Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Jeg har fått positiv på EL-strimler. Så vurderer å prøve (hvis det ikke klaffer denne pp) å teste senere på dagen og ikke morgenurin, og se om det fungerer bedre. Har brukt monitor i 5 pp. De gangen har jeg fått Høy - Max - Høy - Max - Høy.
Det kan jo hende at den nullstiller seg hvis man ikke bruker den en pp. Men har jo også lest at noen har fått Max på første pp de bruker den så skal ikke ha så mye å si tenker jeg.

Den nullstiller seg ikke selv[emoji51] du må restarte den og da mister du de tidligere syklusene!

Jeg har fått positiv på EL-strimler. Så vurderer å prøve (hvis det ikke klaffer denne pp) å teste senere på dagen og ikke morgenurin, og se om det fungerer bedre. Har brukt monitor i 5 pp. De gangen har jeg fått Høy - Max - Høy - Max - Høy.
Det kan jo hende at den nullstiller seg hvis man ikke bruker den en pp. Men har jo også lest at noen har fått Max på første pp de bruker den så skal ikke ha så mye å si tenker jeg.
Hvis du lat batteriet stå i så vil den bare blinke og styre, men den nullstiller seg ikke. Tar du derimot batteriet ut så vil den bli gal. Klokka klikker og datoen klikker [emoji14]

:(
Ikke sett denne før nå![emoji12]

Testa noe mer? Jeg testa hcg ut med strimler og EL tester.. EL-testene slo mer ut enn G-testene etterhvert, for de er mer følsomme for hcg! Her er mine tester etter MA, jeg fikk Cytotec 13.juni:

8b480e68f66177476e36359142159da5.jpg

De lyseblå er EL-tester! De ble også svakere og svakere, før de steg igjen! Fikk positiv EL-test 2. og 3. Juli!

Veldig treig her, men målte hcg 14 dager etter blødningsstart da var den 89, både G- og EL-tester var positive da. 4 dager senere var hcg sunket til 28 og g-test og EL-test var negative.

4 dager senere hadde jeg eggløsning for EL-testen positiv igjen, men mannen var uheldigvis bortreist...... :(

TR kom til vanlig tid etter EL, så jeg regner med jeg er inne i normal syklus igjen og har startet monitoren :)

Hvordan fungerer det hvis jeg får mensen nå, men får ikke monitoren før søndag/mandag? Får den registrert det da?

Du kan registrere 4 dager etter mensen har starta, så det går fint[emoji1303][emoji5]

Hvor lenge ber monitoren om EL tester? Er på CD 22 og hatt høy i ca 7 dager

Hvor lenge ber monitoren om EL tester? Er på CD 22 og hatt høy i ca 7 dager
Så lenge den ikke finne maks så spør den om tester til ikn ca hvis du vet at du har hatt el så ville jeg lagt den bort til neste syklus

Så lenge den ikke finne maks så spør den om tester til ikn ca hvis du vet at du har hatt el så ville jeg lagt den bort til neste syklus

Usikkert, har hatt symptomer på EL og positive digital tester men kun høy på monitor som sagt ... Man blir jo litt forvirret :P

Usikkert, har hatt symptomer på EL og positive digital tester men kun høy på monitor som sagt ... Man blir jo litt forvirret :p
Monitoren er desverre ganske teit. Min hsr bare sagt høy hele tiden, og jeg har brukt den i 6mnd og vet at jeg har hatt eggløsning :bag:
Den går ikke automatisk ned til lav selv om testene tilsier at den skulle det..

Monitoren er desverre ganske teit. Min hsr bare sagt høy hele tiden, og jeg har brukt den i 6mnd og vet at jeg har hatt eggløsning :bag:
Den går ikke automatisk ned til lav selv om testene tilsier at den skulle det..

Aha sånnsett.. ja da får jeg bare vente og se når tanta dukker opp da Fikk jo positiv digital på bade CD13 og CD18 Så hvem vet liksom :P

Da er jeg igang me Acbfm, idag på teste dag 3 (CD 8) fikk jeg til min overraskelse høy [emoji848] kan det stemme at det begynner å øke så tidlig? Hadde forventet lav i noen dager til. Når bruker dere å få høy og Evt Max? Før hormonspiral hadde jeg en syklus på 31dager [emoji4]

Last edited:
Da er jeg igang me Acbfm, idag på teste dag 3 (CD 10) fikk jeg til min overraskelse høy [emoji848] kan det stemme at det begynner å øke så tidlig? Hadde forventet lav i noen dager til. Når bruker dere å få høy og Evt Max? Før hormonspiral hadde jeg en syklus på 31dager [emoji4]
Første runde med monitor fikk jeg allerede høy på dag 2 (cd7) så det kan nok gå :) De andre pp med den har det variert hvor mange dager før den kom på høy. Har syklus på 27-28 dager som regel.
Har bare fått to pp med max. Første gang var fire dager med lav og fire dager med høy før den ble max (cd14). Den andre gangen så hadde jeg 7dager med lav og tre dager med høy før den ble max (cd17).
Lykke til videre med monitoren :)

Da er jeg igang me Acbfm, idag på teste dag 3 (CD 10) fikk jeg til min overraskelse høy [emoji848] kan det stemme at det begynner å øke så tidlig? Hadde forventet lav i noen dager til. Når bruker dere å få høy og Evt Max? Før hormonspiral hadde jeg en syklus på 31dager [emoji4]

Det kommer helt ann på hvor syklus du har[emoji5] jeg har mange dager med lav, så høy 3-4 dager før jeg får max[emoji5]

Første runde med monitor fikk jeg allerede høy på dag 2 (cd7) så det kan nok gå :) De andre pp med den har det variert hvor mange dager før den kom på høy. Har syklus på 27-28 dager som regel.
Har bare fått to pp med max. Første gang var fire dager med lav og fire dager med høy før den ble max (cd14). Den andre gangen så hadde jeg 7dager med lav og tre dager med høy før den ble max (cd17).
Lykke til videre med monitoren :)

takk for svar :) prøvde å google, men fikk ikke svar på spm der. Da får man bare fortsette å teste å se hva som skjer :)

Hei damer :) hvordan er det hvis man skal begynne med monitor men ikke aner når mensen dukker opp? Må man begynne på en mensendag?

Litt rart å være glad for at TR kom på besøk, men da kan jeg endelig få testet ut monitoren igjen :p

Spent på hvor mange sykluser jeg må bruke den nå før det klaffer. Sist gikk det 2 sykluser. Hadde testet en del med el-strimler før monitoren kom inn i bilde, og må si jeg syntes monitoren ga meg best svar :)

Har sneket litt inne her og håper det lyser gravid hos mange etterhvert :)

Back
Topp