Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Hurra! Letrozol har nå på 2.kur gitt meg en strålende fin EL! [emoji7][emoji173]️ I går hadde jeg så vondt pga EL at jeg fikk støt i ryggen og livmor for hvert steg jeg tok. Men herregud så godt det var å endelig kjenne på ELsmerter. Etter 2 år med prøving kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har hatt en normal syklus før nå. Nå er den på 30 dager. Pga PCOS har den variert mellom 33 og 85 dager.

Bare se på denne fine tempstigningen [emoji7]
IMG_2355.jpg


Og denne fine knallpositive EL-testen jeg fikk i går. Hurra for Letrozol!
IMG_2328.JPG
 
Woho, i dag sa monitoren høy, så forbedring fra tidligere! CD 10 i dag, nå er spørsmålet kommer max, kan det hende at dobbel Letrozol gir EL [emoji173]️

Krysser fingrene for deg [emoji2][emoji173]️
 
Jeg er på min tredje runde med Letrozol, og har merket at tr er blitt kortere hver gang. Vanligvis har jeg tr på 4-5 dager, mens jeg nå er nede i 2-3 dager.

Noen som vet om det kan være tegn på at slimhinnen i livmor som skal fange opp et befruktet egg er blitt dårligere/mindre mengde? Tenker på ifht at det er denne slimhinnen som kommer ut som tr når en ikke er blitt gravid.
 
Jeg er på min tredje runde med Letrozol, og har merket at tr er blitt kortere hver gang. Vanligvis har jeg tr på 4-5 dager, mens jeg nå er nede i 2-3 dager.

Noen som vet om det kan være tegn på at slimhinnen i livmor som skal fange opp et befruktet egg er blitt dårligere/mindre mengde? Tenker på ifht at det er denne slimhinnen som kommer ut som tr når en ikke er blitt gravid.

Jeg vet ikke, men synes selv jeg har ganske lite mens (trenger nesten ikke bruke bind/tampong). Men fikk beskjed om at slimhinnene har fin tykkelse når jeg har vært hos gyn.
 
Jeg er på min tredje runde med Letrozol, og har merket at tr er blitt kortere hver gang. Vanligvis har jeg tr på 4-5 dager, mens jeg nå er nede i 2-3 dager.

Noen som vet om det kan være tegn på at slimhinnen i livmor som skal fange opp et befruktet egg er blitt dårligere/mindre mengde? Tenker på ifht at det er denne slimhinnen som kommer ut som tr når en ikke er blitt gravid.

Jeg vet ikke noe om dette, men jeg har også fått kortere periode med mens og mindre grad med blødning.
 
Jeg vet ikke, men synes selv jeg har ganske lite mens (trenger nesten ikke bruke bind/tampong). Men fikk beskjed om at slimhinnene har fin tykkelse når jeg har vært hos gyn.

Da håper jeg at det er tilfelle her også [emoji5]
 
Opplever dere at lutealfasen blir lengre med Letrozol? Har fått tempdropp på 12 dpo og tr på 13 dpo tidligere. Nå er jeg på 14 dpo og enda ingen tempdropp eller tr og testene er så hvite at man blir snøblind. Så gravid er jeg ikke [emoji23]
 
Opplever dere at lutealfasen blir lengre med Letrozol? Har fått tempdropp på 12 dpo og tr på 13 dpo tidligere. Nå er jeg på 14 dpo og enda ingen tempdropp eller tr og testene er så hvite at man blir snøblind. Så gravid er jeg ikke [emoji23]

Nei, jeg har mer eller mindre akkurat 14 dager fra eggløsning til menstruasjon
 
Hei:) jeg er på andre runde med letrozol nå (dobbel dose denne mnd da enkel ikke funket), var på ul i dag og gyn så et fint egg eller folkikkel eller hva enn (har ikke kontroll på alle dissa orda). Uansett, hu sa at jeg burde få positiv EL-test enten i dag eller i morra, men testen er mer eller mindre blendahvit. Mindre strek enn jeg hadde i går. Burde den ikke øke smått om senn til den blir positiv, eller kan den gå fra ikkeno til positiv på null komma niks? Vi prøver på nr to, og sist jeg prøvde å bli gravid fikk jeg aldri positiv el-test, så jeg har ikke særlig erfaring med dette. Vi kommer jo til å legge inn aksjer disse dagene uansett, men hadde jo vært greit å ha litt ekstra kontroll. Tusen takk for evt svar:)
 
Hei:) jeg er på andre runde med letrozol nå (dobbel dose denne mnd da enkel ikke funket), var på ul i dag og gyn så et fint egg eller folkikkel eller hva enn (har ikke kontroll på alle dissa orda). Uansett, hu sa at jeg burde få positiv EL-test enten i dag eller i morra, men testen er mer eller mindre blendahvit. Mindre strek enn jeg hadde i går. Burde den ikke øke smått om senn til den blir positiv, eller kan den gå fra ikkeno til positiv på null komma niks? Vi prøver på nr to, og sist jeg prøvde å bli gravid fikk jeg aldri positiv el-test, så jeg har ikke særlig erfaring med dette. Vi kommer jo til å legge inn aksjer disse dagene uansett, men hadde jo vært greit å ha litt ekstra kontroll. Tusen takk for evt svar:)


Jeg liker best testene som enten viser en tom runding eller et smilefjes. Smilefjes betyr eggløsning. Det er sikre tester hvor det ikke er noen form for tolkning (les:se det man ønsker). Når jeg har testet med billig tester, har testene (streken) blitt gradvis sterkere og tydeligere.
 
Dobbelkur med Letrozol ga EL, men ingen spire! Nå er det en pp uten Letrozol blir spennende å se om kroppen klarer å gi meg EL nå da :)
Tror i alle fall systemet mitt der nede har fått renset seg skikkelig, for herrefred her har jeg nesten vurdert om jeg måtte ha blodoverføring! [emoji33] masse blod og svære klumper som har kommet, men er også første syklusen med EL siden september, så kan kanskje ha noe å si [emoji848]
Vi er i alle fall med godt mot i gang med pp 13 (8 om man skal se bort fra syklusene uten EL).
 
Jeg har fått resept på letrozol nå, mens vi venter på ivf. Søknad blir sendt i disse dager. Skal ha laveste dose, fra syklusdag 4-8. Her er det både pco og nedsatt sædkvalitet, så blir spennende å se om letrozol hjelper oss noe. Hvis ikke går det mot ivf til høsten.
 
Jeg har fått resept på letrozol nå, mens vi venter på ivf. Søknad blir sendt i disse dager. Skal ha laveste dose, fra syklusdag 4-8. Her er det både pco og nedsatt sædkvalitet, så blir spennende å se om letrozol hjelper oss noe. Hvis ikke går det mot ivf til høsten.

Samme som oss [emoji4] Skal inn til forsamtale 9.mai. Så blir nok IVF ca august dersom vi ikke får det til selv med Letrozol.
 
Jeg har fått resept på letrozol nå, mens vi venter på ivf. Søknad blir sendt i disse dager. Skal ha laveste dose, fra syklusdag 4-8. Her er det både pco og nedsatt sædkvalitet, så blir spennende å se om letrozol hjelper oss noe. Hvis ikke går det mot ivf til høsten.

Det samme gjelder oss, men vi har ikke de samme utfordringene [emoji4]
 
Heisann! ☺️ Jeg er i gang med min 1 pp med Letrozol nå og venter på EL som ifølge GU skal komme når som helst. Har prøvd å lese meg litt opp i samtalen her, men ser det ble mer stille mot slutten. Er det fortsatt noen aktive her?
 
Heisann! [emoji5] Jeg er i gang med min 1 pp med Letrozol nå og venter på EL som ifølge GU skal komme når som helst. Har prøvd å lese meg litt opp i samtalen her, men ser det ble mer stille mot slutten. Er det fortsatt noen aktive her?

Jeg er her fortsatt :) håper EL kommer hos deg snart :)
 
Er det noen som har brukt Letrozol i noen mnd, for så å ta pause? Hvordan var isåfall lengden på syklusen i første pausemåned?

Hadde vært veldig hyggelig om noen av dere som har brukt/bruker Letrozol pga lange sykluser kunne svart meg på deres erfaringer, eller om dere har hørt om erfaringer fra andre [emoji5] Får ikke bruke Letrozol i syklus før oppstart med medisiner til IVF, så er spent på hvordan syklus jeg kan forvente meg i måneden etter. Om syklusen blir noenlunde lik som på Letrozol, eller om den faller raskt tilbake i det gamle negative lange mønsteret?
 
Back
Topp