Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har Femar samme effekt, tro?
Det er noe begrenset poeng med dem, men det er nå gøy... jeg skal til ul dag 14 unansett, 22.12 så dette blir førjulskos...
Hvor lenge skal jeg vente på el før jeg tar kontakt med gyn? Jeg er på cd 22 og fortsatt ikke tegn til el. Jeg tenker å vente til ca cd 30? Eller bør jeg vente enda lenger?
Har Femar samme effekt, tro?
Det er noe begrenset poeng med dem, men det er nå gøy... jeg skal til ul dag 14 unansett, 22.12 så dette blir førjulskos...
Lykke til minnimus! Så spennende! Men du, jeg må spørre. Merket du no. Ekstra rundt eggløsningtiden når du begynte på Letrozol? Jeg har ekstremt vonde brystvorter og mye smerter rundt eggstokkene, men el testene er bare negative. Lurer på om det er letrozolen som gjør det? Aldri hatt det sånn før, og har ingen andre som har gått på letrozol som jeg kan spørre så håper det går bra at jeg maser litt på deg
Du kan jo kanskje ringe i morgen, så får du kanskje satt opp en UL neste uke? Og hvis du helt klart får EL før timen, så kan du bare avbestille timen?
Jeg føler bare at jeg ikke blir tatt seriøst. Så jeg er redd de syntes jeg maser. Og at jeg hvertfall ikke kommer til å få en UL men jeg bør jo evt. Ringe snart å si hvordan ståa er. Føler jeg bare ble kastet på noen medisiner uten noe som helst utredning og bare må klare meg selv.
Jo, du må bli tatt seriøst på dette. Er det på sykehus eller en offentlig gynekologs klinikk eller hva slags sted er dette? Kanskje du eventuelt skal be fastlegen om å henvise deg et annet sted for å overføre behandlingen din dit?
Ring i morgen, og forklar og fortell, og spør om du kan få sette opp en UL neste uke i tilfelle EL ikke kommer nå før det. Greit om du får UL på tirsdag eller utover, så du har mulighet til å avbestille dagen før (mandag blir liksom vanskelig å få avbestilt dagen før).
Jeg synes du skal prøve. Hvis ikke må du få komme til annen behandler.
Jeg får gjøre det. Det er en privat gynekolog med avtale. Slik at det er billigere. Jeg ble henvist dit pga kort ventetid. Og han er egentlig veldig flink(er ganske ny prakis), men han har jobbet som overlege på sykehuset lenge. Jeg har vært hos han på sykehuset flere ganger før. Det var han samme som koniserte meg i våres. Men jeg føler de har veldig dårlig tid der. Og at han liksom var så sikker på at dette skulle hjelpe uten å egentlig få så mye informasjon. Jeg ringte for 2 uker siden pga. Jeg hadde de sinnsyke magesmertene, da ringte han meg ikke før en uke etterpå! Å jeg følte ikke jeg ble tatt seriøst av henne i skranken. Selvom det står at buksmerter skal rapporteres. Dette var ikke el smerter men skikkelig smerter i mellomgulvet som spredte seg rundt i magen.
Skulle jeg ha fått henvisning et annet sted så ville jeg ha ventet i 6 Mnd.
Men uff.. Jeg får se hva de svarer i morgen også finne ut av hva jeg skal gjøre.
Det er bare en gyn. I mitt område. Ellers er det volvat og det er jo dyrt da. Men må jeg så må jeg
Jeg tror det er lurt og tenke ut litt på forhånd ja. Jeg tenker at jeg skal vente et par dager slik at de har rukket å få svar på den progesteron prøven jeg tok i går. Jeg fikk veldig el smerter på dag 11(da jeg pleier å ha el), men da hadde vi sex og de ble borte. Så en bitte liten sjanse for at jeg hadde el da.
Du kan få oppfølging på sykehus og da? Og sjekke deres ventetider på frittsykehusvalg. Jeg går bare til sykehuset for jeg likte ikke han ene private jeg var hos i starten (som mente at vi burde sjekke om jeg var infertil, til tross for 3 aborter på 5 pp'er, jeg ville ha hjelp med abortene). Og nå går jeg til to sykehus, siden jeg både får oppfølging for endmetriose og habituell abort. Var aldri 6 måneders ventetid på mine henvisninger.
Hvor lang tid tar det før du får svar på prøven da? Kjekt å vente på den ja, i tilfelle du har hatt EL.
Jo jeg kan kanskje få henvisning til sykehuset? Men vet ikke om sykehjem her jeg bor er noe flinke? Er redd jeg kommer til han samme da vet ikke om han jobber på sykehuset ved siden av. Jeg bor i Moss så er vel Østfold jeg hører til.
Jeg vet ikke hvor lang tid det tar. Er bare progesteron prøve så tar sikkert ikke lang tid
Sykehjem skal du vel ikke til, men sykehus kan du dra til. Jeg vet ikke noe om Østfold, jeg går til sykehus i Tønsberg og Oslo.
Du kan jo sikkert vente og se an om du får hjelpen du trenger, men hvis det fortsetter med den opplevelsen du har nå så ville jeg vurdert å be om henvisning til annet sted.
Rart ikke el testene ikke slår ut da hvis disse rare finurlighetene er eggløsning? Dag 18 i dag og like svakt.. Men hvis de ikke er eggløsning lurer jeg på da det er. Kjent det var vondt i brystvorten når jeg tok på jakka i dag, fordi den kom borti! jaja, jeg fortsetter å teste etter EL jeg. Skulle ringe til fertilitetsklinikken hvis syklusen mun ble over 32 dager med letrozol så det ser de ut til at det blir. ..alt man skal tenke og kjenne på i disse prøve tider ...Jeg fikk veldig kraftige EL-smerter da jeg tok Letrozol, sterkere enn vanlig, men det var vel bare andre kur med Letrozol. Hmm.. Kan ikke huske at det var så ille første kuren. Andre kuren ble jeg gravid, så det var kanskje bra at egget sa kraftig i fra, men det endte i en ny abort da, men tydelig at det løsnet et egg hvert fall.
Ingenting annet jeg husker at var annerledes. Har pause-mnd fra Letrozol nå, blir eventuelt ny kur i slutten av desember.
Rart ikke el testene ikke slår ut da hvis disse rare finurlighetene er eggløsning? Dag 18 i dag og like svakt.. Men hvis de ikke er eggløsning lurer jeg på da det er. Kjent det var vondt i brystvorten når jeg tok på jakka i dag, fordi den kom borti! jaja, jeg fortsetter å teste etter EL jeg. Skulle ringe til fertilitetsklinikken hvis syklusen mun ble over 32 dager med letrozol så det ser de ut til at det blir. ..alt man skal tenke og kjenne på i disse prøve tider ...
Hei tregt svar her! Hatt enntravel dag.. Første kuren med letrozol kjente jeg eggløsningen kjempe godt! Fikk el på dag 15. Hadde ømme brystvorter dagene før, mye utflod og murringer i magen. På selve el dagen var jeg kjempe støl i magen! Jeg ble gravid på den runden, men mistet. Denne pp med letrozol har jeg ikke merket noe særlig til el før den bare dukket opp på dag 21. Jeg har uregelmessige sykluser..men pleier å kjenne det godt når jeg får el både med og uten letrozol. Men.det varierer litt fra syklus til syklus hvor mye symptomer på el jeg får. Håper det var til litt hjelp og håper snart du får pos el testLykke til minnimus! Så spennende! Men du, jeg må spørre. Merket du no. Ekstra rundt eggløsningtiden når du begynte på Letrozol? Jeg har ekstremt vonde brystvorter og mye smerter rundt eggstokkene, men el testene er bare negative. Lurer på om det er letrozolen som gjør det? Aldri hatt det sånn før, og har ingen andre som har gått på letrozol som jeg kan spørre så håper det går bra at jeg maser litt på deg