med mindre jeg brukte medisiner eller prevensjon som unaturlig satte i gang en blødning.

Legen satte meg i september på pergotime (og jeg var skikkelig gira!), men verken enkel eller dobbel hjalp i det hele tatt. Her måtte det sterkere midler til.. Fikk derfor i november letrozol (femar) og tok dobbel dose sist syklus som gav EL på dag 19, og første eggløsningen min på 2 (!!) år.

Nå er jeg på kur nummer 2 og så et fint egg på 15-16 mm igår som skal få vokse til ikveld før jeg setter ovitrelle (eggløsningssprøyte). Forventer da eggløsning imorgen kveld eller tidlig fredagen.

Så det er mulig, for pergotime er ingen mirakelkur. Men det er ikke letrozol heller. Vi fikk beskjed av gynekologen forrige syklus (da hun opprinnelig ikke så noen egg som hadde vokst, men det viste seg å være feil da UL kun var tatt for tidlig) at vi skulle gå på menopur (sprøyter), letrozol og ovitrelle denne syklusen om kun letrozol ikke gav virkning alene. Da skulle hun "stimulere meg til egget slapp" sa hun :P

Heldigvis slapp jeg sprøytene (selv om de kan være nødvendig senere), så det er håp :)

Masse lykke til ❤️

Vi fikk til vår første på første forsøk. Nå er jeg i gang med tredje dobble pergokur.. Ble gravid på andre dobble pergokur, men endte dessverre i sa. Er det noen her som har solskinnshistorier å fortelle meg? Trenger sårt oppmuntring etter snart ett år med prøving..

Solskinnshistorien er vel at sjansen for graviditet virker å øke etter en kjemisk, MA eller SA da kroppen allerede er i gravidmodus..

Håper det klaffer snart ❤️

Solskinnshistorien er vel at sjansen for graviditet virker å øke etter en kjemisk, MA eller SA da kroppen allerede er i gravidmodus..

Håper det klaffer snart ❤️
Ja hadde håpet at det skulle klaffe syklusen etter sa, men det gjorde det ikke :( er på sd 6 i dag.. Syns tida mot el er værst egentlig..

Damer <3 Pergo og alle di andre medisinan her som tilsvare pergo. Ka dem egentlig ska gjør ?
Sætt i gang eggløsning eller bare hjelp til ?
Les jo sååå mye om ovitrelle, e dette det samme som pergo ??

Takk før svar damer <3

Både letrozol og Pergo skal fremme eggløsning. Ovitrelle er sprøyte som blir satt når eggene er modne, og da vil du få el innen 48 timer.

Jeg

krysser fingrene for deg!! Jeg har gått/går på Letrozol ( som tilsvarer Femar bare fra en annen produsent) og har gode erfaringer! Første runde fynket det ikke, men da jeg dobblet dosen fikk jeg eggeløsning! Så nå håper vi på en spire snart :)

Noen her som har fått mer fett hår etter de startet med letrozol?

Back
Topp