Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Jeg begynner på min andre pergokur på fredag. Driver litt "eksperimentering" på egen hånd og tar pillene en dag tidligere denne gangen (CD 4 i steden for CD 5). Fikk ganske sen EL på CD 5 sist, så jeg håper CD 4 kan bidra til litt kortere ventetid (helst mer enn den ene logiske dagen) ;) Det er i alle fall verdt et forsøk.

Jeg synes det er veldig greit å ha unnagjort denne første pergosyklusen når det en gang ble sånn at jeg ikke ble gravid, for nå vet jeg hva jeg kan forvente i dpo. Dpo-symptomene var nemlig veldig annerledes på pergo enn uten.

Uavhengig av tidspunkt for EL så håper jeg forskjellen er nok til at det blir gullegget den gangen her. ;)

Primolut er jo for å starte menstruasjon/ny syklus hvis kroppen ikke gjør det av seg selv. Da må du være helt sikker på at du ikke er gravid, det er fosterskadelig. De fleste får jo mensen av seg selv, så da får de ikke primolut, men bruker pergo fra syklusdag 3-5.

Pergo skal du ta i starten av den nye syklusen for å stimulere EL.

Så det høres riktig ut det om han har tenkt at du kanskje ikke får mensen av deg selv. :)

Har ikke had mens på 26 måna :P Såe ja xD E nok derfør æ har fåt den primolut greiern ;) Såe da får æ bare kryss det ø har før at det klaffa første gang oss mæ hehe =) Ska ta en test om 1 uke før å utelok evt så blir æ begyn på den primoluten den 16 januar ;) får se det ann <3 Har kun tante på besøk når æ går på p-pilla før å sid et sånn :/

Har ikke had mens på 26 måna :P Såe ja xD E nok derfør æ har fåt den primolut greiern ;) Såe da får æ bare kryss det ø har før at det klaffa første gang oss mæ hehe =) Ska ta en test om 1 uke før å utelok evt så blir æ begyn på den primoluten den 16 januar ;) får se det ann <3 Har kun tante på besøk når æ går på p-pilla før å sid et sånn :/

Da misforstod jeg. Trodde du hadde en abort i desember, da kan jo syklusen bli annerledes enn før, derfor jeg trodde du ventet. Men da forstår jeg godt at du får primolut. :) Lykke til!

Da misforstod jeg. Trodde du hadde en abort i desember, da kan jo syklusen bli annerledes enn før, derfor jeg trodde du ventet. Men da forstår jeg godt at du får primolut. :) Lykke til!

Ja hadde en abort i desember :P Men har ikke had mensen på 26 måna førde :P Hadde ikke mensen før æ blei gravid etter 1 år prøving me datra mi heller ;) Når æ ikke går på pilla så har æ ikke mensen :) Takk for det, og takk det samme <3

Da er 3 pergokur i gang :) Siste forsøk før ny undersøkelse og evt prøverør.

Andre pergokur begynt her i dag :) Nestsiste pergosjanse. Kom igjen nå, kroppen!

Og jeg er igang med letrozol

Dokker pergo dama her =) Æ har jo fått primolut og pergotime, primolut ska man vel ta om tante rød IKKE kommer sant ?? Og pergotime etter 3-4 blødnings dag OM man får mensen ???
Har fått beskjed om og ta Primolut på dag 16 så i 10 daga så 3-4 blødning etter primolut. Men om mensen kommer av sæ sjøl så ska æ vel førde ta pergotime sant =) ?
Takk før svar jenter =)

Dokker pergo dama her =) Æ har jo fått primolut og pergotime, primolut ska man vel ta om tante rød IKKE kommer sant ?? Og pergotime etter 3-4 blødnings dag OM man får mensen ???
Har fått beskjed om og ta Primolut på dag 16 så i 10 daga så 3-4 blødning etter primolut. Men om mensen kommer av sæ sjøl så ska æ vel førde ta pergotime sant =) ?
Takk før svar jenter =)
Heia! Om du får mensen av deg selv er jo ingenting bedre, og da tar du pergo fra syklusdag 3 eller 4:-)

Jeg er på CD 9 av andre pergokur, og har hatt lett hodepine i tre dager nå. Sist fikk jeg mye migreneliknende hodepine rundt EL. Håper det blir lettere nå, siden jeg bare jobber 50% i denne perioden.

Forsøket med å ta pergoen på morgenen, går foreløpig helt fint. Ikke merket noe til noen bivirkninger så langt. Håper det fortsetter sånn :) Jeg håper også jeg kan forvente EL om en ukes tid, men belager meg på å måtte vente ytterligere en uke.

Heia! Om du får mensen av deg selv er jo ingenting bedre, og da tar du pergo fra syklusdag 3 eller 4:)

Takk for svar :) :) E enda litt ny på dette sia første prøveperiode begyn nu i februar :) Æ fikk mensen nu sjøl, men ska vent over en mens pga SA. Så da venta æ til feb og håpe æ får mensen om ikke blir det primolut =)

Hiver meg med i denne flotte gjengen jeg også. En god stund siden jeg har vært her inne nå. Er i pp 15 ca, og har akkurat startet på min første pergotime (som jeg har fått grunnet manglende EL av og til). Har regelmessig mens, men håper dette skal sette fart på tingene, hadde vært så koselig å bli gravid igjen og fått et lite nurk. Har en liten tass på 2 år fra før. Får 3 runder med pergo, og så blir det prøverør dersom det ikke går (da jeg er 37 år).

Hiver meg med i denne flotte gjengen jeg også. En god stund siden jeg har vært her inne nå. Er i pp 15 ca, og har akkurat startet på min første pergotime (som jeg har fått grunnet manglende EL av og til). Har regelmessig mens, men håper dette skal sette fart på tingene, hadde vært så koselig å bli gravid igjen og fått et lite nurk. Har en liten tass på 2 år fra før. Får 3 runder med pergo, og så blir det prøverør dersom det ikke går (da jeg er 37 år).
Hei! Lykke til med pergoen:-) Håper det holder med det!

Back
Topp