Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Er på dag 3 med pergo nå.. Kjenner det små murrer nederst i magen... er dette noe som kommer av pergoen? (eller jeg kanskje bare leter etter tegn til noe).

Vil jeg ha EL som normalt (14 dager før mens) eller kan EL komme i hytt og pine pga pergo?

EL vil komme dine faste 14 dager før mens (eller, dvs, jeg får mens en dag senere på pergo i forhold til el) Men, det er ikke sikkert at mensen kommer helt når du forventer, om du hadde regelmessig syklus av deg selv.

EL kommer ikke i gytt og pine, men normalt sett rundt dag 14-20 av syklusen, det vil dog være noe individuelt.

Da er jeg på min første dobbelkur med Pergo for denne gang. Men da lurer jeg jenter når ca. el er? Sist jeg prøvde pergo var i fjor, så det er lenge siden nå. Jeg har også bestilt el-tester, men tviler på de blir brukt ettersom jeg alltid får så mange positive tester etter hverandre.

Da er jeg på min første dobbelkur med Pergo for denne gang. Men da lurer jeg jenter når ca. el er? Sist jeg prøvde pergo var i fjor, så det er lenge siden nå. Jeg har også bestilt el-tester, men tviler på de blir brukt ettersom jeg alltid får så mange positive tester etter hverandre.

Det er jo individuelt når det blir. Men jeg har hatt på dag 17 og dag 18 på dobbel pergo :)

Noen som har erfaringer med dobbel dose letrozol? Skal begynne med det neste pp. Prøvd pergo tidligere å da ble jeg og satt rett på dobbel dose. Føler meg litt skeptisk til alle disse hormonene/pillene.

Noen som har erfaringer med dobbel dose letrozol? Skal begynne med det neste pp. Prøvd pergo tidligere å da ble jeg og satt rett på dobbel dose. Føler meg litt skeptisk til alle disse hormonene/pillene.

Hvorfor skal du rett på dobbel dose Letrozol? Jeg trodde man måtte begynne med enkelt dose. :confused: Skal du inn på UL eller blodprøve for å se om det fungerer på EL? For da kan du jo kanskje prøve enkelt dose først? Om du er skeptisk til dobbelt dose?

EL vil komme dine faste 14 dager før mens (eller, dvs, jeg får mens en dag senere på pergo i forhold til el) Men, det er ikke sikkert at mensen kommer helt når du forventer, om du hadde regelmessig syklus av deg selv.

EL kommer ikke i gytt og pine, men normalt sett rundt dag 14-20 av syklusen, det vil dog være noe individuelt.
Ok, så da er det ikke vits å hoppe i høyet hele perioden, hehe,, venter til litt nærmere El jeg da..
takk for svar

Bare pass på å begynne tidlig nok.

Hilsen hun som sa "det haster ikke enda" inntil hun sa "oi da, godt vi lot oss friste i går. Tempen spratt rett til værs"....

Bare pass på å begynne tidlig nok.

Hilsen hun som sa "det haster ikke enda" inntil hun sa "oi da, godt vi lot oss friste i går. Tempen spratt rett til værs"....
Hehe,, ja.. skal ha El 20/21/22 des... men kan vel kanskje begynne å kjøre annenhver dag nå..så er man litt mer safe iallefall...

Jeg skal vel ha el sånn 22-24 des, håper jeg.

Vi satser på å begynne neste helg.

Jeg tror den kjære pergoen tuller med humøret mitt for tiden. Jeg er i alle fall overraska over alt jeg tar på vei for for tida :P Mannen mente også at jeg har vært ei skikkelig hurpe i det siste. Ups :S Jeg håper i alle fall jeg kan skylde på pergoen, for å si det sånn.. :P

Er det noen som har erfaring/kunnskap om pergo sin effekt i pausemåned? Jeg har lest at mange nevner det, men ikke mer enn det.

Pessimist som jeg er ser jeg allerede 7 DPO mot neste pp, og IKM fredag 19 utgjør en utfordring ift at jeg må ha ny resept fra gyn dersom jeg skal ta pergo neste syklus. Så vurderer å ringe til uken, men vil ikke mase for mye. Og vurderer om vi heller skal ta en pausemåned (det passer egentlig bra ift en jobbreise jeg har på nyåret).

Jeg hadde jo "pausemåned" sist. Da fikk jeg el sånn... Ca som jeg pleier uten pergo

Jeg hadde jo "pausemåned" sist. Da fikk jeg el sånn... Ca som jeg pleier uten pergo

El som jeg pleier kan passe fint ift jobbtur. Men er kvaliteten på den som bekymrer meg.. Enkel pergo ga progesteron på 19, som er rett under elnivå. Så redd for at en pausemåned vil være på det nivået..!

Kvaliteten vet jeg ikke noe om, aldri målt progesteron etter el

Woohoo, pergoen har hatt god effekt! :D Er på dag 15, og det er allerede et egg straks klart til å slippe. Vanvittig digg at syklusen ser ut til å bli normal. Veldig letta :) Nå gjelder det bare å lure med seg mannen da.. :P

Back
Topp