Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Kanskje el-slimet kan forsvinne av letrozol også da..jeg velger å håpe på d ;) skal på ul imorgen..får vite litt mer da! Er ganske spent..blir 3 ul denne runden..så utviklingen har gått tregt! Tar du ul? Hehe..testen var ikke vanskelig å tyde..kjempe negativ..så dropper å legge ut bilde ;)

Pergo har noen birvirkninger som regnes som negative, blant annet at man kan få mindre fruktbart slim, og at livmorslimhinnene kan bli tynnere. Dette er for mange likevel ikke så farlig, siden pergo har såpass god effekt på å få en god EL.

Letrozol har ikke disse bivirkningene, så man skal i utgangspunktet ikke merke endring på utflod, men så kan man ha naturlig variasjon fra syklus til syklus uansett da. :)

Hei! Så trist at du mistet når du endelig ble gravid.

Jeg har prøvd Pergotime en syklus, jeg tok babyklister samtidig, men ble ikke gravid. Av bivirkninger fikk jeg mer hodepine og EL-smerter i ca en uke rundt EL.

Håper det går greit på UL i januar, trist at du har slike traumer. Forhåpentligvis blir det siste gang på lenge at du må ta UL:)

Skrivefeil tåler vi:) Jeg personlig foretrekker at folk skriver bokmål, men det er jo en smakssak;)

Hei.
Ja var veldig trist :-/ Gjør vondt inn i sjela det dere dritten :-(
Koffer bare en syklus??? Gikk du over til noe annet da eller =) ?
Har du prøvd lenge =) ?
Ja æ håpe det blir siste ultra innvendig på leeeeenge hehe, prøv og forhold mæ til utvendig heller hehe :P
Hehe ikke sant, takk for det =9

Skal nå på runde 2 med pergo og vurderer å ta dobbel dose. Noen som har god effekt av det?
Jeg fikk en god eggløsning første runden, men vi tenker å ta satsen på 1 eller tvillinger (ja vet man kan få flere og).

Skal nå på runde 2 med pergo og vurderer å ta dobbel dose. Noen som har god effekt av det?
Jeg fikk en god eggløsning første runden, men vi tenker å ta satsen på 1 eller tvillinger (ja vet man kan få flere og).
Det skal du ikke gjøre uten å ha avtalt med gyn.

Hva er vitsen med dobbel om enkelt fungerte?

Nei får ikke ul(kun om jeg blir gravid). Men skal ta blodprøver da. Hadde vært greit å få ul for å se at ul snart kommer f.eks :)
Trodde det var vanlig med ul jeg! Betaler selv også..så begynner å bli dyrt nå! Men siden vi skal ha AIH denne syklusen så er det jo greit og følge med utviklingen..kjedelig å gå glipp av el når vi kun har en inseminasjon!
Her kjennes dessuten som el nærmer seg nå :) der da? Fått positiv el-test?

Pergo har noen birvirkninger som regnes som negative, blant annet at man kan få mindre fruktbart slim, og at livmorslimhinnene kan bli tynnere. Dette er for mange likevel ikke så farlig, siden pergo har såpass god effekt på å få en god EL.

Letrozol har ikke disse bivirkningene, så man skal i utgangspunktet ikke merke endring på utflod, men så kan man ha naturlig variasjon fra syklus til syklus uansett da. :)
takk for info :) regnet ikke med at letrozol hadde innvirkning på slimet..men håpet litt på det siden det ikke har komt noe enda! Begynner muligens å få litt i dag..hurra :) alt man kan bli glad for i denne prøvetiden! Blir snart sprø :p

Trodde det var vanlig med ul jeg! Betaler selv også..så begynner å bli dyrt nå! Men siden vi skal ha AIH denne syklusen så er det jo greit og følge med utviklingen..kjedelig å gå glipp av el når vi kun har en inseminasjon!
Her kjennes dessuten som el nærmer seg nå :) der da? Fått positiv el-test?

Ja det skjønner jeg :) å så bra at du kjenner el nærmer seg da. Her er det ikke noe nytt. El testen er faktisk svakere i dag. Samme ømhet når jeg må bruke magemusklene. Tappen er lukket og har vært det hver dag. Så jeg tror kroppen min kanskje ikke får til el. Håper det snur altså!

Ja det skjønner jeg :) å så bra at du kjenner el nærmer seg da. Her er det ikke noe nytt. El testen er faktisk svakere i dag. Samme ømhet når jeg må bruke magemusklene. Tappen er lukket og har vært det hver dag. Så jeg tror kroppen min kanskje ikke får til el. Håper det snur altså!
Åå..så irreterendes da! Håper det tar seg opp i løpet av helgen :) bør jo få el når en tar disse hormonene! Jeg skal på ul nå..er kjempe spent :)

Masse lykke til :) spent på oppdatering :)
Da var jeg ferdig :) el kommer ikke til å skje i helgen! Eggposen hadde bare vokst 2 mm på 1 uke :( det er veldig lite! Heldigvis så hadde slimhinnen i livmoren vokst seg tykk og fin :) hvis det ikke hadde vært for at slimhinnen hadde vokst så hadde gyn kansellert dette forsøket! Så nå håper jeg at egget vokser seg stort frem til onsdag i neste uke :)

Da var jeg ferdig :) el kommer ikke til å skje i helgen! Eggposen hadde bare vokst 2 mm på 1 uke :( det er veldig lite! Heldigvis så hadde slimhinnen i livmoren vokst seg tykk og fin :) hvis det ikke hadde vært for at slimhinnen hadde vokst så hadde gyn kansellert dette forsøket! Så nå håper jeg at egget vokser seg stort frem til onsdag i neste uke :)

Så bra slimhinnen har vokst seg tykk å fin da :) så satser vi på at egget vokser masse nå i helgen og frem til onsdag :)

Takk, det håper jeg også !! håper du får positiv test i helgen ;) ha en god helg :)

Takk :) det håper jeg også! Syntes det burde ta seg opp nå altså. Hatt sterke el tester lenge nå men ikke positive og tappen er så lukket som den kan få blitt! Så ja.. Jeg må ha el snart! Ellers blir jeg sprø tror jeg :p haha..

Dere som har tatt lik dose pergo i flere sykluser, har dere fått el samme cd da? Jeg har tatt tre runder pergo nå.
(Første: enkel kur, el dag 19.)
Andre: dobbel kur, el dag 17.
Tredje: dobbel kur, el dag 14?

Jeg har aldri opplevd å ikke få positiv test, så lenge jeg har testet. Men denne pp glimter den med sitt fravær! På kroppen kjentes det ut som om el var på vei for noen dager siden, jeg pleier å få positiv test når jeg tror jeg får det! Min teori er at den hadde vært positiv på kvelden cd13 om jeg hadde testet (hadde bare en test igjen, treig levering!) og kort peak så den var negativ igjen morgenen cd14.

Men er det trolig at den har vært så tidlig som cd 14, når forrige doble kur ga el på dag 17?

Vi kommer til å fortsette med tester og aksjer en stund fremover så vi er sikret, men jeg liker å vite hvor mange DPO jeg er og når jeg kan teste! :p

Jeg tok tre enkle og mener jeg fikk el dag 15 alle tre, men i så fall var ikm forsinket på andre runde, evt kjemisk

Hei.
Ja var veldig trist :-/ Gjør vondt inn i sjela det dere dritten :-(
Koffer bare en syklus??? Gikk du over til noe annet da eller =) ?
Har du prøvd lenge =) ?
Ja æ håpe det blir siste ultra innvendig på leeeeenge hehe, prøv og forhold mæ til utvendig heller hehe :p
Hehe ikke sant, takk for det =9
Etter den ene syklusen fikk vi avslag på prøverør pga min helse. Da ble gynekologen bekymret, så må vente til ting er avklart i forhold til det før jeg får prøve med hormoner igjen. Jeg fikk veldig god EL av enkel pergo, men pga økt sjanse for tvillinger med pergo skal jeg prøve Letrozol neste gang. Har prøvd i nøyaktig ett år i dag.

Gynekologen min sa også at jeg i utgangspunktet skulle ta enkel, og så to doble. Men etter at jeg hadde veldig bra EL med enkel, sa hun at da skulle jeg fortsette med enkel.

(Og så fikk jeg plutselig ikke lov å ta mer i det hele tatt, men det er en annen historie...)

Dere som har tatt lik dose pergo i flere sykluser, har dere fått el samme cd da? Jeg har tatt tre runder pergo nå.
(Første: enkel kur, el dag 19.)
Andre: dobbel kur, el dag 17.
Tredje: dobbel kur, el dag 14?

Jeg har aldri opplevd å ikke få positiv test, så lenge jeg har testet. Men denne pp glimter den med sitt fravær! På kroppen kjentes det ut som om el var på vei for noen dager siden, jeg pleier å få positiv test når jeg tror jeg får det! Min teori er at den hadde vært positiv på kvelden cd13 om jeg hadde testet (hadde bare en test igjen, treig levering!) og kort peak så den var negativ igjen morgenen cd14.

Men er det trolig at den har vært så tidlig som cd 14, når forrige doble kur ga el på dag 17?

Vi kommer til å fortsette med tester og aksjer en stund fremover så vi er sikret, men jeg liker å vite hvor mange DPO jeg er og når jeg kan teste! :p
Jeg fikk på cd 13 første runde og cd 11 andre runde.
Er i pausemnd nå.

Back
Topp