Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Når får dere eggløsnlng på pergo? Jeg har fortsatt ikke fått. Er på cd 17, jeg pleier å ha el på cd 11. Jeg er bare øm i eggstokkene men ikke noe smerter slik jeg pleier. Vært øm lenge med det tar seg liksom ikke opp. Så jeg begynner å bli "bekymret" om kroppen noen gang kommer til å få til denne eggløsning.

Jeg fikk dag 15. (til vanlig gjerne etter dag 20)

Jeg fikk dag 15. (til vanlig gjerne etter dag 20)

Ja, det er jo mer normalt. Har lest at mange får el senere på pergo også så får vel bare smøre meg med tålmodighet. Selvom det ikke er lett. Jeg har jo alltid tidlig eggløsning så jeg blir jo stressa av dette her. Og veldig skeptisk til pergo.

Når får dere eggløsnlng på pergo? Jeg har fortsatt ikke fått. Er på cd 17, jeg pleier å ha el på cd 11. Jeg er bare øm i eggstokkene men ikke noe smerter slik jeg pleier. Vært øm lenge med det tar seg liksom ikke opp. Så jeg begynner å bli "bekymret" om kroppen noen gang kommer til å få til denne eggløsning.
Hei :) Jeg bruker ikke pergo, men letrozol! Er også på cd 17 i dag..utem tegn til el :( fryktelig frustrerende! Fikk el på dag 15 forrige runde..så er tydeligvis ikke likt hver gang man tar hormonkur! Er det første kuren din?

Hei :) Jeg bruker ikke pergo, men letrozol! Er også på cd 17 i dag..utem tegn til el :( fryktelig frustrerende! Fikk el på dag 15 forrige runde..så er tydeligvis ikke likt hver gang man tar hormonkur! Er det første kuren din?

Hei :) så "deilig" at vi er på akkuratt samme ståsted da :) det er skikkelig frustrerende merker jeg. El testene er sånn ca nesten positiv før de tørker da er de like svake alle sammen. Jeg er øm i eggstokkene, særlig når jeg Tisser og må bruke musklene merker jeg det. Men det tar seg ikke opp slik det pleier. Har vært sånn i mange dager. Hadde en kveld hvor jeg hadde en del el smerter også hadde vi sex og da ble det plutselig borte. Ja det er første kuren min, tar dobbel kur.

Jeg er på dag 16 med første runde letrozol og ingen EL i sikte jeg eller. Mista trua med een gang jeg! :p håper det nærmer seg for oss alle snart!! :)

Jeg fikk dag 19 på enkel og 17 på dobbel. Før hadde jeg el mellom dag 27 og 35.

Last edited:

Jeg fikk på dag 15-16 :-)

Vedlegg

• 20141202_172836.jpg
    20141202_172836.jpg
    198,4 KB · Visninger: 148
Ja, det er jo mer normalt. Har lest at mange får el senere på pergo også så får vel bare smøre meg med tålmodighet. Selvom det ikke er lett. Jeg har jo alltid tidlig eggløsning så jeg blir jo stressa av dette her. Og veldig skeptisk til pergo.

Det kan hende at din vanlige EL som kommer allerede på CD 11 betyr at egget ikke har rukket å modne fullstendig, så det kan jo faktisk være et godt tegn at det drøyer litt nå. :) Håper det fungerer bra for deg!

Hei :) så "deilig" at vi er på akkuratt samme ståsted da :) det er skikkelig frustrerende merker jeg. El testene er sånn ca nesten positiv før de tørker da er de like svake alle sammen. Jeg er øm i eggstokkene, særlig når jeg Tisser og må bruke musklene merker jeg det. Men det tar seg ikke opp slik det pleier. Har vært sånn i mange dager. Hadde en kveld hvor jeg hadde en del el smerter også hadde vi sex og da ble det plutselig borte. Ja det er første kuren min, tar dobbel kur.
Høres ut som el er rett rundt hjørnet ;) men kjedlig når det ikke skjer noe! Jeg pleier alltid å få el-slim..men har ikke sett noe til det enda..så regner med det tar noen dager til her hvertfall :( utolomdig!! Satser på vi får positive tester snart ;) tror jeg må ta en til test nå :p

Jeg er på dag 16 med første runde letrozol og ingen EL i sikte jeg eller. Mista trua med een gang jeg! :p håper det nærmer seg for oss alle snart!! :)
Kjedlig når ikke el dukker opp altså! Er jo tross alt derfor vi tar disse hormonene :p jeg ble gravid på første runden min med letrozol..så ikke mist trua helt :) det endte desverre i en sa for meg!

Høres ut som el er rett rundt hjørnet ;) men kjedlig når det ikke skjer noe! Jeg pleier alltid å få el-slim..men har ikke sett noe til det enda..så regner med det tar noen dager til her hvertfall :( utolomdig!! Satser på vi får positive tester snart ;) tror jeg må ta en til test nå :p

Jeg har heller ikke fått el slim denne gangen. Hvertfall ikke enda, men har lest at det er vanlig å ikke få el slim på pergo. Så jeg sluttet å se etter det :p hehe

Legg ut bilde :) hihi

Hei e ny her på prøving :)

November 2012 slutta æ på pilla i håp om å bli gravid igjen.
Har ei dater på snart 9år.
Men sånn gikk det desverre ikke, har ingen mens og di mistenk PCOS.
Så blei æ gravid da, testa positiv 11 okt, va te ultra 13 november han meinte da æ bare va 5 uka, noe som ikke stemmer ifølge mine beregninga :-/
Så idag 02.12 va æ inne pånytt og det va bare litt væske igjen der ``oppe``.
Heldigvis vill æ si(hadde forberedt mæ så godt på at æ allerede hadde mista så blei ikke lei mæ på en måte), ville bare bli færdi me det å begyne pånytt om dere skjønner meg.
Har blød litt sia 4 november. har altid had rare blødninga, etter sex, sånn plutselig osv.
Men aldri i trusa etc kun på papiret O-o
RART.
Så gynekologen min sa at 7 januar ska æ inn pånytt og da håpe æ jo at alt av væske etc e kommet ut så æ slipp tab, om ikke blir det tab.
Så får æ endelig hjelp :)
Etter 2 år prøving ska æ begyn på pergotime.
Noen som har erfaring me dette ??
Go?
Dårlig?
Ka bør æ ta i tilegg?
Folat veit æ og så tar æ multivitamina og tran.
Babyklister??

http://www.helsehelse.dk/produkter/...us-femina--populaert-kaldet-babyklister50-ml/

Som dette??
Æ e lei allerede æ, hate og gå te gynekologa i utgangspunkte og nu bare på 1 måne har æ vært 2 ganga og må enda engang i januar, uff æ hate det virkelig :-(
(har me fortida mi og gjør ting æ har opplevd at æ ikke lika det)

Takk for svar jenter <3
(beklager skrive feil etc, men har litt dysleksi)

Mvh Dritt lei jente på 29år :)
Hei! Så trist at du mistet når du endelig ble gravid.

Jeg har prøvd Pergotime en syklus, jeg tok babyklister samtidig, men ble ikke gravid. Av bivirkninger fikk jeg mer hodepine og EL-smerter i ca en uke rundt EL.

Håper det går greit på UL i januar, trist at du har slike traumer. Forhåpentligvis blir det siste gang på lenge at du må ta UL:-)

Skrivefeil tåler vi:-) Jeg personlig foretrekker at folk skriver bokmål, men det er jo en smakssak;)

Kjedlig når ikke el dukker opp altså! Er jo tross alt derfor vi tar disse hormonene :p jeg ble gravid på første runden min med letrozol..så ikke mist trua helt :) det endte desverre i en sa for meg!
Neida, jeg prøver å holde humøret opp :) min søteste svigerinna kom med den gode nyheten at de venter barn nå å etter å ha prøvd i så lang tid ønsker jeg kanskje litt ekstra at letrozolen skulle virke. Alle i rundt meg får det liksom til, og selv om jeg er kjempe glad på deres vegne så kjenner man jo på det bitte litt ekstra når alle vennene "sniker" i køen.. Jeg prøver å være takknemlig for st de blir ekstra tid til kjærestekos å se sånn på det, men de tærer jo litt på :) håper EL er rundt hjørnet å at Letrozol gjør til at de klaffer :)

Jeg har heller ikke fått el slim denne gangen. Hvertfall ikke enda, men har lest at det er vanlig å ikke få el slim på pergo. Så jeg sluttet å se etter det :p hehe

Legg ut bilde :) hihi
Kanskje el-slimet kan forsvinne av letrozol også da..jeg velger å håpe på d ;) skal på ul imorgen..får vite litt mer da! Er ganske spent..blir 3 ul denne runden..så utviklingen har gått tregt! Tar du ul? Hehe..testen var ikke vanskelig å tyde..kjempe negativ..så dropper å legge ut bilde ;)

Neida, jeg prøver å holde humøret opp :) min søteste svigerinna kom med den gode nyheten at de venter barn nå å etter å ha prøvd i så lang tid ønsker jeg kanskje litt ekstra at letrozolen skulle virke. Alle i rundt meg får det liksom til, og selv om jeg er kjempe glad på deres vegne så kjenner man jo på det bitte litt ekstra når alle vennene "sniker" i køen.. Jeg prøver å være takknemlig for st de blir ekstra tid til kjærestekos å se sånn på det, men de tærer jo litt på :) håper EL er rundt hjørnet å at Letrozol gjør til at de klaffer :)
Er rart med alle de andre som får det til! De får det til å se så enkelt ut! Urettferdig at andre må slite i årevis :( har hatt mange tunge dager jeg også..og regner med det blir flere..men humøret må vi ta vare på :) så lykkes vi nok til slutt ;)

Kanskje el-slimet kan forsvinne av letrozol også da..jeg velger å håpe på d ;) skal på ul imorgen..får vite litt mer da! Er ganske spent..blir 3 ul denne runden..så utviklingen har gått tregt! Tar du ul? Hehe..testen var ikke vanskelig å tyde..kjempe negativ..så dropper å legge ut bilde ;)

Nei får ikke ul(kun om jeg blir gravid). Men skal ta blodprøver da. Hadde vært greit å få ul for å se at ul snart kommer f.eks :)

Back
Topp