Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Den vil spørre etter 10 tester først men har du ikke fått max innen de 10 første dagene med testing så spør den om 10 nye. Så max 20 tester pr syklus.
Etter hvert så testet jeg ikke lenger enn til jeg fikk max for å spare testene siden de er dyre. Monitoren er programmert slik at etter at den har fått max så viser den max en dag til for så vise høy og så lav.
Takk for svar :) hørtes greit ut å stoppe på max, testene er ganske dyre ja :eek:
Den spør etter el test allerede på CD 6?

Jeg brukte 20 stk første og andre syklus på monitoren, så startet den med å spørre på dag 8 eller 10:) hadde alltid sen el :)

Takk for svar :) hørtes greit ut å stoppe på max, testene er ganske dyre ja :eek:
Den spør etter el test allerede på CD 6?
Første syklus gjør den det hvertfall for å bli kjent med hvordan syklusen din er. Den endret seg til CD8 på meg pga når jeg brukte å få max før den gikk tilbake til CD6. Jeg startet likevel ikke å teste før CD8. EL brukte å være tidligst CD13/14, som regel senere.

Hei alle sammen:happy:.
Jeg hadde min første dag på max i dag. Vi har hatt sex 3 dager på rad nå. Siste gang i natt. Samboer sliter med å ha sex flere dager på rad, så i dag er det nok ikke noe håp for sengekos. Var såvidt han kom i mål i natt.. Er det håp om at det holder? Noen som har blitt gravide uten å ha sex på max-dagene?

Hei alle sammen:happy:.
Jeg hadde min første dag på max i dag. Vi har hatt sex 3 dager på rad nå. Siste gang i natt. Samboer sliter med å ha sex flere dager på rad, så i dag er det nok ikke noe håp for sengekos. Var såvidt han kom i mål i natt.. Er det håp om at det holder? Noen som har blitt gravide uten å ha sex på max-dagene?

Kan noen hjelpe meg med å forstå: etter kjemisk graviditet forrige mnd startet jeg med clearblue advanced fertilitetsmonitor, som har vist «lav» nå helt fram til CD18. Forventet at EL kunne bli noen dager forsinket pga. den kjemiske. I går morges tok jeg i tillegg en digital clearblue eggløsningstest (som påviser stigning i LH). Den viste smilefjes i dag (dvs. økning i LH), mens fertilitetsmonitoren fremdeles viser lav jeg tok testene på samme urin, i dag og i går. Har dessverre ingen strips liggende nå, og det er strengt på apotekene. Hva skal jeg tro på?

Hei, første runden med monitoren her. I dag fikk jeg HØY (økning i østrogen) på cd 9. Hvor lenge etter dette pleier el å være hos dere? :)

Hei, første runden med monitoren her. I dag fikk jeg HØY (økning i østrogen) på cd 9. Hvor lenge etter dette pleier el å være hos dere? :)

Hos meg får jeg maks på den 6/7 dagen etter høy (har 27-28 dagers syklus). Man kan som regel se økningen på testpinnene. Slik som i dag fikk jeg to ganske tydelige streker. Så da er jeg veldig sikker på at jeg får første dag med max i morgen.

Den første PP med monitoren fikk jeg bare én dag med høy før max. Men jeg juksa litt med oppstarten av mensen så jeg slapp å vente til neste mens for å bruke den :pMen jeg var bare 2 dager bak skjemaet da jeg gjorde det.

Hos meg får jeg maks på den 6/7 dagen etter høy (har 27-28 dagers syklus). Man kan som regel se økningen på testpinnene. Slik som i dag fikk jeg to ganske tydelige streker. Så da er jeg veldig sikker på at jeg får første dag med max i morgen.

Den første PP med monitoren fikk jeg bare én dag med høy før max. Men jeg juksa litt med oppstarten av mensen så jeg slapp å vente til neste mens for å bruke den :pMen jeg var bare 2 dager bak skjemaet da jeg gjorde det.
I følge flo skal el være om ca en uke hvertfall, så spent på å se om det stemmer. Syns det hadde vært tidlig å få el nå, bare 5 dager etter siste blødningsdag :rolleyes:

Hei igjen. Fått to dager med maks nå (yeeey), men når kan jeg regne med at el er da? Tenker liksom på når jeg skal regne med som 1 dpo :happy:
Fikk positiv strimmel på søndag kveld, maks på monitoren i går og i dag.

Hei igjen. Fått to dager med maks nå (yeeey), men når kan jeg regne med at el er da? Tenker liksom på når jeg skal regne med som 1 dpo :happy:
Fikk positiv strimmel på søndag kveld, maks på monitoren i går og i dag.

Whoop whoop :smiley-bounce012

Hvis du har hatt to dager med maks, så er dagen etter 2 dag med maks 1 DPO. F.eks Hvis du har maks mandag og tirsdag, så er onsdag 1 DPO ;) Mener å huske at monitoren sier ifra på første dag med maks at eggløsning skjer om 12-36 timer. Så da er dag nr 2 eggløsningsdagen.

Eller mener du hvilke av testene du skal beregne det ut ifra?

Whoop whoop :smiley-bounce012

Hvis du har hatt to dager med maks, så er dagen etter 2 dag med maks 1 DPO. F.eks Hvis du har maks mandag og tirsdag, så er onsdag 1 DPO ;) Mener å huske at monitoren sier ifra på første dag med maks at eggløsning skjer om 12-36 timer. Så da er dag nr 2 eggløsningsdagen.

Eller mener du hvilke av testene du skal beregne det ut ifra?
Takk, da skjønner jeg. Regner med at jeg er 1 dpo i morgen da ca :happy:

Hei dere!
Kjekt med en sånn gruppe når en føler seg litt rådvill:D jeg bruker Clearblue Advanced, da vi har prøvd på nummer to en stund. Endelig ser det ut som om jeg får litt kontroll på EL!
Men, jeg var ikke klar over at jeg måtte vente til testperiode (mellom 05-11) for å sjekke om jeg har blitt gravid, og tok en test nå i kveld. Jeg ser en svak strek på strimlen, men kan jeg stole på den? Er de strimlene like pålitelige som vanlige tester?
Legger ved bilde :)

Vedlegg

• IMG_20210715_233952.jpg
    IMG_20210715_233952.jpg
    3,3 MB · Visninger: 166
Hei dere!
Kjekt med en sånn gruppe når en føler seg litt rådvill:D jeg bruker Clearblue Advanced, da vi har prøvd på nummer to en stund. Endelig ser det ut som om jeg får litt kontroll på EL!
Men, jeg var ikke klar over at jeg måtte vente til testperiode (mellom 05-11) for å sjekke om jeg har blitt gravid, og tok en test nå i kveld. Jeg ser en svak strek på strimlen, men kan jeg stole på den? Er de strimlene like pålitelige som vanlige tester?
Legger ved bilde :)
Trodde ikke man måtte vente til testperioden å teste med g-test. Sa monitoren i fra om at den ikke godtok testen utenom tiden?
Man skal jo egentlig ikke lese av testen. Jeg har brukt å få svak strek av og til og ikke vært gravid men syns din er litt sterk så ville kanskje tro at den er positiv.
Sånn var styrken på min test når jeg fikk gravid på monitoren for noen år siden https://forum.babyverden.no/threads/det-største-ønske.1867496/page-39#post-22989834

Ja, jeg fikk beskjed fra monitoren om at den ikke kunne lese av testen utenfor testperioden. Tok en i dag da, og da var den negativ :arghh: Men det er fortsatt noen dager til TR, så jeg venter (u)tålmodig.. Den er visstnok ikke så følsom ovenfor lavt HCG-nivå.
Men, kjenner både stikking i magen og er kvalm, så kanskje er det noe på gang :angel8

Trodde ikke man måtte vente til testperioden å teste med g-test. Sa monitoren i fra om at den ikke godtok testen utenom tiden?
Man skal jo egentlig ikke lese av testen. Jeg har brukt å få svak strek av og til og ikke vært gravid men syns din er litt sterk så ville kanskje tro at den er positiv.
Sånn var styrken på min test når jeg fikk gravid på monitoren for noen år siden https://forum.babyverden.no/threads/det-største-ønske.1867496/page-39#post-22989834

Altså, støvet er blåst av monitoren, batteriene er byttet og testepinnene er kjøpt inn.. Men iiiiingen tante rød:shifty:o_O Sist mens var i mai, og etter at jeg fikk dose 2 av phizer, har jeg ikke sett snurten av tanta:meh: Merkelig altså.. Sier ikke at det må ha en sammenheng, men vet jo at mange har reagert på dette området osv. Jeg kan ikke huske sist hun har uteblitt sååå lenge, ever:arghh:
Gleder meg ihjel til hun dukker opp, så jeg får begynt å teste etter EL igjen :) Monitoren er jo så spennende å bruke :D

Back
Topp