Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Anbefaler dere pergotime eller letrozol ved PCOS og manglende eggløsning?

Usikker på hva jeg vil prøve om det blir nødvendig. Håper bare vi slipper å vente 12 måneder om eggløsning aldri kommer de første pp :)

Tja, gyn prøver somregel pergo som førstevalg. Tre kurer ga meg el alle tre, men gravid ble jeg først på femte kur letrozol

Anbefaler dere pergotime eller letrozol ved PCOS og manglende eggløsning?

Usikker på hva jeg vil prøve om det blir nødvendig. Håper bare vi slipper å vente 12 måneder om eggløsning aldri kommer de første pp :)

Hvis du ser bittelitt tilbake i tråden her (6. mars, innlegg nummer 550 og 552) så har jeg lagt ut masse forskning på Letrozol. Pergo er eneste godkjente medisinen til dette, så de fleste gynekologer foretrekker å starte med denne, men nye studier viser at Letrozol kan se ut til å ha bedre virkning enn pergo hos veldig mange kvinner, og særlig de med PCOS.

Hvis du ser bittelitt tilbake i tråden her (6. mars, innlegg nummer 550 og 552) så har jeg lagt ut masse forskning på Letrozol. Pergo er eneste godkjente medisinen til dette, så de fleste gynekologer foretrekker å starte med denne, men nye studier viser at Letrozol kan se ut til å ha bedre virkning enn pergo hos veldig mange kvinner, og særlig de med PCOS.

Takk, skal få sett på linkene før legetimen tirsdag :)

Jeg er i gang med Letrozol nå og håååper det er vidundermedisinen som skal gi oss det vi ønsker oss aller mest!

Jeg er i gang med Letrozol nå og håååper det er vidundermedisinen som skal gi oss det vi ønsker oss aller mest!

Etter å ha lest i denne tråden skal jeg kjempe hardt for å få letrozol, ikke pergotime :) Legen skal nok gå med på det haha

Fikk pergo i dag av gynekologen, selv om jeg spurte om femar. Grunnen var at jeg har tidligere har fått påvist EL via blodprøver av pergo så hun mente det burde funke igjen. Mange år siden sist jeg prøvde det, håper det kan hjelpe :)

Var hos gyn på tirsdag. Alt så da normalt ut, og blodprøvene jeg tok var også normale. Men fikk både pergotime og albyl-e. Har regelmessige sykluser, så det er nok mest for å "booste" eggløsningen litt:) albyl-e sa hun at jeg bare skulle begynne på med en gang. Hun sa det var greit å ha begynt på det allerede før man blir gravid:) så jeg er spent på om disse nå kan hjelpe oss på veien til å få en liten spire<3

Så gøy å se at hormoner har funka så bra på så mange :D Jeg skal begynne på pergo neste syklus og jeg klarer nesten ikke vente ! Var hos gyn forrige uke og alt ser bra ut, så dette blir spennende :) Er akkurat ferdig med tantebesøk, så dette blir en lang pp med bare venting på neste :p

Her var det mye spennende å lese:) Jeg begynte på Letrozol denne syklusen, og er nå på syklusdag 11. Temper og tar el-tester, men siden syklusen min er ustabil mente legen på fertilitetsklinikken at jeg kanskje ikke hadde eggløsning (selv om tempen tilsier det). Er det noen flere som har blitt fortalt dette? Jeg har liksom trodd at tempstigning var det sikre tegnet på at eggløsning har skjedd.

Ble gravid I fjor på kur nr 2 med pergo, enkel (endte I SA desverre).

Skal prøve igjen I år og er nå på kur nr 1 (enkel) og er 9 dpo.

Jeg får ikke særlig symptomer av denne annet enn noe sterkere EL smerter :)

I dag 9 dpo er brystene ømme, jeg må stadig på toalettet, luft I magen, oppblåst og trøtt :)

Spent på de neste dagene :D

Da ble det min tur til å si at Letrozol fungerer veldig bra! Det ble klaff på første forsøk med Letrozol, og pp17 ble siste pp:)

Gratulerer så mye :D Hvordan virker letrozol iforhold til pergo, og har du prøvd andre ting enn letrozol ? :) Så gøy at det endelig klaffa for dere ! Håper pergo gjør susen her :)

Gratulerer så mye :D Hvordan virker letrozol iforhold til pergo, og har du prøvd andre ting enn letrozol ? :) Så gøy at det endelig klaffa for dere ! Håper pergo gjør susen her :)

Tusen takk:) Har ikke prøvd noe annet enn letrozol, så jeg kan dessverre ikke noe særlig om pergo eller andre medisiner. Jeg tok i hvert fall letrozol fra syklusdag 3-7, og kjente ingen bivirkninger. Jeg både testet etter eggløsning og tempet, så jeg trodde jeg hadde eggløsning, men legen ville prøve letrozol likevel, og det viste seg å være en god ide;)

Tusen takk:) Har ikke prøvd noe annet enn letrozol, så jeg kan dessverre ikke noe særlig om pergo eller andre medisiner. Jeg tok i hvert fall letrozol fra syklusdag 3-7, og kjente ingen bivirkninger. Jeg både testet etter eggløsning og tempet, så jeg trodde jeg hadde eggløsning, men legen ville prøve letrozol likevel, og det viste seg å være en god ide;)

Okey, da så :) Men så bra at det klaffa på første forsøk da med litt hjelp :)

Jeg skal starte med pergo nå når tanta dukker opp igjen, og jeg lurer bare på om noen vet hvor lenge man kan gå på pergo før andre ting blir prøvd ? Og hvor lenge man går på enkel kur før det blir dobbel og evt trippel ? Kan såklart bare ringe gyn å få svar på det, men tenkte å høre med dere andre først som allerede har prøvd :)

Jeg skal starte med pergo nå når tanta dukker opp igjen, og jeg lurer bare på om noen vet hvor lenge man kan gå på pergo før andre ting blir prøvd ? Og hvor lenge man går på enkel kur før det blir dobbel og evt trippel ? Kan såklart bare ringe gyn å få svar på det, men tenkte å høre med dere andre først som allerede har prøvd :)
Skal du ta blodprøve? Jeg fikk ihvertfall beskjed om at hvis enkel kur ikke gjorde så jeg fikk EL, så skulle jeg prøve dobbel. Også sist vi prøvde pergo var det ca i 6 mnd før vi kom tilbake til kontroll, men det er en del år siden så vet ikke hvordan det blir hvis jeg ikke blir gravid nå :)

Skal du ta blodprøve? Jeg fikk ihvertfall beskjed om at hvis enkel kur ikke gjorde så jeg fikk EL, så skulle jeg prøve dobbel. Også sist vi prøvde pergo var det ca i 6 mnd før vi kom tilbake til kontroll, men det er en del år siden så vet ikke hvordan det blir hvis jeg ikke blir gravid nå :)

Det skal jeg :) Tok blodprøver på dag 3 og dag 21 nå denne syklusen, og så skal jeg ta på dag 21 nå i pergosyklusen :) Så da får vi vel vite veien videre og hvordan det blir med gyn :) Hvordan funket det på deg? Ble du raskt gravid ? :)

Back
Topp